Xpand Rally Xtreme Review
Dimensiune font:
Xpand Rally Xtreme Review
La trei ani de la lansarea lui Xpand Rally în Europa, Techland iese la rampã cu un sequel, Xpand Rally Xtreme, joc ce se doreşte a fi mai mult decât o simplã versiune îmbunãtãţitã a predecesorului. La vremea lui, Xpand Rally îţi lua ochii cu grafica sa, cu efectele sale speciale şi maşinile frumos modelate. Din nefericire pentru producători, Xpand Rally era pânã la urmã un joc de raliu şi nicidecum o simulare a unei şedinţe foto, astfel încât jocul a fost aspru criticat în ceea ce priveşte partea de gameplay. Efectiv! Vine 2007 şi odatã cu el şi şansa noastrã de a testa Xpand Rally Xtreme a cãrui lansare se apropie cu paşi repezi.
Doritor de ceva senzaţii tari, încep instalarea jocului şi mã uit sub birou. O jumãtate de secundã mai târziu, ţip cât mã ţine gâtul de tare. "Unde mi-ai pus volanul?" Dupã un mic quest ce implicã gãsirea locaţiei unei chei şi o aventurã pânã în boxã, recompensa s-a dovedit a fi extrem de preţioasã. Am recuperat un volan Genius, un volan banal de altfel, dar care, speram eu, şi-ar fi fãcut treaba. Speri mata, dar speri degeaba! Nici acum nu îmi dau seama ce a detectat jocul, asta pentru cã opţiunile de la secţiunea Wheel nu sunt disponibile. Am reuşit totuşi sã îl configurez din meniul pentru tastaturã, iar pe partea de deadzone/force feedback nu am avut probleme deoarece ele se aflã într-un tab de opţiuni separat, iar volanul oricum nu suportã force feedback.
Dacã tot suntem la opţiuni ar trebui sã menţionez dezamãgirea mea în ceea ce priveşte rezoluţiile disponibile. Am fost nevoit sã joc în 1152×864, asta deoarece jocul nu a auzit de rezoluţii widescreen. De asemenea, toate opţiunile pe care le setezi într-un mod de joc trebuie sã le setezi şi în celãlalt, deoarece se creazã profile separate. Xpand Rally Xtreme are aceleaşi douã moduri de joc ca şi predecesorul său, arcade şi simulation. Diferenţele dintre ele se reflectă în dificultatea stagiilor, precum şi în fizica aplicatã maşinii, cu toate cã în nici unul din cazuri senzaţia de simulare nu este prezentã în adevăratul sens al cuvântului, însã vom discuta despre asta puţin mai târziu.
Partea de single-player este de fapt o înşiruire de stagii, intercalate cu trasee speciale, un fel de boss fight, şi câteva stagii off-road. La început ţi se dã o sumã fixã de bani necesarã pentru a-ţi cumpãra o maşinã pe care vei fi nevoit sã o foloseşti în primul set de stagii. Obiectivul este sã ieşi pe primul loc în fiecare caz şi pe cât posibil sã nu îţi avariezi maşina, deoarece banii au destinaţii multiple. Poţi sã îţi îmbunătăţeşti maşina, sã o repari, sã îi cumperi cauciucuri noi fãrã de care nu poţi participa la un anumit stagiu sau pur şi simplu sã îi pãstrezi pentru a-ţi cumpãra o altã maşinã când va fi nevoie. E ceva rãu în ceea ce am spus pânã acum?
Din pãcate, existã o micã problemã, cel puţin în versiunea pe care am avut-o noi pentru review. Costurile pentru reparaţii, precum şi îmbunătăţirea maşinii, te lasã lefter şi asta chiar dacã te strãduieşti sã fii pe primul loc de fiecare datã. Se creazã un cerc vicios din care este foarte greu sã ieşi. Reparaţiile trebuie sã le faci cã de, asta e viaţa, cauciucuri trebuie sã cumperi pentru cã altfel nu poţi participa la un anumit stagiu, maşina trebuie sã o îmbunătăţeşti pentru cã altfel în stagiile finale nu ai nici o şansã etc. Şi uite aşa realizezi cã la finalul competiţiei tu eşti lefter şi dacã îţi vinzi maşina nu ai destui bani ca sã cumperi una mai bunã, necesarã pentru urmãtorul set de stagii.
Stãteam şi mã uitam cã prostul la monitor şi nu îmi venea sã cred. Adicã m-am chinuit ore întregi sã ajung aici, iar acum sunt forţat sã dau roll back career? No way! Am fãcut-o totuşi pentru cã pur şi simplu nu am avut altã soluţie, însã nu am fost deloc fericit. Nu mai menţionez aici stagiile off-road pentru care îţi trebuie o altã maşinã, maşinã pentru care oricum nu ai bani în prima parte a jocului. Ideea e cã jocul, în versiunea pe care am primit-o, nu prea îţi oferã libertate de mişcare. Dacã nu ştii ce faci, iar prima oarã oricum nu ştii ce faci, o dai în barã. E cam ca atunci când vrei sã încerci ceva ce nu ai mai fãcut niciodatã, dar nu ştii cum şi te minunezi de propria-ţi prostie.
O soluţie pentru aceastã problemã ar fi ca mãcar în modul arcade sã micşoreze preţurile sau sã mãreascã premiile. De asemenea, ar trebui instituit un sistem de bonusuri. Dacã nu ţi-ai şifonat maşina decât 10%, atunci sã primeşti un bonus în afarã de premiu sau dacã eşti varzã iar maşina e 40% distrusã, atunci sã ţi se ia din premiu. Idei ar fi, însã din pãcate nu sunt implementate. Personal nu mã intereseazã cât de realist este tot acest sistem, ci mã intereseazã cã eforturile mele sã fie rãsplãtite cum se cuvine şi sã nu mã înec ca ţiganu’ la mal tocmai când ar trebui sã trec la urmãtoarea competiţie. O altã problemã este datã de faptul cã stagiile urmãtoare sunt înnegrite, astfel încât nu poţi sã vezi ce te aşteaptã. De acord cu asta, însã nu mã forţa sã schimb maşina, sau dacã o faci, dã-mi destui bani pe ea astfel încât sã îmi pot permite una dintr-o clasã superioarã.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau