Blue Air anunță că NU va relua zborurile până la 10 OCTOMBRIE pentru că nu are BANI de combustibil

AVION  blue-air

Dimensiune font:

| 11-09-2022 19:36

Compania aeriană Blue Air a anunțat vineri printr-un comunicat de presă că ”își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie, ceea ce înseamnă că pasagerii companiei care au achitat deja bilete până la acel moment nu vor putea să beneficieze de servicii.

Comunicat oficial Blue Air:
În primul rând, dorim să ne cerem scuze tuturor pasagerilor Blue Air, care au fost afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 Septembrie 2022.

Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia.


Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de Primul Ministru al României, dar și de Ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi.

În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.


În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.

În urma acestora, Societatea își propune să reia zborurile începând cu data de 10 Octombrie 2022.
Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.

Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.


Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 LEI, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.

În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130.000.000 EUR suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR față de USD.

Precizăm faptul că ajutorul de Stat a fost dimensionat strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al Societății limitat la data de 31 decembrie 2020, în condițiile în care pandemia a afectat în mod profund veniturile societății în perioada 2020 – 2021. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Decizie CCR - Posesorii de carnet categoria B vor putea conduce motociclete
20/03/2024 11:34

Curtea Constituţională (CCR) a Romaniei a discutat, miercuri, sesizarea privind ordonanţa de urgenţă care le permite posesorilor de carnet categoria B să conducă scutere. Presedintele Klaus Iohannis cont ...

UE pregătește o legislație rutieră mai aspră. Interdicția de conducere ajunge la nivel european
11/03/2024 12:41

 Se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Noua legislatie ar putea fi adoptată chiar din 2025, sustine europarlamentarul Vlad Gheorghe. Cea mai importantă prevedere este că un sofe ...

Există riscul ca Uber și Bolt să dispară din România: Guvernul pregătește o mare lovitură
11/03/2024 12:00

La nivel guvernamental s-au purtat negocieri extinse pentru a se modifica OUG 49/2019 pentru a reglementa transportul de persoane. Conform celor de la Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati d ...

VIDEO Femeile și-au ales mașina anului 2024. E imensă, 100% electrică și cântărește peste 2,6 tone
10/03/2024 11:41

SUV-ul electric Kia EV9 a fost votat „World's Best Car for 2024” la premiile WWCOTY, de către juriul specializat alcătuit din 75 de jurnaliste din 52 de tări. Concurenta a fost puternică, 63 de ...

Schimbări majore de la 1 mai. Ce trebuie să știe proprietarii de mașini
06/03/2024 00:40

Piata auto traversează o perioadă agitată, in care fiecare aspect, de la motoarele pe benzină si motorină pană la cele electrice, este supus unei efervescente continue. Cu toate acestea, inceputul acestui ...

Noutăți în examenul auto din 2024: Ce schimbări aduce și cum se desfășoară proba practică
04/03/2024 08:39

În 2024, obtinerea permisului auto in Romania suferă schimbări semnificative, iar aceste modificări au fost impuse de adoptarea unui nou proiect de lege de către Camera Deputatilor. Ce trebuie să ...

Un șofer s-a dat în spectacol în fața polițiștilor, în București, după ce a rămas fără permis
03/03/2024 12:01

Un bărbat de 34 de ani a fost amendat si a rămas fără permis de conducere pentru 30 de zile, in noaptea de sambătă spre duminică. Acesta a adoptat un comportament agresiv la plecarea de pe loc după ce f ...

Când este permis să dai flash-uri în trafic. Șoferii pot primi amendă și puncte de penalizare pentru folosirea incorectă a luminilor
03/03/2024 09:53

 Flash-urile si claxoanele sunt două dintre cele mai intalnite metode de comunicare folosite de soferi in trafic. Unii soferi dau flash-uri pentru a avertiza alti soferi de un pericol, altii pentru a-si e ...

Imobilizarea planificată a populațiilor: UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani!
29/02/2024 12:33

Uniunea Europeană propune un act legislativ controversat care ar interzice efectiv dreptul la reparatii pentru vehiculele mai vechi de 15 ani. Scopul, potrivit Comisiei Europene, este "de a reinnoi parcu ...

Mașini furate direct cu platforma - Schema unui tânăr din București, descoperită după o jumătate de an
25/02/2024 21:34

Un bărbat de 28 de ani este cercetat după ce a determinat conducătorii unor autoplatforme să fure trei maşini parcate in Bucureşti, iar poliţiştii au stabilit că el intenţiona să valorifice autoturis ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei