Victor Alistar, membru CSM, reacţie dură în cazul Caracal: Procurorul de caz a încadrat greşit cauza/ Aceasta este consecinţa statului care ne supraveghează, dar nu ne ocroteşte!

victor-alistar

Dimensiune font:

| 28-07-2019 09:36

Victor Alistar, reprezentant al Societăţii Civile în CSM, transmite că e nevoie de anchetarea sumelor uriaşe pentru dotarea STS, iar statul să înceteze "să fie adversarul cetăţeanului". Acesta susţine că există mecanisme de localizare, dar nu au fost folosite la Caracal.

 

Redăm integral poziţia lui Victor Alistar, reprezentant al Societăţii Civile în Consiliul Superior al Magistraturii:
"Cazul dramatic petrecut la Caracal privind pe copilul Alexandra Mâceşanu, victimă a unor infracţiuni şi reacţia anchilozată, incompetentă şi sfidătoare şi cu tente penale a poliţiştilor şi magistraţilor implicaţi până la un anumit moment în cadrul procedurilor legale de intervenţie ne obligă pe toţi să tragem un semnal de alarmă faţă lipsa de inters a statului şi funcţionarilor săi în privinţa siguranţei şi drepturilor cetăţenilor dar şi faţă de condiţia umană în general.

La momentul acestui apel nu este confirmat oficial dacă Alexandra Mâceşanu este încă în viaţă sau nu, însă modul în care au acţionat persoanele cu funcţii de răspundere în acest caz a denotat o gravă încălcare a legii dar şi o gravă criză de sistem care a fost constant orientat spre desconsiderarea cetăţeanului şi în final a fiinţei umane, în favoarea unor pârghii de putere îndreptate constant împotriva sa. Din acest punct de vedere atât sistemul judiciar şi de ordine publică cât şi cel administrativ sunt grav bolnave.

Pentru că majoritatea instrumentelor de forţă ale statului au ca prioritate urmărirea persoanelor incomode în special privind riscul de criminalitate cu gulerele albe şi nu pentru apărarea siguranţei persoanelor faţă de riscul criminalităţii violente şi traficului de persoane, s-a ajuns la situaţia ca Alexandra să îşi fi pierdut viaţa cu zile. Aceasta este consecinţa statului care ne supraveghează dar nu ne ocroteşte!

A. Din datele deţinute fac cateva precizări factuale cu privire la cele petrecute în sistemul nostru public în acest caz:

Sistemul de localizare a persoanei apelante aflată în situaţie critică este reglementat dar mai ales calibrat şi gestionat deficitar raportat la scopul dat de lege acestui sistem. În România există mecanisme foarte performante de localizare a persoanelor, care sunt utilizate în concret, şi care în acest caz nu au fost folosite, deşi legea permitea fără dubiu utilizarea lor. Deşi nu pot să dau mai multe date nedestinate publicităţii, în cazul unui smartphone ca al victimei el este detectabil prin tehnologia deţinută de autorităţile statului chiar şi când este deconectat de la reţele

Procurorul de caz a încadrat greşit cauza având în vedere elementele care se degajau din conţinutul convorbirilor înregistrate în sistemul 112. Şi aici nu mă refer la întârziata schimbare a încadrării de la dispariţie la sechestrare de pesoane (infracţiunea de lipsire de libertate) ci la infracţiuni mai grave care indicau criminologic risc iminent pentru viaţa victimei.

Poliţia a acţionat indolent şi incompetentent şi pe baza unor proceduri operative care erau ineficiente deşi erau la dispoziţie alte tehnici operative şi mijloace care nu au fost realizate.

În legislaţia românească există prevederi care permit intrarea la orice oră în orice locaţie, inclusiv domiciliu, atunci cand sunt infracţiuni în desfăşurare şi care pun în pericol viaţa şi integritate fizică a persoanelor. Art. 159 alin. (3), art. 293 alin. (2) din Codul de procedură dispune clar posibilitatea organului de ordine publică de a intra în imobil în cazul infracţiunilor flagrante.

Reţele informative nu au fost utilizate deşi, în modalitatea lor de funcţionare au fost destructurate şi în mare parte transferate serviciilor de informaţii ele fiind folosite constant pentru supravegherea persoanelor incomode, în acest caz reţeaua poliţiei nu a fost utilizată, pentru culegearea de date privind potenţiala locaţie aşa cum a fost descrisă de victimă

În derularea procedurilor au fost nesocotite prevederi legale în gestionarea sarcinilor ce le revin atât lucrătorilor de poliţie cât şi în cazul unor magistraţi, raportat la interpretarea şi aplicarea cadrului legal la circumstanţele concrete şi la aplicarea în fapt a principiului responsabilităţii prevăzut în cadrul de reglementare a celor două profesii. Nu mă antepronunţ neavând oricum competenţa de sancţionare pentru niciuna dintre categorii, însă se vor da date dacă se va tinde spre muşamalizări.

B. Date fiind aceste elemente, dar nu numai, fac următoarele apeluri la autorităţile publice care trebuie să fie în serviciul public dar şi la exponenţii profesiilor:

Prezentarea unui raport public al Inspectoratului General al Poliţiei Române care să radiografieze modul de operare în acest caz, disfuncţiile, tehnicele investigative similare ale altor poliţii partenere care nu au fost utilizate şi mai ales a unui plan măsurabil şi evaluabil de măsuri pentru actualizarea procedurilor operative.

Investigarea responsabilităţilor individuale şi culpabilităţilor legale ale procurorului de caz, poliţiştilor şi factorilor de răspunedere de la Serviciul naţional de urgenţă 112 şi stabilirea unor sanţiuni care să descurajeze pe viitor neasumarea răspunderii profesionale de natură a afecta siguranţa persoanelor drepturile şi libertăţile lor fundamentale, până la nivel de răspundere penală individuală. Disimularea răspunderii pentru modul în care sistemul de ordine publică nu si-a îndeplinit obligaţiile legale nu poate să fie o opţiune legitimă, dacă sunt şi alte persoane responsabile trebuie toate să răspundă în faţa legii, nu să se paseze răspunderea pentru ca în final să nu răspundă nimeni sau aproape nimeni.

În acest sens fac apel la secţiile Consiliului Superior al Magistraturii să trateze cu maxim respect pentru opinia publică măcar acest caz, dacă Inspecţia Judiciară va identifica culpabilităţi individuale sau dacă acestea nu fac obiectul competenţei Secţiei de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie.

Anchetarea de urgenţă a sumelor uriaşe utilizate pentru dotarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale care în descrierea obiectivelor de investiţii şi în documentaţiile de achiziţie au prevăzut parametri care acum nu sunt dovediţi ca eficacitate, pentru a se determina dacă sistemele achiziţionate nu respectă cerinţele fie dacă documentaţia de achiziţie nu a respectat obiectivele de investiţii asumate prin documentaţia de aprobare a cheltuielilor.

Modificarea cadrului normativ prin Ordonanţa de Urgenţă în sensul trecerii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale în subordinea Ministerului Comunicaţiilor sau al Ministerului de Interne pentru asigurarea principiului celor 3C (unitate de Coordonare, Comandă şi Control), aşa cum mai sunt şi alte structuri din sistemul naţional de siguranţă în subordinea executivului (exceptate fiind doar cele două structuri clasice de informaţii ale statului român care trebuie să rămână autonome sub coordonarea Preşedintelui). Aşa cum s-a demonstrat în acest caz principiul interoperabilităţii şi coordonării fiind mult mai important pentru cetăţeni şi societate în ansamblu decât centrii de putere.

Este important pentru reprezentanţii profesiilor să trateze cu decenţă şi adevăr problemele din sistem şi nu să se solidarizeze cu incompetenţa, indolenţa şi neglijenţa criminale dacă doresc să prezerve respectul societăţii pentru aceste profesii. În acest sens, le solicit să nu mai sfideze opinia publică şi victimele unor asemenea tragedii susţinând că nu au avut cadru legal. Există cadru legal pentru pătrunderea fără mandat în cazul infracţiunilor flagrante şi pentru a lua toate măsurile pentru protecţia vieţii şi integrităţii fizice a persoanelor: Art. 23 alin. (2) şi art. 27 alin. (2) lit. b) din Constituţia României, coroborate cu Art. 159 alin. (3), art. 293 alin. (2) din Codul procedură penală dar şi alte acte normative care completează cadrul de reglementare.

Solicit celor care se dedau la manipulare, minciună şi activism politico-securistic să nu se folosească de această dramă a Alexandrei pentru a solicita modificări legislative care să mute din nou accentul pe manevre de supraveghere a populaţiei de pe mecanismele deja existente în legislaţie de apărare a vieţii şi integrităţii persoanelor şi care nu au fost aplicate.

Solicit celor care pretind statute de superioritate să nu mai atace SIIJ (Secţia pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie) ca să blocheze singurul instrument pentru tragerea la răspundere a celor din magistratură care nu respectă legea în activitatea lor, cu urmări deosebit de grave.

Fac apel la unii dintre formatorii de opinie din justiţie care au minţit pentru acoperirea incompetenţei că nu a existat cadru legal de acţiune, ca măcar în faţa acestei drame să dovedească decenţă şi cumpatare, ca să nu se plaseseze în dilema de a alege între grija de carieră politico-judiciară şi viaţa unui om.

Doar ca o aducere aminte trebuie să menţionez şi de cazul de la Vaslui în care cei 6 autori ai unei infracţiuni de viol în grup, cu circumstanţe deosebit de grave erau cercetaţi în stare de libertate, sau faptul că România care cheltuieşte sume uriaşe cu sistemul de informaţii, ordine publică şi justiţie a fost pusă oficial pe lista “neagră” a traficului de persoane. Acesta este sistemul pentru care societatea trebuie să aibe minima toleranţă şi împotriva căruia este atât de revoltată.

Statul Român trebuie să înceteze să mai fie un adversar al cetăţenului ci un slujitor al său, profesiile din magistratură, administraţie şi ordine publică trebuie în faţa unor asemenea evidenţe să revină la respectul pentru valorile fiinţei umane şi să îi trateze cu abnegaţie pe cetăţeni şi contribuabilii veniturilor lor". MEDIAFAX.RO 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei