Ministerul Transporturilor, măsuri aplicabile la CFR, Metrorex, aeroport, Tarom după ridicarea stării de urgență

virus  675e6_L

Dimensiune font:

| 09-05-2020 19:35

 Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a postat în transparență decizională propunerea privind setul de măsuri de prevenire și control a virusului SARS-CoV-2, pentru companiile de sub autoritatea MTIC, măsuri aplicabile după ridicarea stării de urgență, începând cu data de 15 mai 2020.

 

 

TRANSPORT FEROVIAR, CFR CALATORI

▪ Mentinerea regulii de ocupare a locurilor in vagoane pe pricipiul “ un loc liber, un loc ocupat” – cu conditia suportarii costurilor suplimentare (50%) de la bugetul de stat.

▪ Introducerea obligativitatii purtarii mastii de protectie la bordul trenurilor CFR Calatori

▪ Manusile de unica folosinta recomandate la bordul trenurilor CFR Calatori.

▪ Ramane suspendata posibilitatea de achizitionare de legitimatii de calatori FARA LOC REZERVAT – cu conditia suportarii costurilor suplimentare de la bugetul de stat.

▪ Se mentine regula ca seful de tren/conductorul doar sa vizualizeze biletul de calatori, fara sa-l atinga.

▪ Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor.

▪ Este interzisa introducerea vagoanelor de tip restaurant in componenta garniturilor.

▪ Pentru toaletele din vagoane este obligatorie asigurarea apei curente, sapun lichid si dezinfectant de maini.

Pentru vagoanele de tip cușetă sau vagoanele de dormit, se permite transportul unui singur pasager per compartiment, cu excepția membrilor aceleiași familii;

 

METROREX

Masuri de distantare sociala/comunicare catre calatori

Pentru informarea corecta a publicului calator asupra masurilor de protectie impotriva Covid 19, atat la punctele de vanzare, cat si in trenuri, Metrorex a expus la loc vizibil afise de tipul ghid cu regulile de baza ce trebuie respectate pe timpul calatoriei cu metroul;

In cele 53 de statii de metrou existente s-a implementat sistemul de plata contactless cu cardul bancar direct la aparatele de taxare pentru a limita utilizarea bancnotelor;

Plata cu cardul bancar este de asemenea disponibila la toate casieriile din reteaua de metrou, inclusiv la casieriile speciale, in timpul programului de functionare a acestora. La ghiseele acestor casierii exista autocolante care semnalizeaza vizual calatorii privind acceptarea la plata a cardurilor emise sub sigla Visa, Mastercard, Visa Electron si Maestro. De asemenea, automatele de vandut cartele existente in statiile de metrou beneficiaza de acest sistem de plata modern;

S-au afisat stickere de avertizare pentru distantare sociala, la cabinele de acces metrou;

In dreptul punctelor de vanzare titluri de calatorie si in dreptul automatelor de vandut cartele au fost amplasate autocolante de avertizare pentru pastrarea de catre calatori a distantei sociale;

In statiile de metrou, prin intermediul instalatiilor de sonorizare, se fac anunturi cu privire la pastrarea distantei sociale si a respectarii masurilor impuse de autoritati.

Montarea de coșuri destinate măștilor/mănușilor utilizate

Se vor marca cu un semn vizibil de culoare verde locurile permise pentru transportul pasagerilor, atât pentru transportul în picioare cât și pentru transportul pe scaune, astfel încât să se păstreze distanța de minim un metru între pasageri;

Accesul în stațiile de metrou se va realiza în mod controlat, astfel încât, pe peroanele de așteptare pasagerii să poată păstra distanța de minim un metru între ei.

 

Programul de transport

pe Magistralele 1+3 – cu un numar de 32 trenuri care vor circula in perioadele de varf de trafic la interval minim de 6 minute, iar pe distanta comuna a celor doua magistrale, Nicolae Grigorescu – Eroilor, se va asigura un interval minim de 2-3 minute;

pe Magistrala 2 – cu un numar de 21 trenuri care vor circula in perioadele de varf de trafic la interval minim de 3 minute;

pe Magistrala 4 –cu un numar de 4 trenuri care vor circula in perioadele de varf de trafic la interval minim de 11 minute, pana la darea in functie a sistemului de siguranta a traficului pe distanta Parc Bazilescu – Straulesti.

Masuri de igienizare vagoane si statii

Trenurile de metrou sunt igienizate zilnic prin intermediul unei proceduri industriale, denumita nebulizare 3D care asigura o dezinfectie eficienta a trenurilor, dar si a traseelor de ventilatie cu care trenurile sunt dotate;

Atat spatiile publice, cat si suprafetele comune cu care calatorii intra in contact pe timpul calatoriei cu metroul sunt igienizate temeinic si in mod frecvent;

Se utilizeaza solutie biocida pentru dezinfectat suprafete la toate posturile din statii (cabine, caserii, spatii tehnice, grupuri sanitare, etc).

Dimensionarea capacitatii de transport

Metrorex dispune de un total de 65 de trenuri,cu care se pot asigura pe

Magistrala 2 un interval de circulatie intre trenuri de 2-3 minute, pe Magistrala 1 si Magistrala 3 un interval de circulatie intre trenuri de 3-6 minute si pe Magistrala 4 un interval de circulatie intre trenuri de 10-12 minute .

Au fost întreprinse demersuri către Jandarmeria Română și Brigada de poliție pentru transportul public in vederea asigurarii ordinii publice la accesurile de metrou in scopul ordonarii calatorilor, mentinerii distantarii sociale si limitarea supraaglomerarii, mai ales la orele cu trafic de varfin zilele lucratoare, respectiv in intervalele orare 06-09 si 16-19

TRANSPORT AERIAN

COMPANIA NATIONALA AEROPORTURI BUCURESTI

Masuri pentru esalonarea curselor si procedura de operare

▪ Pentru a evita aglomerarile si – implicit – pentru a respecta distanta de 1m intre pasageri, cursele care urmeaza sa decoleze de la AIHCB companiile aeriene / agentii de handling vor informa pasagerii sa se prezinte la aeroport cu 3 ore inainte de ora programata de decolare.

▪ In vederea asigurarii distantei de protectie intre persoane se vor reconfigura atat traseele de deplasare a persoanelor cat si suprafetele de stationare temporara in zonele nerestrictionate. Facem aici referire la parcarile publice din fata terminalelor de pasageri, la peroanele de la intrarea in terminalele de pasageri, la salile de asteptare din interiorul terminalelor de pasageri, la ghiseele de inregistrare (check-in, ticketing), la zonele de alimentatie publica (restaurante, baruri, cafenele), la birourile de informare si zona de asteptare. Acest lucru este necesar pentru efectuarea controlului accesului, prin prezentarea cartii de imbarcare sau documetului echivalent.

▪ In parcarea din fata Terminalului Plecari se va amenaja un spatiu (aproximativ 1200 m²) pe care se vor amplasa 6 corturi (cu dimensiunile de 20m x 10m) destinate gruparii pasagerilor, inainte de accesul in terminal. Corturile vor fi dotate cu scaune, sistem de afisare a zborurilor, vendomate sucuri/snacksuri etc.

▪ Toti pasagerii care sosesc la AIHCB vor fi directionati in zona de triere situata in parcarea aferenta Terminalului Plecari.

▪ In corturi se vor grupa pasagerii pentru cursele care pot fi deservite simultan si care nu pot intra in terminal din cauza masurilor de distantare sociala.

▪ Pentru a preveni accesul in terminalele de pasageri a unor persoane care prezinta simptomatologie, se impune obligativitatea termoscanarii, in masura in care normele legale o permit

▪ Pentru operarea dupa ridicarea restrictiilor impuse de autoritati se vor utiliza toate insulele de check-in disponibile in Terminalul Plecari (in prezent, operarea se efectueaza doar in extinderea Terminalului Plecari, la 50% din capacitate).

▪ Pentru a asigura masurile de mentinere a distantarii sociale se vor crea culoare tendiflex, in interiorul carora se vor marca pe pardoseala, cu autocolante (floor-graphic), linii de demarcatie pentru pastrarea distantei de 1 m intre pasageri (fata-spate si lateral).

▪ Ghiseele de check-in se vor dechide cu 4 ore inainte de ora de plan de decolare a aeronavei. Pentru fiecare cursa, AH responsabil va asigura un efectiv suficient de angajati, care vor asigura procesarea pasagerilor la ghiseele check-in.

▪ Se vor elimina toate banchetele din zona publica a Terminalului Plecari, astfel incat sa nu se creeze premisele stationarii pasagerilor, inainte de procesarea acestora la ghiseele de check-in. Banchetele vor fi pozitionate in zona corturilor amplasate in exteriorul Terminalului Plecari.

▪ Personalul aeroportului va avea obligatia de a purta masca in spatiile inchise si de a verifica pe teren respectarea acestei masuri de protectie.

▪ Vor fi luate masuri privind adaptarea signalisticii si a mesajelor video care ruleaza pe monitoarele indoor din zona de control de securitate, astfel incat sa fie prezentate instructiuni cu privire la mentinerea distantarii sociale.

▪ Se vor reconfigura banchetele din ariiile portilor de imbarcare, prin scoaterea unui scaun din ansamblul de 3 scaune, (1, 2, 3...) pentru pastrarea distantei optime intre pasageri.

▪ Pentru cursele internationale cu imbarcare pe platforma, se va asigura imbarcarea in autobuze incepand cu locurile din spate ale avionului, evitandu-se aglomerarea autobuzelor care transporta pasagerii la aeronava (max. 50% din capacitate).

▪ Debarcarea pasagerilor din aeronava se va efectua incepand cu randurile din fata ale aeronavei, pentru a asigura fluiditatea activitatii. Se va evita aglomerarea autobuzelor care transporta pasagerii spre aerogara (max. 50% din capacitate).

Masuri suplimentare de protectie si de mentinere a distantarii sociale si comunicarea catre pasageri

▪ Mesaje de pastrare a distantei de 2 m intre persoane, amplasate pe pardoseala, in zonele de frontiera Plecari si Sosiri. Semnele vor fi amplasate la distante de minim 2,3 m intre ele. S-au amplasat circa 40 de semne.

▪ Banda pentru limita de confidentialitate fata de ghiseul de control pasapoarte a fost amplasata la o distanta crescuta fata de cea existenta initial. S-au amplasat circa 100 m de banda de confidentialitate, mai vizibila, de culoare galbena, cu o latime cel putin dubla fata de varianta initiala.

▪ Afise cu mesajul „pastrati distanta de minim 2 m”, bilingve. S-a amplasat un numar de minim 30 de afise in zonele publice ale terminalelor.

▪ Afise cu pasii care trebuie urmati in scopul prevenirii infectiei COVID-19.

▪ Afise cu informatii despre COVID-19, amplasate in terminalele AIHCB (zone publice si zone restrictionate).

▪ 6 afise pentru pubelele de colectare deseuri biologice.

▪ In total s-au amplasat circa 350 de afise si materiale informative, reprezentand peste 200 m² de materiale informative.

▪ Se efectueaza anunturi (bilingve) in terminale, pentru pastrarea distantei recomandate (2 m). Anunturile se transmit automat, la un interval de 2 minute

▪ Montarea de panouri de material transparent in zonele in care exista contact direct intre pasageri si AH/angajati AIHCB (ghisee de check-in, punctele de control acces pasageri in care personalul DSA verifica cartile de imbarcare/documente echivalente, punctul control acces personal – PCA55, punct control acces sala recuperare bagaje Sosiri – PCA 49, punct control acces Corp Logistic, filtre X-Ray, porti de imbarcare, birouri bagaje pierdute, receptii saloane protocol etc.).

▪ Dotarea punctelor de control acces pasageri cu dezinfectanti destinati pasagerilor in vederea dezinfectarii mainilor inainte de intrarea spre filtrele de control de securitate.

▪ Montarea corturilor de triaj in proximitatea Terminalului Plecari, pentru triajul pasagerilor care sosesc la aeroport in vederea zborului (detalii la pct. 3.2.1.).

▪ Infiintarea unor spatii adecvate de carantinare pentru clarificarea suspiciunilor legate de pasagerii care prezinta simptomatologie COVID-19.

▪ Amplasarea a 100 de panouri informative/roll-up suplimentare, cu suport din material PVC, cu dimensiunea de 0,9 m x 2 m.

▪ Amplasarea a aproximativ 1000 de autocolante (floorsticker) cu repere/mesaje “pastrati distanta de 1 m”, aplicabile pe pardoseala, 0,9 m x 0,3 m.

▪ Identificarea zonelor predispuse aglomerarii si a modalitatilor de afisare specifice.

▪ Semnalizarea specifica a zonelor exterioare care vor fi folosite drept „tampon” si care pot prelua temporar – si intr-un mod controlat – eventualele „extensii” ale cozilor de asteptare din terminal, pentru cazurile in care, in interior, se atinge limita de siguranta sanitara.

▪ Stabilirea mesajelor suplimentare care trebuie transmise, precum si periodicitatea acestora.

▪ Evaluarea punctelor de adunare in situatii de urgenta, prin prisma distantarii sociale, si actualizarea afisajului din aceste zone.

▪ Distantarea pasagerilor pe scarile rulante/trotuarele rulante se va asigura prin marcaje pe trepte si pe mana curenta.

▪ Asigurarea permanenta a necesarului de sapun si dezinfectant de maini in interiorul grupurilor sanitare si amplasarea unor postere privind modul corect de spalare a mainilor.

▪ Restaurantele si cafenelele din terminalele AIHCB isi vor desfasura activitatea in conditiile stabilite de autoritati.

▪ Reactivarea programului „Airport helper” prin utilizarea personalului din cadrul serviciilor Relatii Externe, Protocol, Asistenta Pasageri cu Mobilitate Redusa etc., pentru monitorizarea respectarii regulilor de distantare sociala, indrumarea pasagerilor si defluirea acestora.

▪ Echiparea cu EIP a personalului aeroportuar, in functie de gradul de expunere.

▪ Se vor solicita OA si AH sa furnizeze pasagerilor toate informatiile necesare, in mod detaliat, cu privire la conditiile de calatorie (inclusiv referitor la regulile generale si specifice privind controlul de securitate), regulile de prevenire a infectarii cu noul virus.

▪ Stabilirea necesitatii de termoscanare a pasagerilor, in conformitate cu legislatia nationala aplicabila, respectiv identificarea punctelor adecvate pentru aplicarea procedurii de termoscanare.

Masuri de natura tehnico-logistica, curatenie si dezinfectie a facilitatilor si protectia persoanelor

▪ Aproximativ 10 operatiuni zilnice de dezinfectie aer/suprafete cu substanta biocida la o concentratie maxima. Dezinfectiile au fost efectuate in regim non-stop pe fluxurile sosiri/plecari ale ambelor aeroporturi CNAB (AIHCB si AIBB-AV).

▪ Dezinfectarea ambulantelor CNAB, a ambulifturilor si a cabinetului medical.

▪ Dezinfectarea aeronavelor si autobuzelor care deservesc pasagerii.

▪ Dezinfectarea tuturor grupurilor sanitare la interval de 2 h sau ori de cate ori este necesar.

▪ Dezinfectarea tavilor de la filtrele de securitate, cel putin o data pe tura sau la solicitare.

▪ Dezinfectarea tuturor usilor de acces (inclusiv birouri) - o data/tura sau la solicitare.

Asigurarea de substante dezinfectante pentru uzul pasagerilor (in toalete, pe fluxuri etc.).

▪ Asigurarea unor facilitati (in masura posibilitatilor si a constrangerilor legale) pentru procurarea de masti de protectie pentru pasageri, avand in vedere ca masurile de purtare a acestor elemente de protectie vor fi obligatorii dupa ridicarea restrictiilor impuse de autoritati.

▪ Montarea unor dispensere cu dezinfectant/servetele dezinfectante pentru maini in zonele de acces in Terminale, in zonele de tranzit, control acces si in zonele de control pasapoarte. Pasagerii vor fi atentionati (prin afise) sa utilizeze substantele dezinfectante, inainte de a prezenta documentele de calatorie la control.

▪ Dezinfectarea periodica a mainii curente a scarilor rulante si fixe, trotuarelor rulante, carucioarelor de bagaje, benzilor de bagaje, lifturilor.

▪ Dezinfectarea de cel putin 8 ori/zi a zonelor publice.

▪ Amplasarea de covoare dezinfectante in zonele intens circulate din bterminalele AIHCB si asigurarea umectarii permanente cu biocide.

▪ Decontaminarea zilnica a cladirilor administrative ale CN AB.

▪ Dezinfectarea periodica, pe parcursul unei zile, a paturilor cu role, sistemului de benzi si echipamentele de control de securitate, respectiv a tavilor destinate controlului de securitate.

TAROM

Masuri privind protectia echipajului de cabina si de zbor

▪ Echipajul de cabina are obligatia sa poarte echipament de protectie (masca, manusi, viziera).

▪ Dotarea aeronavelor cu substante dezinfectante si echipamente de protectie de rezerva.

▪ Instruirea personalului cu privire la utilizarea echipamentului de protectie si inlaturarea echipamentelor utilizate in conditii de siguranta sanitara.

▪ Dezinfectarea dupa fiecare interactiune cu pasagerii, bunurile acestora sau spatiile/zonele atinse de acestia.

▪ Interzicerea accesului in cabina a personalului de sol de la escala, cu exceptia celui dedicat pentru curatenie si dezinfectie sau a personalului tehnic.

▪ Utilizarea manusilor in manevrarea documentatiei operationale, utilizarea propriilor instrumente de scris.

▪ Purtarea manusilor si a mastii de protectie in cazul in care este necesara parasirea cabinei de pilotaj, dezinfectarea dupa terminarea sarcinilor inafara cabinei de pilotaj.

▪ Interzicerea accesului in cabina de pilotaj a oricarei persoane care nu este membra a echipajului de zbor.

▪ Purtarea mastii in cabina de pilotaj.

▪ Purtarea cu precadere a hainelor cu maneci lungi.

▪ Dezinfectarea mainilor dupa fiecare utilizare a spatiilor sau echipamentelor comune din aeronava.

▪ Interzicerea unor echipamente sau materiale de protectie care ar putea obstructiona accesul la echipamentele de urgenta, ar impiedica accesul la mastile de oxigen, ar impiedica accesul la caile de evacuare de urgenta sau ar limita contactul vizual sau auditiv cu echipajul de cabina.

Masuri privind protectia pasagerilor

▪ Limitarea/suspendarea serviciului la bord pe rute/destinatii in functie de nivelul de risc declarat de autoritati.

▪ Oferirea de apa imbuteliata la cerere si/sau alimente preambalate.

▪ Limitarea circulatiei pasagerilor in zona din fata a aeronavei.

▪ Limitarea utilizarii de catre pasageri a toaletei din fata.

▪ Includerea de anunturi la bord cu privire la pastrarea distantei de siguranta, limitarea serviciului la bord, evitarea circulatiei in avion.

Dezinfectarea aeronavelor/ spatiilor comune

▪ Program de dezinfectie dupa fiecare rotatie.

▪ Dezinfectare sala de briefing

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Decizie CCR - Posesorii de carnet categoria B vor putea conduce motociclete
20/03/2024 11:34

Curtea Constituţională (CCR) a Romaniei a discutat, miercuri, sesizarea privind ordonanţa de urgenţă care le permite posesorilor de carnet categoria B să conducă scutere. Presedintele Klaus Iohannis cont ...

UE pregătește o legislație rutieră mai aspră. Interdicția de conducere ajunge la nivel european
11/03/2024 12:41

 Se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Noua legislatie ar putea fi adoptată chiar din 2025, sustine europarlamentarul Vlad Gheorghe. Cea mai importantă prevedere este că un sofe ...

Există riscul ca Uber și Bolt să dispară din România: Guvernul pregătește o mare lovitură
11/03/2024 12:00

La nivel guvernamental s-au purtat negocieri extinse pentru a se modifica OUG 49/2019 pentru a reglementa transportul de persoane. Conform celor de la Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati d ...

VIDEO Femeile și-au ales mașina anului 2024. E imensă, 100% electrică și cântărește peste 2,6 tone
10/03/2024 11:41

SUV-ul electric Kia EV9 a fost votat „World's Best Car for 2024” la premiile WWCOTY, de către juriul specializat alcătuit din 75 de jurnaliste din 52 de tări. Concurenta a fost puternică, 63 de ...

Schimbări majore de la 1 mai. Ce trebuie să știe proprietarii de mașini
06/03/2024 00:40

Piata auto traversează o perioadă agitată, in care fiecare aspect, de la motoarele pe benzină si motorină pană la cele electrice, este supus unei efervescente continue. Cu toate acestea, inceputul acestui ...

Noutăți în examenul auto din 2024: Ce schimbări aduce și cum se desfășoară proba practică
04/03/2024 08:39

În 2024, obtinerea permisului auto in Romania suferă schimbări semnificative, iar aceste modificări au fost impuse de adoptarea unui nou proiect de lege de către Camera Deputatilor. Ce trebuie să ...

Un șofer s-a dat în spectacol în fața polițiștilor, în București, după ce a rămas fără permis
03/03/2024 12:01

Un bărbat de 34 de ani a fost amendat si a rămas fără permis de conducere pentru 30 de zile, in noaptea de sambătă spre duminică. Acesta a adoptat un comportament agresiv la plecarea de pe loc după ce f ...

Când este permis să dai flash-uri în trafic. Șoferii pot primi amendă și puncte de penalizare pentru folosirea incorectă a luminilor
03/03/2024 09:53

 Flash-urile si claxoanele sunt două dintre cele mai intalnite metode de comunicare folosite de soferi in trafic. Unii soferi dau flash-uri pentru a avertiza alti soferi de un pericol, altii pentru a-si e ...

Imobilizarea planificată a populațiilor: UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani!
29/02/2024 12:33

Uniunea Europeană propune un act legislativ controversat care ar interzice efectiv dreptul la reparatii pentru vehiculele mai vechi de 15 ani. Scopul, potrivit Comisiei Europene, este "de a reinnoi parcu ...

Mașini furate direct cu platforma - Schema unui tânăr din București, descoperită după o jumătate de an
25/02/2024 21:34

Un bărbat de 28 de ani este cercetat după ce a determinat conducătorii unor autoplatforme să fure trei maşini parcate in Bucureşti, iar poliţiştii au stabilit că el intenţiona să valorifice autoturis ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei