auto 123

Dimensiune font:

Autostrăzile spre Moldova: Care este stadiul fiecărui tronson de pe Autostrada „Unirii” A8, discuții despre traseul A7 și „cocoașa” de la Focșani

| 10-05-2020 08:37

 Anul 2021 va fi anul autostrăzilor pentru Moldova, a spus șefa de la Autostrăzi, Mariana Ioniță, într-un interviu HotNews.ro #deladistanță. Astfel, pentru Autostrada „Unirii” A8 ar urma să fie gata SF-ul pentru porțiunea montană, iar tronsoanele de la Tg. Neamț la Iași și la Ungheni ar urma să fie contractate pentru SF și proiectul tehnic. În același timp, primele licitații pentru execuția lucrărilor pe A7, drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud, vor urma să fie lansate. Acesta va fi autostradă din start, și nu drum expres, apreciază directorul CNAIR, iar traseul și nodurile prezentate în ultima perioadă încă mai pot fi ajustate.


VIDEO - Despre proiectele rutiere spre Moldova min. 32.30 - final:
 

Advertisement
 
 
You can close Ad in 2 s

---

Stadiul la zi pentru Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni:

 
Tg. Mureș - Tg. Neamț
  • Dacă anul 2020 este al autostrăzii Sibiu-Pitești, atunci anul 2021 trebuie să fie anul autostrăzilor din Moldova. Așa l-am dedicat. Pe Târgul Mureș - Târgu Neamț este în derulare în prezent activitatea de revizuire a Studiului de Fezabilitate, urmând ca în decembrie 2020 să ni se aducă documentația spre aprobare.
  • Este în grafic, cu mici sincope. În decembrie au termenul să predea documentația. Din momentul când o predau, predau și caietul de sarcini (n.r. pentru licitația de proiectare și execuție).
  • Ne asigură și asistență pe perioada licitației. Asta e un lucru bun, e bine să îl ai pe proiectant și în procedura de achiziție publică. Atunci când îți vin clarificările, documentația o fac unii, și la clarificări răspund alții. Nu e corect.
  • Putem lansa la anul procedura de proiectare și execuție.
  • Întrebare: Pe acel tronson, Târgu Mureș - Târgu Neamț, e un tronson dificil, prin munți. Luați în calcul realizarea autostrăzii half-profile, măcar pe anumite structuri cum ar fi tuneluri sau viaducte?
  • Răspuns: N-aș vrea să mă pronunț până nu avem gata Studiul de Fezabilitate. Când îl avem terminat, vă promit că am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe, o planificare strategică a implementării proiectului pe mai departe. E foarte greu tronsonul, este unul dintre cele mai grele tronsoane de autostradă.

 
Târgu Neamț - Iași
  • Pe Târgu Neamț - Iași, în prezent, se află în curs de elaborare documentația de atribuire pentru revizuire Studiu de Fezabilitate și proiect Roșu. Acolo vom merge pe FIDIC Roșu (n.r. proiect tehnic realizat dinainte, constructorul lucrează un proiect gata pus la dispoziție). Eu așa mi-am propus, tot ce facem aici e să mergem pe ideea unui FIDIC Roșu. Constructorul execută proiectul ce este pe masă, are și exproprierea făcută, nu mai apar necesități de exproprieri suplimentare că nu știu ce modificare de soluție se impune că apar diferențe între SF și ce a proiectat el.
  • Durează puțin mai mult, dar se scurtează foarte mult perioada de implementare prin eliminarea problemelor și a riscurilor.
  • Dacă noi acum avem în curs de elaborare documentația, în luna iulie o vom lansa la licitație. Eu sunt realistă, nu putem face o documentație în cinci luni.
  • În străinătate, din ce am discutat eu cu experți, un studiu tehnic durează cam 4 ani, în schimb execuția lucrărilor durează 2 ani. Se rezolvă toate problemele din faza de proiectare.
  • Dacă nu se face bine proiectarea, implementarea se poate duce și la 10 ani. Vedeți bine Sebeș - Turda, la care se lucrează de șapte ani îndată.
  • Nu mai putem susține costuri suplimentare. Trebuie să planificăm bine de la început. Studiile vor dura 30 luni, apoi vor lansa procedurile de execuție.
 

Iași - Ungheni și Podul Ungheni peste Prut

 
  • Pentru Iași - Ungheni este în derulare procedura pentru SF și PT. Suntem acum în discuție cu cei de la Arii protejate pentru că acolo avem o problemă, este o zonă de arie protejată la Prut. Discutăm, încercăm să găsim o soluție.
  • Pentru Podul de la Ungheni noi am trimis documentația de licitație la validare la ANAP. Dar eu nu aș vrea s-o lansez până nu am discuția bătută în cuie cu mediul. Nu știu de ce a ajuns ca toată albia aia să fie zonă protejată. Finanțarea studiilor se face din fonduri europene și vreau o soluție care să respecte directivele europene.

Autostrada A7 - „Coloana vertebrală” a Moldovei, pe relația Nord-Sud

  • Întrebare: Vorbim de autostrada A7 sau de Drumul Expres DX5?
  • Răspuns: Eu nu cred că vorbim de drum expres, ci de un drum la profil de autostradă. Oricine merge pe DN2 își dă seama de trafic, este foarte mare.
  • Zona Moldovei este o zonă cu un potențial economic și turistic uriaș. Când această autostradă se va face zona aia va demonstra României și Europei că poate foarte mult. Și mă gândesc și la legăturile cu partea de est, cu zona Brăila, Galați, cu zona Tulcea, le privim la pachet.
  • Ma văd săptămânal cu proiectantul Consitrans (n.r. pe Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău) și l-am rugat în ce măsură poate să ne aducă documentația la finalul acestui an, să lansăm licitația pentru execuție la începutul anului următor pentru tronsonul Ploiești-Buzău.
  • Ne dorim din suflet lansarea primului sector Ploiești - Buzău.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

 

  • Am primit criticile pe care le consider constructive. Am vorbit cu domnul primar de la Focșani. L-am înțeles, dumnealui are un Plan Urbanistic general (PUG) în momentul de față în curs de aprobare. Focșaniul nu este un oraș foarte mare, are și el nevoie de dezvoltare, iar dânsul nu își dorește să ajungă autostrada în oraș.
  • L-am rugat să ne mai așezăm, să facem un proiect care să fie unul pentru viitor, pentru următorii zeci de ani și să permite atât dezvoltarea orașului, cât și traficul nostru.
  • [Moderator: Totuși vorbim de un ocol destul de mare acolo, ocol care până la urmă se traduce în costuri suplimentare]
  • Da, a primit și dumnealui criticile și a rămas că ne vom vedea tot în echipă, având în vedere că încă nu are un PUG aprobat. E bine să ne coordonăm documentele între ele, să fie mulțumită toată lumea.
  • Probabil în următoarea săptămână voi merge la Focșani însoțită de proiectant să purtăm niște discuții pe acest subiect.
  • Traseul mai poate fi ajustat./ Încă mai pot fi ajustate lucruri, încă nu este finalizată analiza multicriterială faza a doua. Am primit și anumite observații pe care le-ați publicat și dvs pe site și le-am și trimis proiectantului.
  • A7 e proiectul meu de suflet. Suntem în procedura de achiziție și pentru SF și Proiect Tehnic pe Pascani-Suceava-Siret. Undeva în iunie sperăm să semnăm contractul.
 
---
 
Centura Bacău - parte din A7:
 
  • Declar public: sunt mândră că în România este o firmă ca cea de la Bacău, care poate sta la masa discuțiilor cu firme cu sute de ani de tradiție, care se mândresc cu viaducte, cu ecoducte, cu tunele în istoria lor, dar care în România au avut probleme.
  • Eu cred că va reuși să termine anul acesta. Ei aveau termen anul 2021, dar sunt sigură că vor pune ceva în funcțiune anul acesta pe centura Bacăului. Lucrarea merge extraordinar de bine. Este lucrarea noastră de referință. Ea este acum peste 50% făcută. Dacă ne gândim ca a început de anul trecut... e mare lucru.
 
Hartă - VO Bacău și porțiunea care se suprapune cu viitoarea autostrada A7:


 

Autostrada A13 Brașov - Bacău

 
  • [Moderator: Este discuția dacă această autostradă, care străbate Carpații Orientali, va fi construită în paralel și în competiție cu autostrada Uniri A8, care și ea trece munții]
  • Ele sunt complementare, nu se vor canibaliza. (...) Această autostradă Brașov - Bacău este extraordinar de bine gândită. Va fi ușor de implementat dacă oamenii trec acum la treabă și la proiectat.
  • Se va lega foarte bine cu Brașovul și mai departe cu Sibiul dacă terminăm și secțiunile Brașov - Făgăraș - Sibiu. Astfel încât zona asta de țară va fi foarte bine legată. Potențialul zonei este unul foarte mare.

 

Autostrada Nordului, un proiect care nu există în Master Plan, dar pentru care s-a lansat o licitație de SF în 2019 pe ultimele zile ale guvernării PSD.

 
  • [Moderator: Despre ce fel de proiect vorbim, o autostradă, un drum expres?]
  • Va fi un drum de mare viteză, o formă de drum expres. Este acum într-o licitație de elaborare a studiului de fezabilitate. După ce se vor stabili câștigătorii și vor începe treaba vom vedea din documentația respectivă, din analizele cost-beneficiu cum va fi fundamentată construcția.
  • Eu am găsit-o aici (n.r. la Compania de Drumuri) când era în evaluare de oferte. După elaborarea studiilor vom mai vedea.

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
TAROM anunţă că reia zborurile spre Roma, Milano şi retur - În ce condiţii se va putea zbura
24/05/2020 06:36

Compania Tarom introduce zboruri din Bucureşti spre Roma, Milano şi retur, in data de 26 mai 2020, dar acestea vor operate in condiţii speciale instituite de stare de alertă prin HG 394/18 mai 2020, a anun ...

RENAULT ar putea DISPĂREA. Ministru francez, AVERTISMENT
22/05/2020 19:59

Compania Renault ar putea să dispară de pe piaţă. Acesta este avertismentul unui important ministru francez. "Renault se află intr-o situaţie financiară dificilă şi ar putea să dispară", ...

Un microbuz a luat foc in mers si a ars complet pe Autostrada Bucuresti-Pitesti
22/05/2020 08:51

 Circulatia este ingreunata, vineri dimineata, pe A1, la kilometrul 28, pe sensul de mers spre Bucuresti, dupa ce un microbuz a luat foc in mers si a ars in totalitate. "In aceasta dimineata (viner ...

Politia Romana anunta o campanie prin care soferii fara abateri sunt recompensati
21/05/2020 14:38

 Politia Romana si asociatia Asociatia Green Road au demarat o campanie de premiere a soferilor care in 2019 nu au incalcat regulile de circulatie. Anuntul este postat pe pagina de Facebook a Polit ...

VIDEO Primul șantier în lucru de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești. Mobilizare mare a constructorului. La ce stadiu a ajuns în sub două luni de la începerea lucrărilor
18/05/2020 04:58

 Pe primul tronson contractat din autostrada A1 Sibiu - Pitesti se lucrează intens, la circa o lună si jumătate de cand lucrările efective de santier au demarat. Constructorul de pe tronsonul Sibiu - B ...

Ce mașini noi au cumpărat românii într-unul din cei mai ciudați ani de când există date despre piața auto
15/05/2020 21:39

 Anul 2020 a demarat cu patru luni consecutive de scădere in Romania, după ce si in luna aprilie, se consemnează (ca de altfel, in intreaga Europă) o scădere a pietei totale comparativ cu luna similar ...

Un copil de 5 ani a fost prins de politisti conducand singur in masina pe autostrada: Plecase sa-si cumpere un Lamborghini cu 3 dolari in buzunar (Video)
05/05/2020 20:18

 Imagini incredibile publicate de politia din Utah arata cum un copil in varsta de 5 ani a fost oprit pe autostrada de politisti, dupa ce a furat masina parintilor. Baiatul a reusit sa conduca kilometri ...

Veste uriașă. Vom putea vorbi la telefon în avion!
02/05/2020 20:06

  Desi nu este un aspect cunoscut publicului larg, tehnologia a evoluat atat de mult, incat din punct de vedere tehnic, accesul utilizării telefonului mobil in timpul unei călătorii cu avionul ar put ...

Toyota a lansat un rival pentru Dacia Duster (Foto)
02/05/2020 09:52

 Toyota a lansat un model care vrea sa intre puternic pe o piata in care se afla si Dacia Duster. Asiaticii au anuntat, joi, noul Toyota Yaris Cross, un SUV urban de segment B. Acesta va concura in spec ...