DRIV3R Review
Dimensiune font:
DRIV3R Review
Driv3r este incredibil si chiar da dovada de o oarecare doza de originalitate, mai ales la inceput. Lasati-ma sa va explic. Sunt la mine acasa si trebuie sa ajung la sediul Politiei. Toate bune si frumoase. Apas tastele default de cand lumea (WASD) si misc de mouse. Oops. E invert on. Apas Esc si imi apare un meniu. Aleg Settings si nimic. Setarea pur si simplu nu era acolo. Oops, quit game. Modific invert mouse si aleg new game din nou. Ma trezesc in aceiasi casa, de data aceasta fericit ca pot sa ma misc in voie. Ajung in garaj. Hmm, de obicei trebuie sa apas E, ma gandesc eu. Apas si miracol, Tanner (eroul principal) intra in masina. Apas W si camera se intoarce 180 de grade pe orizontala. Hmm, poate e sageata. Oops, nu e. Numpad 8? Nici ala. Ce dracu? Apas Esc a doua oara, intru in settings si surpriza. Nu poti sa-ti setezi tastele preferate decat in cazul in care iesi din joc in meniul principal. Asta e, ies a doua oara si dau o raita prin setarile jocului. Inainte in cazul masinii este ‘, iar inapoi este /. Z si X sunt stanga si dreapta. Buuun! Hai sa le las asa o perioada. New Game! Blah-blah garaj, intru in masina, ies in strada (acolo parcata o alta parca ceva mai rapida) si ma indrept spre Politie. Ajung acolo, moment in care ofiterul de serviciu imi spune ca pot sa intru la un mic exercitiu de trageri. My favorite! Usa se inchide in urma mea iar eu sunt cu mainile goale. H…H, H, H?!?! Nimic! Hmm!! Intre timp apar tinte care bineinteles ca dupa un timp si dispar. Asta e, quit game, options…aha…e Tab nu e H. Bine macar ca reload e R. New game, casa, garaj, Politie, Tab (inainte sa intru la trageri, doar asa ca sa fiu sigur). Cu pistolul in mana si increzator in mine insumi intru pe usa care se inchide in urma mea. Apare prima tinta, clic buton stanga mouse….pauza. WHAT THE FUCK?!?!?!? N-am alta solutie decat Quit Game, Options, nu mai tin minte ce era dar nu cred ca mai conteaza, setez totul cum trebuie ca sa nu mai am probleme si intru din nou in joc. Ati ghicit! New Game! Impusc toate tintele, sunt fericit, next mission. Te afli afara. Trebuie sa intri intr-o masina (singura parcata este una a Politiei) si sa urmaresti un alt echipaj care se indreapta spre locul infractiunii anuntata prin radio. Cum nu eram obisnuit sa conduc, bineinteles ca nu mi-a reusit nici dupa a cincea oara. Personal, nu ma obisnuisem nici macar cu sensitivitatea exagerata a mouse-ului pe care nu poti sa o setezi pentru ca nu exista o asemenea setare in joc (exista doar look sensitivity a carei modificare nu schimba nimic). Din pacate am descoperit asta in timpul unei noi experiente de genul Quit Game/New Game ca mai sus. Din fericire, odata inceputa misiunea cu urmarirea echipajului de Politie, jocul a inceput sa salveze, astfel incat Continue Game a devenit brusc favoritul meu. Trauma era insa prea puternica asa ca am fost nevoit sa parasesc universul mirific al lui Driv3r si sa iau o pauza. Stau si ma gandesc ce om a proiectat jocul asta si sincer sa fiu, imi e frica sa-mi expun aici parerea despre el. Cum e posibil sa nu-ti poti seta tastele in timpul jocului? Ma rog, sa zicem ca as intelege, cu toate ca asa ceva este inacceptabil, dar in cazul asta introdu domne’ niste pop-up-uri care sa-ti dezvaluie tainele tastelor. Ma intreb ce om in toate mintile ar mai continua sa joace Driv3r, asta dupa ce prima impresie este jalnica.
Driv3r te scoate din minti (asta ca si cum nu ar fi deja clar avand in vedere introducerea). Uite acum, de exemplu. E 03:25 dimineata, iar eu ma chinui de aproape o ora sa trec de o misiune. Asta inseamna ca am incercat-o de vreo 20-25 de ori. Nu va speriati. Asta nu e tot. Mie mi-au trecut nervii de mult. Daca esti violent, cu siguranta nu vei reusi nici in ruptul capului sa joci acest joc si asta pentru ca el este o adevarata provocare pentru astfel de persoane. Ceva totusi ma indeamna sa mai incerc. Povestea este intr-adevar captivanta, iar vocea lui Michael Madsen se potriveste de minune. De fapt, Driv3r este socant. Avem pe de o parte masinile/barcile cu motor/motocicletele care se balangane stanga-dreapta la cea mai usoara apasare de taste, plus o grafica infecta, iar pe de alta parte imi e dat sa ascult cea mai buna coloana sonora pe care am intalnit-o in viata mea in vreun joc si un voice-acting de nota 10. Cum de e posibil asa ceva? Nici nu stiti ce am in cap in acest moment. Nu pot sa cred cata ura si frustrare am adunat pe parcursul misiunilor pe care le-am parcurs.
Majoritatea problemelor jocului apar din cauza engine-ului. Sa analizam cateva exemple. Ma plimb cu barca si ajung intr-un loc in care trebuie sa impusc cativa smecheri. OK! No problem! Dar oare sunt in stare de asa ceva? Prima problema REALA care iti apare dinainte este cum te dai jos din barca si sa nu intelegeti ca ma refer la tasta E (care e default). Pur si simplu modelul 3D al lui Tanner si cel al barcii au o problema impreuna. Ma rog, o rezolv pana la urma, insa, intre timp, sunt unii care trag in mine de zor. Apuc sa capacesc si eu vreo doi moment in care imi apare mesajul fatal: You died! Alt exemplu, si mai frustrant, este ca in momentul in care unul dintre baietii rai se ascunde in spatele unei balustrade sau al unui bar, el devine invincibil, chiar daca tu il vezi. Daca nu mai iese de acolo, poti sa tragi in el cat vrei pentru ca acea balustrada sau bar dupa caz se comporta exact ca un perete. Alteori te afli chiar in fata lui, descarci mitraliera in el si culmea, nu moare. Mai mai sa-ti faci cruce cu stanga. De AI nu mai vorbesc. Ei nu stiu sa se mute dintr-un loc in altul sau sa se acopere unul pe celalalt, ci pur si simplu stau pe loc si in momentul in care te vad trag sau cum spune nevasta-mea: Ei sufera de SAI” (suicidal artificial intelligence). Ce mi s-a parut a fi nesimtire crasa din partea programatorilor a fost faptul ca baietii rai nu apar decat in momentul in care intri efectiv intr-o anumita locatie, asa ca tu degeaba incerci sa te uiti si sa-ti faci un plan pentru ca nu stii niciodata unde se vor gasi ei.
Masina este alt cosmar. Pe langa faptul ca jocul NU este jucabil din tastatura asa cum era si normal, condusul masinilor nu iti da senzatia de viteza care ar trebui sa fie prezenta la un asemenea joc. In primul rand trebuie sa va marturisesc ca am fost nevoit sa cuplez un gamepad fara de care nu as fi fost in stare sa termin nici macar prima misiune adevarata. Spun asta pentru ca primele doua sunt un fel de training sau tutorial, dar ala e tutorial in care nu ti se prezinta tastele si posibilitatile pe care ti le ofera jocul? Hai sa fim seriosi. Ma rog, cuplez gamepadul, moment in care situatia se schimba drastic. Am terminat misiunea din prima. Daca veti incerca sa controlati masina din taste veti observa ca la cea mai usoara atingere ea vireaza ca si cum ai fi apasat si frana de mana. Asa ceva este inadmisibil. Am jucat destule jocuri de acest gen cu ajutorul tastaturii si nu am avut probleme. Aici insa, ai nevoie de gamepad. Poate ar fi trebuit sa vina la pachet cu jocul.
In momentul in care conduci apare o a doua problema extrem de frustranta si anume pozitionarea defectuoasa a camerei. Din pacate, ea se afla mult prea jos, astfel incat, in momentul in care conduci masina Politiei abia vezi ce ai in fata. Cealalta camera e o incercare de first person, insa in masura in care controlul masinii este deplorabil, perspectiva aceasta este pur si simplu inutilizabila. Recunosc ca modelele masinilor sunt destul de bine realizate, cu toate ca se putea mult mai bine si ca deformarea acestora este impresionanta, insa in masura in care nu prea ai voie sa distrugi masina in momentul in care efectuezi o misiune, asemenea facilitati sunt cam in plus. Pai de ce imi prezinta ei in tot felul de trailere modalitati de distrugere a masinilor, daca in majoritatea misiunilor nu pot face asta fara sa risc un mare FAILED? Ceva nu se pupa aici. Daca pe partea de grafica si de gameplay jocul e o varza totala (nu am gasit alta exprimare la ora asta si sincer s fiu nu cred ca ar fi alta mai buna), din punct de vedere al storyline-ului pot spune cu mana pe inima ca straluceste. Povestea si dialogurile in combinatie cu secventele cinematice, muzica din fundal si vocile folosite, fac din Driv3r un joc de nota 10. Se vede clar ca au pus accentul pe aceasta parte a jocului, insa au uitat un singur lucru. Indiferent ce ai face cand te uiti la un film, el tot ajunge la final. Un joc insa nu. Un joc nu este indiferent, ci este un univers care se schimba in functie de actiunile tale. Din pacate, producatorii nu au luat asta in calcul si a iesit un film, cu vagi incercari de a-l determina pe privitor sa-si mai bage codita din cand in cand. Povestea este extrem de captivanta, insa in momentul in care il urmaresti pe Tico de vreo 50 de ori iti cam vine sa iesi din joc, sa pornesti un soft de captura a desktop-ului, sa stergi jocul fisier cu fisier, sa encodezi filmul pe un P4 la 3.6GHz cu 1GB Ram si un 6800GT pe care Driv3r rula cu 8 frame-uri pe secunda cand pornea barca, sa uploadezi filmuletul asta undeva si sa spamezi casutele de mail ale celor de la Reflections Interactive si Atari cu mailuri continand linkul. Timp de cativa ani, asta asa ca sa se invete minte si sa nu o mai dea in bara cu DrIVer.
E 11:00 de dimineata. Am trecut de mult de Tico, dar si de alte misiuni care mai de care mai incalcite. Majoritatea acestora sunt compuse din doua sau trei parti, astfel incat in momentul in care iesi de tot din joc si intri la loc, esti nevoit sa reiei si prima parte. Gustul amar dat de lovitura de la inceputul jocului mi-a ramas si acum. Imi pare rau si spun asta pentru ca jocul promitea foarte mult. Urasc sa spun ca poate data viitoare va fi mai bine pentru ca fraza asta ma face sa ma simt ca si cum as fi pierdut timpul aiurea. Prefer sa fiu optimist si sa am incredere in cei de la Reflections Interactive. Prefer sa visez frumos. Prefer toate astea pentru ca stiu ca in iunie voi juca San Andreas. Sunt cat de cat la curent cu disputa dintre Rockstar si Reflections Interactive, insa trebuie sa recunosc ca Driv3r nu se ridica nici macar pana la genunchiul lui GTA. Stiu ca probabil sunt multi fani ai seriei Driver care ma urasc deja, insa uneori e bine sa revenim cu picioarele pe pamant. E trist, dar asta e. Speranta, totusi, nu moare niciodata. Daca veti juca, jucati macar pana cand ajungeti in Nisa sau Istanbul. Orasele acestea arata mult mai bine decat Miami, iar misiunile aici sunt mai interesante. O ultima chestie. Jocul nu ruleaza pe placi video fara suport pentru pixel shaders. Pai nu era clar?!?!?
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau