1poluare
1poluare2
poluare-iasi-feb-29-2008-polution-iasi-feb-2008
praf_in_iasi

Dimensiune font:

Cum a ajuns Iaşul în topul celor mai poluate oraşe din România

| 07-06-2017 05:45

Despre depăşirile valorilor admise de pulberi în suspensie în Iaşi se vorbeşte de ani buni, dar cu toate acestea măsurile vizând eliminarea fenomenului s-au lăsat aşteptate * de-abia anul acesta s-a pus accent pe protejarea ieşenilor de praf şi aceasta doar după ce Uniunea Europeană a ameninţat România cu declanşarea procedurilor de infringement, vizate fiind trei municipii: Bucureşti, Braşov şi Iaşi * realitatea, însă, este că din 2012 încoace staţiile care monitorizează calitatea aerului au înregistrat multiple depăşiri ale valorilor maxime admise, ceea ce înseamnă practic că, de cinci ani, municipalitatea nu a făcut nimic sau a făcut prea puţin pentru ca acest lucru să fie remediat.


Poluarea aerului cauzată de depăşirea indicatorului PM10 (pulberi în suspensie) este o problemă gravă, manifestată în municipiul Iaşi în anii precedenţi şi în mod special în anul 2012. Rezultatele monitorizării calităţii aerului în anul 2012 în municipiul Iaşi au evidenţiat un număr total de 91 depăşiri ale valorii limită zilnice la indicatorul particule în suspensie PM10, determinate gravimetric, din care 58 depăşiri s-au înregistrat la staţia de trafic IS-1 Podu de Piatră, 8 depăşiri la staţia de fond urban IS-4 Copou Sadoveanu şi 25 depăşiri la staţia de fond rural-trafic IS-6 Bosia Ungheni. Mai mult, în staţia de trafic IS-1 Podu de Piatră s-a înregistrat un număr de 71 depăşiri ale valorii limită zilnice pentru protecţia sănătăţii umane, care a fost redus la 58 de depăşiri în urma aplicării prevederilor Art. 21 din Directiva 2008/50/CE privind contribuţia datorată resuspensiei particulelor în urma tratării carosabilului cu nisip sau sare în timp de iarnă.

Tot în staţia de trafic Podu de Piatră s-a înregistrat o depăşire la media anuală, pentru PM10 determinat gravimetric, de 47,63 μg/m3 faţă de 40 μg/m3 care este valoarea limită anuală pentru protecţia sănătăţii umane prevăzută în Legea 104 din 15 iunie 2011 privind calitatea aerului înconjurător.

 Reţeaua de monitorizare a calităţii aerului din Zona Metropolitană Iaşi este formată din 6 staţii automate amplasate în zone reprezentative pentru tipurile de staţii existente şi a fost realizată prin proiect PHARE RO 2002. Poluanţii monitorizaţi sunt specifici fiecărui tip de staţie şi se raportează la valorile limită prevăzute în Legea nr. 104 din 15 iunie 2011 privind calitatea aerului înconjurător. Cele şase staţii sunt dotate cu analizoare automate care măsoară continuu concentraţiile în aerul înconjurător ale următorilor poluanţi: dioxid de sulf (SO2), oxizi de azot (NO2, NOx), monoxid de carbon (CO), benzen (C6H6), ozon (O3), particule în suspensie (PM10).

Comisia Europeană spune că, de fapt, poluarea ar fi început în 2007

Doi ani mai târziu, Comisia Europeană a lansat un infringement împotriva României, pe motiv că aceasta nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine. Potrivit rapoartelor oficiale prezentate de forul european, cetăţenii din unele zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi sunt expuşi continuu unor niveluri nesănătoase de poluare. „România nu îşi protejează cetăţenii de poluarea cu particule fine (PM10). Aceste particule fine provin din emisiile generate de industrie, trafic şi încălzirea locuinţelor şi pot cauza astm, afecţiuni cardiovasculare, cancer pulmonar şi deces prematur”, se arată în comunicatul CE. Comisia Europeană reaminteşte, că, în conformitate cu legislaţia UE, statele membre au obligaţia de a limita expunerea cetăţenilor la particulele de acest tip. Potrivit ultimelor rapoarte din 2012, „cetăţenii din anumite zone din Bucureşti, Braşov şi Iaşi au fost expuşi în mod aproape continuu unor niveluri nesănătoase de PM10 încă din 2007”, fără a se întreprinde nimic pentru protejarea sănătăţii acestora.

Cu toate acestea, oficialii Agenţiei pentru Protecţia Mediului au ţinut să precizeze că materiale de presă referitoare la faptul că, în ţara noastră, cetăţenii (printre care şi ieşenii) sunt supuşi continuu unor niveluri nesănătoase depoluare nu sunt fondate. „Iaşul nu este un oraş poluat. Un oraş poluat ar fi cel care la toate cele patru staţii care monitorizează situaţia s-ar înregistra depăşiri la toate substanţele. Nu avem astfel de depăşiri. Suntem în limitele normale ale unei zone urbane mari, aglomerate. Nu e nimic ieşit din comun, cu excepţia problemei cu pulberile”, spunea Bogdan Victor Davideanu, directorul executiv al APM Iaşi, în 2014. Totuşi, şefii agenţiei au admis că există şi depăşiri ale valorilor maxime admise în ceea ce priveşte pulberile în suspensie, mai ales în zona staţiei din Podul de Piatră, dar că, la nivelul unui an întreg şi raportat pentru tot oraşul, acestea nu ating pragul de 35 de depăşiri, cât acceptă organismele europene.

Măsurile pentru reducerea poluării, sublime, dar lipsesc cu desăvârşire!

Paradoxal, în ciuda avertismentelor şi chiar numărul şantierele din oraş se diminuase începând cu sfârşitul anului 2014, tradiţionalul plan anual vizând îmbunătăţirea calităţii aerului în Iaşi coincidea cu cele publicate în anii anteriori. Din acest, ieşenii aflau că poluarea în Iaşi se va reduce după „organizarea de campanii de conştientizare a populaţiei privind rolul esenţial al cetăţenilor în gestionarea fenomenului de poluare la nivel urban”! La fel de inutilă a fost şi măsura vizând „alocarea unui număr verde sau implementarea unei aplicaţii pentru telefoanele mobile la care se pot face sesizări referitoare la nerespectarea regulilor de bune practici”. Alte măsuri pot fi considerate ca fiind ipocrite atât timp cât se vorbeşte despre „alocarea primei benzi de circulaţie doar pentru transportul în comun şi vehicule de intervenţie, pentru arterele pe care există trasee de transport în comun”.

Restricţionarea traficului greu prin centrul oraşului este o altă măsură care a mai fost propusă, dar care nu s-a aplicat niciodată. În ciuda mutării Vămii în CUG, TIR-urile continuă să tranziteze fără probleme centrul oraşului şi mai toate cartierele. În acelaşi plan se vorbeşte în fiecare an de „O zi în oraş fără maşini”, în condiţiile în care în ultimii ani s-a putut circula fără restricţii pe 22 septembrie.

În fine, nici măsura vizând înlocuirea maşinilor personale vechi nu pare aplicabilă, atât timp cât Programul Rabla nu mai tentează niciun şofer, iar alte măsuri vizând stimularea cumpărării de maşini nepoluante nu s-au luat de ani bun. Ajungem astfel la cuvintele şefului APM Iaşi, Victor Bogdan Davideanu, expirmate în urmă cu trei ani. „Depăşirile la pulberile în suspensie vor dispărea când Salubris îşi va cumpăra maşini de măturat cu aspiratoare, moderne. Sau când RATP va avea bani să-şi reînnoiască parcul auto. Nu în ultimul rând, când transportatorii români vor avea şi conştiinţă în aceeaşi măsură ca şi banii de care dispun, deci când vor cheltui şi pentru protecţia mediului. Până atunci, se circulă cu toate hârburile. România este o groapă de gunoi în privinţa autoturismelor”, spunea acesta, în februarie 2014.

Cât priveşte reorganizarea circulaţiei la nivelul reţelei pentru descongestionarea traficului, dezvoltarea de rute ocolitoare pentru transportul de marfă prin amenajarea variantelor de ocolire Nord, Nord – Vest şi Sud – Est, este o utopie să credem că lucrurile se vor rezolva de la sine, atât timp au trecut zece ani de când se vorbeşte de realizarea autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş. La fel stau lucrurile şi cu reabilitarea liniei de tramvai Iaşi – Dancu, nepusă în practică de ani buni şi fără de care nu se poate vorbi de o legătură între zona ERA – Centura uşoară Sud şi DC 27.

Practic, doar măsurile ce vizează extinderea arealului cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în zona centrală a Iaşului, precum şi accesului pietonal şi cu bicicleta către zona de agrement Ciric au fost singurele iniţiative concrete, la fel ca şi cele vizând extinderea zonelor verzi.

 

Cauzele care generează depăşirea valorii maxime sunt multiple, însă cele mai importante sunt traficul şi încălzirea urbană. Dacă în ceea ce priveşte operatorul de termoficare, acesta a promis că se va conforma tuturor prevederilor referitoare la poluare, în cazul TIR-urilor care tranzitează Iaşul nu se văd realizări concrete.

 

În 2014, staţiile de mediu indicau valori acceptabile

Urmare a monitorizării calităţii aerului prin cele 6 staţii automate, în anul 2014, în Zona Metroplitană Iaşi s-au înregistrat un număr total de 76 depăşiri ale valorii limită zilnice pentru protecţia sănătăţii umane, la indicatorul particule în suspensie PM10 înregistrate în toate staţiile de monitorizare, determinate gravimetric, din care: 26 depăşiri s-au înregistrat la staţia de trafic IS-1 Podul de Piatră, 3 depăşiri la staţia de fond rural IS-4 Copou Sadoveanu, 22 depăşiri la staţia de fond suburban IS-5 Tomeşti şi 25 depăşiri la staţia de fond urbantrafic IS-6 Bosia Ungheni. În anul 2014, se observă că numărul de depăşiri ale valorii limită zilnice la indicatorul particule în suspensie PM10 determinate gravimetric în toate staţiile de monitorizare a calităţii aerului s-a situat sub numărul de 35 stabilit conform Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător. Nu s-a depăşit valoarea limită anuală pentru protecţia sănătăţii umane (40 μg/m3) la indicatorul PM10 în nicio staţie de monitorizare a calităţii aerului din aglomerarea Iaşi.

Problemele au reapărut în 2016

După doi ani, probleme poluării în Iaşi a fost repusă pe tapet primarul Mihai Chirica admiţând că Iaşul se află la doi paşi de a intra în procedura de infringement pe care Uniunea Europeană o aplică oraşelor care nu-şi protejează cetăţenii de poluarea cu praf (PM 10). „Am participat la o discuţie foarte aprinsă, aş putea să-i spun, în ceea ce priveşte riscul de infringement pe care-l are Iaşul, sau România datorită deselor depăşiri privind poluarea cu PM 10. Până în momentul de faţă sunt 33 de depăşiri şi mai sunt acceptate doar două până la sfârşitul acestui an”, spunea edilul. Declaraţia acestuia survenea la scurt timp după ce tot primarul Iaşului susţinea, într-un interviu acordat un site cu tentă ecologistă, că depăşirile înregistrate de staţia din Podul de Piatră se datorează faptului că „cei de la Agenţia de Protecţie a Mediului au pus instalaţia de măsurare lângă o brutărie”!

Faci bloc, faci şi rampă de spălare!

Îmbucurător, însă, este faptul că, de această dată, şeful oraşului a anunţat măsuri concrete pentru diminuarea gradului de poluare cu praf, în condiţiile în care ani la rândul planurile municipalităţii vizând acelaşi demers făceau referire la măsuri de ordin general şi mai puţin punctuale. „Vrem să introducem o reglementare, chiar de luna viitoare: orice autorizaţie de construire va avea obligatoriu introdusă existenţa rampei de spălare, indiferent că faci o casă sau un bloc. Vom aduce noi (n.r. Primăria Iaşi) o schiţă sumară privind felul cum va trebui să arate această rampă de spălare”, a explicat Mihai Chirica.

O altă măsură vizează SC Salubris, care, pe viitor, va avea un program săptămânal de spălare a arterelor intens circulate din oraş. „Prin hotărâre de CLM, vom perimetra o anumită zonă, după care vom face o descriere pe fiecare bulevard şi vom şti că lunea se spală - dau un exemplu – B-dul Independenţei, A. Panu, Str. Palat, Pd. Roş - şi nu mai parchează nimeni. A doua zi ne ducem pe Nicolina, a treia zi ne ducem prin alt cartier...”, adaugă primarul oraşului. De asemenea, municipalitatea va reglementa regimul parcărilor din oraş, prin crearea unei structuri specializate în organigrama Primăriei, care va urmări respectarea a două reguli esenţiale în viziunea edilului-şef: cine parchează plăteşte, iar cine opreşte în locuri interzise, de asemenea, plăteşte!

O altă hotărâre a Primăriei vizează spaţiile verzi din aproprierea trotuarelor, acea plat-bandă. „Şi în această primăvară s-a constatat că spaţiul verde nu rezistă peste iarnă. Agresivitatea oricărui tip de antiderapant provoacă dispariţia acelui spaţiu verde. Prin urmare la vom scoate, nu vor rămâne decât acele casete ale copacilor. În compensaţie, vom crea spaţii verzi în zone unde acestea nu există”, a explicat Chirica. Mai mult, Primăria Iaşi va continua să monteze pavele ecologice între blocuri astfel încât să creeze noi locuri de parcare fără schimbarea destinaţiei de spaţiu verde.

Camioane puse să circule între anumite ore sau zile

O nouă decizie se referă la transportatori: indiferent de natura mărfii cărate de camioane, toate vehiculele vor trebui să aibă prelate. Mai mult decât atât, municipalitatea ieşeană intenţionează să introducă restricţii de trafic greu. „Altfel pus, să împărţim traficul greu pe repere orare în cadrul zilei şi pe zile în cadrul săptămânii. Să încercăm să diluăm astfel traficul greu, poate reuşim să-i convingem să circule mai mult sâmbătă când indicatorii de trafic sunt foarte scăzuţi”, a mai spus primarul.

Nu a fost uitată nici Compania de Transport Public Iaşi, care va trebui să opereze pe zonele unde există staţii de măsurare a calităţii aerului doar cu autobuze EURO 6.

Cât de mult vor conta aceste măsuri, se va vedea la nivelul deciziilor pe care le vor lua organismele europene în cazul Iaşului. Oricum, singurul lucru cert este că poluarea în oraş va dispărea în momentul în care vor exista variante de ocolire a Iaşului. „Cred că este nevoie să atragem atenţia supra susţinerii proiectelor de investiţii pentru că în caz contrar România va plătit penalităţi către Comisia Europeană, bani pe care i-am putea folosi asltfel”, afirma, luna trecută, Mihai Chirica. Tudor DAMASCHIN

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

 

 

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L.– societate în faliment, dosar nr. 4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip “ferma creștere suine”) situată în extravilanul Com. Ibănești, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcția C1 în sup. de 98 mp, Construcția C2 în sup. de 720 mp și Construcția C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creștere suine și panouri fotovoltaice– Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare - 303.650 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preț de pornire 80% din valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr. crt. – Denumirea bunurilor – Buc. – Preț de pornire lei - fără TVA 1 – Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricație 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 – 1 – 244.922 2 – Vidanjă TESTORE model C160, fabricație 2015 – 1 – 62.640 3 – Semănătoare de plante prașitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricație 2014, nr. de identificare 2141001 – 1 – 43.622 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 09, 16, 23 și 29.11.2018, ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, etaj 1, Cabinet nr. 13, Jud. Iași, Complex de Birouri NH BUSINESS, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA– pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la Piraeus Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru reprezentantul societății cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă. Taxa de participare și contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la Piraeus Bank Iaşi. În cazul în care creditorul garantat Piraeus Bank România SA îşi exprimă intenția de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitație, caiet de sarcini, cauţiune) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, str. Sf. Lazăr, nr. 4, bl. Penes Curcanul, TR. 5, etaj 1, cabinet nr. 13, jud. Iași, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
CENTRUL DE EXPERTIZĂ ÎN INSOLVENŢĂ SPRL anunţă în datele de 9.11.2018; 23.11.2018; 7.12.2018; 21.12.2018; orele 12.00, organizarea la sediul lichidatorului din Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanul, cam. 13-14, a licitaţiilor publice cu strigare pentru debitoarea SC ALFINCOOL SA, situată în Iaşi, str. Platou Abator nr. 5, vânzarea pe ansamblu imobiliar din Iaşi, str. Abator nr. 5 format din: Teren 21200 mp pe care sunt edificate construcţii: C1 Post trafo nr. inventar 3131 C3 Cabină Poartă nr. inventar 1518 C4 Cabină basculă nr. inventar 5112 C5 Anexă depozit nr. inventar 1504 C6 Depozit spirt vrac nr. inventar 1504 C7 Atelier preparare P+2E nr. inventar 1518 C8 Atelier îmbuteliere P+1E nr. inventar 1520 C9 Depozit produse finite nr. inventar 1522 C10 Hală fabricaţie P+2E nr. inventar 1501 C11 Staţie hidrofor nr. inventar 1523 C12 Atelier+Garaje+Magazii nr. inventar 1523 C13 Depozit cereal nr. inventar 1411 C14 Depozit carburanţi nr. inventar 1517 C15 Pavilion administrative nr. inventar 1502 Pe teren sunt edificate şi alte constructii (depozit borhotformat din cistern, depozit de brut-cisterne, birouri desfacere, puţ apă şi pompe, beci, staţie epurare) neintabulate care au fost luate în considerare în evaluarea proprietăţii. Preţul de vânzare al ansamblului imobiliar - 1.109.000 euro fără TVA. Prețul se va achita la echivalentul în lei din ziua efectuării plăţii. Cei interesaţi se vor adresa la sediul lichidatorului sau la tel. mobil 0774006236; 0723366786; 0747059149.
Licitaţie publică 22.10.2018 1.Informaţii generale privind locatorul: Comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 2. Obiectul concesionării: Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului privat al comunei Bivolari: T16 p50/16 Tabara 582,70 mp. Proprietăţi imobiliare aparţinând domeniului public al comunei Bivolari: T26 1133/1 Bivolari 210,0 mp. 2.1 Procedura aplicată - Licitaţie publică cu ofertă în plic; 3. Informaţii privind documentaţia de atribuire; comuna Bivolari, cu sediul în Bivolari, CIF 4540682 Adresa poştală: localitatea Bivolari, judeţul Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.1. Modalitatea prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire: documentaţia se obţine de la sediul locatorului; 3.2. Denumirea şi adresa compartimentului de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire: Bivolari, jud. Iaşi, Telefon: 0232/298555, Fax: 0232/298508 3.3. Preţul documentaţiei de atribure este de 50 lei. 3.4. Data limită pentru solicitarea clarificărilor 18.10.2018, ora 14.00; 4. Informaţii privind ofertele: 4.1. Data limită de depunere a ofertelor 19.10.2018, ora 14.00 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Bivolari, cu sediul în Bivolari, jud. Iaşi; 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: 1 ex. (plic închis şi sigilat); 5. Data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor 22.10.2018, ora 9.00;
ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Darex Trade S.R.L., cu sediul social în sat Letea Veche, comuna Letea Veche, str. Alexandru Ioan Cuza, nr. 308, jud. Bacău C.U.I. 30442730 nr. de înreg. O.R.C. J 04/684/2012, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, numit potrivit Sentinței nr. 243/12.04.2018, pronunţată de Tribunalul Bacău, în dosarul nr. 3761/110/2017, anunţă scoaterea la vânzare, individual, prin licitaţie publică cu strigare la data de 12.11.2018, ora 13.00, în conformitate cu Strategia de vânzare aprobată de adunarea creditorilor în şedinţa din data de 20.09.2018 şi cu prevederile Legii nr. 85/2014, a activelor societăţii debitoare, după cum urmează: Nr. activ – Denumire și descriere active – Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.*) – Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.*) SEMIREMORCĂ, CAROSERIA CAMION CU PRELATĂ, MARCA SCHMITZ, TIP S01, AN FABRICAŢIE 1996, NR. IDENTIFICARE WSMS6080000079206, BC-07-PSS, MASA PROPRIE 6960 KG, MASA MAX. ADMISIBILĂ 39000 KG, – 9.760,00 lei – 9.760,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.11.2018, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în data de 12.11.2018, ora 13.00, şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014 privind procedura de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă şi ale strategiei de vânzare aprobată de adunarea creditorilor din data de 20.09.2018. Pentru participarea la licitaţie, potenţialii cumpărători trebuie să depună la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, str. Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, până la data de 11.11.2018, ora 13.00, documente prevăzute în caietul de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, Aleea Nicolina nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–13.00, până pe data de 11.11.2018, ora 13.00, în baza unei programări prealabile. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0758049901, 0757545545, 0232/243864 sau e-mail secretariat@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L. Manager de caz, practician în insolvență, Lucian Andronic
Patru din cinci adolescenţi români au fost ţinta hărţuirilor în mediul online
02/05/2018 04:30

O treime dintre părinţi limitează timpul petrecut de copii pe internet, pentru a-i proteja de pericole, in condiţiile in care riscurile asociate creşterii copiilor intr-o lume digitală le dau părinţilor ...

  Premieră la Teatrul Luceafărul -- „O Poveste Japoneză”
13/03/2018 06:39

    Spectacolul „O poveste japoneză: Marume şi Yoneyama”, a cărui premieră va avea loc peste cateva zile, a adus pe scena Teatrului Luceafărul o echipă redutabilă şi un regizor d ...

Comorile neştiute ale Iaşului
08/11/2017 12:15

 De la Iaşi la Moşna nu faci mai mult de o oră cu maşina, pe un drum asfaltat. Se vede că sunt oameni gospodari in zonă, după casele ingrijite. Cele bătraneşti se strecoară timid de după pomii i ...

Cine a luat primii bani europeni în Regiunea de Nord-Est
24/10/2017 13:15

Cele mai recente date publicate de Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est arată că doar 59 de proiecte au primit toate avizele necesare şi sunt in implementare prin Programul Operaţional Regional 20 ...

 

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Cum a ajuns inima Bucovinei pe primul loc la spaţii moderne de retail
23/08/2017 06:01

În municipiul Suceava, zonele industriale Burdujeni şi Şcheia mai păstrează doar in mică măsură vechile activităţi productive. Lucian Gheorghiu, director al Camerei de Comerţ şi Industrie Sucea ...

Cum a ajuns Vasluiul polul sărăciei
16/08/2017 11:30

Este greu de crezut că in urmă cu 27 de ani industria municipiului Vaslui, reşedinţa unuia dintre cele mai sărace judeţe din ţară, dădea peste 20.000 de locuri de muncă, jumătate din populaţia local ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

Perla Moldovei, vaca de muls a băieţilor deştepţi
24/05/2017 05:45

La poalele Nemirei, ascunsă de falnice păduri, işi aşteaptă astăzi turiştii staţiunea balneoclimaterică Slănic Moldova, cunoscută inaintea anilor '90 atat in ţară, cat şi peste hotare drept Perla ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...