Paşii esenţiali în strategia de marketing pe Facebook

1facebook
1facebook1

Dimensiune font:

| 05-08-2020 19:58

 O strategie de marketing bine închegată nu doar că face viața mai ușoară, dar te ajută în mod direct să ai mai mulți followeri, să creezi o relație de lungă durată cu ei și să-i transformi, eventual, în clienți.

Primul  pus de făcut e definirea audienţei potrivite. Aceasta este alcătuită din persoanele direct interesate de produsele sau serviciile pe care le promovezi.
Ca să-ți identifici audiența trebuie să treci inițial printr-un proces de research, în care aduni date esențiale despre cei care au interacționat cu pagina ta: de la date demografice până la hobby-urile acestora, joburile pe care le au și brandurile de care sunt interesați. Vei descoperi cum, când și pentru ce folosesc Facebook și cum poți folosi asta în avantajul tău, iar asta te va ajuta să te adresezi direct lor, ca unui prieten apropiat pe care deja îl cunoști bine.

Urmează setarea unor obiective clare. Vezi că, uşor-uşor, îți cresc followerii, dar cum te ajută asta? Pentru că e foarte ușor să te pierzi în numere care nu îți aduc valoare dacă nu sunt parte din planul tău de business.
Așa că e necesar să-ți setezi obiective clare, adaptate direct business-ului tău. Obiective ce te vor ajuta să atingi diverse puncte ale planului tău de marketing. Acesta sunt diferite de la business la business. Sunt trei mari categorii, care, la rândul lor, se pot împărţi în subcategorii: generarea de leaduri, mărirea conversiei şi îmbunătățirea relației cu clienții. Notează-le undeva ca să-ți fie tot timpul la îndemână, vei face toate postările cu aceste obiective în minte.

Planul de content

Al treilea pas îl reprezintă planul de content. Și pentru că tot am adus vorba de postări, să trecem la pasul următor. Primul instinct este să postezi oricând și orice ți se pare relevant. Dar această strategie nu merge pe termen lung. O să obosești, o să rămâi fără content și pagina ta Facebook o să arate ca o tocăniță cu de toate. Și nu-ți dorești asta, cu siguranță. Așa că trebuie să descoperi combinația ideală de content.
Amintește-ți că atunci când folosești Facebook pentru business-ul tău nu doar vinzi întruna, ci stabilești o relație de durată cu followerii tăi. Doar așa îi păstrezi ca și clienți pe termen lung, atunci când îi tratezi cu respect, nu doar cu promoții.
Îți dorești like-uri, commenturi și cât mai multe reacții, iar asta își dorește și Facebook: o pagină valoroasă, care își ține followerii fericiți.
În primul rând, asigură-te că postezi constant. Ca să te obișnuiești cu asta poți să-ți faci un document împărțit pe zile, în care treci ce vei posta în avans. Când îți vine vreo idee, noteaz-o în document și folosește-o cu ocazia potrivită. Este recomandabil să faci planul cu o săptămână în avans și să-l ajustezi doar dacă apare ceva de importanță majoră, sau conținutul nu se mai potrivește momentului respectiv.
În al doilea rând, respectă regula 80-20. Această regulă spune că în 80% din posturi livrezi informații educative, distractive, și interacționezi personal cu followerii tăi, iar în 20% din posturi îți promovezi brandul


Instrumentele Facebook-ului
Aceste instrumente sunt puse la dispoziție de Facebook complet gratuit, și te ajută enorm atunci când vrei să-ți faci o strategie coerentă, de succes.
Primul dintre acestea îl reprezintă "Grupurile". E şi cel mai popular. Aproape 1,4 miliarde de oameni folosesc Grupurile Facebook lunar, o audiență imensă pe care nu o poți ignora. Gândește-te la Grupurile Facebook ca la mici comunități formate din oameni cu aceleași interese, care pot fi comune cu cele ale audienței tale. Oamenii se strâng în grupuri de interes și împărtășesc idei, discută liber.
Ce trebuie să faci este să găsești Grupuri de Facebook cu oameni interesați de produsele sau serviciile tale. Le oferi informații gratuite fix pe expertiza ta, le răspunzi la întrebări, interacționezi cu ei și creezi o legătură neprețuită! Oamenii te vor aprecia, te stabilești ca o autoritate și îți va fi mult mai ușor apoi să te promovezi.
Mai puţin cunoscut şi folosit este instrumentul "Facebook Business Manager". Dar, dacă ai înțeles lucrurile de bază despre pagina ta de Facebook, e o idee excelentă să îți setezi Business Manager. Aici vei găsi instrumente valoroase care te vor ajuta să îți organizezi și analizezi atât posturile organice, cât și cele plătite. Vei afla reach-ul fiecărui post, câți oameni au interacționat, ce a mers bine și ce trebuie să îmbunătățești. Iar dacă ai mai mulți oameni în echipă, le vei putea da și lor acces la aceste date.
Ai mulți followeri, postezi des conținut de calitate, dar reacțiile se lasă așteptate și te întrebi de ce. Ei bine, e posibil ca mulți dintre followerii tăi să nu îți vadă posturile. Algoritmul Facebook prioritizează posturile de la prietenii și familia utilizatorilor, așa că paginile sunt lăsate la urmă.
Reach-ul organic este din ce în ce mai greu de atins, iar ultimele date spun că ajungi doar la 8.18% din urmăritorii tăi atunci când ai sub 10 mii. Ce faci în situația asta? Ajungi la ei prin reclame Facebook plătite. Căci Facebook-ul are diferite opțiuni pentru reclamele plătite. Poți cu ușurință să setezi obiectivul reclamelor (de la engagement până la vânzare), alegi audiența potrivită și bugetul pe care vrei să-l aloci. Plătești doar atât cât vrei, ai rezultate concrete şi imediate. Postările îți sunt văzute și apreciate, followerii se obișnuiesc cu conținutul de calitate și revin la tine pe pagină.
Relația e creată și strategia și-a atins scopul. Maura ANGHEL

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

adriana

Aug 06, 2020

va multumesc , duulce :) ca mierea mea sau mai duulce :)

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

%ANUNTSPECIAL%
1.Informatii generale privind locatorul: Primaria Comunei Voinesti, cu sediul in satul Voinesti, str.Principala, nr.153, comuna Voinesti, judetul Iasi , telefon/fax: 0232/294755 2.Informatii generale privind obiectul inchirierii : inchiriere pe o perioada de 7 ani a unor suprafete de pasuni aflate in domeniul privat al UAT Comuna Voinesti, conform caietului de sarcini. Pretul de inchiriere stabilit conform HCL nr.74 /23.04.2021 este de 240 lei/ha/an. 2.1. Procedura aplicata : atribuire directa conform HCL nr.74 /23.04.2021 3. Informatii privind documentatia de inchiriere: 3.1.Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de inchiriere. Documentatia de atribuire se poate obtine de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iasi. 3.2. Denumirea si adresa Compartimentului din cadrul locatorului de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de inchiriere. Documentatia de inchiriere se poate obtine de la Compartimentul Registru agricol din cadrul Primariei Comunei Voinesti, persoana de contact: inspector Marcoci Irina – secretar comisie 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar. Documentatia de atribuire se poate obtine contra sumei de 100 lei de la sediul Primariei Comunei Voinesti, din sat Voinesti, str.Principala, nr.153, com.Voinesti, jud. Iaşi. Suma se achita la casieria institutiei. 4. Informatii privind cererile de inscriere 4.1. Data limita de depunere a cererilor de inscriere la sedinta publica de atribuire directa Dosarele de inscriere se depun la registratura Primariei Comunei Voinesti, pana la data de 26.05.2021 ora 1500. Documntele necesare in vederea intocmirii dosarului de inscriere sunt mentionate in caietul de sarcini. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de atribuire directa Sedinta publica de atribuire directa va avea loc in data de 31.05.2021 ora 0900 la sediul Primariei Comunei Voinesti. 6. Denumirea instantei competente in solutionarea litigiilor Judecatoria Iasi, str.Anastasie Panu, nr.25
Tablou de Picasso, vândut cu aproape 104 milioane de dolari
14/05/2021 12:49

Tabloul "Femeie aşezată langă fereastră" (Marie-Therese) de Pablo Picasso a fost vandut joi pentru suma de 103,4 milioane de dolari in cadrul unei licitaţii organizate de casa Christie's, la New ...

FOTO/VIDEO - A murit Ileana Vulpescu, celebra autoare a volumului „Arta Conversației
12/05/2021 19:56

Ileana Vulpescu, una dintre cele mai mari scriitoare ale Romaniei, s-a stins la 89 de ani! Autoarea uneia dintre cele mai citite cărti din Romania, ”Arta conversatiei”, era sotia poetului si traduc ...

Opera Naţională Română din Cluj-Napoca îşi redeschide porţile
11/05/2021 14:34

Opera Naţională Romană din Cluj-Napoca işi redeschide porţile pe 15 mai, in cadrul programului pilot destinat publicului vaccinat anti-COVID-19. "Opera Naţională Romană din Cluj-Napoca işi redesc ...

 Scala din Milano a vibrat din nou în aplauzele publicului
11/05/2021 11:28

  Publicul, revenit in sfarşit la un concert la Scala din Milano, le-a oferit  o primire triumfală directorului muzical şi dirijorului Riccardo Chailly şi tinerei soprane Lise Davidsen, care au f ...

 „Covid” a devenit substantiv comun într-unul din cele mai cunoscute dicționare din Franța
10/05/2021 14:02

Cuvantul „covid” se scrie cu litere mici şi are mai degrabă genul masculin, potrivit ediţiei din 2022 a Le Robert, unul dintre cele două dicţionare comerciale importante din Franţa. Pentr ...

ABBA renaște, după 40 de ani. Legendarul grup s-a reunit pentru a lansa 5 melodii noi
09/05/2021 10:16

ABBA, grupul emblematic al anilor '70, va lansa anul acesta cinci melodii noi, primele din ultimii 40 de ani. Björn Ulvaeus, unul dintre cei patru membri ai formatiei, a confirmat că deja s-au reunit in s ...

S-a deschis TNB-TV, prima televiziune din România dedicată exclusiv teatrului
07/05/2021 12:41

Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" Bucureşti deschide, incepand de joi, pe pagina de Youtube, postul de televiziune TNB-TV, prima televiziune din Romania dedicată exclusiv teatrului, a anunţat dire ...

FOTO/VIDEO - 66 de ani de la moartea lui George Enescu
04/05/2021 11:44

Astăzi se implinesc 66 de ani de la moartea legendarului pianist, violonist, compozitor şi dirijor George Enescu, cel care i-a incantat pe romani prin lucrări muzicale de excepţie precum "Poema romană ...

O mare artistă româncă, celebrată de Google. Cine a fost Geta Brătescu
04/05/2021 09:45

Artista romana Geta Brătescu s-a născut pe 4 mai, in 1926, iar marti se implinesc 95 de ani de la nasterea sa, aceasta fiind celebrată si de Google, cu un doodle care o ilustrează. Geta Brătescu s-a născ ...

Inaugurarea Muzeului Mănăstirii Căpriana – „Sf. Ierarh GAVRIIL”
03/05/2021 15:00

Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi, coordonator al proiectului „Revitalizarea Mănăstirii Căpriana pentru promovarea patrimoniului ecleziastic unic prin cooperare transfrontalieră si ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei