TAXA AUTO 2019. Cât de veche trebuie să fie maşina ca să plăteşti foarte mult

default

Dimensiune font:

| 15-12-2018 11:06

 Guvernul are în vedere o nouă taxă auto, iar la Ministerul Mediului au loc consultări în cadrul unui grup de lucru din care fac parte cele mai importante intituții ale statului. 

 

Grațiela Gavrilescu a declarat în cadrul interviului acordat DCNews și DCBusiness că nu este vorba efectiv de o taxă. Atfel spus, aceasta va fi atasată unui impozit existent deja. Cu siguranţă însă că, cei mai loviţi vor fi cei cu maşini mai vechi de 10 ani, care vor plăti sume foarte mari. Dar nici ceilalţi nu vor scăpa.

Ministrul a explicat că este vorba despre "contribuții defalcate care să ducă cu gândul la poluare". Sumele de plata vor fi în funcție de poluarea pe care vehiculul o produce. 

 Citeşte şi Ai cumpărat mai mult de două maşini vechi într-un an? Vine Fiscul

 

Sursele DC Business susţin că în acest moment sunt în lucru câteva variante. Acestea prevăd că plata acestei sume se va putea face atunci când proprietarii mașinilor își fac ITP-ul ori la plata impozitului vehiculului. Sursele citate au explicat că în prezent se insistă de prima variantă, mai ales că ITP va deveni obligatoriu anual.

"Ministerul nu își dorește să sară cu penalizările pe cetățeni motiv pentru care s-a decis oferirea de perioade de grație cetățenilor" a punctat Graţiela Gavrilescu.

Samsarii de maşini, cei mai loviţi

Totodată, noile reglementări vor face distincţie clară între persoanele care deţin de ani mulţi o maşină şi cele care aduc în ţară astfel de autovehicule. Ultima categorie va fi mult mai aspru taxată pentru a se descuraja introducerea de rable în ţară.

Procesul de taxare va fi etapizat, în aşa fel încât cei care decid să-şi schimbe maşina să nu plătească aceste sume pentru poluare inutil.  

Despre momentul în care noua prevedere va intra în vigoare, ministrul a declarat că nu dorește să spună precis când pentru că nu își dorește să se speculeze dar cert este că deja de la începutul anului viitor, chiar de la 1 ianuarie, vor exista deja anumite prevederi și că cel târziu în luna martie 2019, se va aplica noua lege.

Grațiela Gavrilescu a adăugat că românii sunt din ce în ce mai interesați de achiziționarea mașinilor noi, nepoluante și a dat exemplul mașinilor electrice despre care a spus că în urmă cu 10 ani erau cerere pentru aproximativ 50 de mașini electrice sau hibrid iar acum sunt cerute 1100 de mașini de acest fel.

Înnoirea parcului auto național este posibil prin intermediul programului Rabla, cel mai vechi program guvernamental. Prin intermediul programului Rabla plus, românii pot achiziționa mașinile electrice sau hibrid.

DCBusiness vă prezintă epopeea taxei auto:

  • 1 ianuarie 2007 - întră în vigoare o nouă taxa numită TAXA DE PRIMA ÎNMATRICULARE, pe care o achitau numai mașinile second-hand importate;

  • Aprilie 2008 - Guvernul Tăriceanu aprobă o nouă formă a taxei auto: acum plăteau și mașinile noi, iar cele second-hand aveau taxa micșorată;

  • 1 iulie 2008 - întră în vigoare nouă taxa numită acum TAXA DE POLUARE care funcționează pe principiul poluatorul plătește;

  • Noiembrie 2008 - După o vizită la Uzina Dacia, Președintele Băsescu propune că autoturismele noi să nu achite taxa;

  • Noiembrie 2008 - Guvernul aprobă excepția de plata a mașinilor noi Euro 4 cu motoare cu o capacitate de sub 2000 cmc, exact unde se încadra Dacia;

  • 15 decembrie 2008 - Guvernul Tăriceanu decide triplarea taxei de prima înmatriculare pentru mașinile second-hand din import. Se organizează proteste în toată țară;

  • Decembrie 2008 - Tăriceanu pierde funcția de prim-ministru, noul ministru al mediului vrea să revină la taxa auto din Aprilie 2008;

  • anuarie 2009 - Românii încep să își înscrie autoturismele în Bulgaria, această fiind soluția pentru taxa crescută la mașinile second-hand aduse de afară;

  • 20 februarie 2009 - Taxa de Poluare scade pentru mașinile second-hand importate cu o treime, după ce fusese triplată;

  • Martie 2009 - Ministrul Mediului de atunci, Nicolae Nemirschi, propune transformarea taxei într-un impozit anual care să țină cont de emisiile CO2;

  • Iunie 2009 - Comisia Europeană solicită României să modifice taxa auto pentru că este discriminatorie;

  • Februarie 2010 - dispare exceptarea de la plata taxei a mașinilor noi aflate la prima înmatriculare, indiferent de motorizare și normă de poluare. Mașinile noi, inclusiv Dacia, au de acum o Taxa de Poluare;

  • Septembrie 2010 - Laszlo Borbely, un alt ministru al mediului, pregătește creșterea taxei auto pentru automobilele second-hand;

  • Noiembrie 2010 - se schimbă legea și se aprobă ordonanță privind autoturismele noi Euro 5, care vor plăti și ele taxa de poluare de la 1 ianuarie 2011. Totodată, crește taxa pentru mașinile second-hand;

  • Decembrie 2010 - Se aprobă o nouă creștere a taxei de poluare pentru autoturismele second-hand aflate la prima

  • Aprilie 2011 - Curtea Europeană de Justiție decide că taxa de poluare este discriminatorie, Guvernul fiind obligat să o modifice;

  • Mai 2011 - Autoritățile anunță o nouă formă a taxei, numită de acum TAXA AUTO, pe care sunt nevoite să o achite și mașinile înscrise în țară înainte de 2007, la revanzare;

  • August 2011 - Guvernul aprobă nouă formă a TAXEI AUTO, care de acum nu mai este discriminatorie, ci este plătită de toată lumea, conform cerințelor Curții Europene de Justiție;

  • 10 ianuarie 2012 - Intră în vigoare nouă lege cu privire la TAXA AUTO, fiind publicată în Monitorul Oficial

  • 30 ianuarie 2012 - Guvernul suspendă până la finalul anului prevederea prin care și mașinile deja înscrise în România înainte de 2007 sunt nevoite să achite taxa la revanzare, această fiind cea mai mare nemulțumire a poporului;

  • Ianuarie 2012 - Statul român este obligat de UE să achite eventuală diferența de bani dintre taxa actuală și alte forme de taxa auto de după 1 iulie 2008;

  • Februarie 2012 - Încep procedurile șoferilor de a-și recupera taxa auto achitată în instanța;

  • 8 mai 2012 - Rovana Plumb devine noul ministru al Mediului și propune o nouă modificare a taxei;

  • Ianuarie 2013 - Intră în vigoare o nouă formă a taxei auto numită acum TIMBRU DE MEDIU care funcționează pe un principiu invers față de taxa de poluare din 2008. Acum, politicienii spun că, cu cât e mai veche mașînă, cu atât se va strică mai repede, așa că taxa trebuie să fie mai mică. În schimb, vehiculele cu normă Euro 3 și Euro 4 au taxa mărită semnificativ;

  • Ianuarie 2013 - autoturismele Euro 6 noi, cele cu sistem de propulsie hibridă sau electrică, sunt exceptate de la plata Timbrului de Mediu;

  • Ianuarie 2014 - Timbrul de Mediu primește o nouă formă și sunt introduse noi categorii de autoturisme pentru care nu se plătește, cum ar fi automobilele care transporta elevi și mașinile misiunilor diplomatice;

  • Ianuarie 2015 - Timbrul de Mediu scade în valoare cu 1% față de anul precedent;

  • Ianuarie 2015 - se plătește nouă taxa auto de orice mașînă pentru care s-a recuperat taxa în instanța sau pentru care nu a fost achitată niciodată vreo taxa auto, indiferent de țară de proveniență;

  • Aprilie 2015 - Taxa Auto poate fi recuperată de către șoferii care au plătit-o în formele trecute fără că aceștia să mai dea în judecată Statul. Banii plătiți erau rambursati eșalonat pe o perioada de 5 ani;

  • Iunie 2016 - Curtea Europeană de Justiție emite o decizie prin care Statul român este obligat să restituie și Timbrul de Mediu în vigoare pentru mașinile second-hand, după ce și celelalte trei forme ale taxei au fost declarate ilegale. Chiar și așa, incompetența politicienilor își spune cuvântul și timbrul de mediu continuă să fie achitat, deși se putea imediat trece la recuperarea sumei prin ANAF sau pe cale judecătorească;

  • 1 februarie 2017 - intră în vigoare eliminarea completă a Timbrului de mediu, la exact 10 ani și o luna de când această taxa auto și-a intrat în drepturi.

  •  
 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

10:43

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei