Șoferii care încalcă legea identificați și sancționați automat printr-un sistem cu sute de camere și radare. De ce nu poate funcționa în acest moment

politist

Dimensiune font:

| 27-06-2022 12:14

În urmă cu o lună de zile Guvernul Ciucă a aprobat Hotărârea de Guvern prin care a fost aprobată Strategia Națională de Siguranță Națională pentru anii 2022-2030, finanțată prin PNRR și POT, și prin care autoritățile vor să reducă cu 50% numărul victimelor accidentelor rutiere

Sistem cu sute de camere video și radare mobile
În urmă cu aproape o lună de zile Guvernul Ciucă a aprobat Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022 – 2030, unul din jaloanele asumate prin PNRR prin care România urmărește să reducă cu 50% numărul victimelor accidentelor rutiere față de anul 2019. Încă de la aderarea la Uniunea Europeană țara noastră s-a aflat mereu pe primul loc în ceea ce privește numărul deceselor provocate de accidentele rutiere, cu o medie de 93 de morți la un milion de locuitori, medie mai mult decât dublă față de media europeană.

 

Printre o serie de măsuri ce urmează să fie implementate în următorii ani una dintre cele mai importante vizează operaționalizarea unui sistem automat de detecție, procesare şi sancționare a abaterilor de la regulile circulației rutiere. Concret, sancționarea automată a șoferilor ar urma să se bazeze, după cum apare în strategia rutieră, pe un sistem integrat, cu nu mai puțin de 300 radare mobile și 500 camere video.

Potrivit strategiei elaborate de către Ministerul Transporturilor alături de Poliția Română acest sistem automat pentru detecția, procesarea și sancționarea abaterilor trebuie implementat în perioada 2022-2024 iar doar costurile camerelor video, a celor 300 de radare și a 1.000 de limitatoare de viteză se ridică la peste 35 de milioane de euro. Potrivit documentului citat prețul unei camere video, inclusiv al softului relevant, este de 62.500 de euro, iar al unui radar mobil de 12.500 de euro.

 

Specialiștii din domeniu susțin încă că pentru a putea operaționaliza acest sistem complex este necesară și modificarea legislației astfel încât șoferii să poată fi amendați pe baza imaginilor înregistrate de aceste camere.

„La acest moment avem o prevedere care spune că sancțiunile contravenționale la regimul rutier se pot constata prin mijloace tehnice certificate. Ceea ce înseamnă că dacă avem o cameră montată, cum aveam acele rampe cum aveam în urmă cu vreo 15 ani era suficient ca să putem să aplicăm sancțiuni. Însă această formă pe care o avem în lege este insuficientă.

 

Poliția, de exemplu, pe tot ceea ce înseamnă Cod rutier nu poate să sancționeze subiectul contravenției decât după ce-l cunoaște. Adică, dacă mașina aparține unei persoane care a fost văzută trecând pe culoarea roșie a semaforului poliția trebuie să trimită o adresă proprietarului, să-ș întrebe cine a condus mașina în data de x, la ora y – în cazul în care refuză, primește proprietarul o amendă, dar persoana care a condus mașina scapă și nu suportă consecințele suspendării dreptului de a conduce pe drumurile publice.

Deci mulți își vor permite să încalce legea, și atunci, din această perspectivă, avem nevoie de două modificări importante la fel cum se regăsesc în legislațiile a celorlalte state europene în sensul de a avea posibilitatea ca prin astfel de dispozitive să putem să aplicăm sancțiunea proprietarului autoturismului în mod automat. Mai departe acesta își asumă cui a dat mașina, când și în ce condiții”, a declarat Cosmin Andreica, liderul sindicatului polițiștilor Europol.

 

 
Potrivit acestuia modificările trebuie să vizeze și posibilitatea ca șoferii care încalcă limita de viteză să fie amendați, și subliniază că aceștia pot fi identificați și în acest moment prin sistemul ce măsoară viteza medie a unei mașini pe o anumită porțiune de drum.

 

„În al doilea rând avem nevoie de niște modificări care să vizeze viteza medie pe un tronson de drum. Acum, în acest moment, există niște camere montate de către compania de drumuri naționale, de exemplu, pe autostradă și care pot monitoriza viteza de deplasare a autoturismelor între două puncte.

De exemplu punctul A și punctul B, situate la o distanță de 2 kilometri, și știind momentul la care un autoturism a trecut prin punctul A și apoi prin punctul B, aflăm viteza medie de deplasare. La fel și în acest caz, teoretic, dacă ai depășit viteza legală ar trebui să se poată aplica o sancțiune. La acest moment acest lucru nu este însă posibil, aceste camere care există de câțiva ani buni nu pot fi folosite”, a mai precizat Cosmin Andreica.

Sistem ineficient fentat de șoferi
Introducerea noului sistem automat de detectare și sancționare a abaterilor ar veni astfel să rectifice o situație cu care polițiștii se confruntă de ani întregi: lipsa unor prevederi clare care să le permită sancționarea șoferilor filmați atunci când încalcă regulile de circulație.

„Știm cu toții câte situații au fost, câte tertipuri avocățești au apărut cu privire la acest lucru. De exemplu, a fost prins cu 150 km/h în localitate, nu a oprit la semnalul polițistului, s-a deplasat acasă iar polițistul a trimis amenda la proprietarul mașinii, care, în multe cazuri este o persoană juridică.

Când poliția solicita apoi date cu privire la identitatea persoanei, firma spunea că a avut un client din Ucraina, Igor Dodon să spunem, care a venit în România pentru o zi și i-a pus la dispoziție un autoturism fără să știe vreun element de identificare, CNP, data nașterii. Și atunci totul rămânea în aer, deși toată lumea știa că nu a fost niciun Igor Dodon. Practica a devenit des întâlnită și cel mai simplu răspuns ar fi să sancționăm direct proprietarul autoturismului și atunci toată lumea va avea grijă cui împrumută mașina. Tot ceea ce este nevoie este voință politică”, a precizat, pentru FANATIK, Cosmin Andreica.

Mai mult, potrivit acestuia, în acest moment în România se aplică automat două amenzi pe baza identificării video și scanării numărului de înmatriculare, fapt ce demonstrează oportunitatea acestor modificări necesare implementării noului sistem.

„Astăzi, singurele două contravenții care se pot aplica direct proprietarilor autoturismelor sunt nerespectarea obligației de a achita taxa de drum, deci nu contează că la volan e x, y sau z, proprietarul mașinii este sancționat. Și cei de la compania de drumuri au posibilitatea ca în momentul în care scanează numărul automat să fie interogată baza de date de către soft și să-i vină amenda. El doar verifică și dă un click, nu mai face absolut nimica. A doua sancțiunea este pentru RCA, că nu ai răspunderea civilă auto, indiferent de cine conduce mașina, sancțiunea se aplică direct proprietarului.

Și atunci cred că ar fi oportun să avem aceste modificări legislative, să introducem și sancțiunile pentru viteza medie înregistrată pe un sector de drum cu dispozitive tehnice certificate și omologate, pe care deja le avem în funcțiune și doi, să avem posibilitatea să aplicăm pentru situațiile constatate de aceste camere sancțiunile direct proprietarilor autoturismului”, a subliniat Cosmin Andreica.

Parapete de beton pe drumurile cu patru sensuri
Strategia pentru siguranța rutieră include și alte măsuri, precum introducerea unui rating de siguranţă a infrastructurii rutiere, ca mecanism de clasificare a tronsoanelor rutiere din punct de vedere al gradului de risc, dar și operaționalizarea unui sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind starea drumurilor sau situațiilor ce pot reprezenta un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere. Totuși, circa două treimi din suma alocată acestei strategii este dedicată construcției de pasaje rutiere, asemenea celor de pe DN1, dar și pentru 100 de pasaje subterane pietonale și pasarele.

Strategia reprezintă și o schimbare de paradigmă prin trecerea la un „sistem sigur”, abordare potrivit căreia „decesele și vătămările grave cauzate de accidentele rutiere nu reprezintă un preț inevitabil al mobilității. Accidente se vor produce mereu, dar decesele și vătămările grave pot fi prevenite în mare măsură”. Paradigma „sistemului sigur” vizează un sistem rutier mai puțin punitiv, acceptând că oamenii fac greșeli, însă susține o combinație de măsuri pe mai multe niveluri, pentru a preveni decesul persoanelor din cauza greșelilor lor, luând în considerare caracteristicile vulnerabilității umane: o construcție optimizată a vehiculelor, îmbunătățirea infrastructurii rutiere, viteze reduse, toate acestea au capacitatea de a reduce impactul accidentelor.

Cristian Andrei, Direcției de Siguranță a Circulației și Monitorizare Trafic în CNAIR, a anunțat marți în Parlament că au fost montate parapete din beton între sensurile de mers pe aproximativ 500 din cei 607 kilometri de drumuri cu patru benzi din România, un sistem ce ar trebui să ducă la scăderea accidentelor cu 35% pe aceste sectoare de drum. În plus, va urma montarea unor dispozitive pentru protecția în cazul unui impact cu pomii de pe marginea drumului, potrivit Economedia.

„De anul viitor veți vedea pe rețeaua de drumuri naționale un dispozitiv de protecție la pomi. Nu o să mai fie nevoie de defrișări pentru a asigura protecția șoferilor și a pasagerilor. În perioada 2017 -2020 am amplasat peste 400 de kilometri de parapet metalic și 150 atenuatori de impact pe Autostrăzi și pe Drumurile Naționale.

Vom folosi finanțările din PNRR și POT pentru a crește achizițiile pentru siguranță rutieră. În privința drumurilor cu 4 benzi, din 2012 până în prezent am reușit să montăm aprox. 500 de kilometri de separatoare de sens din beton pe totalul de 607 kilometri. Acest tip de separator ne aduce o scădere a numărului persoanelor decedate pe aceste sectoare cu 35 % este o cifră foarte bună. Am redus aproape în totalitate accidentele frontale pe drumurile cu patru benzi. În plus, montarea separatoarelor nu a dus la creșterea vitezei de circulație”, a declarat Cristian Andrei.

Potrivit ultimei statistici oficiale a Poliției Române, anul trecu în țara noastră s-au produs 6.273 accidente rutiere grave, în care 1.646 de persoane și-au pierdut viața iar 5.484 au fost rănite grav. Astfel, în medie, în fiecare zi a anului s-au produs 17 accidente rutiere grave în care și-au pierdut viața 5 persoane şi au fost rănite grav 15 persoane.

Neadaptarea vitezei la condițiile de drum şi traversarea neregulamentară de către pietoni rămân au fost cele mai frecvente două cauze generatoare de accidente rutiere grave. Următoarele cauze în ordinea frecvenței lor de manifestare sunt: abaterile bicicliștilor, neacordarea de prioritate pietonilor și neacordarea de prioritate vehiculelor.

Un element de noutate pe care-l aduce această strategie privind siguranța rutieră este costul general pe care-l aduc societății aceste accidente rutiere. Astfel, potrivit documentului citat costurile sociale generate de către accidentele rutiere este de aproximativ 2% din PIB, cu un cost total al accidentelor soldate cu persoane decedate de 1,8 miliarde de euro și 1,4 miliarde de euro, costurile totale în cazul accidentelor grave. Potrivit acestei strategii costul social mediu al unui rănit grav este de circa 150.000 de euro, iar în cazul unei persoane decedate acest cost ajunge la aproape 1 milion de euro. 

 

 

 

 

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primaria dudaepureni@yahoo.com, cod fiscal 3394350. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Compartiment Achizitii publice, Comuna Duda-Epureni, comuna Duda Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com, cod fiscal 3394350. Documentatia de atribuire este pusa cu titlu gratuit la dispozitia solicitantilor care au inaintat o cerere in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui; b)Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciulul public de alimentare si distributie gaze naturale din Comuna Duda-Epureni, sat Epureni, judetul Vaslui, conform art. 8 H.G. nr. 209/2019; c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 10.00; b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/473.888, e-mail: primariaduda epureni@ yahoo.com; c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana; d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 21.07.2025, ora 12.00, sediul Comunei Duda-Epureni, comuna Duda-Epureni, sat Epureni, Str. Paltinului nr. 1, judetul Vaslui, e-mail: primaria dudaepureni @yahoo.com. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 03.06.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, cod postal 730171, telefon 0335/417.861, fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Oras Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani, telefon/fax 0231/552.351, 0231/552.626, E-mail: orasflamanzi @yahoo.com, cod fiscal 3372173. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Pasune cu suprafata totala de 30 ha, situata in extravilanul orasului Flamanzi, apartinand domeniului privat al Orasului Flamanzi, conform caietului de sarcini, H.C.L. Flamanzi nr. 67/30.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, situata astfel: -Tarlaua Velnita Poiana -10ha; -Tarlaua Voloca Fata I -2 ha; -Tarlaua Voloca Fata II -8 ha; -Tarlaua Velnita Flamanzi -10ha. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin formularea si inregistrarea unei solicitari scrise la sediul Orasului Flamanzi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Juridic din cadrul Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 20 Lei/exemplar, care se achita la Casieria Orasului Flamanzi. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.06.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Oras Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud.Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 09.07.2025, ora 10.00, Sala de sedinte a Orasului Flamanzi, oras Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, jud. Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Botosani, municipiul Botosani, Str. Maxim Gorghi nr. 8, judetul Botosani, cod postal 710171, telefon 0231/511.739, fax 0233/831.832, e-mail: tr-botosani @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 13.06.2025.
VIDEO/ Gigantul Toyota a prezentat motorul care funcționează cu apă: Ani de zile au lucrat 'în secret' la el
13/06/2025 19:12

Producătorul auto japonez, Toyota, a făcut public un proiect la care a lucrat pe modul „silentios” vreme de mai multi ani: motorul alimentat cu hidrogen, obtinut prin electroliză – procesul ...

5 Bentley, 4 Rolls-Royce, 3 Ferrari şi 2 Lamborghini, printre maşinile de lux şi supersport noi cumpărate de români în luna mai
12/06/2025 22:40

În mai apetitul romanilor pentru maşini de lux şi modele supersport nu s-a infranat, iar luna trecută a venit cu zeci de inmatriculări atat de maşini noi, dar mai ales second-hand, produse de Aston M ...

Aston Martin a anunțat piloții pentru Marele Premiu de F1 al Canadei/Clasamentul piloților după cursa de la Barcelona
11/06/2025 20:03

 Lance Stroll va reveni in monopostul Aston Martin cu ocazia Marelui Premiu al Canadei de Formula 1 de pe circuitul de la Montreal. Canadianul va fi pe pistă alături de coechipierul Fernando Alonso Lanc ...

Veste bună pentru șoferi: pot obține permisul pentru noi categorii mult mai ușor. Parlamentul a adoptat un nou proiect de lege
11/06/2025 18:27

 Soferii care au permis auto vor obtine mai usor permisul pentru o categorie superioară. Acestia nu vor mai fi obligati să sustină examenul teoretic dacă au promovat deja această probă pentru o categ ...

Șoferii vor fi taxați în plus! Se întâmplă de pe 15 iunie 2025
09/06/2025 13:05

De pe data de 15 iunie 2025, soferii in Romania vor fi taxati in plus. După o perioadă de doi ani in care tarifele RCA au fost strict reglementate, urmează o etapă de liberalizare a pietei din Romania. A ...

Ce se va întâmpla cu prețurile automobilelor dacă se oprește programul RABLA
09/06/2025 11:27

 Siguranta pietei auto si moto este serios amenintată de lipsa de predictibilitate a Programului RABLA 2025, avertizează Asociatia Importatorilor si Distribuitorilor de Motociclete si Motocicluri din Rom ...

Volvo anunță cea mai sofisticată centură de siguranță dezvoltată vreodată. Ce poate face în caz de accident
05/06/2025 15:06

 Volvo, companie auto faimoasă pentru sistemele de sigurantă prezente pe masinile sale, anuntă o centură de sigurantă despre care spune că reprezintă un „moment de referintă”, fiindcă ...

Drive Green revine la Iași! A doua ediție are loc în acest weekend la Casa Auto
05/06/2025 14:46

Drive Green revine la Iasi! A doua editie are loc in acest weekend la Casa Auto Iasi, 5 iunie 2025 – În acest sfarsit de săptămană, iesenii sunt invitati să ia parte la a doua editie Drive ...

Examenul pentru permisul auto ar putea deveni mai dificil. Noua probă care ar putea deveni obligatorie
03/06/2025 20:32

 Examenul pentru permisul auto ar putea include din nou mai multe probe practice. Astfel, pe langă traseu, s-ar putea reintroduce si proba din poligon, eliminată in Romania la inceputul anilor 2000. Ace ...

ANAF dă tonul unei veri fiscale cu activitate intensă. Fiecare cursa Uber și Bolt, verificate
02/06/2025 10:54

Începand cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ – precum Uber, Bolt sau Black Cab – sunt obligati să depună lunar Formularul 397. Acesta contine informatii de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei