default

Dimensiune font:

Regii licitaţiilor trucate

| 14-09-2016 06:00

Două rapoarte explozive arată cum, în ultimii doi ani, s-a furat pe rupte din banul public în judeţul Iaşi * licitaţii cu dedicaţie, sporuri salariale nejustificate, plata incorectă a unor debite sunt doar câteva din sursele de muls preferate ale acestor instituţii * Curtea de Conturi şi Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice au găsit prăpăd în ograda unor instituţii publice ieşene şi a unor primării, în cadrul unor investiţii de milioane de lei * rapoartele scot la suprafaţă nereguli în consolidarea Catedralei Mitropolitane şi licitaţii suspecte la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi


În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii salariale nejustificate, lipsa auditului intern, Iaşul este arătat cu degetul la toate capitolele. Exemple stau în modul eronat în care s-au gestionat debite la nivelul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Iaşi, majorări salariale şi sporuri nejustificate la nivelul Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor Iaşi, dezastru în contabilitatea Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G.I.M. Georgescu” Iaşi, iar auditul public intern, în cadrul unor instituţii ieşene precum Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Seminţelor şi Materialului Săditor (ITCSMS) Iaşi nici nu a existat. Problemele organizării auditului intern au generat, la rândul lor, alte ilegalităţi, în contextul în care nu exista un control al modului în care s-a cheltuit banul public în instituţiile respective. La AJPIS Iaşi, de exemplu, inspectorii au descoperit că, în perioada 2014 s-a plătit o sumă de 429 mii lei, reprezentând cheltuieli de deviz, peste cotele legale sau cele contractate, inclusiv penalităţi. În aceeaşi perioadă, la ITCSMS Iaşi s-au găsit probleme cu nemiluita, începând de la majorarea nelegală a cheltuielilor de personal prin spor de toxicitate, spor de antenă, plata unor indemnizaţii aferente concediului de odihnă peste cuantumul legal ori promovarea unui funcţionar public pe o treaptă de salarizare necorespunzătoare.

 

Nereguli la Mitropolie şi la Institutul de Cardiologie

 

În 2014, Curtea de Conturi a găsit primele nereguli în contractele de consolidare a firmei care s-a ocupat de Catedrala Mitropolitană. Potrivit ultimului raport anual, la această investiţie s-a alocat, în perioada anilor 2013 – 2014, prin transfer către Compania Naţională de Investiţii, suma de 967 mii lei pentru lucrări de intervenţie în primă urgenţă, în situaţia în care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nu avea elaborate şi aprobate reglementări pentru stabilirea condiţiilor şi modalităţii de virare a unor asemenea fonduri. Este inexplicabil cum MDRAP a dat aceşti bani şi, mai mult, Compania Naţională de Investiţii nu a justificat lucrările de intervenţie în primă urgenţă, utilizând sumele pentru plata unor servicii de proiectare şi lucrări de consolidare la Catedrala Mitropolitană Iaşi.

La Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G.I.M. Georgescu” Iaşi, auditul Curţii de Conturi a observat că nu s-a constituit şi evidenţiat fondul de dezvoltare al spitalului, în sumă de 3.494 mii lei, nu s-au întreprins demersuri în vederea recuperării cheltuielilor efectuate pentru servicii medicale invalidate. Mai mult, s-au decontat nelegal unele servicii financiar-contabile, de audit, medicină generală, juridice, asistenţă în inginerie.

 

Corecţii de aproape un milion de lei

 

Curtea de Conturi a descoperit, în proiectul de reabilitare şi modernizare a Campusului „Tudor Vladimirescu”, mai multe nereguli în procedura de licitaţii. Controlul efectuat în 2014 arată că, „din verificarea procedurii de atribuire a contractului de furnizare a două module cogenerative pentru energie electrică şi termică cu accesoriu lucrări şi punere în funcţiune, a reieşit faptul că autoritatea contractantă (Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iaşi – n.r.) a restricţionat accesul operatorilor economici la procedura de atribuire a contractului de furnizare, prin impunerea în fişa de date a achiziţiei a unor cerinţe minime de calificare disproporţionate în raport cu natura şi complexitatea contractului de achiziţie publică”. S-au ridicat astfel semne de întrebare dacă licitaţia ar fi fost cu dedicaţie, în condiţiile în care nu s-au specificat anumite detalii tehnice şi standarde de calitate. În acest caz, Curtea de Conturi a recomandat aplicarea unei corecţii financiare de 5% din valoarea contractului, respectiv 1.002 mii lei, impactul financiar asupra cheltuielilor verificate fiind de 972 mii lei.

Acelaşi procedeu s-a petrecut la nivelul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, cu ocazia unor lucrări la DN 29 Suceava-Botoşani, pe o lungime de 39 de kilometri. În urma verificărilor, Curtea de Conturi a sesizat nereguli referitoare la utilizarea unor cerinţe de calificare nelegale şi nerelevante, având caracter restrictiv în ceea ce priveşte demonstrarea experienţei similare, iar pagubele au fost însemnate. „Pentru abaterile identificate s-a aplicat valoarea cea mai mare a corecţiei financiare de 10% din valoarea contractului, respectiv suma de 6.455 mii lei, impactul financiar asupra cheltuielilor declarate în anul 2014 fiind de 3.216 mii lei”, arată raportul Curţii de Conturi. Acestea nu au fost singurele nereguli în licitaţiile DRDP Iaşi. Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a avertizat, în două rânduri, conducerea DRPD Iaşi pentru întârzieri în transmiterea anunţului de atribuire pe SEAP.

Prăpăd în contabilităţile primăriilor

 

În 2014, mai multe primării ieşene au apelat la Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală prin intermediul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale. Controlul efectuat în privinţa cheltuielilor efectuate a arătat că, la nivelul consiliilor locale Dumeşti şi Mogoşeşti, AFIR a avizat în mod eronat şi decontat cheltuieli reprezentând contravaloarea unor servicii, bunuri sau lucrări de construcţii şi instalaţii, în condiţiile în care au fost constatate nereguli în procedura de achiziţie desfăşurată de aceşti beneficiari. Astfel, s-au virat sume importante de bani pentru investiţii finanţate prin FEADR, în condiţiile în care existau suspiciuni în licitaţiile organizate de cele două primării. În acest caz, raportul arată că a fost derulată o procedură de achiziţii pentru servicii de proiectare şi asistenţă tehnică în condiţiile în care aceste servicii erau deja efectuate, beneficiarii au încredinţat serviciile de dirigenţie de şantier unei persoane fizice organizate ca întreprindere individuală, care nu era atestată în acest sens şi care la rândul său a subcontractat în totalitate aceste servicii, au fost subcontractate în mod necorespunzător o parte a lucrărilor sau serviciilor, ofertantul câştigător nu a făcut dovada îndeplinirii cerinţelor din fişa de date a achiziţiei privitoare la capacitatea tehnică şi/sau profesională, ba mai mult, la data vizitei pe teren a auditorilor, a rezultat faptul că executantul nu şi-a îndeplinit contractul încheiat cu beneficiarul, aflându-se în insolvenţă. În urma acelui control, impactul financiar total stabilit a fost de 2.837 mii lei.

 

Primării amendate pentru contractele cu dedicaţie

 

În paralel, un control efectuat anul trecut de Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a scos la suprafaţă contractele pentru care s-au încercat tentative de fraudare a licitaţiei. Din acest motiv, mai multe comune ieşene au fost amendate. De exemplu, în cadrul unei achiziţii de 10.000 tone de produse de balastieră, administraţia comunei Belceşti a fost amendată cu 50.000 lei pentru divizarea contractului de achiziţie publică, în contracte de valoare mai mică, cu scopul de a evita publicarea licitaţiei pe SEAP.

Tot aici, pentru un proiect de amenajare a drumurilor de acces la exploataţiile agricole din Belceşti, primăria a primit avertisment pentru netransmiterea ori transmiterea cu întârziere în SEAP a unei notificări cu privire la achiziţia directă, a cărei valoare depăşeşte echivalentul în lei a 5.000 euro, şi un alt avertisment pentru neaplicarea unei proceduri de atribuire competitive, pentru încheierea contractului, în proiectul de extindere a sistemului de alimentare cu apă în comună. Pentru aceleaşi nereguli a fost aplicată o amendă de 40.000 lei la Popeşti, iar la Butea, primăria a fost sancţionată cu 80.000 lei în contractul de lucrări pentru modernizarea DC 82D, pentru neaplicarea procedurii de atribuire competitivă. Culmea, nici unul dintre primarii acestor unităţi administrativ-teritoriale nu îşi amintesc de aceste amenzi, poate şi pentru a nu recunoaşte modul suspect în care se dau contractele pe tarlaua lor. 

 

Cum se dezvoltă Iaşul din punct de vedere agricol EXCLUSIV


Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. ALDO S.R.L. Vaslui, cu sediul social în mun. Vaslui, str. Traian, bl. 228, sc. A, etaj 2, ap. 9, jud. Vaslui, C.U.I. RO 3337184, nr. de înreg. O.R.C. J37/918/1992, potrivit Sentinţei nr. 924/2013 din data de 23.10.2013, pronunţată de Tribunalul Vaslui – Secţia Civilă, în dosarul nr. 2980/89/2012, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare pentru data de 14.06.2019, ora 13.00, respectiv 28.06.2019, ora 13.00 a următorului activ proprietatea S.C. Aldo S.R.L. Vaslui: Nr. crt. - Denumire activ - Valoare pornire (lei fără T.V.A.) Activul nr.1 Proprietate imobiliară comercială – Magazin Mixt: Construcție – „Magazin Mixt” situată în mun. Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr. 279, jud. Vaslui, în vecinătatea benzinăriei Bemoil, cu suprafața construită de 40,50 mp și supr. utilă de 38,50 mp – extratabulară – construită pe terenul unei persoane fizice - 14.190,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.06.2019, ora 14.00, respectiv 27.06.2019, ora 14.00 la sediul lichidatorului judiciar M.R.L. Iași din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iași. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0755132474; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231 e-mail: vanzari@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L..
Publicaţie de vânzare a SC Macormar Invest SRL LD EXPERT GRUP IPURL, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Macormar Invest SRL, cu sediul în Sat Pralea, Comuna Căiuți, Jud. Bacău, CUI 17013846 RC J4/2236/2004 - societate în faliment, Dosar nr. 199/110/2016 - Tribunalul Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare următoarele bunuri mobile: Autoutilitară Volkswagen Transporter 70X02D, nr. înmatriculare BC 91 VID, nr. Omologare B112151111J70E2, an fabricație 1997, număr identificare WV1ZZZ70ZVH038335, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare verde - Preț 7.700 lei; Autovehicul Volkswagen Golf Variant, nr. înmatriculare BC 06 TDN, nr. omologare ABVK1N1911T13E3, an fabricație 2001, număr identificare WVWZZZ1JZ1W579319, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare alb - Preț 4.760 lei; Autoutilitară N3 MAN TGA 18463 - autotractor, nr. înmatriculare BC 15 VID, nr. omologare BJMATG1D11B95R3, an fabricație 2001, număr identificare WMAH05ZZZ1M326355, cilindree 12.816 cmc, combustibil motorină, culoare roșu - Preț 27.790 lei; Semiremorcă KOGEL SNC024, nr. înmatriculare BC 05 EDX, nr. omologare D121150011B3800, an fabricație 2003, număr identificare WK05NC02430708571, culoare galben - Preț 8.540 lei. Bunurile mobile se vând în bloc sau individual. Prețurile nu conțin TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 27 mai, 03 iunie, 10 iunie, 17 iunie, 24 iunie 2019, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării caietului de sarcini de 250 lei; - dovada achitării taxei de participare de 250 lei; - dovada achitării cauţiunii de 30% din preţul de pornire al licitaţiei; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64BRDE380SV46276803800 deschis pe numele debitoarei SC Macormar Invest SRL la BRD-Groupe Societe Generale. Cererile de participare se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cel mai târziu cu o zi înainte de ziua şi ora licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit (5 zile calendaristice de la data licitaţiei) duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Publicația de vânzare se completează cu prevederile din Caietul de sarcini. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar cel târziu cu 3 zile înainte de ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar - telefon: 0746153363. Lichidator judiciar LD EXPERT GRUP IPURL
Publicaţie de vânzare SC Alexandra Lux SRL LD EXPERT GRUP IPURL Huşi, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Alexandra Lux SRL, cu sediul ȋn mun. Bacău, str. Nordului, nr. 61-59, jud. Bacău, CUI 33438580, J4/689/2014, dosar nr. 3534/110/2017 pe rolul Tribunalului Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare: Autoturism Opel Zafira, an fabricaţie 2009, cilindree 1686 cmc, sursa de energie motorină, număr de înmatriculare BC-03-HBB, la preţul de pornire de 14.400 lei (fără TVA). Licitaţiile vor avea loc în datele de 24 şi 31 mai, 07 iunie 2019, orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitării cauţiunii - 10% din preţul de pornire al licitaţiei; c. dovada achitării taxei de participare in suma de 500 lei; d.dovada achitării caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64 BRDE 380SV 48114953800 deschis la BRD-GSG SA pe numele debitoarei SC Alexandra Lux SRL. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor se va adresa lichidatorului judiciar cu cel puţin 48 de ore înaintea licitaţiei. Informaţii lichidator judiciar la numărul de telefon 0746153363. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
S-a ales praful de obiectivele industriale ale Iaşului
26/05/2019 10:42

Combinate precum Fortus, Nicolina sau Terom au fost făramiţate prin privatizări defectuoase sau rău-intenţionate. Alte branduri comuniste ale oraşului, precum Lactis, Unirea, Avicola, Zimbru sau Ţigarete ...

Comorile neştiute ale Iaşului
19/05/2019 00:00

 De la Iaşi la Moşna nu faci mai mult de o oră cu maşina, pe un drum asfaltat. Se vede că sunt oameni gospodari in zonă, după casele ingrijite. Cele bătraneşti se strecoară timid de după pomii i ...

Leonardo da Vinci era ambidextru. Surpriza din cea mai veche lucrare a marelui geniu al Renaşterii - VIDEO
13/04/2019 09:36

 Leonardo da Vinci, considerat cel mai mare geniu al Renaşterii, era ambidextru, arată o echipă de istorici de artă din Italia care au analizat in detaliu cel mai vechi desen cunoscut al acestuia. Ana ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Cum a ajuns inima Bucovinei pe primul loc la spaţii moderne de retail
23/08/2017 06:01

În municipiul Suceava, zonele industriale Burdujeni şi Şcheia mai păstrează doar in mică măsură vechile activităţi productive. Lucian Gheorghiu, director al Camerei de Comerţ şi Industrie Sucea ...

Cum a ajuns Vasluiul polul sărăciei
16/08/2017 11:30

Este greu de crezut că in urmă cu 27 de ani industria municipiului Vaslui, reşedinţa unuia dintre cele mai sărace judeţe din ţară, dădea peste 20.000 de locuri de muncă, jumătate din populaţia local ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

Perla Moldovei, vaca de muls a băieţilor deştepţi
24/05/2017 05:45

La poalele Nemirei, ascunsă de falnice păduri, işi aşteaptă astăzi turiştii staţiunea balneoclimaterică Slănic Moldova, cunoscută inaintea anilor '90 atat in ţară, cat şi peste hotare drept Perla ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Lapte şi miere pentru sistemul de învăţământ
12/04/2017 05:25

 De la inceputul anului, de cand a fost investit, actual Guvern a adoptat o serie de măsuri pentru toţi actorii implicaţi in actul educaţional, fie că este vorba despre elevi, studenţi, cadre didacti ...