Magda Mihailescu: François Truffaut, barbatul care iubea filmele

default

Dimensiune font:

| 29-10-2012 18:33

Magda Mihailescu, François Truffaut, barbatul care iubea filmele,Curtea veche, Bucuresti, 2009

François Truffaut, barbatul care iubea filmele“ nu este o carte din genul turistic. Magda Mihailescu nu propune un tur in muzeul Truffaut. De altfel, la capatul volumului, Magda Mihailescu isi ofera luxul unui sfarsit precum acesta: „Acolo – dar nu numai – sa-l cautam pe Truffaut. Eu una cred ca inca se mai ascunde.“ Deci – daca nu cumva este vorba de un rasfat, si probabil este un rasfat, dar nu unul integral – autorul nu a fost dus la muzeu si expus, vinovatul nu a fost prins. Prea multele carti politiste ne-au invatat rau destramand invariabil toate ascunzisurile.

Ar fi fost impotriva spiritului acestei carti sa sfarseasca intr-o concluzie sau definitie. Scriind o carte despre acest autor oricum greu de surprins intr-o proza care sa nu-l tradeze, Magda Mihailescu alege calea cea mai grea. Ea decurge din cateva randuri pe care Magda Mihailescu le citeaza din Luc Molin: „Poate creatia nu este altceva decat o arta a raportului. Plastica, am vazut, tinde sa fie ignorata, imaginea din interiorul cadrului nu are nimic exceptional, socialul este uitat si dispretuit (de unde si mania criticii jdanoviste) si sunt tentat sa spun ca nu exista psihologie. Ne putem intreba ce ramane. Lipsurile deconcerteaza, mai ales cand, la capatul socotelilor, ne aflam in fata uneia dintre cele mai implinite opere din cate exista. s…t Nimic nu se afla in plan, totul se gaseste in raport cu contextul. In mod sigur, geniul este geniu pentru ca se intemeiaza pe acel nimic.“

A exprima „acel nimic“ astfel incat sa faca prezent „acel tot“ care e arta – iata calea cea mai grea pe care poate apuca un critic. Criticii care pot folosi, nu doar evoca, puterea de a misca a artei sunt putini. Inainte de toate, cartea este admirabila pentru felul in care narativizeaza nu atat prospectul Truffaut, cat efectul Truffaut. Cum spune Alex Leo Serban pe coperta, volumul „e ca un gros plan pe sufletul lui sTruffautt“.

In cautarea „acelui nimic“, Magda Mihailescu nu apeleaza numerele scurte din agenda criticului. In primul rand, nu foloseste o metoda passepartout, desi se raporteaza la mai toate metodele care au fost folosite de exegeza regizorului (v. micro-capitolul „Filmele vorbesc intre ele“, care cuprinde de fapt poetica volumului). In al doilea rand, evita procedeele care supraexpun. Triviala psihanaliza s-ar parea ca gaseste in fragilul François o usa deschisa. Dar nu cumva aceasta vulnerabilitate a subiectului este un pic greceasca? Odata intrat pe usa, sistemul doctorului Freud se transforma intr-un cal troian care explica totul si distruge totul. Magda Mihailescu stie ce face cand ii deschide doar un coltisor de usa, cat pentru a-l lasa sa-si laude marfa; dupa care ii inchide usa in nas („Sa lasam in seama psihanalizei cele petrecute, inclusiv amanuntul mortii lui Werner, chiar a doua zi dupa Truffaut.“ – p.136).

Filmele lui Truffaut (ca si Truffaut insusi) nu sunt citite liniar, cronologic, static. Si nici dintr-un unic unghi. Filozofia criticului e cat se poate de truffaldiana („Intrebat «Ati schimbat stilul?» va raspunde: «Nu, am schimbat subiectul»“, p. 79).

Pe Godard stii intotdeauna unde sa il gasesti, dintr-un motiv simplu: e prizonierul inteligentei lui, care il tine la vedere chiar si atunci cand batranul strut se disimuleaza intre rolele de pelicula. Truffaut, el e mai greu de gasit: curatorul unor obsesii fara final („Adèle H“, „Camera verde“, „Femeia de alaturi“), tanarul insurgent care se joaca de-a autobiografia („Cele 400 de lovituri“), dar si de-a falsul autobiografic, ironistul care scoate comedii burgheze dintr-un buzunar („Domiciliu conjugal“) si drame tot burgheze dintr-altul, cineastul care il iubeste pe Jean Vigo, cititorul de polare, cititorul pur si simplu, marele cititor care isi gaseste subiectele in cartile de care se indragosteste, metafictionarul care deconspira iluzia cinema-ului („Noapte americana“) si tot el o recreeaza, cu fiecare film.

Stilul lui Truffaut, desi traversat de cateva obsesii, nu e prizonierul manierei, adaptandu-se necontenit intentiilor filmului in curs. Magda Mihailescu isi adapteaza critica acestei realitati. Aici vom gasi accentul cazand pe analiza formala (montajul rapid din „La Peau douce“, ducandu-l in viteza pe bietul sau erou catre sfarsit; stilul mixt de naratiune din „Jules et Jim“); dincolo vom gasi analiza unor functii (a scrisorilor care aduc vesti rele); altundeva investigarea unor continuturi sau contextualizarea istorica.

Cele 4 mari sectiuni transversale in filmele lui Truffaut – Jocul (jocul copiilor, jocul destinului, jocul cu formele, jocul cu replicile), Moartea / „definitivul“; Efemerul (provizoriul); Scrisul (cartile literatura, scrisorile) – nu sunt un simplu clou taxinomic, facut in siajul tematismului curent in anii 60-70. Construirea cartii in functie de aceste categorii (in care Magda Mihailescu identifica propozitiile fundamentale ale gandirii creative ale lui Truffaut) are trei avantaje principale. In primul rand, ofera o aproximare unui nisip miscator si o ipoteza de lucru. In doilea rand, ofera o formula de interpretare dinamica, neliniara, foarte truffaldiana in spirit: filmele nu „intra“ in carte in ordinea lor cronologica si o singura data, pentru a fi tratate monografic, ci participa la un scenariu plin de suspans (reluari, intrari partiale, false intrari, anticipari, schimbari de unghi), care recupereaza nu o filmografie, ci o gandire vie. In al treilea rand, schiteaza – fie si printre randuri – o polemica impotriva celor care vad in Truffaut minorul, iubitorul de fleacuri nerevolutionare. Toate cele 4 categorii sunt fundamentale: „minorul“ Truffaut era macinat de major.

Principalul neajuns, in teorie, al conceptului critic de autor cu care lucreaza Magda Mihailescu e dificultatea de a mai disocia valoric intre filme bune si filme slabe. Un film slab in sine poate deveni astfel bun pentru ca face vizibila o anumita expunere a autorului; sau, invers, un film bun poate aparea ca mai putin interesant pentru ca nu deconspira „stilul“, „specificul“, „aerul“.

Desi nu lipsesc actele de valorizare („La Peau douce“, de pilda, nedreptatit si neinteles la vremea lui, are parte de o justa reabilitare), pentru Magda Mihalescu „a valoriza“ functioneaza pe alt sens decat acela trivial si curent al topului. Magda Mihailescu alege solutia valorizarii ca punere in lumina: criticul nu exclude (in numele unor slabiciuni, fie ele si manifeste), ci integreaza (cu tot cu slabiciuni).

Iata „Camera verde“, care ramane un film slab – luat de unul singur. Morbiditatea lui e decorativa; introspectia in zona obsesionala (spre deosebire de „Adèle H.“) nu ajunge sa ia realitate, ramane precara. In plus, Truffaut actorul nu ajuta filmul. Regizorul stia ce spune cand a pus esecul filmului pe seama esecului sau de actor: e aici o prezenta subtiratica si limitata, ale carui lipsuri sunt mai vizibile ca niciodata (luati numai felul inabil si prea explicit in care isi foloseste, mijindu-i, pentru a face racordul cu hors-champ-ul).

Dar ca film al lui Truffaut, „Camera verde“ capata o altfel de viata, pe care o trage din viata celorlalte filme ale regizorului. „Filmele vorbesc intre ele“ nu este doar o formula fericita, ci un stil fericit de a-l citi pe Truffaut (dar nu si pe oricine altcineva). Citindu-l minutios, Magda Mihailescu nu face din „Camera verde“ un film mai mare decat este. Dimpotriva, il lasa sa fie filmul care este de fapt (un film de François Truffaut); prin asta, ii deblocheaza emotia. Pot spune ca filmul m-a miscat dupa ce am citit paginile Magdei Mihailescu, tocmai pentru ca ele m-au ajutat sa-l vad pentru prima oara.

Inchei citandu-l din nou pe Alex Leo Serban – „dupa gustul meu, este cea mai buna carte de cinema scrisa vreodata in limba romana“. Am de facut aici cateva precizari.

Critica de film din Romania se remarca prin multe lucruri, dar nu neaparat prin calitate sau prin cartile publicate. In ultimii douazeci de ani au putut fi cititi mult prea putini critici cu adevarat buni – Magda Mihailescu, Alex Leo Serban, Andrei Gorzo, si mai cine? Sigur, sunt mai multi critici tineri care au potential si pe care imi face placere sa ii citesc: dar autorii sunt cei pe care i-am spus. Lipsa unei reviste de cinema care sa reinventeze nu genul (care poate exista si in conditii de dispersie), ci domeniul face dificila aparitia altora. Principala tendinta e a deprofesionalizarii: pentru a exista in fata publicului de acum, critica de film trebuie sa-si uite nu doar limbajul de specialitate, ci si coordonatele – sa reduca filmul la poveste si la distributie. Se pierde astfel cinema-ul ca forma, ca filozofie, ca traditie. Cinematecile noilor critici sunt pline de filme recente.

Cartea scrisa de Magda Mihailescu inseamna mai mult decat „cea mai buna carte de cinema scrisa vreodata in limba romana“. Pentru ca:

E o carte si nu un volum sau o culegere; o carte scrisa dintr-o pasiune necircumstantiala pentru cinema si pentru unul din autorii lui majori.

Duce catre unul din momentele paradigmatice din istoria cinematografului (Noul val francez), oferind astfel o lectie extraordinar de vie de revizitare a traditiei.

Contine analize exemplare in regim profesionist care ofera nu atat un model formal (stilul Magdei Mihailescu nefiind imitabil), cat un model de calitate critica.

Spune povestea pe care o are de spus intr-un fel care onoreaza si cinema-ul, cu magia lui intranscriptibila, si mediul care il traduce tradandu-l cat mai putin (literatura critica).

In rest, sunt perfect de acord cu Alex Leo Serban.

 

Sursa: http://revistacultura.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:09

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
„EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020 și 10.09.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31 ,et. 1, cam. 25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următorului bun imobil, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) ,,Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI”, proprietate compusă din teren și construcții cu destinație nerezidențială, împreună cu bunurile mobile integrate, mijloacele fixe, obiectele de inventar și activele necorporale, situată în Sat Baldovinești, Com. Vădeni, Jud. Brăila, CF nr. 70378 a Com. Vădeni, astfel: 962.727,20. 1. Teren și construcții cu destinație nerezidențială 727.711,20. a. Teren intravilan, în suprafață de 4.507,00 mp, amplasat în Sat Baldovinești, Com.Vădeni, Jud. Brăila, nr. cad.70378, CF nr. 70378 a Com. Vădeni 30.720,00. b. Construcția C1, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C1, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,30 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.613,60. c. Construcția C2, cu destinație secție producție, nr. cad.70378-C2, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=278,45 mp, cu regim de înălțime P+1E 42.644,00. d. Construcția C3, cu destinație depozit ambalaje, nr. cad.70378-C3, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=501,10 mp, cu regim de înălțime P 17.497,60. e. Construcția C4, cu destinație pavilion administrativ, nr. cad.70378-C4, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=149,75 mp, cu regim de înălțime P+1E 39.305,60. f. Construcția C5, cu destinație depozit produse finite, cu nr. cad.70378-C5, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=130,75 mp, cu regim de înălțime P 5.312,80. g. Construcția C6, cu destinație anexă depozitare, nr. cad.70378-C6, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=294,00 mp, cu regim de înălțime P 5.279,20. h. Construcția C7, cu destinație de spații de producție și depozitare, nr. cad.70378-C7, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=449,00 mp, cu regim de înălțime P+1E 74.085,60. i. Construcția C11, cu destinație hală producție, nr. cad.70378-C11, CF nr. 70378, a Com. Vădeni, cu Sc la sol=530,00 mp și Sc desfășurată=2.120,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 359.211,20. j.Construcția C12, cu destinație anexă tehnologică, nr. cad.70378-C12, CF nr. 70378, Com. Vădeni, cu Sc la sol=155,00 mp și Sc desfășurată=620,00 mp, cu regim de înălțime D+P+1E+M 111.041,60 2. Bunuri mobile integrate (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 102.312,00. 3. Bunuri mobile constând în mijloace fixe și obiecte de inventar (lista completă poate fi vizualizată pe site-ul lichidatorului judiciar www.lrj.ro) 98.304,00. 4.Active necorporale: mărci, desene și modele 34.400,00. Activul imobil, ”Fabrica de dulciuri FATA MOȘULUI” se vinde doar în bloc, ca activ funcțional. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art. 292, (alin.2), lit. F, din Codul Fiscal, în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestuia efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail: vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activului se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activului imobil este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702,e mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail: paula.stoian@fanyon.ro.
 Valoarea Premiului Nobel, majorată cu 110.000 de dolari
24/09/2020 12:38

  Laureaţii prestigioaselor premii Nobel din acest an vor primi o sumă suplimentară de 1 milion de coroane suedeze (110.000 de dolari), a anunţat directorul fundaţiei care atribuie aceste trofee. Pr ...

Expoziția temporară „Treceri”, la Muzeul Etnografic al Moldovei
24/09/2020 09:45

 Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi - Muzeul Etnografic al Moldovei organizează, in parteneriat cu Departamentul de Etnologie (Arhiva de Folclor a Moldovei si Bucovinei) din cadrul Inst ...

 Un artist apreciat de Casa Christie’s expune la Iași
24/09/2020 07:01

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iaşi, Casa de licitatii Vikart si Uniunea Artistilor Plastici din Romania invită iubitorii de artă, in perioada 23 septembrie-11 octombrie, la expoziti ...

 „Bărbatul cu trei picioare”, spectacol-lectură la Teatrul Național Iași
23/09/2020 12:00

  Proiectul teatral LECTURI³ continuă in noua stagiune cu spectacolul-lectură „Bărbatul cu trei picioare”, de Mircea M. Ionescu, in regia lui Ion Sapdaru. Reprezentatia va benefic ...

JUNIMEA a primit premiul național „Editura anului 2019”
21/09/2020 13:34

JUNIMEA a primit premiul national „Editura anului 2019”, acordat de Asociatia Revistelor, Imprimeriilor si Editurilor Literare. Juriul pentru decernarea premiilor A.R.I.E.L., pe anul 2019, ...

 Două filme în premieră, pe terasa acoperiș a Ateneului Național din Iași
16/09/2020 19:27

  Filmele in aer liber pot fi văzute si săptămana aceasta in cele trei spatii de proiectie: terasa acoperis a Ateneului National din Iasi, Casa Ghica-Callimachi si Centrul de evenimente Agora. Cinefili ...

 Doliu în lumea artistică - a murit cel mai vârstnic actor al teatrului din Constanța
16/09/2020 14:42

  Alexandru Mereuţă, cel mai in varstă actor al Teatrului de Stat din Constanţa, a murit.Cunoscut ca Nea Alecu, actorul care ajunsese la 93 de ani, a realizat o impresionantă galerie de personaje pli ...

 S-au pus în vânzare primele bilete pentru Festivalul de Teatru pentru Tineri
16/09/2020 13:16

  Primul set de bilete pentru cateva din spectacolele editiei cu numărul XIII a Festivalului International de Teatru Pentru Publicul Tanăr (FITPT) tocmai s-au pus in vanzare. Genericul FITPTI 2020 est ...

 Instalație multimedia dedicată lui Rembrandt, expusă la Muzeul Ermitaj
16/09/2020 12:59

  Regizorul rus Aleksandr Sokurov, laureat cu Leul de Aur la Festivalul de Film de la Veneţia in 2011, a prezentat la celebrul Muzeu Ermitaj din Sankt Petersburg o instalaţie multimedia consacrată tabl ...

Horațiu Mălăele va fi omagiat la Iași, la Serile Filmului Românesc
15/09/2020 20:35

 În perioada 30 septembrie - 4 octombrie, la Iasi va avea loc cea de-a XI-a editie a Festivalului Serile Filmului Romanesc (SFR) si va fi dedicată actorului si regizorului Horatiu Mălăele. Gala d ...

CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei