Record de zboruri anulate din lipsă de personal. Pasagerii pot obține compensații între 250 și 600 de euro în funcție de distanță

00000  Scandal 225x150 Thumbnail

Dimensiune font:

| 30-07-2021 14:41

După un an de restructurări masive în nenumărate industrii, printre care și aviația, odată cu relaxarea restricțiilor și reluarea călătoriilor, companiile aeriene se confruntă cu o altă criză fără precedent, de data aceasta una de personal și de comunicare, iar pe alocuri și de aeronave. Drept urmare, în ultima vreme, există o avalanșă de zboruri anulate pe ultima sută de metri de către companiile aeriene. Din fericire, pasagerii pot solicita compensații de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului, conform specialiștilor FlightClaim.ro, companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau suprarezervări pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene.


Pe fondul pandemiei și imposibilității de a opera zborurile programate, companii aeriene din toată lumea s-au văzut nevoite să facă restructurări, să scadă salarii, să ajusteze nivelul serviciilor oferite, ori chiar să vândă o parte dintre aeronavele deținute pentru a face rost de capital. Acum, odată cu relaxarea restricțiilor, redeschiderea granițelor și dorința tot mai mare a oamenilor de a relua călătoriile, companiile aeriene par depășite situație și adesea nu pot onora zborurile vândute.



Este cazul multor companii aeriene de renume din țări dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, China sau Marea Britanie, dar nici România nu face excepție.

Înainte de pandemie, circa 180.000 de români erau afectați în fiecare an de anularea sau întârzierea zborurilor. În fiecare zi, în medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din România aveau întârzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar în ultima săptămână pare că ne-am întors la vremurile de dinainte de pandemie, cel puțin din acest punct de vedere, dat fiind că în ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, spre nemulțumirea a sute de pasageri.

Cele mai multe dintre anulările de săptămână trecută de pe aeroporturile din România, de exemplu, au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despagubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon, cum ar fi București – Londra și retur, București – Alghero (Sardinia, Italia) și retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, București – Lisabona și retur, Iași – Paris și Paris Iași și Bacău – Liverpool. Pasagerii au fost sfătuiți să-și facă rezervări pentru alte zborul ori lăsați să aștepte ore în șir fără prea multe explicații.

Sunt frecvente situațiile de anulare și în cazul zborurilor charter, deși sunt incluse eronat în categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleacă în vacanță cu 1-2 zile mai târziu decât era planificat. Conform regulamentului European și acest timp de modificare se consideră tot o anulare.

Atunci când se justifică anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama “motive operaționale”, care fie țin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un număr insuficient de rezervări pentru zborul respectiv.

Descurajați de birocrație sau de procedurile dificile, ori pentru că pur și simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflați în situația unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediu și în România, înregistrează zilnic zeci de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să își primească sumele compensatorii de la companiile aeriene.

Conform datelor FlightClaim.ro, destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sau anulări sunt Londra, Roma, Paris și Milano, dar și aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinații exotice mai au întârzieri, uneori chiar și charterele, inclusiv acestea făcând obiectul regulamentului european care apără drepturile pasagerilor.

“Este o practică tot mai întâlnită în ultima perioadă, ca diverse companii aeriene să anuleze zboruri dacă nu au suficienți pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane și să mute pasagerii pe alte zboruri sau să îi trimită acasă revoltați, fără a le comunica prea multe informații. Recomandăm tuturor să fie extrem de atenți și vigilenți în ceea ce privește orarul de zbor, iar dacă au probleme, să se informeze cu privire la drepturile lor” a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim. 

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Restricții!

00:00

Prin prezentul anunț TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. – societate în insolvență, face cunoscut faptul că organizează licitație publică în data de 07.10.2021, orele 14:00, pentru vânzarea, în conformitate cu prevederile art. 154 si următoarele din Legea 85/2014 și cele ale Regulamentului de vânzare întocmit de către Administratorul judiciar și aprobat de Adunarea creditorilor din data de 19.04.2021, a următoarelor autoturisme: Marca An de fabricație Preț pornire licitație (EUR, fără TVA) HYUNDAI iX35 2.0L CRDI 4WD A/T 2012, 7.200,00 TOYOTA HILUX 4X2 SINGLE CAB 2.5L D-4D 2009, 4.400,00, PEUGEOT PARTNER VTC 1.6 HDI 92 CP, 2011, 4.700,00, LEXUS RX 450H PRESIDENT, 2009, 8.400,00, TOYOTA HILUX 4X4 DOUBLECAB 3.0 L D-4D, 2011, 9.300,00 HILUX DOUBLE CAB SILVER METTALIC 2011, 9.400,00 TOYOTA HILUX 3.5 ALB, 2011, 9.200,00. Licitația va avea loc în data de 07.10.2021, orele 14:00 la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Ședința de licitație se va desfășura in următoarele condiții: A. Vânzător: TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L., cu sediul social în Iași, Șos. Păcurari nr. 128, Jud. Iași, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași sub nr. J22/3277/1994, având CUI 6658553, prin administrator judiciar consorțiul format din KPMG Restructuring S.P.R.L., societate profesională cu sediul în București, DN1, Șos. București – Ploiești, nr. 69-71, sector 1, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0499, tel. 40 372 377 800/fax +40 372 377 700, prin reprezentant permanent Mihai Nicoleta și EuroBusiness LRJ S.P.R.L. cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0022/2006, tel/fax: +40 232 220 777, prin reprezentant permanent Eduard Pascal, desemnat conform Încheierii de ședință din data de 12.08.2020, pronunțată de Tribunalul Iași, Secția a II - a Civilă în Dosarul nr. 3516/99/2020. B. Dată si locație ședință licitație: 07.10.2021, orele 14:00. Ședința de licitație va avea loc la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Înscrierea la licitație se face cu cel puțin 24 de ore înainte de data fixată pentru începerea licitației prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al vânzării, adică cel mai târziu in data de 06.10.2021, ora 15:00. Documentele depuse cu depășirea acestui termen nu sunt luate în considerare. C. Tip licitație: procedura de vânzare prin licitație publică cu strigare, cu preț în urcare si scădere. D. Dosar de prezentare/documente care trebuie să fie incluse în dosarul de înscriere la licitație: Oferta va conține cel puțin următoarele informații/documente și va fi depusă la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, în plic închis pe care vor fi înscrise, datele de identificare ale ofertantului și mențiunea „Documente de participare la licitație”, data și ora depunerii documentelor de către ofertant (fără a se depăși data limită de 06.10.2021, ora 15:00):(i) Scrisoare de intenție privind participarea la licitație care va trebui să cuprindă datele complete de identificare ale ofertantului, persoanele care reprezintă legal ofertantul, precum și bunul/bunurile pentru care se înscrie;(ii) Dovada plății garanţiei de 20% din prețul de pornire fără TVA (ordin de plată procesat de bancă), în contul de lichidare al debitoarei, nr.: RO43 BREL 0002 0011 7901 0100, deschis la Libra Bank, suc. Iași; (iii) Împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant la ședința de licitație (dacă este cazul); (iv) Pentru persoanele juridice de naționalitate română, copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului; (v) Pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română; (vi) Pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate; (vii) Pentru persoanele fizice străine, copie de pe pașaport; (viii) Declarația, în original, a ofertantului in sensul că înțelege să cumpere bunurile în starea în care se găsesc, după principiul “unde este, în starea în care este” – nu există un model predefinit. (ix) Acordul ofertantului de acceptare a prezentului Regulament (original) – nu există un model predefinit. (x) Pentru persoanele juridice declarația că nu este insolvent, în insolvență sau în perioada de reorganizare – nu există un model predefinit. (xi) Declarația că deține fondurile disponibile pentru cumpărarea activului la cel puțin prețul ofertat – nu există un model predefinit. (xii) Pentru persoanele juridice hotărârea AGA/Consiliul de Administrație privind aprobarea măsurii de achiziționare a activelor. Plicul va fi însoțit de intenția de participare la licitație, în dublu exemplar, pe care vor fi menționate numărul de înregistrare, data și ora înregistrării. Un exemplar pe care va fi înscris numărul de înregistrare, data și ora, va fi restituit ofertantului. E. Alte informații: - Activele se vând libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanții reale mobiliare sau drepturi de retenție, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, conform dispozițiilor art. 91 din Legea nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență; - Pasul de urcare/scădere este stabilit la valoarea de 10% din prețurile de pornire enunțate mai sus; - Diferența dintre prețul de adjudecare și garanția depusă va putea fi achitată în termen de maxim 10 zile calendaristice de la data ținerii licitației (considerând garanția plătită de adjudecatar ca fiind avans din prețul de adjudecare). Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitație și modul de organizare a procesului de vânzare, precum și descrierea bunurilor supuse procedurii de valorificare pot fi solicitate administratorului judiciar al TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. până cel mai târziu in data de 06.10.2021, ora 15:00. Pentru informații suplimentare despre activele scoase la vânzare conform Regulamentului de vânzare disponibil la cerere persoanele de contact sunt: Anabella Pădurariu - reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0232.220.777,0733.683.702, Fax: 0232.220.777 E-mail: office.is@lrj.ro, vanzari@lrj.ro. Loredana Preda – reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0372.377.800, Fax: 0372.377.700 E-mail: loredanapreda@kpmg.com.
CONSULTANŢĂ REORGANIZARE LICHIDARE SPRL, în calitate de lichidator judiciar desemnat prin sentinţa civilă nr.260 din data de 12.02.2014 pronunţată de Tribunalul Iaşi-Secţia Civilă-Faliment în dosarul nr.7176/99/2012 (464/2012) privind pe debitoarea S.C. RHODOS SERV SRL cu sediul social în Paşcani, Aleea Sportului nr.9, jud. Iaşi, având nr. de înregistrare în R.C. J22/982/2006, C.U.I. 18589805, organizează 4 licitatii publice saptamanale, in urmatoarele zile: 30.09.2021, 07.10.2021, 14.10.2021 si 21.10.2021 la ora 14, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi str. Anastasie Panu nr.27, bl. Moldova 3, et.2, ap.6. Nr. crt. Denumire Preţ de evaluare Euro Preţ de pornire 80%. 1. IMOBIL- situat in Paşcani, str. Dragoş Voda nr. 160A, cu o suprafata desfasurata de 576,13 mp (P+1E+M) constând în spaţiu comercial, spălătorie auto şi spaţiu de locuit, cu număr cadastral 1646, 1646-C1, înscris în CF nr.60540, 60540-C1- Paşcani. 97.000 Euro, 77.600 Euro. Preţul nu conţine TVA. În cazul adjudecării, preţurile vor fi achitate în lei, la cursul BNR din ziua plăţii. Condiţii generale de participare la licitaţie vor fi: Depunerea, cu o zi înaintea fiecărui termen de licitaţie, până la ora 16:00, a urmatoarelor documente: -cerere de participare la licitaţie; -xerocopie dupa actele societatii/act de identitate; dovada achitării garantiei de participare de 10% din pretul de evaluare fara TVA; -dovada achitării caietului de sarcini, în valoare de 2.000 lei la care se adauga TVA; -împuternicire acordată persoanei care reprezintă participantul la licitaţie, dacă este cazul.
Mare atenție, șoferi! Această greșeală vă poate aduce amenzi de până la 40.000 de lei
23/09/2021 23:42

Vesti importante! Potrivit unui proiect de lege soferii ar putea primi amenzi de maximum 40.000 de lei lei dacă isi parchează masinile pe plaje, diguri si faleze. Proiectul de la Senat vizează, in esentă, ...

România, codaşa UE la numărul de autovehicule la 1.000 de locuitori
23/09/2021 08:54

Romania a rămas şi in 2019 pe ultimul loc in Uniunea Europeană in privinţa ratei de motorizare, cu 357 de autoturisme la mia de locuitori, dar in perioada 2015-2019 a avut cea mai mare creştere (34%) a num ...

Cum verifici „de acasă” istoricul unei mașini second-hand. Toate informațiile necesare unei decizii de cumpărare corecte
22/09/2021 08:43

 Într-o piată auto second-hand in crestere, atrasă si de contextul delicat in care se găseste industria auto din cauza crizei semiconductorilor, să cumperi o masină rulată bazandu-te doar pe ...

Camera Deputaţilor a decis, marţi, ca termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirea să fie 31 decembrie 2030.
21/09/2021 22:00

Camera Deputaţilor a decis, marţi, ca termenul pentru finalizarea Autostrăzii Unirea să fie 31 decembrie 2030. Deputaţii au adoptat, cu modificări, OUG 105/2020 pentru completarea Legii nr. 291/2018 priv ...

Ce poți să faci dacă uiți să plătești rovinieta și treci printr-o zonă cu camere. Toți șoferii trebuie să afle asta
20/09/2021 15:18

Din varii motive, multi conducători auto uită să plătească rovinieta si se trezesc că au omis acest detaliu abia după ce primesc amenda acasă. Ei bine, nu multi soferi stiu că pot scăpa de amendă. Ia ...

Cum îți recuperezi permisul suspendat. Portița legală care îți dă șansa să ajungi mai repede la volan
17/09/2021 09:18

Conducătorii auto care au permisul suspendat pentru o perioadă de 60 sau 90 de zile, au posibilitatea de a solicita reducerea acestui termen si pot reveni la volan mult mai repede. Perioada după care se poat ...

Sancțiuni dure pentru șoferii care încalcă aceste reguli de circulație. Schimbări în Codul Rutier!
17/09/2021 09:15

Poliţia Rutieră pregăteşte pedepse mult mai dure pentru conducătorii auto care nu respectă regulile. Sanctiunile vor fi mult mai mari pentru autoturismele care merg pe contrasens sau depăsesc linia conti ...

Cum i-a depășit un șofer cu tupeu pe „fraierii” care mergeau în coloană VIDEO
12/09/2021 11:23

 O inregistrare publicată pe Youtube arată modul in care soferul unui Volkswagen depăseste o coloană de masini prin partea dreaptă, manevră interzisă de Codul Rutier. O inregistrare realizată p ...

Certificatele de atestare fiscală nu vor mai fi solicitate de instituțiile statului. Veste importantă pentru șoferi
11/09/2021 09:27

Cel mai cerut act din Romania, Certificatul de Atestare Fiscală eliberat de primării, nu vă va mai fi solicitat de institutiile statului. Măsura va fi implementată peste două săptămani in Bucuresti, ia ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei