Xpand Rally Xtreme Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:08

Xpand Rally Xtreme Review

La trei ani de la lansarea lui Xpand Rally în Europa, Techland iese la rampã cu un sequel, Xpand Rally Xtreme, joc ce se doreşte a fi mai mult decât o simplã versiune îmbunãtãţitã a predecesorului. La vremea lui, Xpand Rally îţi lua ochii cu grafica sa, cu efectele sale speciale şi maşinile frumos modelate. Din nefericire pentru producători, Xpand Rally era pânã la urmã un joc de raliu şi nicidecum o simulare a unei şedinţe foto, astfel încât jocul a fost aspru criticat în ceea ce priveşte partea de gameplay. Efectiv! Vine 2007 şi odatã cu el şi şansa noastrã de a testa Xpand Rally Xtreme a cãrui lansare se apropie cu paşi repezi.

        Doritor de ceva senzaţii tari, încep instalarea jocului şi mã uit sub birou. O jumãtate de secundã mai târziu, ţip cât mã ţine gâtul de tare. "Unde mi-ai pus volanul?" Dupã un mic quest ce implicã gãsirea locaţiei unei chei şi o aventurã pânã în boxã, recompensa s-a dovedit a fi extrem de preţioasã. Am recuperat un volan Genius, un volan banal de altfel, dar care, speram eu, şi-ar fi fãcut treaba. Speri mata, dar speri degeaba! Nici acum nu îmi dau seama ce a detectat jocul, asta pentru cã opţiunile de la secţiunea Wheel nu sunt disponibile. Am reuşit totuşi sã îl configurez din meniul pentru tastaturã, iar pe partea de deadzone/force feedback nu am avut probleme deoarece ele se aflã într-un tab de opţiuni separat, iar volanul oricum nu suportã force feedback.
        Dacã tot suntem la opţiuni ar trebui sã menţionez dezamãgirea mea în ceea ce priveşte rezoluţiile disponibile. Am fost nevoit sã joc în 1152×864, asta deoarece jocul nu a auzit de rezoluţii widescreen. De asemenea, toate opţiunile pe care le setezi într-un mod de joc trebuie sã le setezi şi în celãlalt, deoarece se creazã profile separate. Xpand Rally Xtreme are aceleaşi douã moduri de joc ca şi predecesorul său, arcade şi simulation. Diferenţele dintre ele se reflectă în dificultatea stagiilor, precum şi în fizica aplicatã maşinii, cu toate cã în nici unul din cazuri senzaţia de simulare nu este prezentã în adevăratul sens al cuvântului, însã vom discuta despre asta puţin mai târziu.

       Partea de single-player este de fapt o înşiruire de stagii, intercalate cu trasee speciale, un fel de boss fight, şi câteva stagii off-road. La început ţi se dã o sumã fixã de bani necesarã pentru a-ţi cumpãra o maşinã pe care vei fi nevoit sã o foloseşti în primul set de stagii. Obiectivul este sã ieşi pe primul loc în fiecare caz şi pe cât posibil sã nu îţi avariezi maşina, deoarece banii au destinaţii multiple. Poţi sã îţi îmbunătăţeşti maşina, sã o repari, sã îi cumperi cauciucuri noi fãrã de care nu poţi participa la un anumit stagiu sau pur şi simplu sã îi pãstrezi pentru a-ţi cumpãra o altã maşinã când va fi nevoie. E ceva rãu în ceea ce am spus pânã acum?

        Din pãcate, existã o micã problemã, cel puţin în versiunea pe care am avut-o noi pentru review. Costurile pentru reparaţii, precum şi îmbunătăţirea maşinii, te lasã lefter şi asta chiar dacã te strãduieşti sã fii pe primul loc de fiecare datã. Se creazã un cerc vicios din care este foarte greu sã ieşi. Reparaţiile trebuie sã le faci cã de, asta e viaţa, cauciucuri trebuie sã cumperi pentru cã altfel nu poţi participa la un anumit stagiu, maşina trebuie sã o îmbunătăţeşti pentru cã altfel în stagiile finale nu ai nici o şansã etc. Şi uite aşa realizezi cã la finalul competiţiei tu eşti lefter şi dacã îţi vinzi maşina nu ai destui bani ca sã cumperi una mai bunã, necesarã pentru urmãtorul set de stagii.

        Stãteam şi mã uitam cã prostul la monitor şi nu îmi venea sã cred. Adicã m-am chinuit ore întregi sã ajung aici, iar acum sunt forţat sã dau roll back career? No way! Am fãcut-o totuşi pentru cã pur şi simplu nu am avut altã soluţie, însã nu am fost deloc fericit. Nu mai menţionez aici stagiile off-road pentru care îţi trebuie o altã maşinã, maşinã pentru care oricum nu ai bani în prima parte a jocului. Ideea e cã jocul, în versiunea pe care am primit-o, nu prea îţi oferã libertate de mişcare. Dacã nu ştii ce faci, iar prima oarã oricum nu ştii ce faci, o dai în barã. E cam ca atunci când vrei sã încerci ceva ce nu ai mai fãcut niciodatã, dar nu ştii cum şi te minunezi de propria-ţi prostie.

    O soluţie pentru aceastã problemã ar fi ca mãcar în modul arcade sã micşoreze preţurile sau sã mãreascã premiile. De asemenea, ar trebui instituit un sistem de bonusuri. Dacã nu ţi-ai şifonat maşina decât 10%, atunci sã primeşti un bonus în afarã de premiu sau dacã eşti varzã iar maşina e 40% distrusã, atunci sã ţi se ia din premiu. Idei ar fi, însã din pãcate nu sunt implementate. Personal nu mã intereseazã cât de realist este tot acest sistem, ci mã intereseazã cã eforturile mele sã fie rãsplãtite cum se cuvine şi sã nu mã înec ca ţiganu’ la mal tocmai când ar trebui sã trec la urmãtoarea competiţie. O altã problemã este datã de faptul cã stagiile urmãtoare sunt înnegrite, astfel încât nu poţi sã vezi ce te aşteaptã. De acord cu asta, însã nu mã forţa sã schimb maşina, sau dacã o faci, dã-mi destui bani pe ea astfel încât sã îmi pot permite una dintr-o clasã superioarã.

 
 
 
 
        Aşa cã m-am întors într-un punct unde aveam destui bani, nu i-am mai cheltuit "aiurea" pe upgrade-uri şi am fãcut tot posibilul sã nu îmi stric maşina. Am reuşit sã o vând pe cea veche şi sã trec mai departe, însã entuziasmul nu mai era acelaşi, ca sã nu mai spun cã eram din nou lefter şi fãrã nici o posibilitate de a-mi face vreun upgrade. Partea care m-a afectat cel mai tare a fost faptul cã în loc sã te bucuri de cursã şi sã încerci tot felul de chestii, eram nevoit sã fiu extrem de atent cum conduc, sã nu îmi distrug maşina şi sã mai şi ies pe locul întâi dacã e posibil. În plus, eşti nevoit sã îţi faci calcule peste calcule, astfel încât te simţi mai mult manager decât şofer. Ce este într-adevãr interesant este faptul cã traseele sunt modelate atent, cu pietre, cu noroi şi cu gropi care îţi influenţeazã multe dintre deciziile pe care le iei la volan. De multe ori traseul nu este drept, astfel încât o vitezã mare îţi poate avaria maşina sau te poate azvârli în decor, iar o întâlnire mai serioasã cu un pom te poate scoate din cursã.
 
 
 
 
        Din acest motiv, alegerea cauciucurilor precum şi setarea parametrilor maşinii sunt factori decisivi în ceea ce priveşte rezultatul. Suspensiile, frânele, acceleraţia sunt doar câteva dintre posibilitãţile pe care le ai la dispoziţie, iar de multe ori este indicat sã testezi maşina chiar pe stagiul pe care îl ai de parcurs şi nu pe traseul de test, care e drept şi care nu îţi dã nici o bãtaie de cap. Din acest punct de vedere, Xpand Rally Xtreme este probabil unul dintre cele mai stimulative jocuri de curse. De fiecare datã când parcurgi un traseu gãseşti o nouã posibilitate de a lua o curbã, de a ocoli o groapã sau o piatrã, de a-ţi depãşi adversarul şi exemplele mai pot continua, astfel încât, de multe ori te trezeşti cã joci acelaşi traseu doar pentru a realiza o cursã perfectã din toate punctele de vedere. Secretul e simplu. Dacã ştii ce conduci şi cunoşti traseul, atunci ai primul loc asigurat.
 
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:02

BUBUIE rata de infectare în Cluj și Timiș. Bucureștiul este în ușoară scădere
27/10/2020 13:20

 Coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori, calculat de către Directiile de Sănătate Publică, la nivelul Municipiului Bucuresti este de 3.17, in usoară scădere f ...

 Sătenii din Ivești au sărit la bătaie. Locuitorii satului gălățean sunt supărați că s-a prelungit carantina
27/10/2020 13:20

  Este scandal la Ivesti, un sat din judetul Galati, acolo unde carantina a fost prelungită cu incă 14 zile. Zeci de oameni au iesit pe străzi, furiosi din cauza deciziei luate de autorităti. Centrul ...

 Proteste de amploare în Italia după impunerea restricțiilor determinate de COVID
27/10/2020 10:54

Torino, Milano şi Napoli au fost scenele unor proteste violente izbucnite după ce autorităţile au impus noi restricţii privind incercarea de a limita răspandirea noului coronavirus. În Torin ...

 VIDEO - Ce riști dacă nu ai scrumieră în mașină
27/10/2020 10:49

  Un sofer din Romania a fost amendat cu 1.305 lei de o politistă deoarece nu avea scrumieră in dotările masinii pe care o conducea si a aruncat chistocul de la tigară pe jos. Incidentul a fost relat ...

VIDEO - Incendii violente în California. Peste 90.000 de persoane au fost evacuate
27/10/2020 09:52

 Două incendii care inaintează rapid in sudul statului american California au provocat luni rănirea gravă a doi pompieri şi au forţat evacuarea a zeci de mii de locuitori din calea flăcărilor inte ...

Situație dramatică în Franța: număr uriaș de pacienți bolnavi de Covid-19. Presiune uriașă asupra sistemului medical
27/10/2020 08:50

Spitalele din Franţa au inregistrat luni 1.307 de internări noi de bolnavi de Covid-19, cel mai mare număr după cel consemnat pe 2 aprilie, de 1.607 pacienţi noi, sistemul medical devenind tot mai tensiona ...

Cod galben de ceaţă, marți dimineață, în Bucureşti și 30 de județe
27/10/2020 08:37

Meteorologii au emis marti dimineaţă avertizări Cod galben de ceaţă pentru Bucuresti si 30 de judeţe, transmite Mediafax. Conform ANM, se află sub cod de ceaţă pană la ora 9:00 Capitala si judetele S ...

Victorie uriașă pentru Trump.  Judecătoarea Barrett a fost confirmată la Curtea Supremă
27/10/2020 07:16

  Cu opt zile inaintea alegerilor, preşedintele american, Donald Trump, a inregistrat o uriaşă victorie odată cu confirmarea magistratei conservatoare Amy Coney Barrett la Curtea Supremă a Statelor U ...

Italia înregistrează 17.012 noi cazuri de coronavirus în ultimele 24 de ore și 141 decese
26/10/2020 20:41

 Italia a raportat luni 17.012 noi infecţii cu coronavirus, precum si 141 de decese, cu 13 mai multe fată de duminică. Numărul cazurilor noi este mai mic in comparatie cu zilele trecute, insă s-au fă ...

Fiul sultanului din Brunei, unul dintre cei mai bogati oameni ai lumii, a murit la 38 de ani. Motivul misterios al decesului FOTO
26/10/2020 20:32

 Printul Azim, fiul sultanului din Brunei, a murit la finalul saptamanii trecute, la numai 38 de ani, in urma unei suferinte indelungate. Azim era al doilea fiu al sultanului Hassanal Bolkiah, conside ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei