Se urmărește rescrierea istoriei și formarea unei „identități europene”. O rezoluție a Parlamentului European „invită” statele membre să schimbe programa școlară: de la istoria națională la istoria europeană
Dimensiune font:
În Parlamentul European a apărut o propunere de rezoluție „referitoare la conștiința istorică europeană”, care stârnește temerile privind inventarea unei așa-zise „identități europene”, în locul identităților naționale.
Printre altele, rezoluția recunoaște că preocuparea Uniunii Europene privind relatarea ororilor trecutului, în special „național-socialismul” și a stalinismul, reprezintă un „mit fondator negativ”, dar reduce „stimulentele pentru combaterea stereotipurilor și a „vacilor sacre” din istoria națională” a țărilor membre.
Rezoluția își propune să recunoască necesitatea „a unei înțelegeri mai ample și mai cuprinzătoare a istoriei europene pentru a crea o conștiință istorică europeană (auto)critică”.
Mai mult, această rezoluție susține „importanța crucială a abordării trecutului Europei pe baza valorilor fundamentale europene precum umanismul, toleranța, democrația și statul de drept”.
Cu alte cuvinte, rezoluția propune analizarea trecutului pe baza unor elemente care nu existau în trecut, ceea ce, evident, va conduce la o rescriere a istoriilor națiunilor din UE.
Mai grav, rezoluția „invită” – deocamdată – statele membre să schimbe materia „istorie” din școli: țările ar trebui să „revizuiască actualele programe de învățământ” pentru „a reorienta atenția de la istoria națională către cea europeană și mondială”.
În acest sens, statele membre sunt „invitate” să „asigure o instruire personalizată a profesorilor (de istorie), care să permită acestora să înțeleagă aspectele transnaționale ale istoriei, să transmită acestora o didactică adecvată și principiile unei predări moderne”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau