Ioana Nicolaie, O pasare pe sarma/ review de Adriana Stan

default

Dimensiune font:

| 29-10-2012 17:32

Ioana Nicolaie, O pasara pe sarma, Editura Polirom, 2008

 

Femeia, se stie, e mare farmazoana. De-a lungul vremilor, ea a sezut la razboiul de tesut penelopic urzind texturi felurite in asteptarea eroului, respectiv – a eposului, ceea ce nu a impiedicat-o sa populeze cu drama si trama ei una dintre cele mai consumate forme de fictiune. Lasand la o parte obiceiul bolnav al decadentilor fin de siecle de a considera dezirabile numai iubitele moarte, se poate spune ca tema supravietuirii feminine a dat eroine de neuitat, de la fragilele, dar luptatoarele domnisoare victoriene la mult mai bine dotatele personaje de jocuri video. Iar consecintele la nivelul mentalitatii sociale nu au intarziat sa se arate, intrucat fata de doamna Bovary, femeia Cosmo e o supravietuitoare (sau nu?) – macar prin faptul ca nu se mai sinucide.

 

Pe subiectul cu pricina, Ioanei Nicolaie ii iese in recentul sau roman (O pasare pe sarma, Polirom 2008) un tratat de victimologie prea vizibil marcat pe firul emotiv, al compasiunii, prin care se apropie periculos de pavlovismul literaturii de masa. Sistemul binar in care opereaza – una bucata femeie tanara, frumoasa, sensibila versus circumstante potrivnice plus ghinioane sentimentale – isi epuizeaza 90% din mesaj si intensitate inca din primul capitol al cartii. Sabina Seni apare, simbolic, pe un peron mizer, lasand in spate „doar un zid si-o poarta deja ferecata”, „viitorul ca pe-o usa zidita”, iar restul fabulei nu va face decat sa acumuleze redundant intamplari cu aer de litanie la conturul nesanjabil al acestui destin. Desigur, tendinta de a face pasul pe loc, in protagonismul cosmofag al sensibilitatii particulare, sta la baza poemelor din Nordul, Credinta sau Cerul din burta, si explica, in fond, timbrul atat de specific al autoarei, care imblanzea pe aceasta cale metaforizarea de neomodernista amintire pe terenul unui biografism in culori mitologice, nuantand exhibitia prin contemplatie. Pe cat de rafinate sunt insa lirica sa narativizata si construirea in pasi epici a icoanei sinelui, pe atat de superflue apar liricizarile naratiunii sale propriu-zise.

 

Ioana Nicolaie scrie aici o poveste la persoana a treia, despre o tanara provinciala ce trebuie sa se descurce pe cont propriu, cu portmoneul gol si cu sufletul ei mare, in Bucurestiul dezorientant, nu mult dupa caderea comunismului. E folosit intreg retetarul de situatii epice anticipabile in privinta respectiva, de la chefurile studentesti la dragostea in fazele ei boeme, de la cautarea unui suport financiar in perioada de inflatie la munca inrobitoare intr-un fast-food sau mica specula din camin. Semnificativa in sine ca impresie de verosimilitate familiara, atmosfera de tranzitie debusolanta pare, altminteri, un decor mecanic si cat se poate de necesar developarii teziste a destinului nefericit al protagonistei. Caci lipsa de verva a scenelor, frecventele sincopari ale fluxului povestirii, o impresie scartaitoare de truda narativa arunca serioase dubii asupra capacitatii autoarei de a se detasa epic de gestul autointensificarii poetice. Iata: „Razele rosii i se lipira fetei de spate, ca s-o ocoleasca apoi. Si, singerii, sa-i prinda pe amandoi intr-un singur cocon”. Iar, pe de alta parte – mostra de relatare: „Era prea de tot! Nu-mi puteam reveni din uluiala… Ce trebuia oare sa fac?… Dar nu eram in stare sa injur, sa ma apar… Tremuram de indignare”. Degeaba se forteaza in directia neorealismului sau a tensiunii dramatice cata vreme o pornire probabil fireasca a scrisului sau o trage, parca fara voie, spre tusa moale a impresionismului. Desi autoarea pretinde de la sine constructie si roman de formare, punctul de vedere prin definitie poetic ramane, in defulari, singurul credibil. Si nu ma refer doar la faptul ca motivul vagabondajului prin tot felul de pasaje, printre vitrine, retrovizoare si sub becurile colorate ale strazii are, asa, un aer de familie, ca un suvenir optzecist, cu ipostaza binecunoscuta a poetului-centru reflector de imagini.

 

Mai exact, Ioana Nicolaie rupe adesea naratiunea la persoana a treia prin recursul la senzatie, dar face asta cu bizare neglijente de a acorda intre ele perspectivele, de a aranja tonul: „ Lumina amiezii isi salta griul in incapere. Sabina isi puse haina groasa si merse la baie”. Zabava de a prinde anumite momente in volute metaforice mai degraba impotmoleste decat sa vibratilizeze naratiunea. Apoi, autoarei ii lipseste flerul unui Radu Petrescu de a transla crusta friabila de senzatii si imagini in retorica a sentimentelor unor personaje bine individualizate. Nu ma indoiesc ca Ioana Nicolaie poate exprima minunate reverii de sine, dar, pana una-alta, reveriile personajelor sale par inautentic impanate cu inutile bibileli liricoide: „Anii uscasera totu-nauntru. Ca bulbii lalelelor lasati in plin soare”; „Sabina trecu pragul, de parca ar fi pasit pe nisipuri miscatoare. In vartejul brusc al desertului vazu biroul urias al patronului. Ca de chihlimbar.” Autoarea are, evident, condeiul setat pe versificatie, in materie de psihologie a personajului ea rezolva insa lucrurile destul de simplist. Cu tot chinul ei sisific si inocenta ultragiata, interioritatea protagonistei se aplatizeaza intr-o mecanica declamatorie a suferintei. Sunt, de pilda, destule si destul de transparente furtuni: „(…) se-nchipuia pe un pod si valurile care treceau pe dedesubt erau mereu ca dupa o furtuna sau aidoma celor iscate de golul unei cascade”; „Furtunile de dinainte, puse alaturi, sapasera in sufletul Sabinei un inceput de prapastie”. Despre Eman, marea iubire, nici nu vom afla mai mult decat ca e boem, misterios, cu pieptul musculos ca la Sandra Brown, misterios again. Alte personaje, cum ar fi Roxana, careia i se face prin primele capitole un portret de neconventionala, sunt lasate in aer, altele apar din senin, fara prea mare relevanta in cursul naratiunii (o serie de studenti caministi din final).

 

Totusi, carcotelile de mai sus nu expun decat o parte a chestiunii. Desi, personal, as tine cu doza de ironie a lui Jane Austen sau cu aura parsiva al Larei Croft, impactul suferindei Sabina, stimulat pana acum mediatic, prin interviuri si avanpremiere, nu mi se pare deloc improbabil. La urma-urmelor, cel al carui nume fireste ca nu-l mentionez aicea a demonstrat deja ca iubim femeile pentru stilul lor, „ca o gratie, ca o unduire”, acea piele exuviala innobiland tot ce ar fi commonplace in ele. Stilul protagonistei si cel romanului in general dispun de atributele care sa indreptateasca „lectura obligatorie Elle” specificata pe ultima coperta. Atitudine voluntarista este cat incape, bataie sociala este, dar si implicita bataie a ei cu nedreptii de ei, eroina are ceva luciu frivol, fiind cam seducatoare, dar si, deducem, o moralitate solida. Autoarea vorbea despre importanta „fundalului” in povestea sa despre tranzitie. Ma tem insa ca o perspectiva istorica ce se invarte prin locurile comune ale unor idei de teleenciclopedia („Credeau ca marile manifestari omagiale, muncitorii agitind stindarde.. tineau de realitate, nu de suprarealismul cel mai grotesc. Marea manipulare chiar functiona. Ei nu disociau intre ce li se arata si ceea ce se afla dedesubt”) nu se scoate decat pompand serios pe partitura mizericordiei: „Oamenii se obisnuiau greu cu culorile de dupa caderea vechiului regim. Se minunau de instalatiile muzicale chinezesti si-si reinvatau cu sfiala colindele”. Priza fatisa la emotie reiese, de altfel, si din scene puternic atasante, cum e atunci cand Sabina ia un singur mar de pe taraba si, pentru ca mai mult nu-si permite, il pune rusinata la loc. E schitata, de asemenea, o gama larga de feminitati, dupa gusturi si tipuri de identificare: batrana trecuta prin ororile razboiului, fosta muncitoare in uzina „cu sufletul patat de vopseluri”, colega libertina si in acelasi timp romantica and so on. Chiar si fara flora lirica, desfasurarea epica e in buna masura scontata ca efect in directia unei adeziuni directe la coarda sensibila: „Isi facu ordine furioasa, in ultimii ani. Erau cotloane intregi napadite de praf. Erau si zile blinde, luni intregi, pe care acum trebuia sa si le smulga din carne. Vii, singerinde (…) cu miinile agatate de gardul de sirma…”

 

Desigur, traditia pasarilor zgribulite, desi nu foarte cuprinzatoare, e marcata in literatura romana, bunaoara prin amarata turturea a lui Ienachita sau puiul lui Bratescu-Voinesti. Si pe ei, sa nu uitam, i-a pandit pericolul retoric de a fi artificiali si dulcegi, deci soapy, independent de toate bunele lor intentii…

 

Sursa: http://revistacultura.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:45

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Un film despre fanatismul religios din Georgia, marele câștigător la Festivalul Internaţional de la San Sebastian
27/09/2020 11:30

  Filmul „Beginning”, al realizatoarei georgiene Dea Kulumbegashvili, este marele triumfător al ediţiei din acest an a Festivalului Internaţional de Film de la San Sebastian, fiind recompen ...

Ultima piesa de teatru scrisa de William Shakespeare, descoperita din greseala in biblioteca unui colegiu
26/09/2020 11:18

John Stone, profesor de filologie si comunicare la Universitatea din Barcelona, cerceta lucrari de filozofie din secolul al XVIII-lea, la Colegiul Regal Scotian din Salamanca, Spania, cand a dat peste un volum ...

 Valoarea Premiului Nobel, majorată cu 110.000 de dolari
24/09/2020 12:38

  Laureaţii prestigioaselor premii Nobel din acest an vor primi o sumă suplimentară de 1 milion de coroane suedeze (110.000 de dolari), a anunţat directorul fundaţiei care atribuie aceste trofee. Pr ...

Expoziția temporară „Treceri”, la Muzeul Etnografic al Moldovei
24/09/2020 09:45

 Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi - Muzeul Etnografic al Moldovei organizează, in parteneriat cu Departamentul de Etnologie (Arhiva de Folclor a Moldovei si Bucovinei) din cadrul Inst ...

 Un artist apreciat de Casa Christie’s expune la Iași
24/09/2020 07:01

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi, Casa de licitatii Vikart si Uniunea Artistilor Plastici din Romania invită iubitorii de artă, in perioada 23 septembrie-11 octombrie, la expoziti ...

 „Bărbatul cu trei picioare”, spectacol-lectură la Teatrul Național Iași
23/09/2020 12:00

  Proiectul teatral LECTURI³ continuă in noua stagiune cu spectacolul-lectură „Bărbatul cu trei picioare”, de Mircea M. Ionescu, in regia lui Ion Sapdaru. Reprezentatia va benefic ...

JUNIMEA a primit premiul național „Editura anului 2019”
21/09/2020 13:34

JUNIMEA a primit premiul national „Editura anului 2019”, acordat de Asociatia Revistelor, Imprimeriilor si Editurilor Literare. Juriul pentru decernarea premiilor A.R.I.E.L., pe anul 2019, ...

 Două filme în premieră, pe terasa acoperiș a Ateneului Național din Iași
16/09/2020 19:27

  Filmele in aer liber pot fi văzute si săptămana aceasta in cele trei spatii de proiectie: terasa acoperis a Ateneului National din Iasi, Casa Ghica-Callimachi si Centrul de evenimente Agora. Cinefili ...

 Doliu în lumea artistică - a murit cel mai vârstnic actor al teatrului din Constanța
16/09/2020 14:42

  Alexandru Mereuţă, cel mai in varstă actor al Teatrului de Stat din Constanţa, a murit.Cunoscut ca Nea Alecu, actorul care ajunsese la 93 de ani, a realizat o impresionantă galerie de personaje pli ...

 S-au pus în vânzare primele bilete pentru Festivalul de Teatru pentru Tineri
16/09/2020 13:16

  Primul set de bilete pentru cateva din spectacolele editiei cu numărul XIII a Festivalului International de Teatru Pentru Publicul Tanăr (FITPT) tocmai s-au pus in vanzare. Genericul FITPTI 2020 est ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei