Warhammer: Mark of Chaos Review
Dimensiune font:
Warhammer: Mark of Chaos Review
Dupã ce varianta futuristă a brutalului univers Warhammer şi-a câştigat renumele pe PC odată cu Warhammer 40.000: Dawn of War, dezvoltat de Relic Entertainment, Namco Bandai Games şi Black Hole Entertainment au ales să exploreze ediţia fantasy a acestuia, cu Warhammer Mark of Chaos. Povestea jocului urmãreşte aventurile unui campion al Imperiului pe nume Stefan von Kessel şi de partea cealaltã, campionul Hoardei, pe nume Thorgar the Blooded One. Cele douã campanii se desfăşoară în cadrul aceluiaşi rãzboi, permiţând jucãtorului sã ducã pe rând cãtre victorie ambele tabere. Povesea este pusã în scenã printr-un text însoţit de voice over între misiuni însă din pãcate aş putea spune cã acesta aduce mai multe spoilere decât ar trebui, micile întorsãturi de situaţie din poveste fiind menţionate înainte de a se întâmpla efectiv.
Spre deosebire de alte strategii real-time, Mark of Chaos foloseşte regimente – grupuri între 1 şi 60 de unităţi controlate ca o singurã entitate, acest lucru fãcând numãrul mare de trupe mult mai uşor de controlat. Chiar şi aşa însă, am simţit lipsa posibilităţii de a uni regimentele pentru o mai rapidã selectare – click & drag nu e la fel de eficace în acest caz. Fiecare regiment are opţiuni standard precum tipul formaţiei sau modul de poziţionare pentru o manevrabilitate cât mai exactã. În plus, unele unitãţi au parte de opţiuni suplimentare, reprezentate de abilitãţi speciale ce pot oferii un spor de apãrare sau un boost al moralului trupelor din jur. Folosirea acestor abilitãţi la momentul oportun poate însemna victoria chiar şi în faţa unor trupe mai numeroase, aşa că folosiţi-le cu atenţie.
Toate unitãţile sunt guvernate de moral, ce reprezintă cât de apte sunt trupele voastre pentru a lupta. Atunci când moralul unitãţilor scad prea mult acestea vor fugi de pe câmpul de luptă, devenind inutile jucãtorului. Moralul diferã de la un tip de unitãţi la altul, acesta devenind un factor important atunci când alegeţi ce trupe sã folosiţi în avangardă. De asemenea este bine de ştiut cã unitãţile suferã o pierdere destul de mare a moralului atunci când sunt atacate, şi câştigã un supliment de moral când atacã. De unde şi ideea de bază că cea mai bună apărare este atacul. Manevrarea eficientă a unităţilor pe câmpul de luptă este foarte important, dar adevãrata provocare va fi sã descoperiţi rolurile diverselor unitãţi aflate sub comanda voastră. Din păcate, informaţiile oferite în joc despre unitãţi sunt foarte puţine şi chiar inutile. Este adevãrat cã aceste detalii pot fi gãsite în manualul jocului, dar nişte hint-uri in-game mai consistente ar fi fost binevenite.
În afară de trupele voastre, în Mark of Chaos sunt prezenţi şi eroi, a la Warcraft 3. Eroii sunt cele mai puternice unitãţi din joc datoritã vrãjilor şi skill-urilor pe care le deţin. Fiecare erou, dupã creşterea în nivel, primeşte câte un punct care mai poate fi folosit pentru creşterea abilitãţilor într-una dintre cele 3 ramuri: luptã, comandã şi duel (combat, command şi dueling). Ramura de luptã amplificã puterea eroului de a face damage singur în bãtãlii. Vrãjitorii sunt cei care beneficiază cel mai mult de pe urma acestor upgrade-uri, ei având un damage devastator cu vrãji de la distanţã. Comanda îmbunãtãţeşte abilitãţile de conducere a eroilor care sunt ataşaţi unui regiment. Aceste abilitãţi oferã bonusuri importante regimentului în cauză şi totodatã conferã un plus de rezistenţã eroului.
Atunci când doi eroi adverşi sunt aproape unul de celălalt aveţi posibilitatea sã provocaţi adversarul la un duel, acesta fiind unul dintre cele mai mari plusuri ale jocului în opinia mea. În timpul unui duel, celelalte unitãţi din apropiere vor aştepta pânã când unul dintre eroi moare sau fuge. Dacã vedeţi cã eroul vostru nu se descurcã prea bine şi nu vreţi sã-l lãsaţi sã moarã puteţi oricând sã fugiţi din duel, asta însemnând însă şi o pierdere foarte mare de moral pentru unităţile din preajmã. Astfel, duelul se dovedeşte a fi destul de important, mai ales când vreţi sã scoateţi din luptã un erou inamic fãrã a suferi pierderi mari de trupe.
Pe lângã skill-uri eroii mai au parte de un spor de putere prin folosirea obiectelor, fiecare erou având câteva sloturi pentru echipament şi un rucsac pentru poţiuni. Echipamentul aduce un bonus eroilor în ceea ce priveşte armura sau oferã un plus de damage, în timp ce poţiunile mãresc viaţa şi mana sau îmbunătăţesc temporar anumite abilitãţi. Spre deosebire de alte strategii real-time, în Warhammer Mark of Chaos întreg sistemul de construit clãdiri cu diferite funcţii şi strâns resurse cu care suntem obişnuiţi este înlãturat. La începutul fiecãrei bãtãlii jucãtorul alegându-şi eroii şi unitãţile, pe parcursul campaniei fiecare misiune având un numãr fix de regimente ce pot fi alese pentru bãtãlia respectivã. Pe lângã alegerea combinaţiei ideale de trupe, acest lucru face de asemenea ca fiecare unitate sã fie mult mai importantã pe câmpul de luptã.
Pe parcursul campaniei eroii vor înainta pe o “hartã globalã”, trecând de la o bãtãlie la alta. Dupã bãtãlii unitãţile pierdute pot fi recuperate contra cost fãcând un popas. Ocazional eroii vor ajunge şi în oraşe unde veţi putea cheltui banii obţinuţi în bãtãlii. În oraşe existã patru tipuri de clãdiri: templu, armory, cazarmă şi alchemy shop. În templu aveţi posibilitatea de a învia trupele sau eroii dar şi de a cumpãra servicii precum creşterea moralului sau şansa de a lovi a unui regiment în bãtãlia urmãtoare. La armory sunt disponibile îmbunãtãţiri ale unitãţilor precum arme mai bune, scãri şi explozibil pentru asedii, arme şi cai pentru eroi dar şi îmbunătăţiri pentru armura unităţilor. Din cazarmă se pot achiziţiona unitãţi, eroi şi echipamente pentru asedii, iar de la alchemy shop poţiuni pentru eroi.
La capitolul multiplayer jocul duce lipsã de hãrţi, ceea ce i-ar putea plictisi repede pe mulţi dintre jucãtori. Totuşi puteţi alege orice unitãţi din armata selectatã (Skaven, Chaos, Elves şi Empire) şi le puteţi îmbunătăţi cum doriţi în limita unui fond prestabilit în funcţie de modul de joc ales (normal battle, reinforcements battle, siege battle, triggered battle) şi numãrul de jucãtori. Orice armatã poate fi salvatã pentru o accesare ulterioară mai rapidã, ceea ce este un lucru extrem de bun. De asemenea dacã sunteţi în grabã puteţi lãsa calculatorul sã aleagã unitãţile pentru voi, dar nu v-aş recomanda acest lucru pentru cã tinde sã facã nişte alegeri cel puţin bizarre care vă pot costa victoria.
În ceea ce priveşte grafica lui Mark of Chaos existã şi pãrţi bune şi pãrţi rele. În primul rând trebuie sã menţionez cã jocul aratã foarte bine din punct de vedere grafic, iar producãtorii au acordat o atenţie deosebitã la modelarea personajelor, acest lucru putând fi observat la o inspecţie îndeaproape a unitãţilor. Pe lângã faptul cã unitãţile sunt diferite, jucãtorul poate modifica unitãţi individuale cu diferite armuri, feţe, scuturi, şi aşa mai departe. Ideea de a avea armate ne-clonate nu este nouã, dar prin adãugarea opţiunii de personalizare, jocul capătă o mai mare profunzime pentru cei atenţi la astfel de detalii. Partea proastã din punct de vedere al graficii este faptul cã jocul are nişte cerinţe de sistem destul de mari, iar unitãţile detaliate fac ca framerate-ul sã scadã destul de mult chiar şi pe un sistem performant în timpul bãtãliilor cu un numãr mare de trupe. De asemenea, la începutul misiunilor mai avem parte şi de filmuleţe.
Din pãcate, în comparaţie cu cinematic-ul introductiv, acestea sunt foarte slabe atât din punct de vedere al calitãţii cât şi al conţinutului. Din acest punct de vedere aş putea spune cã cele de la Hoardã sunt puţin peste cele de la campania Imperiului, având câteva efecte grafice mai interesante. La capitolul sunet jocul se prezintã foarte bine. Pe lângã strigãtele de luptã pot spune cã unitãţile au parte de un voice acting excelent. Mai trebuie menţionat însă şi faptul că la momentul lansãrii, jocul a avut o serie de bug-uri majore, începând de la ieşiri în desktop şi pânã la coruperea salvărilor. Din fericire, patchul 1.6 lansat de producători a rezolvat o mare parte din aceste probleme.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau