HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani

00000  ULTIMA-ORA-pe

Dimensiune font:

| 02-05-2020 08:41

 Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).

 
HotNews.ro a consultat planurile oficiale și a realizat o hartă interactivă cu traseul în detaliu, inclusiv nodurile rutiere și variantele luate în calcul.
 

A7 sau DX5 ar urma să poarte ca indicativ viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și București. A7 dacă va fi autostradă, iar DX5 dacă va fi drum expres.

În prezent, pe circa 338 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani (minus centura Bacău), sunt în elaborare studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - patru contracte distincte.
 

Recent, firmele contractate au terminat prima analiza multicriterială (AMC1) și, pentru trei tronsoane, au definitivat care va fi traseul oficial al drumului de mare viteză. Pentru tronsonul Bacău - Pașcani (circa 80 km) au mai rămas în picioare și câteva variante alternative.

Aceste trasee merg mai departe la analiza multicriterială 2 (AMC2), etapă în care consultanții vor și decide și dacă viitorul drum de mare viteză va fi construit ca drum expres sau va fi direct autostradă.

Ce spune CNAIR despre modul cum au fost alese traseele:

  • Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
  • Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
  • Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
  • Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.

---

Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii
 
>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile) sau pentru a vedea nodurile și forma lor pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău.
 
>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.
 

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „Basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.
 

 

 


----

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
 
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.


Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

 







Vezi și:

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

%ANUNTSPECIAL%
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 este de 240 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – secretar comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 26.05.2021 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 31.05.2021 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Un sofer roman de tir s-a trezit cu batai puternice in plafonul cabinei, in timp ce se afla in mers pe o autostrada din Germania. Ce s-a intamplat cand a verificat remorca
14/05/2021 20:42

Un sofer roman de tir a tras o spaima puternica mari, 11 mai, in timp ce conducea pe o autostrada din Germania. Un tanar a inceput sa-i bata in plafonul cabinei. A oprit tirul, iar cand a verificat remorca a va ...

Harley-Davidson trece pe electric. Compania americană a lansat brandul „LiveWire
11/05/2021 11:36

Harley-Davidson a lansat luni brandul de motociclete integral electrice „LiveWire", acesta fiind cel mai recent efort al companiei de a se implica pe piaţa vehiculelor electrice, care se dezvolt ...

Cod Rutier 2021. Schimbare majoră în trafic. Ce trebuie să afle de azi toți șoferii români
09/05/2021 10:28

Schimbare majoră in trafic! Ce modificări s-au adus in codul rutier din 2021 si care sunt lucrurile pe care trebuie să le afle incepand de azi toti conducătorii auto? Ce se va intampla cu radarele? Cod R ...

Constructia autostrazii A7 Ploiesti - Buzau a fost aprobata de Guvern. Licitatia, lansata la finalul lunii mai
06/05/2021 09:31

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat ca Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, 5 mai, investitia autostrazii A7 Ploiesti - Buzau. Ministrul Drula a mai declarat ca licitatia pentru construc ...

Polita RCA, obligatorie si pentru masinile care nu circula, a decis Curtea Europeana de Justitie. Autoritatile romane vor trebui sa modifice legislatia interna
05/05/2021 00:22

Conform unei decizii a Curtii Europene de Justitie (CJUE) de joi, 29 aprilie, cat timp o masina nefunctionala nu a fost retrasa din circulatie, proprietarul acesteia trebuie sa aiba incheiata o asigurare obliga ...

Piata masinilor noi a scazut cu 14%, cea second-hand a urcat cu 5%. Care este topul marcilor preferate de romani
04/05/2021 17:24

Pe primele patru luni din 2021, nivelul inmatricularilor de autoturisme noi in Romania a atins nivelul de 27.624 unitati, o scadere de -14.48% fata de perioada similara din 2020, respectiv 32,300 unitati, anunt ...

Masinile Dacia si Renault nu vor mai putea depasi limitele legale de viteza. Primul model pe care va fi implementat sistemul standard
28/04/2021 17:56

Luca de Meo, presedintele grupului de firme Renault, a vorbit despre o modificare revolutionara care va fi implementata in scurt timp pe toate masinile produse. In conferinta de presa sustinuta recent, de Meo ...

Școala de șoferi Automobilistul face înscrieri pentru cursurile ce vor începe în luna MAI
23/04/2021 11:42

Scoala de soferi Automobilistul face inscrieri pentru cursurile ce vor incepe in luna MAI 2021, pentru categoriile B, C, CE si D. Relatii la sediul din str. Păcurari nr. 45 sau la numerele de telefon: 0232/23 ...

ANIMAWINGS și HiSky introduc noi ZBORURI de săptămâna VIITOARE de la Aeroportul IAȘI!
23/04/2021 09:14

Noile rute programate in perioada următoare din / spre Romania de pe Aeroportul din IASI Companiile aeriene Animawings si HiSky propun noi rute de pe Aeroportul International Iasi! Astfel, cele două companii ...

Înmatricularea şi înregistrarea vehiculelor ar putea avea loc într-o singură zi - proiect de lege
22/04/2021 17:53

 Un proiect de lege depus la Parlament ar putea simplifica birocratia cand vine vorba de inmatricularea si inregistrarea automobilelor. Initiativa legislativă propune ca inmatricularea şi inregistrarea v ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei