Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 14:42

Tom Clancy’s Splinter Cell Pandora Tomorrow Review

Un nou pericol ameninta SUA. Si ce daca? Sa joace americanii Splinter Cel: Pandora Tomorrow. Poate asa se cred mai in siguranta. Pe mine deja ma scarbesc subiectele astea. Tot ceea ce inseamna shooter tactic sau third person action au acum legatura intr-un fel sau altul cu Statele Unite. Ori Statele Unite sunt victima care se ridica din cenusa precum pasarea phoenix ori eroul apara drepturile si interesele tarii sale mult prea iubite. Inca o data ma intreb: ce legatura au toate astea cu mine? Poate am ajuns sa fiu scarbit de faptul ca eroul cu care joc este american. Poate as vrea ca din cand in cand sa fie si el chinez, indian, francez sau eschimos. Astia ce au? Raie? De ce nu se gandeste nimeni la un joc in care personajul principal este un fost membru in legiunea straina? Oare numai piata din Statele Unite conteaza pentru producatorii de jocuri? Noi nu existam? Noi nu le cumparam produsele? Sa pun cuvintele de mai sus pe seama supararii cauzate de bataia de cap pe care mi-a dat-o Splinter Cell 2 in cele cateva zile de cand l-am instalat? Sa nu ma intelegeti gresit. Acesta nu este un mod subtil de a spune ca producatorii dat-o in bara. Nu am nevoie de asemenea subterfugii pentru a va comunica asa ceva. De fapt, o sa deduceti si singuri dupa ce veti parcurge cele ce urmeaza.

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

„La pomu’ laudat sa nu te duci cu sacu” spune un vechi proverb romanesc. Trebuie sa recunosc ca si eu salivez ori de cate ori vad un trailer, mai ales daca el apartine unui joc ce s-a lasat asteptat prea mult timp. De la imagini care de multe ori iti taie respiratia si pana la realitate sunt insa pasi destul de mari. Bineinteles ca suntem in 2006 si SUA este din nou amenintata, insa de acesta data teroarea vine din Timorul de Est. Ma rog, puteau trece si 2050 ca nu prea se intrevad schimbari majore in viitorul apropiat in ceea ce priveste politica SUA, dar aceasta e cu totul o alta discutie. Bineinteles ca ei se ofera sa ajute tinara democratie a Timorului si bineinteles ca acest ajutor se concretizeaza in instalarea unei baze militare americane in zona. E ceva de genul „Noi va ajutam, dar va ocupam mai intai”. In cazul acesta mi se pare si normal sa se intrebe unii „da ce cauta astia aici?” Problema e ca „unii” sunt rai de tot, sau ca sa fiu mai specific, gruparea terorista se numeste Darah Dan Doa (Blood&Prayer sau Singe&Rugaciune). Este un lucru cunoscut ca multi scriitori au avut o predilectie pentru nume originale, mai ales in jocuri ele facandu-si de foarte multe ori aparitia. Se vede insa ca producatorii stau cam prost la acest capitol, mai ales ca simbolistica numelor gruparilor teroriste reale este extrem de interesanta, cuvintele ce se regasesc in aceste titulaturi nefiind alese la intamplare. Dar cum poate o mica grupare locala sa ameninte un colos precum SUA?
Rezolvarea pe care ne-o propune jocul sterge rusinea primei impresii. Eroul principal este tot Sam Fisher, iar misiunile acestui au acelasi caracter secret ca in prima parte. Locatiile pe care le vei vizita sunt dintre cele mai diverse: din sediul ambasadei SUA din Jakarta sari in Paris, din Paris in tren, de acolo in alta parte, din alta parte in jungla si lista mai poate continua. Nu am ce reprosa povestii. Fara sa stii exact ce te asteapta, te avanti intr-o misiune si descoperi ca treaba pute din ce in ce mai tare. Sunt si ceva surprize presarate pe parcurs, asa ca fiti pe faza. Cel putin din acest punct de vedere nu veti fi dezamagiti. Pe de alta parte, veti petrece ceva timp in fiecare locatie. Datorita marimii si lungimii in timp a acestora, producatorii au crezut de buna cuviinta sa le imparta pe mai multe subnivele si bine au facut. Ceea ce nu am gasit insa foarte placut a fost liniaritatea excesiva a jocului, faptul ca intotdeauna mergi inainte si faptul ca a fost mult ingradita libertatea de miscare si imaginatia jucatorului. Sa va dau un exemplu. Se da o sala. Doi joaca zaruri sau carti intr-un colt, iar al treilea soldat patruleaza in cerc. Orice ai face, nu ii poti anihila pe toti trei. Pana nu executi ceea ce jocul vrea sa executi, nu poti trece mai departe. In speta, trebuie sa-l urmaresti pe respectivul care in momentul in care ajunge in intuneric se opreste. Asta e prea de tot, insa despre lipsurile AI-ului sau mai bine zis lipsa AI-ului vom discuta ceva mai tarziu. Ceea ce vroiam sa scot in evidenta era faptul ca de multe ori trebuie sa te zbati sa gasesti modalitatea de actiune la care s-au gandit producatorii, in loc sa ti se dea libertatea sa actionezi asa cum crezi de cuviinta. Nu va speriati, in majoritatea cazurilor e floarea la ureche, insa exceptiile trebuie sa confirme regula asa ca sunt si ele prezente.

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

Per total, jocul pare ceva mai simplu decat primul. Nu stiu daca si-a spus cuvantul experienta adunata din prima parte, insa am impresia ca si inamicii au devenit ceva mai toleranti. Te poti acum deplasa ceva mai repede si chiar daca esti auzit nu trebuie sa reiei jocul de la ultimul save, te poti uita pe sub usi cu ajutorul cablului optic (facilitatea din Rainbow Six de deschidere a usilor nu e insa prezenta) sau poti spiona in liniste folosindu-te de camerele din dotare si care in mod auxiliar pot degaja un gaz mai special. Frica de a lasa cadavrele intr-un loc in care pot fi descoperite a fost si ea rezolvata. De fiecare data cand veti ajunge intr-un loc desul de intunecos, indicatorul va clipi si astfel puteti fi siguri ca acela este un loc potrivit pentru a depozita inamicii morti. Daca insa lasati cadavrele pe culoarele unde doar ati tras in becurile ce asigurau iluminarea, puteti avea surprize. Haios a fost momentul in care am lovit pe la spate un soldat si l-am carat in apa. Am fost fortat sa reiau misiunea dupa cateva zeci de secunde pentru ca nu aveam voie sa omor pe nimeni, iar nefericitul probabil s-a inecat. Totusi, respectivul a rezistat, inconstient, sub apa, cam prea mult timp.
Din nefericire, jocul este plin de astfel de buguri. In Ierusalim trebuia sa urmaresc o agenta Shin Bet (Israeli Secret Police). La un moment dat aceasta poarta o discutie scurta cu un politist in timp ce eu umaresc toata poveste din umbra. Cum nu prea sunt cuminte de felul meu, am facut ceva zgomot, moment in care politistul a uitat de discutie si s-a indreptat spre mine sa investigheze cauza sunetului. Agenta insa vorbea in continuare ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Ceva mai devreme, dar tot in Ierusalim, in timp ce observam din umbra traiectoria a doi politisti, au inceput sa se deruleze dialoguri pe care le purtasem cu un anumit personaj in nivelul anterior. Nervos si de faptul ca in primul subnivel primisem o harta a orasulu,i iar acum nu, am abandonat pret de cateva ore bune jocul, injurand de mama focului. Va mai amintiti de exceptiile de care vorbeam mai sus. Iti vine uneori sa te dai cu capul de toti peretii. Si se mai spune ca GTA3 instiga la violenta?!?!

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

Apoi unde sunt toate noutatile pe care ni le-ati promis, domnilor producatori? Da, ele exista, dar spuneti-mi si mie cand se folosesc pe parcursul jocului ca eu unul nu am descoperit. Constructia nivelelor este in asa fel incat toata treaba se reduce la a profita cat mai mult de umbre si de traseele parcurse de cei care patruleaza. Pai de ce pot sa ma las cand pe un picior, cand pe altul, in split-jump, daca nu am nevoie de asa ceva? De ce pot sa stau atirnat cu capul in jos precum liliacul si sa trag daca nu am unde? Eu nu inteleg existenta acestor facilitati. Pai daca nu e nevoie de ele scoateti-le domne, poate asa mai reduceti din numarul de CD-uri. Calitatile de acrobat ale lui Sam nu sunt mai deloc folosite pe parcursul jocului si e pacat. S-ar fi putut face atat de multe lucruri frumoase. De fapt, daca ma gandesc bine, chiar acest lucru m-a dezamagit cel mai tare. M-am asteptat la adevarate provocari, insa nu m-am ales decat cu frisca de pe tort. Cum spuneam si mai sus, AI-ul are intr-adevar o problema. Ori sunt eu incredibil de bun (ceea ce sincer ma indoiesc) ori e el incredibil de prost, lucru ce pare mai apropiat de adevar. Cea mai tare faza are loc in momentul in care fluieri. Gardianul sau politistul dupa caz, parca se trezeste din betie. Traseul pe care il parcurge este mereu acelasi, insa acum vine sa investigheze. Eu ma deplasez un pic intr-o parte, ma aproprii de el prin spate si i-o dau in cap. E chiar asa de simplu incat e regula. Mai multe gloante folosesti pe becurile pe care le spargi decat pe ei, ca sa nu mai spun ca de foarte multe ori nici nu se sinchisesc sa investigheze stingerea sau spargerea vreunuia.

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

Daca in cazul primei parti grafica a purtat un rol important in ceea ce priveste impresia nemaipomenita pe care mi-a lasat-o acel joc, nu acelasi lucru pot afirma de aceasta data. Pe de o parte, asa cum puteti vedea si in poze, umbrele arata execrabil pe un Radeon 9700 cu ultima versiune de drivere Catalyst, iar aplicarea Anti Aliasing-ului este si de aceasta data imposibila. Pe de alta parte, am impresia ca Sam Fisher a cam imbatrinit pentru ca prea e intepenit. Poate il doare spatele, nu stiu, problema e ca nu se misca chiar atat de natural pe cat o facea in prima parte. In rest, mediul pare destul de variat si destul de bine conturat, cu foarte multe detalii care contribuie enorm la senzatia de imersiune atat de necesara pentru acest tip de joc. Pe langa faptul ca animatiile sunt de toata jena si modelele inamicilor sunt compuse din mult mai putine poligoane decat i s-au dat lui Sam. Nu stiu daca tactica asta de a lua dintr-o parte si a da in cealalta functioneaza intotdeauna. Producatorii ar fi trebuit totusi sa dea jucatorului posibilitatea de a controla ceva mai multe optiuni prin meniul si asa saracacios. Jocul de lumini si umbre este intr-adevar excelent, insa mi se pare putin absurd ca un bec sa lumineze o portiune bine definita de teren, ca apoi sa urmeze bezna totala.

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

Pentru final, am pastrat in mod special detaliile in legatura cu noua componenta multiplayer. Doua echipe, fiecare cu cate doi membri, se confrunta pe cateva nivele in cele trei moduri posibile: Extraction, Neutralization si Sabotage. Ultimele doua sunt asemanatoare, in sensul ca spionii trebuie sa neutralizeze containerele ce contin virusul cu pricina (aflati voi despre ce e vorba in singleplayer), doar ca in modul Sabotage trebuie sa plaseze un modem langa acestea in loc sa le neutralizeze manual. Extraction se refera la faptul ca spionii trebuie sa aduca la puntul de extractie un anumit numar de containere. Mercenarii trebuie sa faca exact pe dos, adica sa pazeasca obiectivele. Ceea ce mi-a sarit imediat in ochi este diferenta de perspectiva de la spioni la mercenari si cand spun asta nu ma refer doar la modul predominant third person sau first person in functie de echipa aleasa, ci la faptul ca spionii nu pot omori, neavand in dotarea lor gloante, in timp ce mercenarii sunt dotati cu o arma foarte puternica ce include si lansator de grenade. Este clar ca in cazul in care doriti sa exersati abilitatile dobandite in single-player va trebui sa aveti in vedere echipa spionilor, cea a mercenarilor fiind pentru cei ce isi doresc un multiplayer de first person shooter clasic. Adevarul e ca intotdeauna da bine sa fi oaia neagra, asa ca m-am simtit excelent ca mercenar, unde mai pui ca atunci cand activezi lanterna zici ca esti soldatelul din AVP in cautare de alieni micuti si zburdalnici.

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:01


1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Ivanka Trump, audiată sub jurământ. Ea trebuie să dea explicații pentru utilizarea abuzivă a fondurilor nonprofit pentru inaugurarea lui Donald Trump
04/12/2020 16:45

Ivanka Trump (39 de ani), fiica şi consilieră a preşedintelui Statelor Unite, a fost audiată sub jurămant, săptămana aceasta, ca parte a unui proces civil referitor la utilizarea abuzivă a fondurilor no ...

 4 motive pentru care ar trebui sa iti vopsesti masina
04/12/2020 16:12

Iti place felul in care circula masina ta, dar ti-ai dori sa faci modificari la aspectul ei? S-ar putea sa fie timpul sa faci o vizita la o vopsitorie auto in Bucuresti.  Toata lumea are un motiv dif ...

Noi reguli pentru carantină în cazul persoanelor care intră în contact cu pacienți cu COVID sau care vin din zone cu riscul epidemiologic ridicat
04/12/2020 15:36

 Comitetul National pentru Situatii de Urgentă a stabilit vineri să fie exceptate de la măsura carantinării persoanele care au avut contact cu un pacient cu COVID-19 dacă se dovedeste prin documente m ...

OFICIAL - Noua listă a ţărilor cu risc epidemiologic: Persoane care se întorc din aceste ţări trebuie să stea în izolare 14 zile
04/12/2020 15:33

  Danemarca a fost inclusă pe lista ca urmare a detectiei circulatiei in populatia umana a unor variante de virus Sars Cov 2 provenite de la fermele de nurci.

Dosarul achizițiilor de echipamente medicale: Au fost reținuți manageri de spitale, un polițist, consilieri locali / Robot cumpărat la preț triplu, pentru o mită de 25.000 de euro
04/12/2020 14:33

 Managerul Spitalului Municipal Odorheiu Secuiesc, fostul manager al Spitalului de Boli Infecţioase Braşov, mai multi angajati din spitale, un politist si consilieri locali se află printre cele 12 perso ...

Lista celor mai afectate zone din Romania din cauza epidemiei Covid-19. Situatie foarte grava in Bucuresti si Constanta
04/12/2020 14:15

 Municipiul Bucuresti - 986 si judetele Constanta - 434, Cluj - 431, Brasov - 355, Timis - 344, Iasi - 340 sunt zonele cu cele mai multe cazuri nou confirmate de coronavirus fata de ultima raport ...

FOTO/VIDEO - Cine este copilul anului, ales de revista Times
04/12/2020 12:30

Un om de stiintă si inventator in varstă de 15 ani a fost numit pentru prima dată „copil al anului” de revista Time, relatează The Guardian. Gitanjali Rao, din Denver, Colorado, a inventat noi t ...

FOTO - Cum a ajuns Hitler președinte peste africani
04/12/2020 12:22

Un politician african numit după Adolf Hitler a castigat alegerile locale din Namibia, scrie Daily Mail. Acesta spune că nu are legături cu partidul nazist si nici nu plănuieste să cucerească lumea. Coinc ...

GHIDUL votantului: TOATE regulile pe care trebuie să le respectați dacă ieșiți duminică la urne
04/12/2020 10:34

Alegătorii care se prezintă duminică la urne pentru a-şi alege reprezentanţii in noul Legislativ sunt obligaţi să respecte măsurile speciale de protecţie stabilite de autorităţi in contextul pandemie ...

76 de moschei din Franța vor fi verificate
03/12/2020 11:36

Autoritătile din Franta vor face controale amănuntite la multe moschei, pentru a căuta dovezi legate de islamistii radicalizati.     76 de moschei din Franta vor fi verificate de autoritătile d ...


Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei