default

Dimensiune font:

Regii licitaţiilor trucate

| 14-09-2016 06:00

Două rapoarte explozive arată cum, în ultimii doi ani, s-a furat pe rupte din banul public în judeţul Iaşi * licitaţii cu dedicaţie, sporuri salariale nejustificate, plata incorectă a unor debite sunt doar câteva din sursele de muls preferate ale acestor instituţii * Curtea de Conturi şi Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice au găsit prăpăd în ograda unor instituţii publice ieşene şi a unor primării, în cadrul unor investiţii de milioane de lei * rapoartele scot la suprafaţă nereguli în consolidarea Catedralei Mitropolitane şi licitaţii suspecte la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi


În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii salariale nejustificate, lipsa auditului intern, Iaşul este arătat cu degetul la toate capitolele. Exemple stau în modul eronat în care s-au gestionat debite la nivelul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Iaşi, majorări salariale şi sporuri nejustificate la nivelul Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor Iaşi, dezastru în contabilitatea Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G.I.M. Georgescu” Iaşi, iar auditul public intern, în cadrul unor instituţii ieşene precum Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor (ITCSMS) Iaşi nici nu a existat. Problemele organizării auditului intern au generat, la rândul lor, alte ilegalităţi, în contextul în care nu exista un control al modului în care s-a cheltuit banul public în instituţiile respective. La AJPIS Iaşi, de exemplu, inspectorii au descoperit că, în perioada 2014 s-a plătit o sumă de 429 mii lei, reprezentând cheltuieli de deviz, peste cotele legale sau cele contractate, inclusiv penalităţi. În aceeaşi perioadă, la ITCSMS Iaşi s-au găsit probleme cu nemiluita, începând de la majorarea nelegală a cheltuielilor de personal prin spor de toxicitate, spor de antenă, plata unor indemnizaţii aferente concediului de odihnă peste cuantumul legal ori promovarea unui funcţionar public pe o treaptă de salarizare necorespunzătoare.

 

Nereguli la Mitropolie şi la Institutul de Cardiologie

 

În 2014, Curtea de Conturi a găsit primele nereguli în contractele de consolidare a firmei care s-a ocupat de Catedrala Mitropolitană. Potrivit ultimului raport anual, la această investiţie s-a alocat, în perioada anilor 2013 – 2014, prin transfer către Compania Naţională de Investiţii, suma de 967 mii lei pentru lucrări de intervenţie în primă urgenţă, în situaţia în care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nu avea elaborate şi aprobate reglementări pentru stabilirea condiţiilor şi modalităţii de virare a unor asemenea fonduri. Este inexplicabil cum MDRAP a dat aceşti bani şi, mai mult, Compania Naţională de Investiţii nu a justificat lucrările de intervenţie în primă urgenţă, utilizând sumele pentru plata unor servicii de proiectare şi lucrări de consolidare la Catedrala Mitropolitană Iaşi.

La Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G.I.M. Georgescu” Iaşi, auditul Curţii de Conturi a observat că nu s-a constituit şi evidenţiat fondul de dezvoltare al spitalului, în sumă de 3.494 mii lei, nu s-au întreprins demersuri în vederea recuperării cheltuielilor efectuate pentru servicii medicale invalidate. Mai mult, s-au decontat nelegal unele servicii financiar-contabile, de audit, medicină generală, juridice, asistenţă în inginerie.

 

Corecţii de aproape un milion de lei

 

Curtea de Conturi a descoperit, în proiectul de reabilitare şi modernizare a Campusului „Tudor Vladimirescu”, mai multe nereguli în procedura de licitaţii. Controlul efectuat în 2014 arată că, „din verificarea procedurii de atribuire a contractului de furnizare a două module cogenerative pentru energie electrică şi termică cu accesoriu lucrări şi punere în funcţiune, a reieşit faptul că autoritatea contractantă (Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iaşi – n.r.) a restricţionat accesul operatorilor economici la procedura de atribuire a contractului de furnizare, prin impunerea în fişa de date a achiziţiei a unor cerinţe minime de calificare disproporţionate în raport cu natura şi complexitatea contractului de achiziţie publică”. S-au ridicat astfel semne de întrebare dacă licitaţia ar fi fost cu dedicaţie, în condiţiile în care nu s-au specificat anumite detalii tehnice şi standarde de calitate. În acest caz, Curtea de Conturi a recomandat aplicarea unei corecţii financiare de 5% din valoarea contractului, respectiv 1.002 mii lei, impactul financiar asupra cheltuielilor verificate fiind de 972 mii lei.

Acelaşi procedeu s-a petrecut la nivelul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, cu ocazia unor lucrări la DN 29 Suceava-Botoşani, pe o lungime de 39 de kilometri. În urma verificărilor, Curtea de Conturi a sesizat nereguli referitoare la utilizarea unor cerinţe de calificare nelegale şi nerelevante, având caracter restrictiv în ceea ce priveşte demonstrarea experienţei similare, iar pagubele au fost însemnate. „Pentru abaterile identificate s-a aplicat valoarea cea mai mare a corecţiei financiare de 10% din valoarea contractului, respectiv suma de 6.455 mii lei, impactul financiar asupra cheltuielilor declarate în anul 2014 fiind de 3.216 mii lei”, arată raportul Curţii de Conturi. Acestea nu au fost singurele nereguli în licitaţiile DRDP Iaşi. Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a avertizat, în două rânduri, conducerea DRPD Iaşi pentru întârzieri în transmiterea anunţului de atribuire pe SEAP.

Prăpăd în contabilităţile primăriilor

 

În 2014, mai multe primării ieşene au apelat la Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală prin intermediul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale. Controlul efectuat în privinţa cheltuielilor efectuate a arătat că, la nivelul consiliilor locale Dumeşti şi Mogoşeşti, AFIR a avizat în mod eronat şi decontat cheltuieli reprezentând contravaloarea unor servicii, bunuri sau lucrări de construcţii şi instalaţii, în condiţiile în care au fost constatate nereguli în procedura de achiziţie desfăşurată de aceşti beneficiari. Astfel, s-au virat sume importante de bani pentru investiţii finanţate prin FEADR, în condiţiile în care existau suspiciuni în licitaţiile organizate de cele două primării. În acest caz, raportul arată că a fost derulată o procedură de achiziţii pentru servicii de proiectare şi asistenţă tehnică în condiţiile în care aceste servicii erau deja efectuate, beneficiarii au încredinţat serviciile de dirigenţie de şantier unei persoane fizice organizate ca întreprindere individuală, care nu era atestată în acest sens şi care la rândul său a subcontractat în totalitate aceste servicii, au fost subcontractate în mod necorespunzător o parte a lucrărilor sau serviciilor, ofertantul câştigător nu a făcut dovada îndeplinirii cerinţelor din fişa de date a achiziţiei privitoare la capacitatea tehnică şi/sau profesională, ba mai mult, la data vizitei pe teren a auditorilor, a rezultat faptul că executantul nu şi-a îndeplinit contractul încheiat cu beneficiarul, aflându-se în insolvenţă. În urma acelui control, impactul financiar total stabilit a fost de 2.837 mii lei.

 

Primării amendate pentru contractele cu dedicaţie

 

În paralel, un control efectuat anul trecut de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a scos la suprafaţă contractele pentru care s-au încercat tentative de fraudare a licitaţiei. Din acest motiv, mai multe comune ieşene au fost amendate. De exemplu, în cadrul unei achiziţii de 10.000 tone de produse de balastieră, administraţia comunei Belceşti a fost amendată cu 50.000 lei pentru divizarea contractului de achiziţie publică, în contracte de valoare mai mică, cu scopul de a evita publicarea licitaţiei pe SEAP.

Tot aici, pentru un proiect de amenajare a drumurilor de acces la exploataţiile agricole din Belceşti, primăria a primit avertisment pentru netransmiterea ori transmiterea cu întârziere în SEAP a unei notificări cu privire la achiziţia directă, a cărei valoare depăşeşte echivalentul în lei a 5.000 euro, şi un alt avertisment pentru neaplicarea unei proceduri de atribuire competitive, pentru încheierea contractului, în proiectul de extindere a sistemului de alimentare cu apă în comună. Pentru aceleaşi nereguli a fost aplicată o amendă de 40.000 lei la Popeşti, iar la Butea, primăria a fost sancţionată cu 80.000 lei în contractul de lucrări pentru modernizarea DC 82D, pentru neaplicarea procedurii de atribuire competitivă. Culmea, nici unul dintre primarii acestor unităţi administrativ-teritoriale nu îşi amintesc de aceste amenzi, poate şi pentru a nu recunoaşte modul suspect în care se dau contractele pe tarlaua lor. 

 

Cum se dezvoltă Iaşul din punct de vedere agricol EXCLUSIV


 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Tribunalul Iași, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8669/99/2017 (526/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum şi a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Tutun și Ziare” S.R.L. Iași, cu sediul în municipiul Iași, str. Bălţii nr. 6, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV – Valoare -lei- 1. Chioşcuri ziare dezafectate - 10.906,00; 2. Utilitare dacia Logan - 10.230,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2020. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 13.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 27.04.2020, 04.05.2020, 11.05.2020, 18.05.2020 și 25.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanției de participare la licitație de 30% din prețul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât și documentele de înființare și împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanției de participare la licitație, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toți cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informații suplimentare se pot obține la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, județul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035, 0727/850575 și 0744/291653..
IGPR ANULEAZĂ demiterea polițistului Valer Kovacs
21/05/2020 18:14

Politistul demis de conducerea IPJ Timis prin aplicarea unor sanctiuni revine la muncă. Acesta a contestat măsura demiterii sale la IGPR, care a dispus anularea sanctiunilor care au făcut posibilă eliberare ...

Un politist care s-a opus amenzilor COVID-19, instiintat ca va fi trecut in rezerva!
14/05/2020 21:10

Despre agentul sef Valer Kovacs, politistul de la IPJ Timis care s-a opus public amenzilor Covid-19 (amenzi care au fost declarate ilegale de catre Curtea Constitutionala), s-ar putea spune ca n-a “dansat ...

Ion Cristoiu, despre efectele negative ale autoizolării: Omul nu mai are unde să scape de el / Foarte multe cupluri se vor destrăma
30/03/2020 07:37

Jurnalistul Ion Cristoiu spune că autoizolarea are ca efect pozitiv redescoperirea lucrurilor simple, a familiei. În emisiunea “Gandurile lui Cristoiu”, jurnalistul a vorbit si despre efectel ...

OUG anticipate. CCR, decizie de ULTIMĂ ORĂ
12/03/2020 11:14

Curtea Constitutională a Romaniei a dezbătut, joi, exceptia de neconstitutionalitate a Avocatului Poporului in legătură cu ordonanta de urgentă 26/2020 privind alegerile anticipate. CCR ar fi decis că o ...

DIICOT, anunț despre dosarul furturilor din camioane aflate în mers
10/03/2020 14:51

DIICOT anuntă că 25 de persoane au fost retinute pentru 24 de ore in dosarul furturilor din camioanele aflate in mers. Potrivit unui comunicat al DIICOT, transmis marti, cei 25 de inculpati au fost retinuti ...

DNA, REACȚIE la imaginile cu Sorina Pintea în cătușe
05/03/2020 19:04

Directia Natională Anticoruptie a avut o primă reactie fată de imaginile cu Sorina Pintea in cătuse. "Cu referire la imaginile in care inculpata Pintea Sorina, arestată prin decizie a Tribunalului B ...

Arestare Mario Iorgulescu. Tribunalul București ia astăzi decizia
05/03/2020 14:47

Tribunalul Bucureşti decide joi dacă emite mandat de arestare pe numele lui Mario Iorgulescu. Tribunalul Bucureşti a dezbătut marţi cererea procurorilor de arestare in lipsă a lui Mario Iorgulescu, fiul ...

Motivare dosarul Colectiv:
05/03/2020 13:52

Tragedia din Colectiv este rezultatul unei activităţi infracţionale in lanţ, se arată in motivarea sentintei Tribunalului Bucuresti. Judecătorii au fost de părere că atitudinea ulterioară a unor inculp ...

EXCLUSIV! Câți ani de închisoare riscă Axinte de la Vacanța Mare. Detalii nebănuite din dosarul de șantaj
21/02/2020 15:07

Umoristul Florin Petrescu, parte a grupului de comedie ”Vacanta Mare”, a fost, miercuri, la DNA, unde s-au reluat investigatiile intr-un dosar deschis in urmă cu 8 ani, pentru trafic de influentă, ...

Bărbat din Blaj, prins la pescuit pe Târnava Mare cu metoda ”greblare”. A rămas fără ustensile și s-a ales cu dosar penal
20/02/2020 17:47

Politistii Sectiei 5 Politie Rurală Blaj l-au depistat, pe malul raului Tarnava Mare, pe un bărbat de 43 de ani, din Blaj, in timp ce pescuia prin metoda ”greblare”. Fapta s-a petrecut in data de ...


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!


CTP IASI- Totul pentru sanatatea ta!