Cum am dat de pilotul automat
Dimensiune font:
N-aş şti să vă explic cum de am amânat până acum să vă spun câte ceva din testul efectuat cu Noul Dacia Sandero Stepway la sfârşitul anului trecut, în Andaluzia, împreună cu alte două modele ale trioului de mare forţă dezvăluit de Dacia la Salonul Auto de la Paris - Noile Logan şi Sandero. Dar ştiu sigur că maşina asta chiar m-a impresionat, plecând de la cum arată şi până la plăcerea pură de a o conduce.
Imediat ce-am terminat de scris despre testul cu Noul Logan ploaia torenţială andaluză s-a oprit. Pentru puţine minute însă. După care s-a înteţit parcă și mai tare. În doar o sută de metri cât aveam de parcurs până să urc în Sandero Stepway m-a udat suficient cât să pun sacoul la uscat pe spătarul scaunului din spatele volanului. Am tot admirat maşina asta, mai ales că dintotdeauna mi-am dorit una de un albastru precum cel de pe ea. Numai că nu prea era timp de admirat. Trebuia predată la aeroportul din Malaga, de unde cu o zi în urmă plecasem la volanul Noului Sandero.
Faţă de Logan și Sandero, Noul Sandero Stepway era dotat cu motorul Diesel 1.5 dCi, care dezvoltă tot 90 CP, ca și propulsorul turbo pe benzină 0.9 TCe, de pe celelalte două modele amintite. Şi nu doar ploaia ne era potrivnică în cursa contracronometru, dar pe unele porţiuni am întâmpinat și o ceaţă suficient de deasă cât să te determine să amâni unele depăşiri. Sandero Stepway s-ar fi încumetat să treacă în faţă fără prea mare efort, dar ştiam că voi recupera eu pe undeva terenul aparent pierdut. Cucerit de comportamentul rutier al lui Sandero am tot încercat să găsesc ceva care să mă deranjeze la Stepway.
Poţi scoate şi un consum sub 4 litri/100 km
Şi-am parcurs mulţi kilometri, dar tot n-am găsit ceva serios de care să mă pot lega. Mi-am zis însă să folosesc şi eu limitatorul de viteză şi l-am fixat la 130 km/h. Dar asta după ce am parcurs ceva kilometri şi am constatat că am înregistrat un consum de 5,4 litri/100 kilometri. Am resetat datele şi am mers ceva mai liniştit. Condiţiile de rulare nu erau dintre cele mai bune, iar consumul afişat a scăzut sub 5 la sută. Deja mă puteam declara mulţumit, dar pot spune că la un condus dedicat economiei cred că se poate scoate, fără un efort considerabil, şi o valoare sub 4.
Dar am ajuns pe autostradă şi uitasem că aveam limitatorul în funcţiune. Nu aveam nici un vânt teribil din faţă ca să mă oprească la 130 km/h, însă mi-am amintit într-un târziu că ar trebui să-l dezactivez. Iar surpriza mare a venit nu doar din partea propulsorului, care parcă nu mai ştia cum să-mi mulţumească pentru că l-am eliberat. Am ajuns imediat la 150 km/h, iar de mai mult nici nu aveam nevoie.
Surpriza a fost însă că la dezactivarea limitatorului de viteză am apăsat butonul mai tare în partea de jos şi ce să vezi? Mai avea un mic drum de parcurs în faţă, cât să fie activat CRUISE. Adică pilotul automat. L-am fixat pe viteza în care eram şi l-am lăsat să funcţioneze câteva secunde. A menţinut constantă acea viteză, dar l-am dezactivat şi mi-am continuat cursa contracronometru. Am ajuns la timp şi eram convins încă de atunci că europenii se vor îndrăgosti de Noul Sandero Stepway. Ieşenii îl pot admira şi testa de mâine până la sfârşitul săptămânii la cea de-a X-a ediţie a Expo Casa Auto, care va avea loc la Era Shopping Park. Eu sigur îl voi admira.
12.200
EURO
costă modelul testat, TVA inclusă. Varianta pe benzină costă 10.800 de euro, ambele fiind produse doar în nivelul maxim de echipare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau