HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani

00000  ULTIMA-ORA-pe

Dimensiune font:

| 02-05-2020 08:41

 Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).

 
HotNews.ro a consultat planurile oficiale și a realizat o hartă interactivă cu traseul în detaliu, inclusiv nodurile rutiere și variantele luate în calcul.
 

A7 sau DX5 ar urma să poarte ca indicativ viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și București. A7 dacă va fi autostradă, iar DX5 dacă va fi drum expres.

În prezent, pe circa 338 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani (minus centura Bacău), sunt în elaborare studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - patru contracte distincte.
 

Recent, firmele contractate au terminat prima analiza multicriterială (AMC1) și, pentru trei tronsoane, au definitivat care va fi traseul oficial al drumului de mare viteză. Pentru tronsonul Bacău - Pașcani (circa 80 km) au mai rămas în picioare și câteva variante alternative.

Aceste trasee merg mai departe la analiza multicriterială 2 (AMC2), etapă în care consultanții vor și decide și dacă viitorul drum de mare viteză va fi construit ca drum expres sau va fi direct autostradă.

Ce spune CNAIR despre modul cum au fost alese traseele:

  • Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
  • Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
  • Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
  • Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.

---

Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii
 
>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile) sau pentru a vedea nodurile și forma lor pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău.
 
>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.
 

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „Basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.
 

 

 


----

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.
 
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:
---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
 
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.


Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

 







Vezi și:

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Vești importante pentru șoferii români! la înregistrare, vehiculele vor primi plăcuțe cu un singur număr de înregistrare
23/09/2023 13:07

  A devenit oficial! Noi schimbări majore in Codul Rutier.  Proiectul a fost aprobat, Hotărarea de Guvern a fost publicată in Monitorul Oficial, ceea ce inseamnă că noile preveder ...

Amenzi de până la 50.000 lei pentru șoferi- În ce condiții poate aplica Poliția aceste sancțiuni
23/09/2023 11:36

Nouă amendă pentru soferi! Ministerul Finantelor a publicat un proiect de lege care prevede o nouă amendă uriasă pentru soferi. Guvernul propune introducerea unui nou sistem de urmărire a transporturilor ...

Mii de avioane sunt în pericol: o companie a vândut piese neverificate și cu acte false
21/09/2023 13:28

 Producătorul de motoare cu reacţie CFM International a declarat miercuri că mii de componente pentru motoare de avioane ar fi putut fi vandute cu documente false de către un distribuitor britanic, in ...

România celor 1.000 km de autostradă. Care este stadiul actual al lucrărilor pe cele 11 tronsoane neterminate
18/09/2023 21:41

 Romania va atinge borna de 1.000 km de autostrăzi si drumuri expres după inaugurarea unui lot de 13 km din Autostrada Transilvania A3. Sectiunea Suplacu de Barcău – Nusfalău, intre judetele Orad ...

Aproape 1,8 milioane de români nu vor mai putea ieși cu mașina din țară, din decembrie. Măsura de care trebuie să ştie toţi şoferii
17/09/2023 11:20

Contractele de asigurare emise de Euroins răman valabile, potrivit legii, pană la data de 7 decembrie 2023, anuntă Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA). Chiar dacă Euroins se află acum in procedură ...

Lovitură dură pentru șoferii români! Se vor da amenzi usturătoare
17/09/2023 10:25

Informatii esentiale! Soferii vor primi amenzi usturătoare dacă isi parchează masinile pe trotuarul din fata casei. Parcarea masinii incepe să fie o problemă mare si pentu cei care locuiesc la casă, nu ...

Când mașina ta îți urmărește viața sexuală. Producătorii auto colectează date despre clienți fără acordul acestora
16/09/2023 21:35

          O nouă analiză a producătorilor de autovehicule a stabilit că masinile filmează, inregistrează si urmăres ...

  Amendă de aproape 3.000 de lei, dacă circuli cu pisica sau câinele în mașină. Când te sancționează poliția?
16/09/2023 14:17

Atentie cand aveti in masină un animal de companie, pentru că, in anumite situatii, politia de poate sanctiona cu amendă de aproape 3.000 de lei, dacă circuli cu pisica sau cainele in masină. Codul Ruti ...

 De ce este importantă calitatea anvelopelor?
15/09/2023 10:25

 De ce este importantă calitatea anvelopelor? Răspunsul la intrebarea din titlul acestui articol pare evident: pentru că anvelopele de calitate sunt mai sigure. Cu toate acestea, anvelopele nu par ...

FOTO | Dacia va lansa 'mini Duster': Este primul SUV românesc din 'Segmentul B'
13/09/2023 19:51

  Dacia pregăteste lansarea unui viitor model, care este planificat să ocupe un loc intre Sandero Stepway si SUV-ul Duster in gama lor de vehicule. Această veste a fost comunicată direct de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei