Biletele pe hârtie devin istorie

1eticketing

Dimensiune font:

| 11-06-2020 00:00

Sistemul de e-ticketing, care va fi implementat în următorii doi ani, are un dublu avantaj * pe de o parte, amplifică uşurinţa călătorilor de a-şi procura titluri de călătorie, oferindu-le, totodată, informații cu privire la traseele de transport şi staţii, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje de interes public * la rândul său, CTP Iaşi va avea în permanenţă o situaţie la zi, în timp real, cu numărul călătorilor transportaţi, precum şi starea rețelei de transport (linii, staţii, vehicule)

 

 


Timpii de aşteptare în staţii vor fi afişaţi într-o manieră mult mai reală decât ceea ce se întâmplă în prezent. Operatorul de transporta va şti în orice minut câţi călători transportă un anumit mijloc de transport. Sunt doar o parte dintre avantajele pe care le oferă sistemul de e-ticketing, a cărui contract de finanțare europeană a fost semnat ieri de primarul Mihai Chirica (denumirea integrală a proiectului este „Sistem e-ticketing pentru îmbunătățirea mobilității în Zona Metropolitană Iași”). Valoarea totală a proiectului este de 12.645.900,88 lei (circa 2,6 milioane de euro), iar durata de implementare este de 24 de luni. „Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern și eficient, care să deservească într-un mod echilibrat și atractiv locuitorii municipiului Iași”, se arată într-o nouă de fundamentare a proiectului.

Camere video la uşile fiecărui mijloc de transport

În ceea ce privește vehiculele operate de Compania de Transport Public (CTP) SA, sistemul de e-ticketing va consta în echiparea acestora cu 920 de validatoare duale (pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie), integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, suficiente și pentru extinderea  pe mijloacele de transport existente, precum și pe tramvaiele, autobuzele electrice și troleibuzele în curs de livrare sau de achiziție. De asemenea, sistemul vizează instalarea și integrarea de numărătoare de călători, care utilizează camere 3D instalate la fiecare ușă, pentru 261 de vehicule, de calculatoare de bord pentru 249 de vehicule, cu rol de gestionare a validatoarelor și a sistemelor de numărare, cu posibilitate de transmitere a datelor în timp real către serverele CTP, cu rol de gestionare a informațiilor colectate și a switch-uri pentru conectarea echipamentelor.

Punctele de emitere / reîncărcare a cardurilor de călătorie, asociate  tonetelor de distribuție a titlurilor de călătorie, vor fi dotate cu calculatoare de gestionare a cardurilor emise / reîncărcate, care vor comunica direct cu serverele CTP, dispozitive de citire / scriere a cardurilor contactless, imprimante de carduri etc. De asemenea, controlorii vor avea dispozitive mobile de verificare a cardurilor, care vor transmite date în timp real către serverele CTP.

Imagine completă asupra reţelei de transport

Operatorul de transport va mai avea servere dedicate pentru baze de date, pe care vor fi instalate aplicații care vor gestiona dispozitivele din teren, servere de back-up, calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc. „Prin aceste dotări, soluția de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcții majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport (inclusiv cu posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate); validarea și controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real. Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă și în timp real asupra  rețelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului și a drepturilor de folosire, precum și posibilitatea de a comercializa cardurile și celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terți, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare etc”, se mai arată în proiect.

Facilități directe pentru călători

În ceea ce privește călătorii, aceștia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie și de informare care va oferi informații cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic.

Posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-și crea un cont prin care își vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să își reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar și să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate.

Sistemul presupune și realizarea unei aplicații pentru telefoane mobile sau tablete care va oferi informații despre cele mai apropiate stații de transport (pe baza locației GPS), trasee și rute, sosirile în timp real pentru orice staţie, rutele optime, în funcție de preferințele de căutare, precum și mesaje de la dispecerat cu privire la diferite devieri de trasee sau blocaje de trafic. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Renașterea vine pe aripi de înger
24/04/2024 13:51

Nu a simtit lacrimile arzandu-i mana cand a impins usa salonului. Nici nu mai avea cum, făcea acest gest de multe luni, de cand cel mic, un pui de om, a ajuns la spital, intr-o noapte in care pană si stelele ...

 Chitara clasică, în spectacol la Muzeul Unirii
24/04/2024 13:07

,,Fantasticheria” se intitulează concertul cameral de chitară duo, trio, cvartet, ansamblu care va avea loc la Muzeul Unirii de pe Pietonalul Lăpuşneanu din Iaşi, joi, 25 aprilie, ora 17.  ,,Fa ...

  „Lucrurile care ne unesc sunt mult mai importante decât cele care ne despart”
24/04/2024 11:51

  Alianta PSD-PNL a aprobat protocolul politic si lista candidatilor comuni pentru Consiliul Local Bacău. Social-democratii si liberalii băcăuani vor merge impreună la alegerile locale pentru municipi ...

  Primarul din Bârnova, reclamat la DNA pentru „mită electorală”
24/04/2024 11:49

Liderul PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru, ii cere public preşedintelui PNL Iaşi, Alexandru Muraru, să retragă candidatura primarului comunei Barnova, Mihai Bălan. Social-democraţii il acuză pe edil că incearc ...

Investitorii germani dau năvală în Bucovina
24/04/2024 09:15

Regiunea Bucovina face demersuri active pentru a crea un mediu prielnic investitorilor, iar un atu important il constituie forta de muncă tanără, care a crescut constant in ultimii 10 ani, plasand judetul pe ...

Ancheta contrabandei cu freon ia amploare, la Botoșani
24/04/2024 08:43

* anchetatorii vor să afle dacă tanărul impuscat la Botosani in weekend, a intrat in tară cu cele 93 de butelii cu freon printr-un punct de frontieră din Suceava sau Botosani cu complicitatea angajatilor v ...

În judeţul Iaşi vor fi amenajate 16 staţii de reîncărcare a vehiculelor electrice
24/04/2024 08:00

* „Cu finantarea de 2,9 milioane de lei pe care am obtinut-o de la AFM vom instala 16 statii de reincărcare pentru vehicule electrice si astfel vom crea infrastructura necesară pentru a le oferi iesenil ...

Noul „Tramvai Iepurilă”, scos pe străzile Iaşului, de Paște
24/04/2024 07:52

* „Tramvaiul Iepurilă” va face legătura intre Targu Cucu şi Copou intre orele 11 si 14, urmand să oprească in fiecare staţie de pe traseu * după lansarea oficială din 27 aprilie, tramvaiul v ...

 Trei scriitoare din România și Ucraina, la Rezidențele Șotron 2024
24/04/2024 07:41

  * Programul „Rezidentele Sotron” a fost creat de către Muzeul National al Literaturii Romane Iasi si Asociatia ACVO in anul 2022, pentru a sustine creatia literară contemporană si in soli ...

Săptămâna Mondială a Imunizării, la Iași
24/04/2024 07:41

* „Vaccinurile reprezintă unul dintre cele mai eficiente instrumente de sănătate publică, salvand milioane de vieti in fiecare an. Ele fac posibilă eradicarea bolilor si protejarea sănătătii si bu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei