Tom Clancy’s EndWar – RePlay Review
Dimensiune font:
Tom Clancy’s EndWar – RePlay Review
Spre deosebire de titlurile create pentru console, strategiile pe PC n-au avut niciodată probleme cu modul de control, în afara celor create chiar de producători. De-a lungul anilor, combinaţia mouse + tastatură a rămas la putere, flexibilitatea oferită de aceasta fiind net superioară controller-ului de consolă. Pentru a ocoli această problemă, studiourile Ubisoft Shanghai au decis să folosească un sistem de comandă vocală în EndWar, un RTS a cărui poveste poartă marca Tom Clancy, viitorul apropiat al omenirii fiind din nou destul de sumbru.
Astfel, într-un ipotetic an 2016 are loc un atac nuclear în Arabia Saudită, care nu numai că anihilează aparatul petrolier principal al lumii, dar şi 20 milioane de vieţi. Un an mai tarziu, Uniunea Europeană împreună cu Statele Unite ale Americii semnează un tratat de colaborare şi de schimb tehnologic pentru a crea un scut anti-rachetă numit SLAMS. Rusia nu se lasă nici ea prea mult aşteptată şi îşi creează propriul sistem anti-balistic, rachetele nucleare intercontinentale devenind astfel inutile.
Dar din cauza atacului susmenţionat, preţul barilului de petrol ajunge la 800 dolari, iar statele Uniunii Europene sunt forţate să creeze o federaţie asemănătoare ca organizare politică cu SUA – Federaţia Europeană. Ca de obicei, sceptica Marea Britanie şi Irlanda refuză să ia parte la acest proiect, formând în schimb “Noul Commonwealth”, aliat al Federaţiei Europene.
Pe de altă parte, Rusia ajunge să fie cel mai mare exportator de gaze naturale şi petrol, propria economie cunoscând un boom enorm. Datorită acestuia, Mama Rusie începe încet-încet să-şi modernizeze simţitor armata şi aşa de o dimensiune considerabilă, influenţând totodată şi deciziile zonale şi globale.
Pentru a mai turna un pic de benzină, în 2020 SUA îşi anunţă intenţia de a lansa Freedom Star, o staţie care orbitează în jurul Terrei, de unde detaşamente de puşcaşi marini pot fi trimişi oriunde în lume într-un timp foarte scurt. Ca răspuns la acest proiect, FE îşi anunţă retragerea din NATO, iar de aici până la cel de-al Treilea Război Mondial nu mai e decât un pas.
Dar cu toate că premisa este una aproape înspăimântător de reală, intriga în sine din păcate nu este prea dezvoltată, fiind mai mult un motiv pentru a începe lupta propriu-zisă decât ceva care să te ţină în faţa monitorului pe parcursul campaniei single-player.
Cu adevărat interesant în schimb este mult-lăudatul sistem de comandă vocală al unităţilor. Datorită implementării de calitate, cu ajutorul acestuia poţi ordona propriilor unităţi încotro să meargă sau pe cine să atace cu o viteză teoretic superioară celei oferite de combinaţia mouse-tastatură. De asemenea, recunoaşterea vocii este una foarte bună, sistemul fiind capabil să distingă fără probleme mai multe tipuri de accente.
Astfel, poţi controla unităţile printr-o comandă de forma UNIT 3 ATTACK HOSTILE 4. Uşor şi intuitiv. Pentru a iniţia un astfel de ordin trebuie doar ţinută apasată tasta SPACE, la fel ca în cazul unui Walkie-Talkie. Ca orice lucru inovator, sistemul nu este perfect, drept pentru care vor mai exista şi situaţii ilare, în care de exemplu o unitate proprie se va trezi “paraşutată” în mijlocul armatei inamice. Din fericire, aceste scăpări nu sunt foarte dese.
La fel de bine însă, dacă nu respectaţi cele trei puncte cheie ale unei comenzi – CINE? CE SĂ FACĂ? UNDE? – sistemul nu va recunoaşte ordinele. De asemenea, unităţile pot fi controlate şi prin modelul tradiţional, mouse + tastatură. Aşa că dacă va exista cineva care nu simpatizează acest sistem (probabil un pic futurist, dar de viitor…) sau nu are un microfon de calitate la îndemână, poate juca EndWar şi pe cale tradiţională.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau