Record de zboruri anulate din lipsă de personal. Pasagerii pot obține compensații între 250 și 600 de euro în funcție de distanță

00000  Scandal 225x150 Thumbnail

Dimensiune font:

| 30-07-2021 14:41

După un an de restructurări masive în nenumărate industrii, printre care și aviația, odată cu relaxarea restricțiilor și reluarea călătoriilor, companiile aeriene se confruntă cu o altă criză fără precedent, de data aceasta una de personal și de comunicare, iar pe alocuri și de aeronave. Drept urmare, în ultima vreme, există o avalanșă de zboruri anulate pe ultima sută de metri de către companiile aeriene. Din fericire, pasagerii pot solicita compensații de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului, conform specialiștilor FlightClaim.ro, companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau suprarezervări pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene.


Pe fondul pandemiei și imposibilității de a opera zborurile programate, companii aeriene din toată lumea s-au văzut nevoite să facă restructurări, să scadă salarii, să ajusteze nivelul serviciilor oferite, ori chiar să vândă o parte dintre aeronavele deținute pentru a face rost de capital. Acum, odată cu relaxarea restricțiilor, redeschiderea granițelor și dorința tot mai mare a oamenilor de a relua călătoriile, companiile aeriene par depășite situație și adesea nu pot onora zborurile vândute.



Este cazul multor companii aeriene de renume din țări dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, China sau Marea Britanie, dar nici România nu face excepție.

Înainte de pandemie, circa 180.000 de români erau afectați în fiecare an de anularea sau întârzierea zborurilor. În fiecare zi, în medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din România aveau întârzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar în ultima săptămână pare că ne-am întors la vremurile de dinainte de pandemie, cel puțin din acest punct de vedere, dat fiind că în ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, spre nemulțumirea a sute de pasageri.

Cele mai multe dintre anulările de săptămână trecută de pe aeroporturile din România, de exemplu, au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despagubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon, cum ar fi București – Londra și retur, București – Alghero (Sardinia, Italia) și retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, București – Lisabona și retur, Iași – Paris și Paris Iași și Bacău – Liverpool. Pasagerii au fost sfătuiți să-și facă rezervări pentru alte zborul ori lăsați să aștepte ore în șir fără prea multe explicații.

Sunt frecvente situațiile de anulare și în cazul zborurilor charter, deși sunt incluse eronat în categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleacă în vacanță cu 1-2 zile mai târziu decât era planificat. Conform regulamentului European și acest timp de modificare se consideră tot o anulare.

Atunci când se justifică anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama “motive operaționale”, care fie țin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un număr insuficient de rezervări pentru zborul respectiv.

Descurajați de birocrație sau de procedurile dificile, ori pentru că pur și simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflați în situația unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediu și în România, înregistrează zilnic zeci de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să își primească sumele compensatorii de la companiile aeriene.

Conform datelor FlightClaim.ro, destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sau anulări sunt Londra, Roma, Paris și Milano, dar și aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinații exotice mai au întârzieri, uneori chiar și charterele, inclusiv acestea făcând obiectul regulamentului european care apără drepturile pasagerilor.

“Este o practică tot mai întâlnită în ultima perioadă, ca diverse companii aeriene să anuleze zboruri dacă nu au suficienți pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane și să mute pasagerii pe alte zboruri sau să îi trimită acasă revoltați, fără a le comunica prea multe informații. Recomandăm tuturor să fie extrem de atenți și vigilenți în ceea ce privește orarul de zbor, iar dacă au probleme, să se informeze cu privire la drepturile lor” a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Decizie CCR - Posesorii de carnet categoria B vor putea conduce motociclete
20/03/2024 11:34

Curtea Constituţională (CCR) a Romaniei a discutat, miercuri, sesizarea privind ordonanţa de urgenţă care le permite posesorilor de carnet categoria B să conducă scutere. Presedintele Klaus Iohannis cont ...

UE pregătește o legislație rutieră mai aspră. Interdicția de conducere ajunge la nivel european
11/03/2024 12:41

 Se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Noua legislatie ar putea fi adoptată chiar din 2025, sustine europarlamentarul Vlad Gheorghe. Cea mai importantă prevedere este că un sofe ...

Există riscul ca Uber și Bolt să dispară din România: Guvernul pregătește o mare lovitură
11/03/2024 12:00

La nivel guvernamental s-au purtat negocieri extinse pentru a se modifica OUG 49/2019 pentru a reglementa transportul de persoane. Conform celor de la Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati d ...

VIDEO Femeile și-au ales mașina anului 2024. E imensă, 100% electrică și cântărește peste 2,6 tone
10/03/2024 11:41

SUV-ul electric Kia EV9 a fost votat „World's Best Car for 2024” la premiile WWCOTY, de către juriul specializat alcătuit din 75 de jurnaliste din 52 de tări. Concurenta a fost puternică, 63 de ...

Schimbări majore de la 1 mai. Ce trebuie să știe proprietarii de mașini
06/03/2024 00:40

Piata auto traversează o perioadă agitată, in care fiecare aspect, de la motoarele pe benzină si motorină pană la cele electrice, este supus unei efervescente continue. Cu toate acestea, inceputul acestui ...

Noutăți în examenul auto din 2024: Ce schimbări aduce și cum se desfășoară proba practică
04/03/2024 08:39

În 2024, obtinerea permisului auto in Romania suferă schimbări semnificative, iar aceste modificări au fost impuse de adoptarea unui nou proiect de lege de către Camera Deputatilor. Ce trebuie să ...

Un șofer s-a dat în spectacol în fața polițiștilor, în București, după ce a rămas fără permis
03/03/2024 12:01

Un bărbat de 34 de ani a fost amendat si a rămas fără permis de conducere pentru 30 de zile, in noaptea de sambătă spre duminică. Acesta a adoptat un comportament agresiv la plecarea de pe loc după ce f ...

Când este permis să dai flash-uri în trafic. Șoferii pot primi amendă și puncte de penalizare pentru folosirea incorectă a luminilor
03/03/2024 09:53

 Flash-urile si claxoanele sunt două dintre cele mai intalnite metode de comunicare folosite de soferi in trafic. Unii soferi dau flash-uri pentru a avertiza alti soferi de un pericol, altii pentru a-si e ...

Imobilizarea planificată a populațiilor: UE vrea să interzică repararea mașinilor mai vechi de 15 ani!
29/02/2024 12:33

Uniunea Europeană propune un act legislativ controversat care ar interzice efectiv dreptul la reparatii pentru vehiculele mai vechi de 15 ani. Scopul, potrivit Comisiei Europene, este "de a reinnoi parcu ...

Mașini furate direct cu platforma - Schema unui tânăr din București, descoperită după o jumătate de an
25/02/2024 21:34

Un bărbat de 28 de ani este cercetat după ce a determinat conducătorii unor autoplatforme să fure trei maşini parcate in Bucureşti, iar poliţiştii au stabilit că el intenţiona să valorifice autoturis ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei