000000  ULTIMA-ORA-pensii-m

Dimensiune font:

Se adopta sau nu Ordonanta Uber? Iata ce schimbari ar aduce pentru soferi si pentru clienti

| 12-06-2019 06:27

 Companiile de ridesharing sustin ca - fara a fi perfect - proiectul de ordonanta de urgenta care le-ar permite intrarea in legalitate e suficient de bine inchegat pentru fi, in sfarsit, adoptat de Cabinetul Dancila, in sedinta de azi.

De fapt, Guvernul a promis inca de la finele lunii martie ca, in doar 3 saptamani, va adopta o ordonanta de urgenta care sa legalizeze serviciile de ridesharing (cum sunt Uber si Bolt - ex-Taxify), dar si pe cele de ridehailing (cum e Clever Taxi).

Ulterior, ministrii care isi asumasera emiterea ordonantei - adica Razvan Cuc si Daniel Suciu - au dat inapoi, sustinand ca, de fapt, un asemenea act normativ nu poate fi dat peste noapte. Cei doi membri ai Cabinetului Dancila au anuntat, in schimb, la inceputul lunii aprilie, ca s-au infiintat comisii care lucreaza la intocmirea unui draft de ordonanta pentru legalizarea transportului alternativ.

Intre timp, a intrat, insa, in vigoare "Ordonanta taximetristilor", care prevede ca soferii de Uber si Taxify pot fi amendati cu pana la 5.000 de lei si pot ramane vreme de 6 luni fara placute de inmatriculare daca sunt surprinsi facand transport de persoane contra cost.

In repetate randuri, Razvan Cuc si Daniel Suciu au spus nu si-au propus sa dea ordonante care sa faca rau societatilor ca Uber si Bolt. Dar nici n-au facut nimic pentru a-i ajuta pe soferii care erau opriti in trafic si amendati.

In cele din urma, dupa mai multe discutii cu industria ridesharing-ului, Ministerul Transporturilor a reusit, pe 23 mai, sa lanseze in dezbatere publica un proiect de ordonanta care sa legalizeze serviciile de transport alternativ din marile orase ale tarii.

Ulterior - desi nu obisnuiesc sa revizuiasca atat de insistent inititativele legislative - autoritatile au modificat de doua ori textul proiectului de OUG lansat in dezbatere pe 23 mai. Asa se face ca pe 7 iunie a aparut un nou proiect de "ordonanta Uber". La randul sau, acesta a fost inca o data modificat. In consecinta, dupa numai 3 zile, o noua forma a proiectului de ordonanta a fost pusa in dezbatere publica.

La ce rezultate s-a ajuns dupa negocierile indelungate

Cateva detalii despre modul in care s-a negociat pentru lansarea in dezbatere a 3 variante ale ordonantei a oferit pentru Ziare.com Catalin Codreanu, presedintele Asociatiei pentru Economie Digitala (din care fac parte Uber, Bolt si Clever Taxi).

"Au fost mai multe aspecte asupra carora noi am insistat, la discutii, pentru a ne asigura ca ordonanta de urgenta va permite desfasurarea, in bune conditii, a activitatii de ridesharing.

Printe altele, am solicitat ca legea sa le permita soferilor sa faca transport in regim de ridesharing, inclusiv cu masini de 15 ani. Exista si o justificare: ridesharing fac, de regula, cu masina proprie, soferii care au nevoie sa isi completeze veniturile. Putini isi cumpara o masina pentru asta.

Iar cum varsta medie a autoturismelor din parcul auto depaseste 16 ani, e clar ca multi soferi pur si simplu nu aveau acces la masini mai noi.

Asta nu inseamna, totusi, compromis la siguranta. Intotdeauna am fost de acord sa se faca ITP des, astfel incat sa existe in permanenta confirmarea ca starea tehnica a masinii e buna"
, a spus Catalin Codreanu.

Presedintele Asociatiei pentru Economie Digitala a declarat ca - in urma discutiilor cu reprezentantii statului - s-au putut aduce si alte clarificari textului din varianta initiala a proiectului de ordonanta.

"Mai exact, la inceput, textul prevedea ca soferul nu putea face ridesharing decat cu o masina care ii apartine sau pe care a cumparat-o in leasing.

Or, acea prevedere putea da nastere unor situatii ciudate. Spre exemplu, daca sotul avea masina dinainte de casatorie, sotia nu o putea folosi pentru a face ridesharing. Motivul: nu era prevazuta, in lege, posiblitatea incheierii unui contract de comodat pentru masina cu care se face ridesharing.

Apoi, nu exista nici posibilitatea inchirierii unei masini pentru trasport alternativ. Aceste optiuni au fost, insa, incluse in cea mai recenta varianta a proiectului de OUG"
, a explicat pentru Ziare.com Catalin Codreanu.

Mai multe despre prevederile proiectului de ordonanta si despre modul in care au fost ele modificate, pas cu pas, puteti afla citind, pe site-ul Ministerului Transporturilor, toate cele trei variante de OUG.

Transportatorii: E inca loc de mai bine. Dar prioritara e adoptarea ordonantei, in forma curenta

Companiile de ridesharing spun ca proiectul ar mai putea fi, inca, imbunatatit, dar ca acum isi doresc ca el sa fie adoptat, in forma prezenta.

"Mai exista, inca, problema teritorialitatii. Ce inseamna acest lucru? Potrivit proiectului de lege, oamenii care locuiesc in zonele metropolitane ale marilor orase trebuie sa se autorizeze in localitatile in care au domiciliu.

Asta inseamna ca cine locuieste intr-o localitate de langa Bucuresti se va autoriza pentru ridesharing acolo, nu in Capitala. Si in consecinta, nu va putea face ridesharing in Capitala. Iar asta este o limitare a serviciului de transport alternativ (...)

Dar din punctul nostru de vedere, ordonanta ar fi trebuit adoptata chiar si in forma lansata in dezbatere publica pe 23 mai. Sigur ca erau (si inca mai sunt) lucruri de pus la punct. Dar importanta este acum crearea cadrului legislativ si transmiterea unui mesaj pozitiv catre soferii care se tem sa mai iasa pe traseu pentru a face ridesharing"
, ne-a mai spus directorul Asociatiei pentru Economie Digitala, Catalin Codreanu.

Cum va functiona transportul alternativ, daca se adopta ordonanta

In cazul in care proiectul de "Ordonanta Uber" va fi adoptat de Cabinetul Dancila, regulile in transportul alternativ se vor schimba destul de mult.

Mai exact, pentru a functiona, toate platformele digitale de transport alternativ - cum sunt Uber si Bolt - vor fi obligate sa obtina un aviz de la Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale. Pentru eliberarea anuala a acestui aviz, operatorii platformelor digitale vor plati cate 50.000 de lei.

La randul lor, soferii parteneri vor fi nevoiti sa se autorizare la Autoritatea Auto Romana (ARR) pentru a putea face transport de persoane contra cost in regim alternativ. ARR le va elibera autorizatii de transport alternativ in localitatea de domiciliu, dar si cate o copie conforma, pentru fiecare autoturism folosit pe traseu.

Masinile folosite pentru ridesharing vor avea aplicate - in partea din dreapta jos a parbrizului si lunetei - cate un ecuson. Acesta va fi de fapt un sticker pe care vor fi inscriptionate: numarul masinii si numele platformei digitale de ridesharing folosita.

Soferii vor fi obligati sa dea bonuri fiscale (si chitante, la cererea pasagerului), iar toate fondurile obtinute din ridesharing de operatorii platformelor digitale vor trebui declarate si taxate potrivit legislatiei din Romania.

In plus, operatorii vor trebui sa aiba o evidenta clara a intregii activitati, pe care sa o puna, la cerere, la dispozitia autoritatilor romane care vor veni in control.

Cu alte cuvinte, ridesharingul va avea, in sfarsit, o legislatie proprie, care sa ii permita sa co-existe cu transportul in regim de taxi.

Ramane sa vedem daca, pana la urma, Cabinetul Dancila va decide sa dea aceasta ordonanta miercuri sau daca va prefera sa o modifice iar si apoi sa o relanseze, pentru a treia oara, in dezbatere publica.

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, şos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iaşi, tel: 0232/243864; fax: 0232/212231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Com-Beton S.A. Iaşi, cu sediul social în mun. Iaşi, B-dul Chimiei nr. 14, jud. Iaşi, C.U.I. RO5551582, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/189/1994, numită potrivit Încheierii nr. 349/2017 din data de 15 martie 2017, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secţia II Civilă - Faliment, în dosarul nr. 8380/99/2014, anunţă în data de 27.09.2019, ora 12.00, scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, la sediul lichidatorului judiciar din mun, Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie* (lei, fără T.V.A.) Activ 3 - PROPRIETATEA IMOBILIARĂ FUNCIARĂ amplasată în extravilan com. Vîrfu Cîmpului, jud. Botoşani, compusă din: - teren arabil neproductiv (cu destinaţie Staţie sortare pentru balastieră), în suprafaţă de 5.000 mp, cu număr cadastral 39, C.F. 9/N (nr. cds. nou 39 al C.F. 50595/com. Vîrfu Cîmpului). Imobilul se află în zona periferică a comunei, ocupată preponderent de terenuri virane şi agricole, amplasamentul nu dispune de utilităţi, iar accesul la proprietate se face pe drum pietruit. Imobilul a fost dobândit conform Contractului de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 2939/07.10.2004 de B.N.P. Elena Roman. - 325.000,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 26.09.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia se va organiza în contul S.C. MINERAL COM S.R.L. care a adjudecat activul 3 în cadrul licitaţiei publice din data de 17.07.2019, ora 12.00 la preţul de 325.000,00 lei. S.C. MINERAL COM S.R.L. va putea să achite la termenul de licitaţie preţul oferit iniţial, caz în care va fi obligat numai la plata cheltuielilor cauzate de noua licitaţie. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 26.09.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la: tel. 0232/243864, 0755132473, 0758049904, fax: 0232/212231 email: secretariat@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. HYDRAMOLD S.R.L. IAŞI, cu sediul social în Mun. Iaşi, str. Calea-Chişinăului, nr.29, corp C43/4, parţial, jud. Iaşi, CUI : RO1966633; Nr. de înregistrare la O.R.C. J22/1247/1991, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare la data de 02.10.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Denumire şi descriere active - Valoare de pornire la licitaţie (lei, fără T.V.A.*) Activ 3 - AUTOUTILITARĂ MARCA RENAULT, FURGON, 2006, 2,5 TDI, 99 CP - 4.792,00 lei Activ 5 - STIVUITOR MANUAL SDJ 1000 - 640,00 lei Activ 6 - Imobilizări Necorporale. Instalaţii Tehnice. Prototipuri. Mobilier, Aparatură, Birotică - 40.968,00 lei Activ 7 - Programe şi Aplicaţii Web. Echipamente IT - 21.624,00 lei Activ 8 - Agregat de probat pompe de adâncime - 2.168,00 lei Activ 9 - Ancoră hidraulică (presiune 260 bari) - 2.400,00 lei Activ 10 - Cheie hidraulică 100 dan*m modernizată - 656,00 lei Activ 11 - Cheie hidraulică 1500 daNxm modernizată - 2.088,00 lei Activ 12 - Cheie hidraulică 350 dan”m modernizată - 2.064,00 lei Activ 13 - Echipament de tensionare/detensionare TENSRELAX - 43.152,00 lei Activ 14 - Echipament mobil pentru asamblări filetate - 44.128,00 lei Activ 15 - Echipament spate UEMA - 6.440,00 lei Activ 16 - Presă rabatabilă de 400 tf - 19.200,00 lei Activ 17 - Stand probat grup combinat acţionare (mb telecom) STH-21 - 86.624,00 lei Activ 18 - Stand probat prevenitoare - 2.872,00 lei Activ 19 - Unitate de acţionare hidraulică UAH.700 - 4.336,00 lei Activ 20 - Stand pentru montat cilindri hidraulici - 2.856,00 lei Activ 21 - Stand pentru probat pompe manuale - 4.480,00 lei Activ 22 - Traductor combinat de turaţie, cuplu şi putere - 2.544,00 lei * Pentru bunurile mobile se percepe T.V.A. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 01.10.2019, ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Relaţii suplimentare se pot obţine la Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0751083082, fax: 0232/212231, email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Studiu: Majoritatea masinilor second-hand vandute in Romania au mai mult de 3 daune in istoric
19/09/2019 12:06

    In Romania inca se vand masini cu daune majore, intrucat majoritatea romanilor se limiteaza la verificarea kilometrajului si daca acesta se confirma nu trec mai departe la verificari tehnice sau ...

Mașina din curte te poate arde la buzunar. Amendă uriașă
16/09/2019 14:48

 Conform unei hotărari a Curtii de Justitie a Uniunii Europene din anul 2018, toate masinile inmatriculate trebuie să aibă incheiată asigurarea obligatorie RCA, lucru care oricum este prevăzută ...

  POLIŢIŞTII LOCALI NU MAI AU  NICI O PUTERE IN TRAFIC. VEZI DE CE?
16/09/2019 12:00

 Mare atenţie, şoferi! Poliţiştii locali nu au dreptul să vă oprească in trafic şi să vă sancţioneze. Aceasta este doar treaba poliţiştilor de la Rutieră, iar dacă agenţii locali incearcă ...

Clever lansează serviciile de ridesharing la Iași și Cluj. Cât pot caștiga șoferii
15/09/2019 14:38

  Uber va concura cu CleverGo la Iasi si Cluj, unde compania isi extinde serviciul de ridesharing. Serviciul de transport alternativ CleverGo ajunge in alte două mari orase din tară, in c ...

Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Cât costă limuzina cu care merge Vladimir Putin - Acum este disponibilă pentru publicul larg
29/08/2019 12:42

 Rusia a inaugurat vineri o reprezentanţă auto care va vinde limuzine de lux marca Aurus, un tip de automobil utilizat şi de preşedintele Vladimir Putin, transmite Reuters. Aceste limuzine sunt destin ...

Avionul Concorde: Viața și moartea unui simbol al aviației
29/08/2019 10:45

  De la fratii Wright, la NASA, zborul a fost un vis si o pasiune a omenirii. Am avansat de la baloane cu aer cald si aeroplane la supersonice, insă incercăm mereu să zburăm tot mai sus, ...

Contractul pentru Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat
28/08/2019 14:59

 Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj - Deva a fost reziliat de către autoritătile de la Drumuri, după mai multe zile de neintelegeri in care tronsonul gata de t ...