Cum putem reduce impactul asupra mediului prin activitatea de la birou

impactul-asupra-mediului-genesis-property_optimized

Dimensiune font:

| 17-01-2022 16:27

Ne petrecem cea mai mare parte din zi la birou, în clădiri special create cu această destinație, proiectate astfel încât să facă viața profesională a angajaților cât mai plăcută și mai eficientă. Chiar și înainte de pandemia de COVID-19, unul dintre principalele puncte de interes pentru managementul companiilor era crearea unui mediu de lucru benefic, însă, odată cu revenirea la birou a majorității angajaților, acest aspect a devenit și mai important.
Întoarcerea la ritmul de viață de dinainte de pandemie nu va fi un proces foarte simplu. Angajații obișnuiți deja să lucreze de acasă au nevoie și mai mult de un mediu cât mai plăcut, în care să nu se simtă ca într-un birou, ci ca într-un spațiu confortabil și plăcut.


Optimizarea spațiului de lucru pentru bunăstarea angajaților
Revenirea la birou a majorității angajaților înseamnă regândirea spațiilor de lucru deja existente și proiectarea cu o abordare complet nouă a celor ce urmează să fie construite. Facilitățile gândite de dezvoltatorii imobiliari împreună cu managementul companiilor au în centru adaptarea la modul de lucru post-pandemic și un grad ridicat de confort pentru toți angajații.
În acest context, optimizarea spațiilor de birouri și măsurile suplimentare de siguranță sanitară au devenit prioritare pentru dezvoltatori și proiectanți. Stilul de lucru hibrid a ridicat ștacheta în acest sens, pentru că angajații doresc să găsească la birou aceleași opțiuni și facilități pe care le au acasă, pe lângă siguranța că starea de sănătate nu le este afectată.
Ca urmare, percepția pe care o avem asupra spațiilor de lucru trebuie să se schimbe, iar primul și cel mai important pas este aderarea la standarde internaționale de sănătate a clădirilor, cum este
IMMUNE Building Standard™, care are scopul de a certifica reziliența spațiilor de birouri la amenințările pentru sănătatea angajaților. Acest standard este o certificare pentru clădiri, ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, care au rolul de a îmbunătăți protecția sanitară a spațiilor de birouri.
Inițiativele pentru sănătate și sustenabilitate sunt o etapă naturală, după creșterea gradului de sănătate al clădirilor, prin adoptarea de măsuri de siguranță sanitară. Dorința de a implementa un pachet complet, care pune accent atât pe protecția mediului, cât și pe sănătatea angajaților, a determinat dezvoltatori la nivel global, printre care și Genesis Property, să adere la UN Global Compact, o inițiativă ce are ca scop alinierea strategiilor și operațiunilor companiilor la principiile universale ale drepturilor omului, dreptul muncii și protejarea mediului.
Toate aceste măsuri au rolul de a atenua efectele negative ale lucrului exclusiv de acasă, în contextul în care din ce în ce mai mulți angajați declară că nu mai există o delimitare clară între viața personală și cea profesională. Transformarea biroului într-un loc confortabil și familiar îi va ajuta să facă mai ușor tranziția între casă și birou.


Alegerea unui spațiu de lucru potrivit nevoilor companiei
Implementarea unui pachet complet, care pune accentul pe protecția mediului, sustenabilitate și sănătatea angajatului, este esențială pentru revenirea în siguranță la birou, fie în regim hibrid sau cu prezență 100% fizică. De aceea, compartimentarea optimă a spațiilor de lucru și crearea unui ambient plăcut se numără printre preocupările dezvoltatorilor și proiectanților acestor spații.
Starea de bine a angajaților trebuie abordată atât în plan fizic, cât și psihic, pentru ca revenirea la stilul de viață de dinainte de pandemie să fie cât mai naturală și lipsită de incidente.
Adaptarea și proiectarea birourilor trebuie să urmeze toate aceste standarde de siguranță (pentru angajați și pentru mediu), iar fiecare companie în parte are propriile planuri de revenire la birou: fie o zi lucrată pe săptămână de la birou, fie mai multe, iar aceste aspecte trebuie luate în calcul în planurile de proiectare și reproiectare, care trebuie adaptate fiecărui stil.
Pentru un
dezvoltator de proiecte imobiliare care ia în considerare toate aceste aspecte de siguranță, este importantă îmbinarea dintre designul interior, elementele de confort care dau angajaților o stare de bine, sustenabilitatea clădirilor și transformarea biroului într-un spațiu de colaborare și creativitate, care să crească productivitatea. Din această perspectivă, biroul devine o prelungire creativă a casei, pentru ca lucrul la birou să fie o revenire firească și treptată.
Înainte de pandemie, accentul era pus pe sustenabilitate și bunăstarea angajaților, iar în prezent, se adaugă la aceste criterii și sănătatea clădirilor, care este tot o modalitate eficientă de a proteja mediul. Consumul eficient de energie, reducerea deșeurilor și reciclarea corespunzătoare a acestora și clădirile verzi sunt concepte care coexistă și care creează împreună un impact scăzut asupra mediului.

Întoarcerea la ritmul de lucru obișnuit și grija pentru sustenabilitatea clădirilor și a spațiilor de birouri sunt strâns legate și pot fi definite ca un concept de „clădire sănătoasă”, un loc în care angajații vin cu plăcere și lucrează într-un mediu confortabil. De aceea, este esențial ca dezvoltatorii și proiectanții clădirilor de birouri să ia în considerare siguranța, sănătatea și starea de bine a angajaților atunci când concep planurile pentru clădirile de business sau le regândesc pe cele deja existente.

Sursa foto: Shutterstock

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cum să-ți actualizezi garderoba de primăvară?
23/04/2024 10:59

Cum să-ti actualizezi garderoba de primăvară? Începutul sezonului cald este momentul ideal să iti reconsideri stilul personal si să dai un refresh la garderobă. Există foarte multe aspecte de care ...

Povestea parfumului de trandafiri
23/04/2024 09:46

În grădina cu flori a naturii, există un personaj incantător care captivează simturile cu frumusetea si misterul său delicat: parfumul de trandafiri. În spatele fiecărui strop de esentă parfu ...

Inundații în Emirate. Trei filipinezi au murit
19/04/2024 15:39

Trei lucrători filipinezi au murit in urma unor inundaţiilor fără precedent care au afectat la inceputul acestei săptămani Emiratele Arabe Unite, unde traficul rămane perturbat vineri pe aeroportul din D ...

Colagenul și acidul hyaluronic, tinerețea la sticluță
18/04/2024 15:39

Colagenul si acidul hialuronic au devenit cuvinte de ordine in industria cosmetică, promise adesea ca solutia supremă pentru inversarea sau incetinirea semnelor vizibile ale imbătranirii. Aceste două comp ...

  Culorile frumuseții, o călătorie prin istoria fardurilor
18/04/2024 15:23

Fardurile au jucat un rol crucial in cultura si societatea umană de mii de ani, servind nu doar ca mijloace de infrumusetare, dar si ca simboluri ale statutului social, sănătătii si chiar moralitătii. De l ...

Povestea fructului miraculos
16/04/2024 13:51

 Într-o lume in care zahărul este omniprezent si lupta impotriva obezitătii si a bolilor legate de dietă continuă să fie o prioritate globală, apare un aliat neasteptat: fructul miraculos, sau ...

Evoluția Agentului Imobiliar: Cursurile Smart Experience de la Inter Imobiliare modelează profesioniștii de mâine
15/04/2024 14:02

 Ai observat vreodată cat de rapid se schimbă lumea imobiliarelor? Dacă esti agent imobiliar sau te gandesti să devii unul, e esential să fii mereu informat si pregătit pentru noile provocări. &Ici ...

La 48 de ani, Georgiana Văcaru are 10 băieți și 10 fete. Ireal câți urmași are femeia cu cei mai mulți copii din lume
12/04/2024 17:11

Georgiana Văcaru este o adevărată mamă eroină. Argeseanca născută in anul 1976 este femeia cu cei mai multi copii din Romania. La doar 48 de ani, femeia a adus pe lume 10 băieti si 10 fete. Iată povest ...

Surori siameze, dezvăluiri despre viața amoroasă. Ce se întâmplă dacă una dintre ele moare
11/04/2024 16:03

Desi la nastere cadrele medicale au spus că vor trăi doar cateva zile, două surori siameze, Carmen si Lupita Andrade, au sfidat sansele de supravietuire si se bucură de tot ce le oferă viata la cei 23 de a ...

 Cele mai populare branduri de ochelari de soare
09/04/2024 12:18

 Cele mai populare branduri de ochelari de soare  Într-o lume in care protectia ochilor de razele soarelui nu mai este doar o necesitate, ci si o declaratie de stil, este esential să alegi cor ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei