3420660-afp-mediafax-foto-nigel-treblin

Dimensiune font:

Previziuni sumbre: Sectorul auto suferă din cauza reglementărilor, inovaţiilor perturbatoare şi incertitudinilor

| 18-07-2019 11:58

În 2018, la nivel mondial vânzările de autoturisme şi producţia de automobile au înregistrat primele scăderi din ultimii nouă ani, iar 2019 se aşteaptă să rămână provocator pentru industria automobilelor, arată un studiu al Euler Hermes despre industria cu o valoare de 5.800 de miliarde de dolari.

 

 Vânzările de vehicule noi uşoare ar trebui să scadă în SUA (-2% până la 16,8 milioane de unităţi), din cauza finanţării mai puţin susţinute şi a unei concurenţe sporite cu piaţa second-hand în creştere. În China, cea mai mare piaţă de autoturisme (reprezentând mai mult de 29% din vânzările globale anul trecut), vânzările au început în 2019 într-un ritm lent şi ar trebui să beneficieze treptat doar de o redresare a încrederii consumatorilor în ceea ce priveşte stimulentele fiscale şi mandatele de emisie - două aspecte care au condus la prima scădere a vânzărilor după aproape trei decenii, în 2018. Piaţa UE se va strădui să evite stagnarea pe tot parcursul anului şi va avea performanţe lunare volatile în vânzări, comparativ cu turbulenţele de anul trecut cauzate de introducerea Procedurii de testare a vehiculelor uşoare armonizate la nivel mondial (WLTP).
Înăsprirea reglementărilor, de la interzicerea traficului şi restricţiile de acces în oraşe la standarde stricte în ceea ce priveşte poluarea, continuă să intensifice tranziţia pieţei. Presiunea este ridicată în Europa, prin punerea în aplicare a certificării privind emisiile ecologice de transport rutier (RDE) în septembrie 2019, dar şi ţintele de CO2 stabilite pentru 2020, 2025 şi 2030 cu ameninţări de sancţiuni financiare. Experţii Euler Hermes se aşteaptă la o scădere mai rapidă a vânzărilor de vehicule pe motorină şi la o mai rapidă lansare a noilor modele conforme cu noile reglementări, care vor menţine înregistrările globale ale VE (vehicule electrice) la o creştere de două cifre. Cu toate acestea, costurile aferente de cercetare şi dezvoltare, implementare industrială, marketing se bazează pe marjele de funcţionare şi pot determina anumiţi actori să îşi adapteze portofoliile şi capacităţile de producţie prin investiţii şi inovare în maşini conectate şi autovehicule autonome.

În acelaşi timp, sectorul rămâne în continuare vulnerabil la turbulenţele majore provocate de politica comercială Brexit şi SUA, ameninţările cu privire la tarifele SUA la importurile de automobile din UE (până la 25%) şi la potenţialele schimbări din China. Ne aşteptăm ca negocierile să se finalizeze până la sfârşitul primului semestru al anului 2019. Rezultatele sunt incerte, dar au potenţialul de a tulbura comerţul internaţional cu autovehicule şi strategiile actuale de punere în aplicare şi interconexiunile lanţului de aprovizionare ale actorilor globali.

Oarecum în contradicţie cu evoluţiile din statele dezvoltate, în România sectorul auto trece printr-o perioadă favorabilă, cu creşteri consecutive în ultimii cinci ani ale achiziţiilor de maşini noi la nivel local. Plusul de 20% înregistrat în 2018 fiind urmat de 6% creştere în primul trimestru al anului 2019 ar putea marca încă un an pozitiv. Principala pârghie de creştere rămâne exportul, numărul de maşini exportate depâşind semnificativ numărul de maşini importate an de an, asigurând un excedent comercial semnificativ în balanţa de plăţi.

Revenind la tendinţele globale, propensitatea consumului către maşinile pe benzină în dauna celor diesel se confirmă şi local, ponderea primelor crescând spre 2/3 din total faţă de circa 55% în 2018. De asemenea, maşinile electrice şi hibrid cresc ca pondere, dar încă nu deţin un volum semnificativ.

Impactul cel mai puternic asupra industriei auto europene în următorii ani este foarte probabil să apară nu datorită Brexit şi nici ca urmare a impunerii unor restricţii tarifare în relaţia cu Statele Unite, ci din alinierea la propriile regulamente ale Uniunii Europene de limitare a emisiilor de carbon.

Astfel, celor 20% necesar a fi reduse până în 2021 li se adaugă încă 15% până în 2025, respectiv 37.5% până în 2030 – peste aşteptările iniţiale (-30%) ale producătorilor.

În lumina acestor constrângeri, a necesităţii prezervării marjelor într-o industrie ciclică aflată într-un stadiu târziu al ciclului economic, aşteptările pentru piaţa europeană sunt de creştere cu 2.6% a preţului mediu în perioada 2019-2020, respectiv o scădere a înregistrărilor de maşini noi cu 3.1%, ceea ce ar echivala cu o scădere de aproape 3 miliarde EUR în vânzările de maşini.

Cu o pondere numai a Germaniei de peste 40% atât în exporturi, cât şi în importurile de vehicule cu motor, România nu poate rămâne imună la schimbările mai sus estimate la nivel continental. Deşi producătorii globali de automobile au acumulat rezerve-tampon importante începând cu 2010, iar în cazul celor activând în Europa începând cu anul 2014 – creştere anuală de 16% în vânzări, respectiv 22% în profituri operaţionale între 2015-2018 – presiunile pe venituri şi marje se vor intensifica.

Pentru menţinerea indicatorilor financiari în limite rezonabile, este de aşteptat ca producătorii să-şi exercite în ultima instanţă forţa de negociere superioară în relaţia cu furnizorii captivi atât la nivelul marjelor de profit, cât şi al gestionării capitalului circulant.

Principalele teme de urmărit sunt scăderea vânzărilor de vehicule uşoare pe pieţele de top din SUA, China, Europa şi declinul rapid al vehiculelor diesel, momentul de creştere a vehiculelor electrice în Europa şi schimbările în mediul de reglementare, în special subvenţiile publice pentru vehiculele electrice şi interzicerea motoarelor cu combustie internă, inovarea în conducerea autonomă şi în noile servicii de mobilitate, care stimulează cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare, investiţiile în active fixe, piaţa de fuziuni şi achiziţii şi parteneriatele cu diverşi furnizori, strategiile producătorilor şi ale lanţului de aprovizionare ca răspuns la incertitudinile Brexit şi la ameninţările SUA asupra tarifelor.

Producătorii se confruntă cu o presiune puternică din partea concurenţei globale: diversificarea geografică, lansările de modele inovatoare şi ajustările costurilor de operare rămân o strategie esenţială pentru a proteja profitabilitatea şi a finanţa cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare, capex, M&A şi parteneriate necesare pentru transformarea industriei.

Cel mai adesea furnizorii înregistrează o creştere mai mare a veniturilor şi a rentabilităţii comparativ cu producătorii. Tranziţia de pe piaţă este de a creşte conţinutul tehnic pe maşină şi de oportunităţi, dar pentru a reduce drastic necesitatea unor componente (adică a motorinei). MEDIAFAX.RO

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. TEOCLINIK S.R.L. Vaslui, cu sediul social în Mun. Vaslui, str. Victoriei, nr. 100, bl. 100, sc. A, etaj 2, ap. 1, jud. Vaslui, Nr. de înreg. ORC: J37/422/2007, CUI RO 21973910, potrivit Sentinţei civile nr. 373/F/2015 din data de 25.11.2015, pronunţată de Tribunalul Vaslui, Secția civilă, în dosarul nr. 4262/89/2013, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică la data de 04.02.2020, ora 12.00, a activelor S.C. TEOCLINIK S.R.L. Vaslui, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași: Nr. activ Denumire şi descriere activ Valoare de evaluare (preț fără T.V.A.) Valoare de pornire a licitaţiei (preț fără T.V.A.) Activ 1 ANALIZOR AUTOMAT PENTRU COAGULARE SYSMEX CA-560, SN A4276, anul fabricării 01/2010, nr. inv. 114; COMPUTER TOMOGRAF SOMATOM EMOTION 6 SLICE (DE), marca Siemens, fabricat în Germania, anul fabricării 2010, model nr. 10046766, SN 80109; RMN MAGNETOM ESSENZA, marca Siemens – fabricat în Germania, anul fabricării 2010, model nr. 10352127, SN 49097. - 2.424.500,00 lei, - 1.939.600,00 lei; Activ 2 ANALIZOR AUTOMAT DE HEMATOLOGIE, marca Siemens, model Advia 2120i, S/N IR10031042, nr. inv. 117. - 134.910,00 lei, - 107.928,00 lei; Activ 3 ANALIZOR AUTOMAT DE IMUNOLOGIE, Immulite 1000, SN I2221/2010, frecvența 50 Hz, anul fabricării 2010, nr. inv. 112. - 63.600,00 lei, - 50.880,00 lei; Activ 4 APARATURĂ MEDICALĂ PENTRU LABORATOR - Aalizor ioni Medica Easy Lyte Plus Na/K/CI, SN 31075BNKC, nr. inv. 6; - Aparat electrochirurgie, model Surtron 120, fabricat în Italia, clasa I CF, SN 00467/4008, anul fabricării 2008; - Centrifuga, model MPW-223e, SN 10223e141607, anul fabricării 2007 viteza max. 1/min 4000 rpm; - Concentrator oxigen EverFlo / OPI, SN 0016499, max. O2: 96%; - Fotometru portabil BioMérieux, model Densimat, SN IDN012623, fabricat în Italia; - Sistem ECG Computerizat CARDIAX, SN 0607031420, fabricat în Ungaria; - Videocolposcop Fiber Optic, model Dr Camscope (XGA), SN DCSM – 11C – 145, anul fabricării 03/2011, fabricat în Korea; MOBILIER ȘI APARATURĂ BIROTICĂ - Notebook Toshiba 17.3, model SATELLITE C75-A-10W, SN 9D024769C, procesor Intel I3; - Acvariu cu filtre TETRATEC și FLUVIAL FX5; - Aer condiționat- 3 buc; - Calculator Dualcore; - Casă marcat; - Copiator Color Minolta, Bizhub C220, SN A0ED023036217; - Mobilier farmacie (demontat); - Sistem Dualcore + monitor 19 ''; - Sistem Intel; - Sistem supraveghere (aferent spațiului închiriat). Tâmplărie PVC (montata). - 52.470,00 lei, - 41.976,00 lei; Activ 5 MIJLOACE DE TRANSPORT FIAT 500 ABARTH - AUTOTURISM, CAROSERIE -AB BERLINACU HAYON, MARCA FIAT, TIP - 312/AXD1A/500 ABARTH, NR. IDENTIFICARE ZFA31200000252581, NORMA POLUARE EURO 4, AN FABRICAȚIE 2008, MASA PROPRIE 1110 KG, NUMAR LOCURI 4, CILINDREE 1368 CMC, PUTERE 99 KW (134,5 CP), SURSA ENERGIE BENZINĂ, TRACȚIUNE FAȚĂ, CULOARE NEGRU, CO2- 155 G/KM, CAPACITATE REZERVOR 35 L, DATA PRIMEI ÎNMATRICULĂRI ÎN ROMÂNIA 2009, NR. ÎNMATRICULARE VS-67-TLK, KM LA BORD - 142.202. Stare tehnică – turbină defectă, mâner portieră rupt, parbriz spart - 31.470,00 lei, - 25.176,00 lei. Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 03.02.2020, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Poate participa la licitaţie orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 03.02.2020, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, orele 08.00 – 16.00. Relaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul www.insolventa.ro ș la numerele de telefon: tel. 0232/43864, 0757544544, 0755132470 sau e-mail vanzari@insolventa.ro..
Ce se va întâmpla cu mașinile cu volan pe dreapta din România, după Brexit
25/01/2020 00:33

 Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit nu vor mai putea circula de anul viitor in Romania, dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Roman. Citeste mai mult pe stirileprotv.ro &n ...

Autoturismele Tesla vor vorbi cu pietonii şi cu ocupanţii maşinii
24/01/2020 16:19

Miliardarul Elon Musk promite că nu va mai trece chiar foarte mult timp pană cand maşinile vor „vorbi” folosind sinteza vocală atat cu ocupanţii cat şi cu pietonii din imediata apropiere, info ...

Jeep Grand Cherokee ar putea fi interzis în Europa!
24/01/2020 14:53

Vehiculele diesel Jeep Grand Cherokee (Fiat Chrysler) si Vitara (Suzuki) nu respectă normele de mediu privind emisiile, iar neregulile trebuie remediate, in caz contrar riscand să fie interzise in Europa, au ...

Europenii vor cumpăra mai puține mașini după 2025: “Clienții vor prefera platformele de mobilitate în detrimentul mașinilor personale”
24/01/2020 14:46

Europenii vor cumpăra mai putine masini după 2025 si se vor concentra mai mult pe platformele de mobilitate precum Uber sau Bolt, arată un studiu PwC. Potrivit analizei, 50% dintre europeni iau in calcul să ...

Discount de până la 3.650 EURO la ŠKODA OCTAVIA doar la Mega Auto, dealerul tău ŠKODA în Iași
24/01/2020 10:35

 Profită acum de cele mai bune preturi la ultimele ŠKODA OCTAVIA din stoc. Dealerul tău local, Mega Auto, iti stă la dispozitie cu mai multe informatii. Intră in contact cu unul din agent ...

Un celebru neurochirurg face dezvăluiri despre starea lui Michael Schumacher
22/01/2020 17:44

Celebrul neurochirurg Nicola Acciari, de la spitalul din Bologna, oferă informaţii sumbre cu privire la starea de sănătate a lui Michael Schumacher. În ciuda declaraţiilor optimiste din ultima vreme, ...

Rabla 2020. Ce se schimbă. Noi condiții Rabla Plus
22/01/2020 16:56

Programul Rabla Plus se adresează celor care vor să achizitioneze o masină electrică sau hibrid, prin acordarea unei subventii care acoperă o parte din pretul autovehiculului. Subventiile diferă in functi ...

Renault pregătește un nou concept: lansarea ar putea avea loc în luna martie
22/01/2020 13:25

Renault dezvoltă in prezent un nou concept care ar putea fi prezentat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Renault nu a anuntat incă planurile de lansări pentru perioada următoa ...

Tesla respinge acuzațiile cu privire la
21/01/2020 15:02

Tesla a respins categoric acuzatiile cu privire la "accelerarea involuntară" a masinilor sale si sustine că acestea au fost formulate de persoane care au interesul ca valoarea actiunilor pe bursă s ...

Rovinietă 2020. Prețurile pentru taxa de drum
21/01/2020 12:43

Anul trecut au apărut cateva noutăti privind rovinieta, inclusiv posibilitatea recuperării partiale, in anumite conditii, a banilor plătiti pe ea. Ce este nou O primă modificare, apărută in aprilie a a ...