default

Dimensiune font:

Lia Bugnar și Marius Manole, despre teatru și „Theaterstock” 2015

| 19-08-2015 12:00

„Masculin-Feminin”, „Şapte dintr-o lovitură”, „Noi 4”, „O poveste deşănţată”, „Aici nu se simte & Oase pentru Otto” şi „Două liniuţe” au fost spectacolele independente purtând amprenta Lia Bugnar, jucate în cadrul Festivalului Internaţional de Artele Spectacolului „Theaterstock” Bacău 2015.
Cunoscută ca actriţă, dramaturg, regizor, coordonator de trupă independentă, despre Lia Bugnar se spune că este peste tot în Bucureşti, că spectacolele ei au un succes nebun la public. Pare că râde şi joacă, râde şi scrie, râde şi regizează, râde şi ne invită la teatru. Nu numai teatrul pe care îl aduce pe scenă este o poveste, şi invitaţiile ei la teatru sunt poveşti, pentru care publicul o iubeşte, în aşteptarea momentului în care o va aplauda. Cele şase reprezentaţii prezente în programul primei ediţii „Theaterstock” (1 – 16 august 2015) au demonstrat şi afinitatea publicului băcăuan pentru poveştile spuse de Lia Bugnar, care „a făcut trupă” cu actori fabuloşi - „Teatrul nu e o clădire”. Marius Manole, Medeea Marinescu, Ilinca Manolache, Maria Obretin, Andrei Runcanu, Anghel Damian, Cătălin Babliuc, Nicoleta Lefter au jucat cu săli pline-ochi. Independenţii au demonstrat că au o şansă, iar cei care visează la statutul de artist au primit, ataşat biletului plătit la intrare, puţină speranţă. Că se poate, dacă ai o poveste de spus!
Guest star a fost, desigur, Marius Manole, ieşeanul care a ajuns la performanţa de a împărţi scena Naţionalului bucureştean cu cei mai mari actori români, „băiatul ăla care merge la schi cu Radu Beligan”, vorba Liei Bugnar, într-o replică din „Noi 4”.

 

„Vreau să intru într-o realitate care nu-i a mea şi cu care totuşi mă voi identifica. Adică să-i cred pe cei de pe scenă şi, cât de cât, să mă modifice pe interior. Să mă întristeze cu o tristeţe care nu este neapărat a mea, ci a cuiva în care eu îmi recunosc adevăruri, dar nu-s chiar ale mele şi să mă facă să nu mai văd toate lucrurile numai prin realitatea mea, să mă fericească cu o fericire care nu-i a mea”… – Lia Bugnar

Lia Bugnar: „E clar că Theaterstock a zguduit oraşul din temelii!”

- Ce aşteptări are publicul de la teatru? S-ar spune că aveţi reţeta spectacolului de succes… Lia Bugnar este apreciată deopotrivă de actori şi public.
- Nu am reţeta, este o loterie şi dacă s-a întâmplat să iasă a fost mai întâi norocul începătorului, apoi, habar nu am… Nu vreau să se focusese Dumnezeu pe mine! Lasă, merg aşa, pe burtă! Dar, apropo de ceea ce cred eu că vrea publicul de la teatru, nu că aş fi descoperit reţeta, ci pentru că aşa îmi închipui eu că funcţionează lucrurile, fac un pronostic pentru că şi eu sunt un spectator, ştiu ce vreau eu de la teatru şi cum nu mă simt deosebită, cred că şi alţi oameni sunt exact la fel. Vreau să mă duc acolo şi să intru într-o realitate care nu-i a mea şi cu care totuşi mă voi identifica. Adică să-i cred pe cei de pe scenă şi cât de cât să mă modifice pe interior. Să mă întristeze cu o tristeţe care nu este neapărat a mea, ci a cuiva în care eu îmi recunosc adevăruri, dar nu-s chiar ale mele şi să mă facă să nu mai văd toate lucrurile numai prin realitatea mea, să mă fericească cu o fericire care nu-i a mea. Asta ne îmbogăţeşte, ne antrenează. E ca fitness-ul: când îţi pui muşchii la treabă, ei funcţionează mai bine. La teatru, faci un pic de gimnastică, dar cu sufletul, apoi vei fi un om mai deschis, mai generos, un observator mai bun.

- Îi putem spune acestei gimnastici… poveste?
- Eu îi spun fără ezitare poveste! Îmi place să-i spun poveste şi nu mi-e ruşine să spun că eu la teatru spun poveşti. Ştiu că e o dispută pe tema asta, eu sunt dintre cei care consideră cuvântul poveste greu de atins şi foarte frumos.

- Poveştile sunt muritoare sau nemuritoare?
- Eu cred că ele sunt muritoare, pentru că sunt spuse de noi, care suntem muritori. Chiar dacă sunt unii colegi mai talentaţi ca noi, cum ar fi Shakespeare, Sofocle, care au scris poveşti ce durează mai de demult, miile de ani în reţeta universului sunt doar clipe. Deci, poveştile sunt muritoare.

- Ce parte acoperă, hrăneşte povestea în sufletul omului, în clipa asta din reţeta universului… Cum vă explicaţi că oamenii sunt mereu în căutarea poveştilor, deşi multe în jur se schimbă, rămâne nevoia de poveste?
- Depinde ce poveste este! Oamenii au nevoie să se mai desprindă un pic de realitatea lor, şi atunci când sunt fericiţi, nu neapărat când sunt tracasaţi! Ai nevoie să te primeneşti! Funcţionează teatrul de o grămadă de vreme, eu nu cred că omul s-a schimbat foarte tare. Ni s-au mai stricat gusturile… Mozart scria şi venea poporul şi-şi lua scăunele mai ieftine şi asculta muzică, pentru că alea erau manelele de pe vremea aia… Oamenii nu s-au schimbat foarte tare, gusturile poate s-au mai denaturat, poate nici talentul nu mai e... Să ne gândim, şi Mozart şi Shakespeare totuşi, au trăit îngrozitor de demult şi totuşi nu prea reuşim să facem ceva mai bun ca ei. Nu prea progresăm la asta, ce să facem!?

- Ce vă imaginaţi în 1995, când aţi absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, că veţi deveni?
- Sincer, îmi imaginam că n-am să fac teatru. Eram destul de inhibată şi îmi închipuiam că o să mă las cu prima ocazie. Nu s-a ivit ocazia aia, am mai dus-o aşa şi la un moment dat m-am apucat de scris şi aici s-a întâmplat deblocajul. Dar n-am fost niciodată prea optimistă, n-am fost un copil care am crezut în Moş Crăciun. Şi acum, când îmi iese ceva şi lumea aplaudă, mi se pare o confuzie pe undeva. Jur!

- Dar Lia Bugnar ce ar spune că a devenit… Lia Bugnar?
- Am devenit un om îmbibat de teatru. Nu prea sunt nici actriţa actriţelor, nici scriitoarea scriitoarelor, nici regizorul regizorilor, dar sunt un focar de teatru. Putem discuta la infinit dacă e ceva de capul a ceea ce scriu, dacă va rămâne, dacă nu va rămâne, dacă e kitsch, că unii spun că e, alţii spun că e fenomenal, eu nu pactizez cu niciuna dintre păreri, mi se par extremiste ambele, ce ştiu sigur e că dau o pâine de mâncat unor oameni talentaţi şi pe mine asta mă motivează suficient să continui. Faptul că le dau de lucru mă legitimează în proprii ochi. Am în trupă 15 - 20 actori care îşi plătesc chiriile jucând cu mine, lângă mine.

- Unde se situează în acest moment independenţii?
- Teatrul independent a ajuns în etapa în care dacă faci ceva ce interesează publicul, poţi să trăieşti din ceea ce faci acolo. Cel puţin la Bucureşti asta se întâmplă. De ce delimitez Bucureştiul? Pentru că Bucureştiul e un loc cu mulţi spectatori. Au început tot mai mulţi să vină, sâmbătă seara, să ne vadă. Zic hai mai bine acolo, că mie îmi place, am fost, am auzit că-i frumos şi au început să vină, iar noi putem trăi din asta. Asta e etapa. În rest, artistic sau altfel, n-aş putea să spun, nu pot să-mi judec colegii, nu pot să mă judec nici pe mine, pentru că locuiesc în interior, deci sunt subiectivă, dar suntem în etapa după faptă, şi răsplată, ceea ce e bine. E bine cât poate să fie bine în România. Aici nu huzuresc nici profesorii, nici medicii, adică de ce am huzuri noi, artiştii, doar că spunem nişte poveşti şi încercăm să ne convingem că sunt adevărate?! În serile bune mai şi râdem, mai şi plângem, nu cred că trebuie să fim răsplătiţi cu greutatea noastră în aur. Ne e bine în peisaj şi prin comparaţie cu alţi oameni. Totuşi, ne câştigăm banii jucându-ne! Cred că e un privilegiu. Nu sunt un artist care să mă vaiet.

- Cum este pentru actori să joace în toiul verii, în vacanţa dintre stagiuni?
- Noi jucăm de obicei. Suntem din teatrul independent şi nu avem vară. E foarte plăcut să ai săli pline şi entuziaste. Aplauzele de aseară, care au fost foarte generoase, nu le-am luat personal. Am senzaţia că oamenii sunt atât de fericiţi de ceea ce se întâmplă în oraş, încât ne aplaudă şi dacă suntem proşti. Dar sunt foarte mulţi, sunt foarte atenţi, sunt bucuroşi… asta îţi doreşti ca actor.

- În ce măsură vă ghidaţi după reacţia publicului?
- Nu-mi scriu piesele în funcţie de reacţiile publicului. Nu le scriu, că nu ştiu. Dacă aş şti să scriu în funcţie de aşteptările publicului, aş fi un om bogat, şi nu aici, la Hollywood! Dacă aş descoperi reţeta aici, aş calcula şi pentru americani!

- Cum aţi descrie Festivalul Internaţional de Artele Spectacolului „Theaterstock” Bacău?
- Atmosfera e ireală, cumva, pentru că presupun că şi Bacăul, ca multe alte oraşe în special în timpul vacanţei e un oraş cvasimort. În felul acesta sunt cam toate din ţară, nu că ar avea Bacăul un destin special în acest sens. Ce se întâmplă acum, aici, este special, e o efervescenţă pe străzi, o nebunie, e clar că festivalul a zguduit oraşul din temelii! Toată lumea are un aer estival…E un loc în care poţi întâlni colegi pe care nu i-ai văzut de mult, poţi vedea spectacole pe care nu le-ai prins altădată… „Theaterstock” e o vitrină bună!

 

 

Marius Manole: „Viitorul teatrului este teatrul independent”

„Iubesc în continuare teatrul independent, chiar dacă presupune nişte eforturi, să vii cu haine de acasă, să faci tu luminile, muzica, decorul”... – Marius Manole

- Cum aţi primit invitaţia de a juca în cadrul Festivalului de la Bacău?
- Ştiam de vreo jumătate de an că Anca Sigartău e director aici şi mă aşteptam să se întâmple nişte schimbări. Am fost acum patru-cinci luni, la Gala Star, cu „Însemnările unui nebun”. Mi-a plăcut foarte tare aici, mi-au plăcut şi publicul, şi atmosfera. Când am plecat, Anca mi-a zis că ar vrea să venim cu toate spectacolele noastre de la Godot, pentru că vrea să facă aici un eveniment foarte mare mare, peste vară... Bine, am zis da, da, dar n-am crezut-o!...

- De ce părea neverosimil?
- Părea surrealist pentru că, haideţi s-o spunem pe-aia dreaptă!, în Bacău, în afară de Gala STAR n-am mai văzut un eveniment mare, iar acesta e mai mare decât se întâmplă în Bucureşti. Capitala nu are acum un festival atât de mare, de amploarea, de calitatea şi de conţinutul acestui festival! Ne face plăcere să fim aici, ne-am împrietenit cu oameni din Bacău, sunt spectatori tineri, care ne-au scris pe Facebook, vin la spectacolele noastre, unii ne-au spus că dau admitere la facultatea de teatru, ceea ce ne bucură. Sălile sunt pline, ceea ce înseamnă că băcăuanii aveau nevoie de acest festival.

- Dar ce înseamnă o sală plină pentru un actor?
- Nu poate să mă întristeze şi clar nu pune presiune pe mine. Eu nu pun presiune pe mine, nu cred că mi-ar ieşi ceva ce aş face sub presiune. De multe ori publicul vine pentru că vede un nume pe care îl cunoaşte, alteori că e biletul ieftin, alteori cine ştie de ce!? Sala se umple din diverse motive, nu ţine neapărat de calitatea spectacolului. Adică nu putem să ne amăgim chiar în halul ăsta, să zicem mamă-mamă ce spectacol bun am făcut noi! Acum, lumea probabil vine şi pentru că e festival, publicul ştie că se joacă în fiecare seară.

- Pentru public, un festival în plină vară completează, poate, concediul, vacanţa. Cum este pentru un artist să joace în august?
- E OK şi pentru noi, pentru că e o perioadă mai liberă, ştiam programul din timp. E o bucurie să joci peste vară şi e mai uşor de făcut un turneu acum, pentru că noi nu lucrăm la teatre, altfel lucrurile ar fi fost complicate. Zilele viitoare vom începe repetiţiile la Teatrul Naţional Bucureşti.

- Cum se împacă statul de independent cu acela de angajat al unui Teatru Naţional?
- Foarte bine, pentru că după părerea mea, actorul de instituţie are nevoie de o zonă de libertate. Într-o instituţie, plafonarea vine mult mai uşor decât dacă reuşeşti să joci în alte spaţii, să cunoşti altfel de public. Uneori publicul de la Godot, de exemplu, nu e acelaşi ca la Teatrul Naţional. Colegii de la Naţional nu sunt aceiaşi ca la Godot, şi e foarte bine aşa. Iubesc în continuare teatrul independent, chiar dacă presupune nişte eforturi, să vii cu haine de acasă, să faci tu luminile, muzica, decorul...

- La Theaterstock s-a pus accent pe independenţi. A reuşit festivalul să fie o platformă de întâlnire pentru freelanceri?
- Da, e foarte complicat astăzi pentru actorii care nu au un angajament, pentru că nu au un salariu, un venit fix, iar actorii independenţi se zbat destul de mult să găsească spaţii în care să joace. Câte spaţii independente sunt în Bacău? Câte spaţii sunt în Iaşi, în afară de Teatru FiX? Mă bucur că Anca (Sigartău – n.red.) a pus accent pe zona aceasta a independenţilor, pentru că viitorul teatrului este teatrul independent.

- Asta spune Marius Manole, actor angajat al unui teatru de stat, al Teatrului Naţional Bucureşti!?
- Da, categoric! Instituţiile, uşor-uşor, nu vor mai avea bani, teatrul de stat nu va mai mulţumi pe nimeni, pentru că unele producţii sunt deja destul de îndoielnice şi lumea vrea să vadă un refresh, s-a săturat de teatrul anilor '89 - '90...

- Publicul vrea să fie surprins.
- Exact! Vrea să fie surprins, pentru că timpurile sunt altele... Teatrul independent oferă alternativa. Nu spun că trebuie să dispară teatrele de stat, din contra, m-aş bucura să fie câte un teatru în fiecare oraş al ţării! Problema este să iei banii de la stat, dar să faci ceva cu ei!

- În ce spectacole veţi juca în stagiunea 2015/ 2016?
- Lucrez la câteva spectacole pentru stagiunea următoare. Unul este cel regizat de Radu Afrim, „Între noi e totul bine”, care va avea premiera pe 19 – 20 septembrie, o tragicomedie. Apoi, la Teatrul Act, voi juca într-un spectacol cu Marcel Iureş, Vlad Zamfirescu, Medeea Marinescu, în regia lui Cătălin Ştefănescu, pe un text de Cătălin Ştefănescu, iar la Godot, în regia lui Vlad Zamfirescu, cu Lia Bugnar şi Şerban Pavlu. Şi mai lucrez la un spectacol care se cheamă „Câinele”, scris de Mona Radu, cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, în regia Liei Bugnar.
Gina POPA

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
„Publicul ieşean este foarte cald, îl vezi că trăieşte, se bucură altfel de actul artistic”
16/02/2019 06:25

      - De cat timp cantaţi, domnule Andrei Fermeşanu ? - De mic, de foarte mic... Eu provin dintr-o familie religioasă şi mama ne-a indrumat către o cale a bisericii, unde am inceput s ...

În România nu se poate trăi din scris, ci doar supravieţui
05/02/2019 12:03

  Forumul Economic Mondial a publicat, anul trecut, rezultatele unor cercetări care s-au desfăşurat in 15 ţări din Uniunea Europeană in perioada 2008-2015, in randul persoanelor cu varsta cuprinsă ...

Decernarea celui mai râvnit premiu de poezie din România stârneşte controverse
22/01/2019 02:00

* senatorul ieşean Dan Lungu (USR) a trimis o scrisoare deschisă Consiliului Local Botoşani, solicitand transparenţă şi clarificări pentru acordarea Premiul Mihai Eminescu * parlamentarul ieşean vrea s ...

  Ludoteca, instrument de transmitere a culturii -  Ieşenii, tot mai interesaţi de „bibliotecile” de jocuri
18/01/2019 00:00

Dorinţa multor părinţi ieşeni este de a-şi petrece cat mai mult timp cu copiii lor, dar intr-un mod cat mai distractiv şi educativ totodată, pentru a oferi acestora o alternativă la televizor şi calcul ...

  2018, un an excelent pentru Teatrul „Luceafărul”
14/01/2019 07:09

  Peste 75 000 de spectatori la sediu, in deplasare şi in festivaluri naţionale şi internaţionale din Romania şi din străinătate este o cifră care clasează Teatrul „Luceafărul” din I ...

  Evenimente dedicate Zilei Culturii Naţionale
14/01/2019 06:08

  În 2010, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege, prin care ziua de naştere a lui Mihai Eminescu a devenit Zi a Culturii Naţionale. Ziua reprezintă data naşterii poetului naţional al ...

„Marjorie Prime”, un spectacol-viaţă
11/01/2019 06:51

      Actorii Mihaela Arsenescu Werner, Doru Aftanasiu, Livia Iorga şi Dumitru Georgescu vor fi protagoniştii unei noi producţii a Naţionalului ieşean. Este vorba despre „Marjorie P ...

Ce român este între artiştii ale căror lucrări s-au vândut cel mai bine în licitaţii în 2018
31/12/2018 17:58

 Cu punctul maxim atins după o vanzare in valoare de 110,5 milioane de dolari, in luna mai a anului 2017, piaţa de artă a inregistrat un al treilea semestru consecutiv de creştere. Astfel, cifra de afa ...