Spectacolul „O poveste japoneză” se joacă la Bucureşti cu casa închisă
Dimensiune font:
Trupa de la Teatrul Luceafărul va juca marţi, 27 noiembrie, ora 18, la Bucureşti, o reprezentaţie a spectacolului „O poveste japoneză”, în cadrul Festivalului Internaţional de Teatru ImPuls.
Realizat de o echipă din Statele Unite ale Americii (Irina Niculescu - regia, John Lewandowski - scenografia şi muzica), spectacolul a fost recent laureat la Festivalul Internaţional Puck din Cluj Napoca prin trei premii, cele mai importante din orice palmares: Premiul pentru Cel mai Bun Spectacol, Premiul pentru Regie (Irina Niculescu) şi Premiul pentru interpretare (Liliana Mavriş Vârlan). Inspirată din mitologia „Ţării Soarelui Răsare”, adaptarea pentru marionete (păpuşi cu fire lungi animate de Carmen Mihalache, Claudiu Gălăţeanu, Liliana Mavriş Vârlan, Ioana Iordache,) şi muzică live (Dragoş Maftei) relatează scenic cu umor, poezie şi tâlc istoria luptătorului sumo Yoneyama şi a lui Marume, tânăra de care se îndrăgosteşte, şi insuflă o atmosferă de seninătate şi fericire. Tâlcul spectacolului e că puterea unui om nu vine neapărat din forţa muşchilor, ci, mai ales, din forţa lui interioară, din tăria de caracter. Spectacolul artiştilor ieşeni este deja sold-out! La Festivalul bucureştean participă trupe din România, Chile, Marea Britanie, Spania, Rusia, Letonia.
În prefaţa spectacolului, la ora 17.30, va fi lansat volumul colectiv bilingv Teatrul si publicul său tânăr. Realităţi româneşti, coordonat de criticul teatral Oltiţa Cîntec, editat de Festivalul Internaţional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iaşi (FITPTI), ediţia 2018. Oltiţa Cîntec spune despre acest volum că împreună cu ceilalţi contributori (Daniela Şilindean, Oana Cristea Grigorescu, Oana Stoica şi Iulia Popovici) au „pornit de la starea de fapt şi de la constatări cu vechime de sezoane. De la dorinţa şi nevoia de a scana o zonă în expansiune, cu impact pe termen lung şi de a direcţiona atenţia către ea. Teatrul pentru publicul tânăr e, în România, o specie de dată mai recentă, cu eşantioane reprezentative atât în instituţii de stat (misiunea de a lucra pentru publicul tânăr e atribuită teatrelor pentru copii şi tineret), dar şi în companii independente, cu rezultate remarcabile. Nevalorizat încă în teatrul românesc la nivelul la care ar trebui şi pe care l-ar merita, teatrul pentru publicul tânăr e o realitate autohtonă spre care e cazul să privim mai insistent, păstrând pasul cu aşteptările generaţiei Z şi ale celei Alfa, care îi urmează”, cum scrie în Prefaţă.
Clara DIMA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau