Nu merg multe SUV-uri precum Kuga (Galerie Foto)
Dimensiune font:
* Noul Ford Kuga este fără îndoială o apariţie agreabilă printre SUV-uri * nici prea mare, dar nici mic, se încadrează în pretenţiile unei game suficient de largă de potenţiali clienţi * nu este foarte mare pentru a fi utilizat în oraş, iar modelul testat avea chiar şi funcţie de parcare automată * n-am testat-o deloc, deoarece făcusem acest lucru la Noul Focus, dar şi prin oraş nu-l văd deloc încurcându-se în trafic, dimpotrivă
Noul Ford Kuga va găsi şi pentru vacanţe destui adepţi. Sunt unii care când pleacă pentru două săptămâni îşi iau bagaje de parcă s-ar muta, dar pentru asta Ford stă bine de tot şi la capitolul accesorii şi cu siguranţă un portbagaj suplimentar montat pe cupolă va rezolva problema.
Eu însă am pornit spre Mănăstirea Humorului împreună cu trei pasageri. Ne-am hotărât să plecăm cu doar o seară înainte, aveam să înnoptăm acolo, dar v-am spus că pasagera mea din dreapta pune în portbagaj jumătate din apartament. Într-o geantă mare au încăput repede trei perechi de bocanci şi tot ce-ar fi fost de ajuns şi pentru o săptămână, nu doar pentru o seară. Cel de-al patrulea pasager a avut propriul său bagaj, mult mai redus ca dimensiuni. Toate au încăput însă fără probleme în portbagaj, dar dacă tot am amintit de el trebuie spus din capul locului că e din ăla care se deschide singur. Nu neapărat din telecomandă. Singur! Da, aţi citit corect. Pur şi simplu singur. Ei, nu folosind cine ştie ce cuvinte magice. Nu. Mai simplu. Trebuie doar să pui piciorul sub maşină, iar ea va pricepe că trebuie să-ţi deschidă portbagajul. Fie ai mâinile ocupate, fie în joacă, dar ţi-l va deschide.
Iar când chiar am avut nevoie de aşa ceva, având mâinile încărcate cu acea geantă, cu două rucsacuri şi vreo două sacoşe, chiar m-a ajutat. La o secundă după ce am fluturat piciorul, portbagajul şi-a ridicat uşa, iar urcarea hayon-ului a fost suficient de rapidă. Am încărcat, am apăsat butonul din stânga capacului şi am urcat la volan. Portbagajul s-a închis fără pic de zgomot. Oare nu cumva la unele maşini premium aţi văzut portbagajul închizându-se din buton?
N-am întâlnit la multe Diesel-uri senzaţia asta
Am plecat aşadar spre seară din Iaşi. N-aş spune că mă grăbeam teribil, ba chiar mi-aş fi dorit să prind un pic de întuneric să văd cum se descurcă farurile. Eu unul nu m-am omorât cu depăşirile, deşi când am avut nevoie am făcut-o fără pic de efort. Motorul Diesel de 2.0 litri dezvoltă 163 CP şi aveam senzaţia că pot face cam tot ce vreau cu ei. N-or fi exagerat de mulţi, însă păreau toţi acasă, dar mai ales că trăgeau toţi în aceeaşi direcţie. Silenţiozitatea este unul dintre punctele forte, dar trebuie să adaug că am avut la noul Kuga acel sentiment extrem de plăcut pentru mine la un motor Diesel. Când acceleram, maşina se năpustea asupra drumului cu o siguranţă dezarmantă. Înainta imperturbabilă, fără să vibreze un pic la început, ca mai toate rivalele sale, care parcă nu pricep chiar din prima ce vrei de la ele. Nimic n-o împiedica parcă să se ducă acolo unde voiai tu, pedala de acceleraţie neîntâmpinând nici cel mai mic obstacol. Doar denivelările şi gropile puteau perturba o deplasare fără cusur, dar pentru asta intervenea suspensia, care parcă se regla singură în funcţie de ce găsea pe drum - deloc rigidă pentru a fi pregătită oricând de off-road, dar suficient de fermă pentru a absorbi cu simţ de răspundere şocurile.
Cutia de viteze s-a înţeles perfect cu dinamicul propulsor. Jumătate din rapoarte sunt scurte, pentru ca următoarele să te ajute în orice situaţie ai fi. Poţi ajunge repede într-a şasea şi să rulezi la turaţii scăzute, ori poţi schimba viteze şi după 3.000 rot/min. Indiferent de caz, sfătuitorul de pe display te va ghida în funcţie de cum calci acceleraţia pentru a înregistra un consum optim. N-am ţinut cont de el, n-am condus economic, dar nici foarte repede, nu mă grăbeam prea tare. Vineri am ajuns la destinaţie cu 6,4 la sută, iar a doua zi, la întoarcere, am înregistrat o viteză medie de 80 km/h şi un consum de 5,8 la sută după ce am dezactivat aerul condiţionat.
28.325 Euro costă modelul testat, TVA fiind inclusă, multe dintre dotări sale găsindu-se de regulă la maşini din segmentul premium.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau