Soarele, INAMICUL maşinii tale. Ce se poate strica dacă parchezi la soare

default

Dimensiune font:

| 01-08-2013 16:10

Odata cu venirea caniculei, asa cum avem parte zilele acestea, de temperaturi ce ating chiar si 40 de grade, masina noastra incepe sa sufere in tacere. Chiar daca avem impresia ca un autoturism este fabricat sa reziste la razele soarelui, de fapt exista mai multe elemente ce se strica din cauza caldurii excesive, scrie 4tuning.ro.

Nu este prima oara cand scriem despre soare, ca fiind inamicul numarul 1 al masinii tale. Pentru ca asa si este. Anotimpul calduros dauneaza cel mai mult automobilului. Si aici ne referim la elemente diferite care incep sa cedeze atunci cand soarele bate direct in masina pret de mai multe ore si chiar zile. Si fara a face vreo reclama parcarii subterane de la Universitate, iti vom recomanda sa incerci sa-ti lasi masina intr-un loc acoperit, pentru a o proteja si, implicit, sa-ti protejezi investitia.

Daca data trecuta iti spuneam ca de la caldura excesiva, mai ales de la temperatura pe care o atinge suprafata metalica a masinii, dar si in interior, temperatura ce atinge valori chiar si peste 80 de grade Celsius, se pot strica vopseaua masinii, elementele de cauciuc, tapiteria, iata ca acum venim cu ceva nou. E vorba de zgomotele din interior, bordul, volanul, geamurile, electronica, franele si amortizoarele. Dar sa le luam pe rand.

Inca din capul locului, trebuie sa explicam ca nu vorbim despre ceva care se strica imediat. Adica ai lasat masina in soare o zi intreaga si seara este buna de dus la Remat. Nu, nicidecum. Ci de probleme care se agraveaza si se manifesta in special cand soarele bate constant si temperatura este ridicata. De exemplu, daca pana acum ai avut crapaturi in tapiteria de piele, sansele ca acestea sa se transforme in rupturi sunt maxime cand e cald.

1. Zgomotele din habitaclu

Dupa un anumit numar de kilometri, orice masina rulata mai mult incepe sa scoata sunete. Multa lume da vina pe gropile din asfaltul romanesc, insa principala cauza este... soarele. Si asta pentru ca de la caldura, clemele plastice care prin diverse accesorii, cum ar fi bordul, fete de usi, ceasuri de bord, etc. imbatranesc mult mai repede cand e cald. Plasticul se coace la propriu cand in masina sunt 80 de grade. Nu din prima, insa ai nevoie de 1-2 sezoane cu masina lasata in soare sa iti transformi interiorul intr-un adevarat concert de scartaieli si maraituri pe care nu le poti identifica. Daca mai adaugam si piesele care sunt lubrifiate din fabrica cu vaselina sau ulei, deja avem o problema. Pentru ca acestea isi pierd lubrifierea de la caldura, vaselina devenind mult prea vascoasa.

2. Plansa de bord

Mai tineti minte bordul Daciilor vechi, care la un moment dat crapa? Asa se va intampla cu orice masina lasata in soare mult timp. Pentru ca bordul este dintr-un material plastic sau cauciucat turnat direct pe un schelet metalic sau din aluminiu. De la caldura, prinderea de aceasta strucutra metalica incepe sa se desprinda, iar plasticul se dezlipeste. Astfel apar goluri si in urma miscarilor bordului de la gropi, se transforma in crapaturi. La inceput mici, ulterior vizibile si care nu mai pot fi reparate. Si asta pentru ca in general bordul este de culoare inchisa si atrage caldura. Nu trebuie sa te mire cand pui un termometru pe bord si o sa vezi ca sare de 90 de grade... Insa este doar plastic si metal, materiale banale, asa ca trebuie protejat pe cat posibil, daca nu vrem sa ne trezim cu gauri la vedere.
Banner 1 magazin jante Camera Auto Service Titan Tuner TV Kituri Angel Eyes Kit Xenon Tuning Lumini Zi Jante Originale Reconditionari turbo Bucur Tuning Dezmembrari auto Cafy JR

3. Volanul

O alta impresie gresita este despre volan. Cum ca acesta s-ar uza de la frecarea cu mainile. Nimic mai gresit. Acesta se deterioreaza cel mai mult, ce-i drept in zona de prindere cu palmele, dar de la soare, nu de la frecare. Mainile emana transpiratie abundenta, care exista, desi e invizibila. Transpiratie care ajunge pe volan sub forma de saruri si substante chimice. Evident, pentru ca nu suntem obisnuiti sa stergem volanul dupa fiecare sesiune de condus, volanul ajunge sa devina unul dintre cele mai murdare si pline de bacterii elemente din interior. Soarele va actiona asupra acestora si sarurile vor lucra in timp, ducand la gauri mici care se maresc pe zi ce trece. Mai grav este in cazul volanelor imbracate in piele: sarea din transpiratie va deshidrata pielea si va favoriza crapaturile cauzate de soare. Nu strica un tratament cu silicon din cand in cand sau cu alte solutii hranitoare pe baza de apa.

4. Geamurile

"Nu se mai fac geamuri si pabrize ca alta data"... Asa as incepe acest capitol. Pentru ca este adevarat. Nu ai vazut ca in timp, parbrizul incepe sa se matuiasca sau sa-si schimbe culoarea? Cand pui stergatoare noi, dar tot nu se curata cum trebuie, de la ce crezi ca este? Ei bine, parbrizul are un strat protector invizibil. Cam ca lentilele unui aparat de luat vederi. Insa acest strat in timp, de la prea mult soare, incepe sa dispara. Iar sticla nu mai este la fel de lucioasa si devine mata, mai ales ca isi pierde protectia si devine mai vulnerabila la praf, pietre, insecte, etc. Mai mult, fiecare parbriz este din 2 straturi securizate. Aceste straturi sunt lipite cu o folie transparenta, uneori cu rol de protectie UV. De la caldura excesiva, aceasta folie care uneste cele 2 geamuri incepe sa lucreze, isi pierde transparenta si in timp, pe la colturi, va incepe sa se desprinda.

5. Electronica

In acest caz, sunt mici sansele sa patesti ceva din cauza caldurii emanata de soare. Dar exista. Si iti dau cateva exemple. Firele electrice au un invelis plastic pe baza de materie organica vegetala. Cica sunt eco, nu polueaza la fabricare si nu iau foc. Insa devin extrem de maleabile la caldura. Si ajunge doar un fir dintr-un manunchi gros de prin bord sa cedeze, ca sa-ti strice ziua. Stiu eu personal 3 exemple de stricaciuni electrice cauzate de caldura: butoane electrice de la geamuri ramase fara curent, lumini din bord si clima digitala "moarta" subit. Ulterior, problemele au fost remediate usor prin inlocuirea unui segment de cablu.

6. Franele

Cum se pot strica franele cand bate soarele cu putere? Simplu. Cedand un singur element: furtunele de frana. Acestea sunt considerate consumabile, dar consumabile de "cursa lunga", cam ca un ambreiaj sau disc de frana, nu ca un filtru de aer pe care il schimbi mai des. Pentru ca, fiind din cauciuc ranforsat, in timp se crapa si prezinta risc de scurgere. Dar acestea crapa in special de la soare. Chiar daca sunt ceva mai ferite, stand mereu la umbra caroseriei, furtunele sunt insa afectate cel mai mult de caldura emanata de asfalt. La suprafata asfaltului, temperatura poate ajunge si la 100 de grade cand afara sunt 40 de grade la umbra, cam cum este in aceste zile in Romania. Furtunele de frana, uzate de-a lungul timpului, au tendinta sa cedeze cel mai mult cand este vara fierbinte. Asa ca nu strica sa le verificam anual, daca prezinta ceva urme de uzura sau fisuri.

7. Suspensiile

La fel ca si franele, si suspensiile risca sa cedeze atunci cand este cald afara. Mai precis, amortizoarele, cele pe ulei in special. Pentru ca odata ce un amortizor trece de un prag de uzura, chiar daca el este bun, perfect functional, cedeaza alte elemente din interior. E vorba de garniturile care etanseizeaza camerele amortizorului. Acestea crapa in timp de la caldura si se dilata, lasand sa curga uleiul hidraulic. Mai pe scurt, din cauza ca temperatura este ridicata constant, putem sa ne trezim cu amortizorul scurs, fapt ce necesita inlocuirea acestuia.

Sursa: 4tuning.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:04

1. Informații generale privind concedentul, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Bivolari, judeţul Iasi, telefon 0232-298555, Fax: 0232-298508, email primaria primariabivolari@yahoo.com, persoana de contact:Alina Abuzatoaie; 2.1 Informații generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : NC61473- TABARA= 583mp, NC61478- TABARA=583mp, NC62701- TABARA=583mp, NC62702- TABARA =583mp, NC62703- TABARA=583mp, NC62704- TABARA=583mp, NC62706- TABARA =583mp, NC62709- TABARA=583mp, NC62705- BIVOLARI=500mp, NC61481- BIVOLARI=500mp. Concesiunea se face conform HCL nr 65/28.05.2020 si OUG 57/2019. 2.2 Informații generale privind obiectul inchirierii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie inchiriat: Terenuri apartinand domeniului privat al UAT Bivolari : T77 P609/29=3238 mp, T63 P419 TRAIAN=13ha, T64 P421 TRAIAN=7,4221 ha; Inchirierea se face conform HCL nr 69/28.05.2020 si OUG 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la sediul U.A.T. Comuna Bivolari în baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea şi adresa serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00, Comuna Bivolari, jud. Iasi. 3.3. Costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 lei, se poate achita la casieria UAT Comuna Bivolari de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20/11/2020, ora 13.00. 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 26/11/2020, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 exemplar. 5. Data şi locul la care se va desfăşura sedinţa publică de deschidere a ofertelor 26/11/2020, ora 14.00, la sediul UAT Comuna Bivolari, județul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon, fax şi/sau adresa de e-mail ale instanţei competente în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei: Tribunalul Iasi, Str. Elena Doamna, nr. 1A, tel: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, email tr-iasi-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04/11/2020
Experiment: Un zbor „fără Covid” a aterizat la Londra. Iată ce s-a întâmplat la bord
21/11/2020 07:15

 Un zbor transatlantic de pasageri, chiar si in epoca Covid-19, poate fi un zbor sigur pentru pasageri. Zborul 14 al companiei United Airlines din Newark, care a aterizat pe aeroportul Heathrow marti devre ...

VIDEO Al doilea oras din Romania, dupa Bucuresti, care va avea centura rutiera completa:
12/11/2020 18:08

 Asociatia Pro Infrastructura a anuntat intr-o postare pe Facebook ca varianta ocolitoare a unei localitati din nordul Romania se apropie de finalizare. Este a doua centura rutiera completa in ju ...

Compania aeriana HiSky din Republica Moldova si-a deschis baza pe Aeroportul International Iasi
07/11/2020 20:26

Prima aeronava de tip Airbus A320 a companiei HiSky a aterizat vineri pe Aeroportul International Iasi, acesta devenind baza companiei aeriene din Republica Moldova. "Reprezentantii companiei aeriene HiSk ...

Autostradă construită în mijlocul unei zone rezidențiale la 50 cm de blocuri  GALERIE FOTO
05/11/2020 13:40

Un pasaj rutier, parte dintr-o autostradă, este construit de către autoritătile egiptene la doar 50 cm de blocuri de locuinte. Imaginile au devenit deja virale pe retele de socializare, dar autoritătile nu ...

ANVELOPE  de iarnă 2020: Tot ce trebuie să știi
03/11/2020 21:29

 Vremea rece se face simtită tot mai pregnant in toate regiunile tării, asa că a devenit clar că a sosit momentul potrivit pentru a ne gandi la cauciucuri de iarnă in 2020. Iată tot ce trebuie să st ...

VIDEO Imagini din dronă: Cum arată acum tronsonul din autostrada Sebeș - Turda pe care Transporturile speră să-l deschidă până la finalul anului
03/11/2020 21:00

 Pe cei 17 km de autostradă de la Sebes la Alba Iulia Nord ministrul Transporturilor speră să-i deschidă pană la finalul anului. Lucrările avansează, insă deschiderea in 2020, chiar si partială, c ...

Cod rutier 2020. Ce amendă îți iei dacă ai roțile mai mari decât scrie în cartea mașinii
31/10/2020 18:53

Cod rutier 2020. S-a aflat ce amendă iti iei dacă ai rotile mai mari decat scrie in cartea masinii. Soferii care circulă cu roti mai mari sau mai mici decat cele mentionate in cartea autovehiculului trebuie ...

VIDEO Cand se va putea circula pe cei 40 de kilometri de autostrada de la Sebes la Aiud. Stadiul lucrarilor
24/10/2020 09:31

 Autostrada A10 Sebes-Turda, care face legatura intre A1 si A3, intre Sebes si Turda, este in santier pe primii 40 de kilometri de mai bine de 4 ani. Loturile 3 si 4 au fost finalizate in 2018, dar pr ...

Cum foloseşti corect banda de urgenţă de pe autostradă. Ştiai?
21/10/2020 23:50

Banda de urgenţă de pe autostradă poate fi folosită doar cu motiv bine intemeiat. În afara cazurilor de urgentă – medicală, defectiuni tehnice etc, este strict interzisă oprirea masinilor ...

Cirulatia in SENSUL GIRATOR
19/10/2020 18:06

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei