Worms 3D Review
Dimensiune font:
Worms 3D Review
Daca auziti pe strada doi pusti discutand despre modul in care au bubuit 4 rame cu o singura oaie, veti crede ca sunt buni de trimis la spitalul de glumeti. Insa nu trebuie sa va alarmati, deoarece ei au fost prinsi de microbul Worms, un virus foarte periculos, care a facut milioane de victime in intreaga lume, si a ridicat o serie la rangul de cult. Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba, ideea care sta in spatele Worms-ului este foarte simpla: intr-un nivel se infrunta doi echipe de viermi, care pentru a se distruge reciproc, folosesc un arsenal impresionant, ce contine shotgun-uri, grenade, lansatoare de rachete, uzi-uri, dar si oi, banane, bunicute, vaci nebune sau bate de baseball. Echipa care reuseste sa elimine prima viermii adversi este declarata invingatoare. Simplu si la obiect.
Desi s-a bucurat de un succes imens, au trebuit sa treaca 6 ani de la infiriparea primei idei de a face un Worms tridimensional si pana la aparitia efectiva a jocului, intr-o haina moderna 3D. Aceasta schimbare insa i-a ingrijorat pe fanii devotati, deoarece alte titluri 2D devenite clasice (cum ar fi Prince Of Persia), au avut parte de “modernizari” de slaba calitate, iar frica pierderii feeling-ului seriei era foarte mare. Insa Team 17 a reusit sa treaca cu bine prin aceasta evolutie si sa creeze un nou Worms ce promite sa devina si el la randul sau un clasic.
Ca si in celelalte jocuri ale seriei, umorul este cuvantul cheie pe ordinea de zi. Incepand de la tipul armelor, pana la vocile viermilor, tematica nivelelor sau filmuletele dintre misiuni, in timpul jocului, o sa recunoasteti imediat replici sau secvente din Star Trek, The Matrix, Max Payne, King Kong sau Medal Of Honor Allied Assault. Spre exemplu, prima misiune din campania single player are ca tematica cel de-al doilea razboi mondial, cu debarcarea ramelor aliate pe Wormaha Beach, in timp ce unul din filmuletele in-game va va arata arma secreta numita Mullet Time.
La aceasta veselie generala contribuie si vocile ramelor din echipa proprie, sau cea adversa, care pot varia de la cele Borg-style (“Resistance is futile”), pana la surfer-i inraiti, pirati, soferi de taxi sau Vikingi, jucatorul avand posibilitatea sa schimbe vocile ramelor proprii dupa cum doreste, iar muzica este si ea in ton cu atmosfera generala. Design-ul nivelelor, dupa cum veti observa din screenshot-uri, este la fel de vesel si in acelasi stil consacrat de desene animate, cu obiecte bombate si culori vii, care insa nu deranjeaza, fiind imbinate cu foarte multa eleganta si bun gust. Tematica locatiilor este foarte variata, de la nave de pirati, reliefuri lunare, insule tropicale, cimitire, gradini, teatre de lupta din cel de-al doilea razboi mondial si pana-n zone inghetate, pline cu brazi si oameni de zapada.
Pe masura ce completati nivelurile din campania single-player (care este de fapt un tutorial extins), veti debloca noi provocari, care insa nu sunt foarte motivante, deoarece lipseste varietatea. Toate provocarile sunt contra-timp, fie ca e vorba de a elimina ramele inamice cat mai repede, sa impuscati cat mai multe tinte cu shotgun-ul, sau sa navigati printr-un nivel cu jetpack-ul pentru a colecta diverse cutii, singura satisfactie fiind aceea ca ati scos un timp mai bun cu X secunde decat precedentul.
Insa nu singleplayer-ul a fost cel care a atras atentia milioanelor de fani din lumea intreaga, ci multiplayer-ul. Iar aici incepe frenezia. Fie ca veti juca pe Internet, in LAN, sau Hot Seat, nimic nu se poate compara cu experienta multiplayer oferita de Worms3D. In primul rand, majoritatea armelor din celelalte jocuri ale seriei isi fac un come-back in forta (bazooka, shotgun, holy grenade, Homing Missile), arsenalul fiind insa suplinit si cu alte tool-uri de distrugere in masa (sticky bomb, gas canister), in timp ce unele arme, cum ar fi arcul sau aruncatorul de flacari nu au ajuns si in partea a 3-a. Singurul punct in care s-a pierdut un pic din farmecul celorlalte jocuri ale seriei este senzatia de distrugere in masa pe care ti-o dadeau armele. Nimic nu se compara cu devastarea cauzata de o dinamita plasata intre 2 viermi inamici care au langa ei trei butoaie cu explozibil. In Worms3D, efectele exploziilor, cu toate ca sunt destul de spectaculoase, au de de multe ori un efect moderat asupra ramelor adverse, ceea ce este dezamagitor, potenta armelor fiind oarecum redusa. Nimic de zis, o racheta tot mai “musca” 50 de puncte din viata dintr-o rama inamica daca este trasa cum trebuie, dar daca nimereste un pic pe langa, nu se stie cat de mare va fi damage-ul cauzat.
Pe langa armele cu care incepeti un meci, veti mai primi si alte goodies-uri sub forma unor provizii parasutate in mod aleator in nivel, care insa la fel de bine pot fi colectate de inamici. Ele pot fi tot arme (banana bom, concrete mule), health kit-uri sau utilitare, cum ar fi teleport, girder sau freeze-ul, fiecare din ele putand sa intoarca soarta unui meci, daca sunt folosite la momentul oportun.
Ninja Rope-ul a adaugat o noua dimensiune celorlalte jocuri ale seriei, iar frica fanilor ca ea nu va ajunge si in partea a 3-a era destul de mare. Ei bine, ea a fost pe jumatate indreptatita, deoarece ninja rope-ul a ajuns totusi si in varianta 3D, pe de alta parte insa utilitatea sa a fost redusa, datorita in primul rand aparitie celei de-a treia dimensiuni, care nu permite manevre la fel complexe ca cele din variantele 2D. In schimb, veti descoperi ca Jet Pack-ul a devenit THE only way to get around, fiind un aliat nepretios in actiunile voastre de eradicare a ramelor adverse.
Fanii care preferau stilul “underground” de joc, folosind blow-torch-ul sau jackhammer-ul vor trebui sa se reprofileze, deoarece tool-ul lor preferate nu au prins tranzitia spre 3D. Astfel, luptele se vor desfasura numai la suprafata, insa meciurile vor fi la fel de antrenante ca si inainte, deoarece nivelurile nu mai sunt chiar atat de mari ca in celelalte jocuri ale seriei. Iar daca nimeriti pe unul format din insule si insulite legate intre ele prin poduri, o lovitura precisa cu bazooka va poate trimite viermii in adancuri fara nici o problema, asa ca marja de eroare este destul de mica. Mai ales ca AI-ul nu iarta nimic, si de multe ori va da dovada de un simt bolnav al umorului, preferand sa zboare cu jetpack-ul jumatate de nivel, numai pentru a da un bobarnac unui vierme inamic ca sa-l impinga in apa. De asemenea, si bata de baseball este una din armele preferate ale AI-ului, care se pare ca acum prefera metode mai subtile de eliminare a ramelor jucatorului, in detrimentul fortei brute. Cu toate acestea, AI-ul mai face si greseli, cum ar fi o grenada aruncata aiurea sau un jetpack folosit la limita, pentru a simula si greselile pe care le poate face un jucator uman. Nu va entuziasmati insa prea mult, AI-ul este si acum capabil de niste lovituri cu bazooka sau grenade de o precizie incredibila, care uneori va vor lasa efectiv masca, intrebandu-va: “Oare eu pot sa trag la fel?”.
Worms3D are la baza un engine bazat pe voxeli (pixeli cu volum), “infasurati” in poligoane, ceea ce permite acestuia sa redea fara probleme damage-ul produs de arme asupra terenului in mod real-time. Cu siguranta ca nu veti fi uimiti de cine stie ce efecte grafice sau texturi hi-res, insa grafica jocului ramane fidela stilului inconfundabil al seriei. Ramele sunt create din putine poligoane, insa expresiile faciale sunt de nota 10, reusind sa exprime foarte bine disperarea unei rame care vede langa ea o mina de teren sau rasuflarea usurata a acesteia cand o racheta tocmai si-a ratat milimetric tinta. Exploziile sunt destul de frumoase, iar flacarile sunt si ele bine realizate (din pacate, cum am zis si mai sus, aruncatorul de flacari lipseste din arsenal, insa Petrol Bomb-ul este prezenta la datorie).
Cu toate ca s-a trecut la un engine 3D, legile fizicii inca nu isi prea fac simtita prezenta, cel putin nu in cazul terenului. De aceea, nu va asteptati ca la distrugerea bazei unei macarale, restul sa cada peste viermele nevinovat aflat la baza acesteia, deoarece macarala va ramane suspendata in aer. De altfel, Team 17 au afirmat ca doresc sa pastreze acest mod de distrugere a terenului, care a devenit cu timpul un trademark al seriei.
Pe langa deformarea excelenta in timp real a terenului, engine-ul 3D a permis si niste efecte destul de frumoase, cum ar fi weapon camera-ul de care beneficiaza toate armele cu proiectile explozive (grenade/homing missile/bazooka/mortar/cluster bomb/homing pigeon, etc), camera ce poate fi comparata cu cea care urmareste glontul pustii cu luneta din Max Payne. Efectul cel mai spectaculos il obtineti folosind Homing Missile-ul, cand veti putea admira cat de bine ati nimerit o rama adversa “dupa colt”. De asemenea, Super Sheep-ul va fi pilotata acum in acelasi mod in care controlati Redeemer-ul in UT2003, insa timpul de zbor nu este nelimitat, asa ca va trebui sa ajungeti cu ea destul de repede la tinta. La capitolul schimbari mai trebuie mentionat faptul ca acum majoritatea armelor vor fi tintite dintr-o perspectiva first-person, ceea ce la inceput va ridica unele probleme de acomodare, mai ales ca acum trebuie sa tineti mai mult cont de directia vantului, in special cand veti folosi bazooka. Insa dupa 2-3 meciuri in compania amicilor sau a AI-ului, va veti obisnui cu noul stil de tragere. De asemenea, crosshair-ul shotgun-ului nu va fi fix, ci se va misca de permanenta, ceea ce se traduce printr-o atentie sporita a jucatorului la folosirea acestei arme. Situatia nu este totusi atat de roza la tintirea armelor, deoarece uneori veti avea probleme in a aproxima corect forta si bolta necesara unei lovituri de precizie, chiar si pe distante relativ mici.
Pe langa vederea first-person, pe care o activati cand vreti sa folositi o arma, cea default (third-person), cu care va deplasati ramele prin niveluri, mai exista si “blimp-view-ul”, cu care selectati tintele pentru airstrike-uri sau Homing Missile-uri, si care va da in acelasi timp si o privire de ansamblu asupra nivelului, pentru a vedea mai bine situatia de pe campul de lupta si pozitionarea ramelor inamice.
Am zis un pic mai sus ca pe masura ce completati nivelurile din campania single-player, veti debloca noi provocari. Ei bine, pe langa acestea, veti dobandi acces si la anumite misiuni tematice pentru multiplayer, cum ar fi un teren de golf sau un santier naval din al doilea razboi mondial. Cu toate acestea, principalul punct de atractie al multiplayer-ului il reprezinta posibilitatea de a modifica orice parametru al unei partide, de la numarul de gloante disponibile pentru shotgun, pana la probabilitatea de primire a unei cutii cu arme, sau configuratia terenului.
Generatorul aleator de teren a devenit mai complex odata cu trecerea in 3D, deoarece nivelurile sunt create pe baza de blocuri, iar jucatorul va putea modifica o multime de parametri, pentru a obtine un nivel nou la fiecare confruntare: tematica, cat de mari vor fi blocurile de teren, elevatia dintre ele, cate obiecte minore si majore de decor sa fie prezente, numarul de poduri sau distanta din blocuri sunt numai cateva dintre optiunile pe care le veti avea la dispozitie. De asemenea, folosind Wormpot-ul veti seta aleator daca armele de foc vor avea putere mai mare, sau daca, cutiile cu arme sau utilitare vor fi plasate de permanenta in nivel. Astfel, rejucabilitatea este aproape infinita, fiecare meci fiind o experienta noua, prin prisma optiunilor pe care le aveti.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau