auto  654

Dimensiune font:

Contractul pentru Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat

| 28-08-2019 14:59

 Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj - Deva a fost reziliat de către autoritățile de la Drumuri, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis. Transporturile acuză unele lucrări nefinalizate și cereau zece ani de garanție în loc de patru pentru a face recepția lucrărilor și a deschide autostrada. Asociația Pro Infrastructura spune că rezilierea făcută acum la final e de „neimaginat” pentru profesioniștii din domeniu, că „statul român va pierde definitiv garanția de patru ani” și că „vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj - Deva Lot 3, după 16 zile de neînțelegeri cu constructorul spaniol Comsa, au precizat pentru HotNews.ro surse apropiate situației. 

Transporturile au refuzat în urmă cu două săptămâni să facă recepția lucrărilor și să deschidă traficul pe cei 21 de km de autostradă, invocând unele probleme de execuție și lucrări nefinalizate. În schimb, Transporturile recunoșteau prin vocea ministrului că traficul pe autostradă s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.


Cu toate acestea, Transporturile au cerut constructorului să ofere o garanție extinsă pe tot lotul de 10 ani, în loc de patru ani cum era în contractul inițial. În plus, ar fi existat și problema unui ecoduct în zona Brănișca pe care statul nu l-ar fi plătit. De precizat că pe toată durata lucrărilor, constructorul este supervizat de un consultant/inginer angajat de către CNAIR, cel care urmărește, face observații și notifică beneficiarul de orice problemă sau deficiență. Cu alte cuvinte, orice problemă au invocat autoritățile acum, pe final de contract, ea era cunoscută mult dinainte. 

CNAIR a dat un ultimatum pe 15 august constructorului ca în zece zile să remedieze problemele, altfel contractul va fi reziliat. Societatea civilă a cerut constant deschiderea traficului întrucât problemele semnalate nu țin de partea carosabilă și pot fi remediate în paralel. 

Asociația Pro Infrastructura cataloghează acum decizia de reziliere a contractului ca ceva „de neimaginat”. 



„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii”, susține ONG-ul.

„Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial”, transmite Asociația. 

„Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi. În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, mai atrage atenția API.








Pe Lotul 4, circulația rutieră a fost deschisă pe 14 august pe cei 22 de kilometri, lot recepționat încă de pe 12 august, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului adiacent. 

CNAIR a preluat nodul rutier printr-un proces verbal fără însă ca spaniolii de la Comsa, constructorii Lotului 3, sa fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepția și a restului de 21 de kilometri ai lotului, în condițiile în care Transporturile nu vor să facă recepția invocând unele probleme de execuție și cerând constructorului 10 ani de garanție, în loc de patru ani cum era în contractul inițial.

Constructorul acuză CNAIR că a preluat nodul în mod abuziv și susține că va reclama acest aspect Comisiei Europene.




CNAIR acuză probleme de execuție și cere garanție 10 ani, în loc de patru cum era în contractul inițial


Lotul 4, 22 km, construit de românii de la UMB, a fost recepționat luni seara, dar circulația nu a putut fi deschisă deoarece bretelele de descărcare a traficului țin de nodul rutier Ilia parte din Lotul 3, construit de Comsa. 

Recepția Lotului 3, deși e finalizat, nu a fost acceptată de Compania de Drumuri pentru că ar fi existat unele probleme de execuție. 

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu, a declarat pentru HotNews.ro că refuzul inițierii procedurii de recepție pe Lotul 3 a venit de la consultant - Asocierea Hill International - Proiect Consulting SRL.

„Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități. Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate”, a spus Șerbănescu.

Într-o vizită pe șantier, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că spaniolii de la Comsa au primit un termen de 10 zile pentru a remedia o parte din probleme și a recunoscut că tronsonul ar fi putut fi deschis, iar unele probleme ar fi putut fi rezolvate sub trafic. 

Anterior, Cuc a mai detaliat un alt motiv al neînțelegerilor cu constructorul: pe fondul problemelor invocate, Compania de Autostrăzi vrea o garanție de 10 ani la lucrări, deși în contractul inițial semnat cu Comsa garanția e de patru ani.

Observatorii independenți susțin însă că scandalul e doar o răfuială a autorităților cu constructorul și că, în realitate, circulația rutieră ar putea fi fără probleme deschisă pe întreg lotul 3, iar invocatele deficiențe ar putea fi remediate ulterior deschiderii traficului.

„Aceste probleme se pot rezolva și după deschiderea traficului, pentru că pe autostradă cum e acum se poate circula în siguranță, fără probleme. E oare mai sigur să fie lăsat traficul pe drumul național DN68A vai de mama lui? Se poate face o recepție cu o anexă în care se trec toate deficiențele ce trebuie rezolvate. Asta nu e un motiv, este un șantaj și o reglare de conturi”, susține reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, şos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iaşi, tel: 0232/243864; fax: 0232/212231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Com-Beton S.A. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, B-dul Chimiei nr. 14, jud. Iaşi, C.U.I. RO5551582, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/189/1994, numită potrivit Încheierii nr. 349/2017 din data de 15 martie 2017, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secţia II Civilă - Faliment, în dosarul nr. 8380/99/2014, anunţă în data de 27.09.2019, ora 12.00, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la sediul lichidatorului judiciar din mun, Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie* (lei, fără T.V.A.) Activ 3 - PROPRIETATEA IMOBILIARĂ FUNCIARĂ amplasată în extravilan com. Vîrfu Cîmpului, jud. Botoşani, compusă din: - teren arabil neproductiv (cu destinaţie Staţie sortare pentru balastieră), în suprafaţă de 5.000 mp, cu număr cadastral 39, C.F. 9/N (nr. cds. nou 39 al C.F. 50595/com. Vîrfu Cîmpului). Imobilul se află în zona periferică a comunei, ocupată preponderent de terenuri virane şi agricole, amplasamentul nu dispune de utilităţi, iar accesul la proprietate se face pe drum pietruit. Imobilul a fost dobândit conform Contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 2939/07.10.2004 de B.N.P. Elena Roman. - 325.000,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 26.09.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia se va organiza în contul S.C. MINERAL COM S.R.L. care a adjudecat activul 3 în cadrul licitaţiei publice din data de 17.07.2019, ora 12.00 la preţul de 325.000,00 lei. S.C. MINERAL COM S.R.L. va putea să achite la termenul de licitaţie preţul oferit iniţial, caz în care va fi obligat numai la plata cheltuielilor cauzate de noua licitaţie. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 26.09.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la: tel. 0232/243864, 0755132473, 0758049904, fax: 0232/212231 email: secretariat@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. HYDRAMOLD S.R.L. IAŞI, cu sediul social în Mun. Iaşi, str. Calea-Chişinăului, nr.29, corp C43/4, parţial, jud. Iaşi, CUI : RO1966633; Nr. de înregistrare la O.R.C. J22/1247/1991, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare la data de 02.10.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie (lei, fără T.V.A.*) Activ 3 - AUTOUTILITARĂ MARCA RENAULT, FURGON, 2006, 2,5 TDI, 99 CP - 4.792,00 lei Activ 5 - STIVUITOR MANUAL SDJ 1000 - 640,00 lei Activ 6 - Imobilizări Necorporale. Instalaţii Tehnice. Prototipuri. Mobilier, Aparatură, Birotică - 40.968,00 lei Activ 7 - Programe şi Aplicaţii Web. Echipamente IT - 21.624,00 lei Activ 8 - Agregat de probat pompe de adâncime - 2.168,00 lei Activ 9 - Ancoră hidraulică (presiune 260 bari) - 2.400,00 lei Activ 10 - Cheie hidraulică 100 dan*m modernizată - 656,00 lei Activ 11 - Cheie hidraulică 1500 daNxm modernizată - 2.088,00 lei Activ 12 - Cheie hidraulică 350 dan”m modernizată - 2.064,00 lei Activ 13 - Echipament de tensionare/detensionare TENSRELAX - 43.152,00 lei Activ 14 - Echipament mobil pentru asamblări filetate - 44.128,00 lei Activ 15 - Echipament spate UEMA - 6.440,00 lei Activ 16 - Presă rabatabilă de 400 tf - 19.200,00 lei Activ 17 - Stand probat grup combinat acţionare (mb telecom) STH-21 - 86.624,00 lei Activ 18 - Stand probat prevenitoare - 2.872,00 lei Activ 19 - Unitate de acţionare hidraulică UAH.700 - 4.336,00 lei Activ 20 - Stand pentru montat cilindri hidraulici - 2.856,00 lei Activ 21 - Stand pentru probat pompe manuale - 4.480,00 lei Activ 22 - Traductor combinat de turaţie, cuplu şi putere - 2.544,00 lei * Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 01.10.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine la Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0751083082, fax: 0232/212231, email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
Americanii au testat un aparat nemaiîntâlnit. Construit de Boeing VIDEO
21/09/2019 19:33

 În statul american Illinois a avut a decolat pentru prima dată o dronă de alimentare in aer. Boeing MQ-25 Stingray s-a desprins de la sol, s-a ridicat in aer si, după două ore, a aterizat lin si ...

BMW plănuieşte să concedieze până la 6.000 de persoane în următorii trei ani
21/09/2019 11:30

 Planul va fi făcut public in luna decembrie, iar cea mai mare parte a disponibilizărilor ar urma să fie făcute la sediul central al companiei din Munchen in cadrul, potrivit publicaţiei săptămanale ...

Motivele pentru care tinerii eșuează la examenul auto
21/09/2019 10:03

 Cercetarea făcută de Hippo Leasing relatează motive clare pentru care, in special, tinerii esuează la examenul auto. În topul listei sunt conditiile de sigurantă, ceea ce provoacă lipsa de con ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Studiu: Majoritatea masinilor second-hand vandute in Romania au mai mult de 3 daune in istoric
19/09/2019 12:06

    In Romania inca se vand masini cu daune majore, intrucat majoritatea romanilor se limiteaza la verificarea kilometrajului si daca acesta se confirma nu trec mai departe la verificari tehnice sau ...

Mașina din curte te poate arde la buzunar. Amendă uriașă
16/09/2019 14:48

 Conform unei hotărari a Curtii de Justitie a Uniunii Europene din anul 2018, toate masinile inmatriculate trebuie să aibă incheiată asigurarea obligatorie RCA, lucru care oricum este prevăzută ...

  POLIŢIŞTII LOCALI NU MAI AU  NICI O PUTERE IN TRAFIC. VEZI DE CE?
16/09/2019 12:00

 Mare atenţie, şoferi! Poliţiştii locali nu au dreptul să vă oprească in trafic şi să vă sancţioneze. Aceasta este doar treaba poliţiştilor de la Rutieră, iar dacă agenţii locali incearcă ...

Clever lansează serviciile de ridesharing la Iași și Cluj. Cât pot caștiga șoferii
15/09/2019 14:38

  Uber va concura cu CleverGo la Iasi si Cluj, unde compania isi extinde serviciul de ridesharing. Serviciul de transport alternativ CleverGo ajunge in alte două mari orase din tară, in c ...

Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...