Toyota a devansat BMW în topul celor mai valoroase mărci auto
Dimensiune font:
* Toyota a redevenit cel mai valoros brand auto din lume, în detrimentul BMW, care a ocupat anterior locul I în acest clasament întocmit anual
Valoarea brand-urilor Toyota, Mercedes-Benz, Audi şi Hyundai s-a îmbunătăţit cu peste 10% comparativ cu 2012, în principal datorită cererii crescute din China şi Statele Unite, potrivit studiului BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands efectuat de compania de cercetare Millward Brown.
Valoarea din 2013 a mărcii Toyota a crescut cu 12%, până la 24,5 miliarde de dolari, mai ales datorită numărului mare de vehicule hibrid vândute, situându-se pe locul 23 în clasamentul general al celor mai valoroase brand-uri din lume. „Toyota ocupă o poziţie foarte importantă pe piaţa hibrizilor, care sunt tot mai apreciaţi de consumatorii preocupaţi de economisirea combustibilului. Hibrizii consolidează experienţa brand-ului, astfel că Toyota continuă să uimească prin aspectele sale speciale şi diferite”, a declarat Peter Walshe, global brand director în cadrul Millward Brown.
Lipsa modelelor noi
Valoarea brand-ului BMW a scăzut cu 2%, până la 24 miliarde de dolari, potrivit studiului, deoarece producătorul auto german a lansat foarte puţine modele noi faţă de anii trecuţi. „Mărcile auto care s-au apreciat cel mai mult au fost cele care au lansat cele mai multe modele. BMW rămâne un brand foarte puternic şi deosebit”, a adăugat Walshe.
BMW a fost cel mai valoros brand auto în clasamentele din 2010 şi 2012. Toyota a ocupat prima poziţie începând din 2006 până în 2009, iar apoi în 2011.
Din categoria mărcilor premium ale Germaniei, valoarea brand-ului Mercedes-Benz a crescut cu 11%, până la 18 miliarde de dolari, în timp ce Audi a înregistrat o creştere cu 18%, până la 5,5 miliarde de dolari, în special ca urmare a cererii mari din SUA şi China pentru maşini de lux. Puterea de cumpărare tot mai mare a chinezilor a făcut ca această ţară să fie o piaţă-cheie pentru mărci de lux precum Audi, BMW şi Mercedes-Benz.
Apple e pe locul I
Clasamentul din 2013 al celor mai valoroase brand-uri din lume este condus de Apple, evaluat la 185,1 miliarde de dolari, faţă de 182,9 miliarde de dolari în 2012. Este al treilea an consecutiv când Apple se situează pe primul loc, poziţiile următoare fiind ocupate de Google (113,7 miliarde de dolari) şi IBM (112,5 miliarde de dolari).
Millward Brown măsoară valoarea brand-urilor după ce intervievează peste 1 milion de consumatori din lumea întreagă şi analizează performanţa financiară şi în afaceri a fiecărei companii folosind date furnizate de Bloomberg şi Datamonitor.
Topul celor mai valoroase 10 mărci auto din lume
1. Toyota – 24,5 miliarde de dolari (locul 23 în clasamentul general)
2. BMW – 24 miliarde de dolari (24)
3. Mercedes-Benz – 18 miliarde de dolari (43)
4. Honda – 12,4 miliarde de dolari (71)
5. Nissan – 10,2 miliarde de dolari (86)
6. VW – 8,8 miliarde de dolari (100)
7. Ford – 7,6 miliarde de dolari (*)
8. Audi – 5,5 miliarde de dolari (*)
9. Hyundai – 4 miliarde de dolari (*)
10. Lexus – 3,5 miliarde de dolari (*)
(*) Nu a intrat în topul celor mai valoroase 100 de brand-uri
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
liuuj
Jul 24, 2013
sa nu uitam ca aproape in fiecare luna auzim ca toyota cheama masini in service pentru diferite probleme care apar. chiar o fi acesta masina asa de reusita? eu spun ca nu, in primul rand directia si frana nu se compara cu masinile germane sunt mult in urma. nu mai spun de piese scumpe si timp lung de asteptat pentru livrare. eu asi alege tot marca germana net superioara japonezilor
observator
Jun 01, 2013
cuvantul valoros este ambiguu poate fi ceva legat de valoarea de intrebuintare sau valoarea in ochii unui vanzator de shop
un fan
May 28, 2013
un alt top publicat de manolache ptr. ca-i este pe plac.. toyota si ford.. bineinteles sunt prezente in lista. au uitat sa spuna ca aceste clasamente nu au nicio relevanta pe teritoriul europei. clasamentul e generat in proportie de peste 80% de piata nord americana si de cea asiatica. europa e pe duca...
Adauga comentariul tau