Parlamentul le-a dat unda verde vitezomanilor. Suntem deja tara din UE cu cei mai multi oameni morti in accidente

default

Dimensiune font:

| 05-07-2018 14:57

 Chiar daca soselele din tara noastra sunt deja cele mai nesigure din intreaga Uniune Europeana, parlamentarii le-au dat romanilor liber la apasat pedala de acceleratie!

Dupa ce trecuse deja de Senat, proiectul de lege care-i obliga pe politisti sa isi semnalizeze de la sute de metri sau chiar kilometri masinile dotate cu radar a fost adoptat, joi, si in Camera Deputatilor. Legea va ajunge, in continuare, pe masa presedintelui Klaus Iohannis, pentru promulgare.

Statisticile Comisiei Europenearata ca pe soselele din Romania mor in medie, zilnic, nu mai putin de 5 oameni, in accidente rutiere.

Cu alte cuvinte, informeaza Comisia Europeana, in tara noastra si-au pierdut viata, in 2017, in urma accidentelor, 98 de oameni dintr-un milion. Asta inseamna ca s-au inregistrat mai multi morti in astfel de evenimente decat in orice alt stat din UE. Din pacate, au fost chiar mai multi decat se inregistrasera la noi, in 2016.

Aproape la fel de riscant ca in Romania mai e traficul din Bulgaria, unde au murit in 2017 nu mai putin de 96 de locuitori dintr-un milion. La polul opus, numarul de suedezi care mor in accidente rutiere - 25 dintr-un milion - este de aproape 4 ori mai mic decat al romanilor care isi gasesc sfarsitul in acest mod groaznic.

Politia Romana nu recunoaste ca lucrurile stau atat de rau. Astfel, intr-un comunicat postat pe site-ul propriu, informeaza ca "anul 2017 a reprezentat, pentru tara noastra, un pas inainte, din punct de vedere al sigurantei rutiere.

Comparativ cu 2016, anul trecut s-au inregistrat cu 42 de accidente rutiere grave mai putine, in timp ce numarul persoanelor ranite grav si ranite usor a scazut cu 106, respectiv 16 persoane.

Daca analizam lucrurile in ansamblu, in ultimii 10 ani, observam ca unul dintre indicatorii care definesc siguranta rutiera, numarul persoanelor care si-au pierdut viata in evenimente rutiere, s-a redus la jumatate fata de acum 10 ani (...)

In primele 3 luni ale acestui an, numarul persoanelor decedate in accidente de circulatie a scazut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 1,7%".

E clar ca Politia Romana si Comisia Europeana nu se bazeaza pe aceleasi seturi de date. Indiferent cui am da crezare, insa, e destul de clar ca pe strazile din Romania se moare des. Iar printre cauzele care duc la producerea accidentelor mortale se numara si viteza excesiva.

Chiar Politia Rutiera informa, prin intermediul aceluiasi comunicat, dintre cele 2.618.101 de sanctiuni pe care le-a dat in 2017, cele mai multe (adica 758.003 - n.red.) au fost pentru depasirea vitezei legale.

Radare semnalizate si de la 4 kilometri departare

Chiar daca strazile din Romania sunt cele mai periculoase din intreaga Uniune Europeana, atat senatorii cat si deputatii au votat proiectul de lege care le da romanilor ocazia sa circule pe sosele cu ce viteze doresc, fara sa mai riste sa fie amendati sau sa ramana fara carnete de conducere.

Proiectul de lege a fost initiat de 15 parlamentari PNL, care si-au dorit sa modifice prevderile OUG 195/2002.Printre altele, proiectul prevede ca masinile dotate cu radar trebuie semnalizate, astfel incat soferul sa stie ca peste 500 de metri, 1.000 de metri sau chiar 4.000 de metri exista un echipament de masurare a vitezei.

In expunerea de motive a proiectului de lege se arata ca astfel de masuri se impun, printre altele, din cauza ca "mare parte dintre lucratorii de politie rutiera sunt constransi, pe linie ierarhica, sa 'colecteze', in termene bine definite, saptamanal sau lunar, asa numite 'norme de amezi'".

In aceste conditii, potrivit aceluiasi document, "cetatenii incep sa perceapa lucratorii de politie rutiera doar ca pe cei care 'stau dupa tufis' si aplica sanctiuni".

Iar cum folosirea radarelor nesemnalizate n-a dus la scaderea numarului de accidente, spun deputatii - desi Politia Rutiera sustine contrariul - s-ar impune semnalizarea lor.

Pana aici, proiectul de lege inca pare sa aiba noima. Prevederile cu adevarat de neinteles sunt introduse abia printr-un amendament adus de deputatii Bodea Marius (PNL), Bende Sandor (UDMR) si Benedek Zacharie (UDMR) . Acesta prevede ca radarele trebuie semnalizatte chiar si de la 4 kilometri departare.

Or, asta inseamna ca nu mai au nicio eficienta, in conditiile in care, afland ca urmeaza radar, soferul va avea timp sa franeze si sa evite amenda, indiferent cu ce viteza va circula. Iata cum suna amendamentul:

"In cazul utilizarii dispozitivelor radar instalate pe autovehicule stationare sau pe suportii amenajarilor rutiere, ori a utilizarii dispozitivelor radar tip pistol, este obligatorie presemnalizarea prezentei acestora in zona drumului public prin panouri de atentionare, postate mai inainte pe sensul de mers, cu minimum 500 m in localitate si cu minimum 2000 m in afara localitatii, dar nu mai mult de 1.000 m in localitate si 4.000 m in afara localitatii fata de radar".

Catalin Drula (USR): Deputatii sunt suparati pe Politia Rutiera, pentru ca ii opreste si ii amendeaza

Deputatul Catalin Drula (USR) a sustinut, in repetate randuri, ca legea risca sa faca foarte mult rau, daca va fi adoptata in forma actuala.

In plus, Drula a spus ca sustinatorii legii n-au niciun argument valabil pentru semnalizarea radarelor, ci vin cu "argumente complet ilogice de genul 'am avut radare nesemnalizate si am vazut ca n-au scazut accidentele, sa incercam si altceva, sa le semnalizam'".

"Deci punem clopotei pe politist si asta va duce la respectarea legii. Asta este nivelul de iresponsabilitate din Parlamentul Romaniei. Nu-i intereseaza statistici, nu-i intereseaza experti, nu-i intereseaza nici macar pozitia propriului guvern", a precizat Catalin Drula intr-o postare pe Facebook.



Intr-un interviu acordat RFI Romania, Catalin Drula a declarat ca acest proiect de lege s-a nascut, din cauza ca "deputatii sunt suparati pe Politia Rutiera, pentru ca ii opreste si ii amendeaza".

Cand ai infrastructura, viteza nu conteaza. Dar Romania n-are infrastructura...

Opinia deputatului USR Catalin Drula este impartasita si de directorul Asociatiei Pro-Infrastructura (API), Ionut Ciurea.

"E clar o lege data pentru oamenii care n-au chef sau rabdare sa respecte regulile, in trafic. Din pacate, ea nu limiteaza abuzurile Politiei Rutiere, asa cum sustine ca ar face.

S-o recunoastem, acele abuzuri chiar exista. Sunt politisti care stau sa-i prinda pe soferi cu depasiri mici ale vitezei legale, in locuri in care riscul de accident din aceasta cauza este minim. Dar nici problema depasirii de viteaza si nici cea a accidentelor nu se rezolva anuntandu-l pe sofer ca peste un kilometru sau doi urmeaza radar.

La noi, in ciuda declaratiilor reprezentantilor statului, nu viteza este principalul factor care sta la baza producerii accidentelor. Ele se petrec pe fondul vitezei, dar cauzele sunt altele. Cum ar fi infrastructura proasta. Daca in loc sa poata circula pe un drum modern, soferul este nevoit sa mearga pe unul cu doua benzi, plin de gropi si eventual sa stea kilometri intregi in spatele unui tir, e mult mai probabil sa fie tentat sa depaseasca limita de viteza in localitati, ca sa recupereze.

De ce exista, in Germania, portiuni de autostrada fara limita de viteaza? Pentru ca infrastructura permite. La noi, nu permite. Iar legea nu face decat sa creeze premise pentru producerea unor accidente grave. Si asa eram pe primul loc la numarul de morti pe sosele, in UE", a declarat pentru Ziare.com, Ionut Ciurea.

Acesta a mai apreciat ca, in loc sa vina cu tot soiul masuri greu de inteles, statul ar trebui sa se concentreze pe dezvoltarea infrastructurii rutiere si pe educatia participantilor la trafic.

Altfel, nicio sansa sa scada numarul romanilor care isi pierd zilnic viata pe sosele, mai ales ca - in conditiile in care presedintele Iohannis va promulga legea votata astazi de deputati - soferii vor avea liber la apasat pedala de acceleratie, pe drumurile tarii...

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei