100.000 de angajati din HoReCa vor fi concediati pana la finele anului. Pierderile vor fi de 3 miliarde de euro

000  96821125505500

Dimensiune font:

| 07-10-2020 12:50

Circa 100.000 de angajati din sectorul HoReCa vor fi concediati pana la finele anului, iar industria va suferi pierderi de trei miliarde de euro, ca urmare a restrictiilor decise de Guvern in contextul pandemiei de Covid-19, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Calin Ile, presedintele Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.

El a afirmat ca hotararea de marti a Comitetului Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta privind reinchiderea restaurantelor si cafenelelor a fost luata fara ca autoritatile sa prezinte vreo dovada ca acest sector a contribuit la raspandirea infectiei.

"Dupa aceasta decizie de a inchide restaurantele fara comunicare si fara argumente prezentate logic, din nou vom fi nevoiti sa trimitem in somaj oameni care cu foarte mare greutate am reusit sa-i tinem in aceasta perioada dificila. Pana acum vorbeam de faptul ca 40% din angajatii HoReCa vor fi concediati pana la finalul anului, iar acum, cu aceasta decizie, se mai adauga 10 procente. Din 230.000 de oameni angajati in hotelurile si restaurantele din Romania la inceputul anului, am estimat pana acum ca circa 80.000 vor fi concediati pana la finalul anului, dar acum cred ca ajungem la 90-100.000. Ceea ce este foarte mult", a subliniat Ile.

Potrivit acestuia, sectorul a supravietuit pana acum datorita deciziilor luate de Guvern privind asigurarea somajului tehnic si compensarea a 41,5% din salariu dupa reintoarcerea la munca a oamenilor.

 

Citește și Șase start-upuri din România, invitate într-un proiect internațional dedicat Inteligenței Artificiale

"Estimam ca industria noastra in anul 2020 va pierde circa 60% din cifra de afaceri. Anul trecut am avut cinci miliarde de euro incasati de HoReCa, iar 60% inseamna o pierdere de circa trei miliarde de euro", a continuat reprezentantul industriei.

Contributia directa la PIB a sectorului HoReCa este de 2,79%, iar cea totala este de 5,4%.

 

 


"Multe restaurante nu se vor mai deschide niciodata, iar cele mai expuse acestui risc sunt cele care platesc chirii pentru spatii, precum cele din mall-uri sau din alte centre comerciale", a adaugat Ile.

Responsabilii din sector vor solicita Guvernului in perioada imediat urmatoare un plan de masuri de compensare. Prima intalnire este planificata pentru vineri, la Ministerul Muncii, iar saptamana viitoare este posibila o discutie cu premierul Ludovic Orban.

"Masurile cerute de industria HoReCa vizeaza trei paliere: masuri compensatorii pentru angajati, infuzie de cash in industria noastra, prin suplimentarea granturilor si a sumelor alocate sectorului, precum si reducerea de taxe si impozite, precum cele pe cladiri si terenuri, dupa modelul din Marea Britanie, unde s-a luat decizia ca un an sectorul sa fie scutit de plata taxelor", a conchis Ile.

 


Prefectul Capitalei, Gheorghe Cojanu, a anuntat marti ca in cadrul sedintei Comitetului Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta s-a decis ca s-a decis reinchiderea restaurantelor si cafenelelor, ca urmare a raspandirii Covid-19.

"Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice in unitatile de tip restaurante si cafenele, in interiorul cladirilor, nu este permisa in Municipiul Bucuresti. Se face o exceptie pentru unitatile de cazare - hotel, pensiune, alte asemenea - unde este permisa servirea in interior, dar numai pentru cei care sunt cazati in respectivele unitati de cazare. O alta precizare se refera la activitatea salilor de spectacole, concerte si alte asemenea. Este interzisa. In momentul in care rata de incidenta va reveni sub 1,5 la mie, vor fi reluate. Ne vom reintruni si vor fi reluate aceste activitati", a precizat prefectul. 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:09

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 313613, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Regional Nord
23/04/2024 10:50

 Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 3 ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”    Spitalul Județean de Urgență Vaslui ,
23/04/2024 09:30

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Spitalul Judetean de Urgentă Vaslui

ANUNȚ DE SELECȚIE PARTENER ÎN VEDEREA ACCESĂRII  GRANTURILOR PENTRU SPRIJINIREA ANTREPRENORILOR ÎN DEZVOLTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE AVANSATE  	 AGROPAN IMPEX S.R.L, cu sediul social în Municipiul Iaşi, Calea CHIŞINĂULUI, Nr. 29, Bloc Corp C4, Judet
22/04/2024 15:48

 ANUNT DE SELECTIE PARTENER ÎN VEDEREA ACCESĂRII GRANTURILOR PENTRU SPRIJINIREA ANTREPRENORILOR ÎN DEZVOLTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE AVANSATE   AGROPAN IMPEX S.R.L, cu sediul ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Euro rămâne la trei bani de „cota” 5 lei
21/04/2024 22:17

* un raport recent al unei bănci comerciale estimează, pentru finalul anului un curs, un curs al euro de „5,05 cu presiuni de depreciere a leului provenite dinspre deficitul de cont curent incă mare, d ...

Cine sunt cei mai mari angajatori de la stat? Ministerul Finanţelor: Aproape 1,29 milioane
21/04/2024 13:29

Numărul posturilor ocupate in instituţiile şi autorităţile publice din Romania era, in februarie 2024, de 1.289.965, cu 1.827 mai puţine comparativ cu ianuarie 2024, aproape 64% dintre acestea fiind in ad ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei