ACHIZIȚII pe bandă rulantă în pandemie: Armata şi MEN au cumpărat materiale de protecţie de la Unifarm în valoare de 5 milioane de euro

download

Dimensiune font:

| 27-07-2020 15:48

Apar noi informații despre achizițiile făcute de statul român, în pandemie, de la Unifarm, companie al cărei director a ajuns subiect de anchetă la DNA. De la începutul anului şi până în prezent, Compania Naţională Unifarm SA, societate cu capital deţinut integral de statul român şi aflată sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, a vândut cele mai multe materiale şi produse împotriva COVID-19 către Ministerul Apărării Naţionale și cel al Educației.

Datele sistemului electronic de achiziţii publice din România arată că CN Unifarm SA, condusă la acea vreme de directorul general Adrian Ionel, a avut cele mai mari contracte de furnizare şi acorduri cadru de furnizare de produse şi materiale împotriva coronavirusului cu Ministerul Apărării din România- UM 02464, conform Mediafax.

 

Armata României a fost prevăzătoare. Adrian Ionel a încheiat un prim acord de furnizare de biocide- dezinfectanţi, pe o perioadă de un an, pentru MApN- pe 28 ianuarie 2020, când încă în România şi în multe zone europene nu îşi făcuse apariţia noul coronavirus. Însă, la acea vreme, China notificase deja de o lună Organizaţia Mondială a Sănătăţii despre apariţia noului virus în Wuhan.

Acordurile cadru încheiate de UM 02464- Ministerul Apărării cu Unifarm au continuat în aprilie şi mai 2020, iar ele se ridică la o valoare de aproape 4 milioane de euro.

Unifarm a vândut în perioada 28 ianuarie- 14 mai 20207 prin şapte acorduri cadru (şase prin negociere fără publicare prealabilă şi unul prin procedură simplificată) către UM 02464 Ministerul Apărării măşti chirurgicale cu elastic, măşti FFP2, măşti FFP2 cu supapă respiraţie, mănuşi de examinare nitril, combinezon de protecţie şi ochelari de protecţie, alcool sanitar, dezinfectanţi - în valoare totală de 14.202.277,75 de lei. Adică de 2.958.807,86 de euro.

Pe lângă acestea, se mai adaugă şi alte şase contracte de achiziţii în sistemul electronic făcute în aprilie şi mai 2020 prin care Unifarm vinde UM 02464 Ministerul Apărării dezinfectanţi şi echipamente de protecţie de 4.484,461,74 de lei. Adică de 934.262, 862 de euro.

Vânzările Unifarm către UM 02464- Ministerul Apărării au fost în total de 3.893.071 euro şi s-au oprit cu o lună înaintea inculpării de către DNA a directorului general Unifarm, Adrian Ionel.

În luna inculpării lui Adrian Ionel de către DNA, ministerul condus de Monica Anisie a cumpărat de la Unifarm măşti de 1,1 milioane de euro

Cu o zi şi, respectiv, nouă zile înaintea inculpării DNA a şefului Unifarm, acesta a semnat alte două contracte mari de furnizare de măşti şi cu Ministerului Educaţiei şi Cercetării, condus de Monica Anisie.

La 14 iunie 2020, Adrian Ionel încheie contract prin negociere fără publicare prealabilă de furnozare de măşti faciale de uz medical tip II cu ministerul condus de Anisie de 735.731,25 de euro.

Iar la 22 iunie 2020, cu o zi înaintea inculpării din 23 iunie, Adrian Ionel mai încheie un contract asemănător cu ministerul Educaţiei, dar în valoare de 371.962,5 de euro.

Vânzările de măşti ale Unifarm către Ministerul Educaţiei sunt de 5.316.930 lei (1.107.693,75 de euro) şi se opresc după inculparea de către DNA a lui Adrian Ionel, arată datele sistemului electronic de achiziţii publice.

DIICOT şi-a cumpărat produse de 12.000 de euro, bani publici, dar a refuzat ofertele Unifarm

Prin achiziţii iniţiate din catalogul electronic şi nu numai, printre sutele de instituţii publice din România, Unifarm a mai vândut în timpul stării de urgenţă dezinfectanţi, combinezoane, materiale de protecţie şi teste rapide către SN Nuclearelectrica SA în total de 37.371 de euro, către Hidroelectica SA în total de 85.354, 16 euro, a vândut 28.000 de măşti, 56.000 de mănuşi şi dezinfectanţi către ANAF în total de 28.171 de euro, a vândut alcool sanitar şi Camerei Deputaţilor de 1451,02 euro, a vândut DGIA produse şi materiale în valoare totală de 2773 euro (DGIA având şi alte 12 achiziţii directe de produse de la alte firme de aproape 23.000 de euro), şi Secretariatul General al Guvernului- alcool sanitar de 231,18 euro.

Datele din sistemul de achiziţii arată că Secretariatul General al Guvernului a preferat să evite Unifarm în perioada pandemiei, dar şi ulterior şi să cumpere produse împotriva COVID19, măşti, dezinfectanţi şi produse de curăţenie de la alte firme private, în valoare totală de 37.073 euro.

Printre extravaganţele achiziţiilor Secretariatului General al Guvernului se numără cumpărarea unor insigne placate cu aur, personalizate (16 mm, cu cutie pluş) de la Bograve Advertising SRL de 7200 lei (1509,56 euro).

De asemenea, informaţiile electronice arată că, spre deosebire de DNA, DIICOT a refuzat ofertele Unifarm SA. Procurorii DIICOT şi-au luat măşti, termometre medicale, mănuşi, alcool sanitar în valoare totală de 12.078 euro de la alte firme private.

De la începutul anului până în prezent, Unifarm SA a vândut către majoritatea instituţiilor de stat din România produse şi materiale de protecţie împotriva noului coronavirus prin intermediul a 433 de acorduri de furnizare, peste 2000 de achiziţii iniţiate din catalogul electronic şi 613 de achiziţii directe.

La 23 iunie 2020, DNA l-a inculpat şi pus sub control judiciar pe pentru o perioadă de 60 de zile pe fostul director general al Unifarm SA, Adrian Eugen Ionel. Acesta este acuzat de procurori de mai multe fapte de corupţie şi de faptul că a pretins de la un intermediar suma de 760.000 de euro pentru un singur contract de achiziţie, atribuit fără nicio procedură, pentru echipamente de protecţie pe perioada pandemiei COVID-19. Din cele 3 milioane de măşti chirurgicale şi 250.000 de combinezoane, DNA arată că în România au ajuns doar 1 milion de măşti care nu corespundeau specificaţiilor tehnice şi doar 26.000 de combinezoane, estimând că prejudiciul din patrimoniul CN Unifarm SA se ridică la 2,38 milioane de lei. În plus, DNA îl acuză pe Adrian Eugen Ionel că a ajuns în 2016 şef al Unifarm cu încălcarea legii. Adrian Eugen Ionel a respins acuzaţiile pe care i le aduc procurorii şi se declară nevinovat. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:01

Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Rapoartele CIA, ultimele clipe ale lui Nicolae Ceaușescu și când a fost menționat pentru prima dată Ion Iliescu
18/05/2021 08:49

La mai bine de 30 de ani de la momentul Revolutiei decembriste, in presa internatională si nu numai, au apărut documente desecretizate ale CIA, in care se vorbeste, pe larg, despre ceea ce se intampla in Roma ...

România rămâne cel mai mare producător de floarea-soarelui din Uniunea Europeană
18/05/2021 08:13

Romania rămane cel mai mare producător de floarea-soarelui din Uniunea Europeană, ocupand primul loc şi in 2020 atat in ceea ce priveşte producţia, cu un total de 2,07 milioane de tone, cat şi la supra ...

Românii, pesimiști din cauza pandemiei și a banilor
14/01/2021 07:45

Romanii au inceput noul an cu o stare de pesimism in legătură cu situatia generală din tară, arată un sondaj realizat de Institutul Roman de Evaluare si Strategie (IRES). Potrivit datelor, romanii, chiar ...

Trei sferturi dintre români sunt de acord să ajute persoanele nevoiașe, de sărbători
16/12/2020 13:15

  Peste trei sferturi (76%) dintre persoanele intervievate in cadrul unui studiu realizat de World Vision International (WVI) la nivel global au declarat că este important ca anul acesta, de Crăciun, s ...

 Aproape 1,4 milioane de copii din România rabdă de foame
02/11/2020 12:10

  Potrivit unui comunicat transmis luni de SOS Satele Copiilor din Romania a lansat o campanie de strangere de fonduri, „Ajută copiii cei mai afectaţi de pandemie”, pentru a atrage atenţia ...

 VIDEO - 5 ani de la tragedia Colectiv
29/10/2020 15:06

  30 octombrie 2015, Romania avea să trăiască cea mai mare tragedie din istoria postdecembristă- Incendiul din clubul Colectiv. Ora 22.30 pe scenă urcă trupa Goodbye to Gravity. În timpul conc ...

VIDEO - Hărţuirea sexuală la locul de muncă persistă în industria divertismentului
28/10/2020 17:49

Hărţuirea sexuală la locul de muncă este o problemă persistentă in industria divertismentului, după 3 ani de cand mişcarea #MeToo a obţinut atenţia globală, arată un studiu realizat de Hollywood Com ...

Foc de armă într-un centru comercial din Voluntari. Un bărbat, căutat de polițiști
15/09/2020 16:14

Poliţiştii din Ilfov caută un bărbat care, marti, 15 septembrie, a tras cu un pistol in incinta societătii comerciale unde lucra. După focul de armă, bărbatul a fugit cu un autoturism. Biroul de presă ...

Copil torturat de mamă, live pe Facebook. Poliția s-a autosesizat și femeia este anchetată
14/09/2020 12:34

 Sute de oameni indignati de modul in care mama isi tratează copilul au scris mesaje de revoltă pe Facebook, după ce imaginile au fost făcute publice. Imaginile au fost postate de o tanără care a ...

ULTIMA ORĂ: Doi deținuți găsiți morți în celulă
14/09/2020 11:16

Unul dintre deţinuţi este din judeţul Giurgiu, iar celălalt din Bucureşti. Autoritătile desfăşoară cercetări la faţa locului pentru a stabili cum s-a intamplat incidentul. 

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei