UFO: Aftermath Review
Dimensiune font:
UFO: Aftermath Review
De cate ori a fost oare invadata planeta noastra de extraterestri? De cate ori civilizatia umana a fost aproape eradicata de pe fata Pamantului, pentru ca in final o mana de supravietuitori sa-i invinga intr-un final pe invadatorii aproape invincibili? Daca stam sa numaram cartile, filmele si jocurile create pe aceasta tema, vom ajunge la concluzia ca traim poate pe cea mai oropsita planeta din Univers si viitorul nostru numai fericit nu e.
Din punct de vedere al storyline-ului, cuvantul “Aftermath” din titlul jocului celui mai nou joc al celor de la Altar nu este pus acolo de dragul marketing-ului, ci se potriveste ca o manusa situatiei apocaliptice in care se afla rasa umana. Actiunea are in anul 2004, an fatidic in care se descopera ca o nava extraterestra imensa se apropie de Pamant. Toate incercarile de comunicare esueaza si la scurt timp, nava lanseaza in atmosfera niste spori care incep sa se multiplice si in final reusesc sa acopere toata planeta, blocand complet razele Soarelui. La o saptamana dupa aceasta perioada numita “Twilight”, sporii incep sa cada pe Pamant, distrugand orice urma de viata, singurii supravietuitori fiind cei care au fost suficient de norocosi (sau inspirati) sa se adaposteasca in bunkere sau adaposturi subterane. Dupa terminarea “Nightfall-ului”, cei ramasi in viata descopera cu groaza ca sporii s-au fixat in sol si au inceput sa produca o biomasa care, incet-incet, risca sa acopere intreaga suprafata a planetei si sa distruga ultimele ramasite ale rasei umane. Voi veti prelua comanda unui mic grup de supravietuitori, si in Aftermath-ul aceste invazii va trebui sa luptati impotriva biomasei si a extraterestrilor si sa va recuceriti planeta.
Fanii UFO care au jucat atat Enemy Unknown cat si Terror From The Deep se vor simti ca acasa inca de la inceput. Cand porniti un joc nou, veti fi intampinati de o geosfera, care este de fapt o macheta 3D a globului pamantesc pe care o puteti roti in voie, pentru a urmari evenimentele de pe mapamond. Aici veti vedea bazele cu care incepeti (la inceput, vor fi numai doua) si veti putea administra la scara macro elementele strategice din joc: cercetarea si dezvoltarea, fluxul timpului, echiparea soldatilor sau respingerea incursiunilor extraterestre asupra diverselor zone aflate sub controlul vostru.
Fluxul timpului il controlati in acelasi mod in care folositi un video. Aveti butoane de pauza, play si doua trepte de viteza, actiunea decurgand intr-un mod foarte natural, dar logic in acelasi timp: puneti pauza, selectati ce tehnologii prezinta interes pentru a fi cercetate si ce echipamente doriti sa fie fabricate, mai aruncati un ochi in ecranul de echipare a soldatilor, analizati harta, sa vedeti daca exista vreo misiune care sa prezinte interes, dupa care dati play.
Toate aspectele jocului sunt strans legate intre ele, asa ca va trebui sa fiti foarte atent la cum va planuiti strategia de lupta pe termen lung. Spre exemplu, partea de cercetare merge mana in mana cu misiunile pe care le completati. Astfel, pentru a descoperi noi tipuri de echipamente, arme sau armuri (fiind nu mai putin de 70 la numar), bazate pe tehnologii necunoscute oamenilor, va trebui sa “imprumutati” mai intai cateva modele de la “vecinii” binevoitori, pentru ca tehnicienii vostri sa inteleaga cum functioneaza acestea si intr-o oarecare masura, sa le adapteze pentru a fi folosite de trupele proprii. Asa ca, pentru a putea dobandi accesul in interiorul OZN-urilor sau pentru a dezvolta modalitati mai avansate de depistare a lor, va trebui sa mergeti cu echipa voastra de interventie la locul de prabusire a unei nave extraterestre interceptate in prealabil si sa eliminati echipajul supravietuitor (sau preferabil sa ii capturati), pentru a facilita accesul inginerilor la nava, ca sa o studieze in voie, prizonierii urmand sa fie interogati.
Fata de jocurile seriei X-Com, in Aftermath nu exista nici o resursa in sensul clasic al cuvantului, timpul fiind singura variabila care va poate influenta actiunile.Singura modalitate de a va extinde va fi sa eliminati diversele grupuri de extraterestri aflate intr-o anumita zona, urmand sa cuceriti baza principala, la final urmand sa primiti o anumita cantitate de echipament ce se afla depozitata acolo. Bazele sunt de 4 tipuri, fiecare cu rolul sau. Cele militare servesc drept rampe de lansare pentru avioanele de lupta care intercepteaza OZN-urile sau pentru elicopterele care va transporta soldatii, dar au si rolul de statii de aprovizionare cu arme si munitii noi sau pentru vindecarea si antrenarea propriilor soldati. Bazele de cercetare micsoreaza timpul in care se dezvolta noi tehnologii, cele de Engineering sunt responsabile pentru producerea armelor sau a echipamentelor nou create, iar bazele de Biomass Repulsion sunt create special pentru a lupta impotriva biomasei ce ameninta sa acopere toata planeta. Neexistand bani, nu veti putea sa angajati oameni de stiinta sau ingineri, nu veti putea organiza interiorul bazelor asa cum vreti si nici nu veti putea construi unele noi, la fel ca in celelalte titluri ale seriei, singurul mod in care jucatorul poate interactiona cu bazele fiind se la schimbe tipul.
Principala indeletnicire va fi rezolvarea misiunilor ce vi se pun la dispozitie, ele variind de la eliminarea unor grupuri de extraterestri, pana la apararea bazelor proprii sau capturarea unui extraterestru pentru interogare si examinare. Si cum misiunile vor fi de obicei mult mai multe decat veti vrea sa rezolvati, puteti sa “pasati” unele din ele altor trupe, spre a fi rezolvate automat. Unele misiuni vor fi insa mai importante decat altele, deoarece ele va pot oferi informatii despre povestea jocului. Astfel, veti fi nevoit sa cautati prin arhivele din Zona 51 sau sa gasiti documente referitoare la proiectul Dreamland (numele fiind un omagiu adus proiectului defunct al celor de la Mythos Games), care, corelate cu informatii primite de la extraterestrii capturati, va pot ajuta sa intelegeti cum s-a ajuns in aceasta situatie disperata.
Inainte de orice misiune, va trebui sa va echipati soldatii si sa va alcatuiti echipa de interventie (veti avea doar una singura pe tot parcursul jocului), echipa care poate fi formata din maxim 7 oameni, unele misiuni avand si o limita de cati soldati puteti lua cu voi.
Aici intervine partea de RPG a jocului, deoarece fiecare recrut are o specializare anume, exceland in anumite arii si fiind mai slab in altele, avand totusi posibilitatea sa creasca in nivel pe masura ca castiga experienta din omorarea inamicilor si completarea misiunilor. La fiecare avansare in nivel, va trebui sa alocati un punct de experienta unui skill anume, care le va afecta la randul sau pe celelalte. Un Strength mai mare permite soldatului sa care mai mult echipament si ii va da mai multe puncte de viata, pe cand un skill de Medical ridicat ii va permite sa foloseasca Medikit-urile mult mai bine in timpul luptelor. Pe langa aceste avansari in nivel, cat timp sunt intr-o baza militara, soldatii pot fi antrenati in 7 discipline, daca au skill-urile necesare: Sniper, Soldier, Grenadier, Psionic, Scout, Medic sau Scientist.
Astfel, obtinerea unui soldat “universal” este foarte greu de realizat, si de aceea va trebui sa va specializati oamenii pentru roluri diferite, in functie si de natura misiunii pe care trebuie sa o completati, jucatorul fiind informat in prealabil pe ce tip de teren va infrunta inamicul: urban, dealuri, desert, etc. Bineinteles ca in ariile deschise, 4 sniperi si cu un cercetas in fata vor face de obicei ravagii, in timp ce in mediul urban luptele close quarters vor fi la ordinea zilei. Un element tactic il reprezinta faptul ca orice inamic are punctele sale forte, dar si slabe, pe care le puteti afla ori prin incercari repetate in timpul misiunilor, ori prin efectuarea unei autopsii pe un “voluntar” deja “tranchilizat”, operatie care va poate spune direct ce tip de arme sunt cele mai eficiente impotriva sa. Unii extraterestri vor fi susceptibili la foc, altii la atacurile cu gloante armor-piercing sau la arme laser. Problema este ca nu puteti sti cu siguranta ce tip de inamici veti intalni in fiecare misiune, deoarece totul este generat complet aleator, de la numarul de monstrii si pana la layout-ul hartii in sine, astfel uneori avand surpriza neplacuta sa intalniti extraterestrii aproape invulnerabili la armele voastre.
Arsenalul de care dispuneti este foarte vast, avand nu mai putin de 50 de arme, de la binecunoscutele FN Five Seven, MP5 Navy, M4 Colt Carabine sau Steyr Aug, pana la modele futuriste cu plasma, laser sau chiar efecte PSI. Majoritatea armelor vor avea doua moduri de foc, unul aimed, in care distanta de tragere este mai mare, dar damage-ul mai mic si un mod burst, care este taman pe dos, fiind foarte bun pentru luptele de apropiere. De asemenea, fiecare arma va avea skill-ul propriu pe care un soldat trebuie sa o aiba pentru a o putea folosi. Un racan cu Marksmanship “Poor” nu va putea in vecii vecilor sa foloseasca eficient o pusca cu luneta.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau