Trackmania Review
Dimensiune font:
Trackmania Review
Cu toate ca anul acesta accentul pare sa se puna pe tehnologiile grafice de ultima ora, fizica foarte avansata si AI cat mai bun, mai exista totusi producatori care se incapataneaza sa vina pe piata cu asa zisele joace “mici si cool”. Cel mai recent exemplu sunt francezii de la Nadeo, cu al lor Trackmania, care poate fi considerat un hibrid intre Stunts si Roller Coaster Tycoon.
Dupa cum sugereaza si titlul, accentul nu se pune pe masini, ci pe traseele din joc. De aceea, nu vor fi decat 3 vehicule pe care le veti putea conduce: un pickup truck, un “muscle car” american si o masina de raliu. Fiecare vehicul corespunde unui anumit tip de teren (Snow, Desert, Green) si are caracteristici diferite (acceleratie, frane, suspensii, viteza maxima, manevrabilitate). Sistemul de control este simplificat la maxim, comportamentul masinilor fiind destul de bun, cu unele scapari in ceea ce priveste traseele care au curbe foarte stranse. Tot aici se observa si un compromis intre arcade si realism, deoarece se pot atinge pe distante scurte viteze de 400 km/h sau chiar mai mult.
In single-player veti avea de ales intre 2 moduri de joc: Race si Puzzle. Modul Race este cat se poate de simplu: va trebui sa parcurgeti contra timp cate 8 curse/tip de teren iar in functie de timpul obtinut, veti primi medalii de aur, argint sau bronz, impreuna cu o anumita cantitate de coppers (banii din joc pe care ii veti folosi in modul puzzle). Veti avea de parcurs un total de 52 de trasee (Race plus Puzzle), ultimele 4 fiind disponibile doar daca ati obtinut la toate celelalte medalia de aur.
Modul Puzzle insa este de departe cel mai interesant din single-player, deoarece aici va trebui sa va construiti traseele folosind un set predeterminat de piese, pentru ca apoi sa-l terminati sub timpul indicat. Primele nivele nu vor ridica probleme, o simpla unire a liniilor de Start si de Sosire fiind suficienta, insa mai incolo va trebui sa va puneti imaginatia la bataie, deoarece puzzle-urile vor deveni din ce in ce mai complicate si de multe ori solutia evidenta s-ar putea sa nu fie cea mai buna. Cand creati un traseu va trebui sa luati in calcul atat caracteristile masinii, cat si elementele de décor sau cele ajutatoare (cum ar fi rampe de acceleratie sau trambuline).
Coppers-ul castigat in modul single-player il puteti investi in magazinul din joc, de unde va puteti cumpara noi piese de traseu pentru a crea circuite cat mai interesante si mai intortocheate. Acesta este de fapt si marele atu al jocului, care ii va mari considerabil longevitatea, cu toate ca producatorii au anuntat ca nu va exista un sequel: faptul ca nu exista practic nici o limita in privinta crearii de trasee noi, decat imaginatia jucatorului. De asemenea, odata cu lansarea patch-ului 1.2, Nadeo vor introduce si noi piese de circuit, cum ar fi tunelurile, lucru care va spori si mai mult diversitatea curselor.
In multiplayer, exista trei moduri de joc: Rounds (primul loc primeste 10 puncte, locul 2 doar sase puncte), Team (punctele se aduna la totalul echipei) si Time Attack (castiga jucatorul care termina traseul in cel mai scurt timp posibil). Spre deosebire de alte racing game-uri insa, in Trackmania masinile jucatorilor nu interactioneaza una cu alta. Aceasta absenta a coliziunilor este justificata prin oferirea de sanse egale si celor care nu dispun de o conexiune Internet buna, dar care insa vor sa participe la cursele online. Astfel, fiecare jucator are propria versiune a traseului si nu va fi afectat de o eventuala conexiune mai slaba a adversarului sau. De asemenea, datorita faptului ca masinile sunt identice, abilitatile pilotului vor fi factorul decisiv in stabilirea invingatorului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau