Presedinte ASF - Leonardo Badea

Dimensiune font:

„ASF sprijină educaţia financiară pentru a impulsiona dezvoltarea pieţei asigurărilor”

| 05-02-2019 11:23

 * susţine Leonardo Badea, preşedintele Autorităţii pentru Supraveghere Financiară


Prezent astăzi la evenimentul „Quo Vadis - Piaţa de asigurări în 2019”, organizat de DC NEWS, Leonardo Badea - preşedintele ASF, a declarat că, din punct de vedere al volumului de prime brute subscrise de către asigurătorii autorizaţi şi reglementaţi de ASF, în primele 9 luni ale anului 2018, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, avem o creştere a pieţei asigurărilor cu 2,1%, până la o valoare de 7,47 miliarde lei, ceea ce arată o îmbunătăţire sustenabilă a sectorului de asigurări în România.

„Un prim set de date preliminare de care dispunem (neauditate şi care mai pot suferi rectificări) la nivelul anului 2018 indică o creştere cu aproximativ 4,5% a volumului primelor brute subscrise comparativ cu anul anterior, depăşind in anul 2018 pragul de 10 miliarde lei. Creşterile de peste 4% se remarcă atat pentru segmentul asigurărilor generale, cat şi pentru asigurările de viaţă.

Contextul internaţional pe fondul căruia a evoluat piaţa locală a asigurărilor în anul 2018 a fost unul dificil, influenţat de o serie de evenimente precum:

- atenuarea ritmurilor de creştere economică pentru statele membre UE,

- negocierile privind Brexit-ul şi îngrijorările cu privire la un potenţial acord,

- tensiunile comerciale dintre SUA şi China.

În continuare, o încetinire a ritmului de creştere economică în Europa şi o potenţială instabilitate generată de evenimentele manifestate la nivel global sunt de aşteptat în anul 2019.

În ciuda tensiunilor manifestate la nivel global pe pieţele financiare, am constatat că în anul 2018, piaţa asigurărilor din România a avut o evoluţie pozitivă, susţinută şi de preocuparea continuă a Autorităţii de Supraveghere Financiara pentru îmbunătăţirea cadrului legal aplicabil entităţilor supravegheate şi alinierea la legislaţia şi standardele europene, în scopul asigurării celor două obiective principale:

- protecţia consumatorilor

- stabilitatea financiară a pieţelor supravegheate.

Deşi segmentul asigurărilor generale (în special cel auto) rămâne principalul motor de creştere a pieţei, remarcăm evoluţia pozitivă pe care asigurările de viaţă din România au înregistrat-o pe parcursul ultimilor doi ani, şi anume în special aprecierea de 21% constatată în anul 2017 faţă de 2016. Aceste evoluţii s-au observat şi prin creşterea ponderii primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări de viaţă, de la 17% în primele nouă luni ale anului 2016 la 21% în aceeaşi perioadă din ultimii doi ani.

În vederea susţinerii dezvoltării pieţei asigurărilor de viaţă, ASF a implementat o serie de măsuri referitoare la creşterea încrederii consumatorilor în existenţa unui sistem de reglementare şi supraveghere eficient şi capabil să protejeze drepturile acestora şi sporirea educaţiei financiare a românilor prin organizarea şi participarea la programe care să conducă la o mai bună înţelegere a produselor de asigurare de către români.

Un alt aspect ce merită menţionat este şi îmbunătăţirea indicatorilor prudenţiali de solvabilitate, astfel încât toţi asigurătorii locali au continuat să îndeplinească şi la finalul primelor 9 luni din anul 2018 cerinţele de capital de solvabilitate (SCR) impuse de regimul Solvabilitate II, situaţie ce a avut loc în premieră începând cu semestrul I al anului 2017. La nivelul pieţei asigurărilor, rata SCR se situa la o valoare de 1,73, în timp ce rata MCR înregistra un nivel de 3,99 la 30 septembrie 2018. În ceea ce priveşte informaţiile conform noului regim Solvabilitate II, nu există la acest moment date disponibile pentru finalul trimestrului IV 2018, în această perioadă aflându-se în desfăşurare procesul de transmitere a datelor de către asigurători.

Activele totale ale societăţilor de asigurare au crescut cu 1,79% în primele nouă luni ale anului 2018 comparativ cu valoarea înregistrată în aceeaşi perioadă a anului anterior, depăşind pragul de 20 miliarde de lei, în timp ce datoriile totale au crescut mai lent, cu 1,30%. Astfel, excedentul activelor faţă de datorii a fost de 4,97 miliarde lei la 30 septembrie 2018, în creştere faţă de valoarea de 4,81 miliarde lei, înregistrată la 30 septembrie 2017.

Pe partea de reglementare, în anul 2018, ASF s-a implicat în elaborarea proiectului de lege privind distribuţia în asigurări (IDD). Suntem conştienţi de provocările pe care le implică asemenea schimbări pentru toţi jucătorii implicaţi, precum şi de o oarecare rezistenţă la schimbare specifică acestor momente în care sunt implementate modificări semnificative ale legislaţiei aplicabile. Considerăm, însă, că acest nou cadru legislativ vine în sprijinul consumatorilor, oferindu-le acestora o mai bună protecţie a drepturilor şi intereselor. Astfel, ne aşteptăm ca, pe termen mediu şi lung, această sporire a protecţiei consumatorilor să se traducă prin creşterea încrederii consumatorilor şi implicit printr-o dezvoltare sustenabilă a pieţei asigurărilor din România, ceea ce ar reprezenta în final un real câştig pentru toţi jucătorii ce activează în cadrul pieţei locale a asigurărilor.

În anul 2019, ne aşteptăm ca principalele provocări la adresa stabilităţii pieţelor financiare nebancare să vină în special din mediul extern: tensiunile geopolitice manifestate pe parcursul anului 2018, în special în ceea ce priveşte acordul privind Brexit-ul, tensiuni ce vor continua şi pe parcursul acestui an. Cu toate acestea, aşteptările referitoare la anul 2019 sunt optimiste - ne aşteptăm deci la continuarea evoluţiei pozitive a pieţei asigurărilor.

În ceea ce priveşte dependenţa sectorului de asigurări din România de asigurările auto, ASF şi-a manifestat pe parcursul ultimilor ani interesul şi disponibilitatea în sensul promovării unor măsuri care să sprijine şi dezvoltarea asigurărilor de viaţă şi de sănătate din România. În acest sens, vom continua pe această linie promovarea programelor de educaţie financiară şi a măsurilor de creştere a încrederii consumatorilor, care alături de un cadru macroeconomic în general favorabil, o rată redusă a şomajului şi creşterea veniturilor disponibile ale populaţiei pot contribui la dezvoltarea pieţei asigurărilor din România, inclusiv a segmentului de asigurări de viaţă, reducând astfel dependenţa pieţei locale de asigurările auto.

Fără îndoială evenimentul major al anului 2019, este preluarea Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene de către România.

Printre dosarele legislative aflate în lucru în cadrul Consiliului Uniunii Europene se regăsesc si câteva dosare financiare (PEP, EMIR refit, EMIR CCP supervision) printre care şi cel privind modificarea directivei auto.

Pentru a evalua eficacitatea, eficienţa şi coerenţa legislaţiei, Planul cadru de lucru al Comisiei în anul 2016 a prevăzut o evaluare a Directivei.

Rezultatele evaluării au concluzionat că deşii Directiva respectă scopul iniţial, anumite amendamente sunt necesare pentru a-i spori eficienţa. Având în vedere Consumer Financial Action Plan (martie 2017), au fost identificate două direcţii: portabilitatea istoricului daunelor şi compensarea părţilor vătămate în cazul insolvenţei asiguratorului’’.


 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE S.C. Remat S.A. Iaşi, cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, nr. de înreg. O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, S.C. Nefero-Com S.R.L. Iasi, cu sediul social în mun. Iaşi, b-dul Chimiei, nr. 14, jud. Iaşi, CUI 14413970, nr. de înregistrare la O.R.C. J22/430/2003, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 07.03.2019, ora 12.00, a următoarelor active: Nr. activ - Descriere comercială - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.) Activ nr. 33-3 - Proprietate imobiliară - Fost centru colectare Remat (punct de lucru Suceava) cu teren în suprafaţă totală de 30.122 mp, construcţii în suprafaţă de 2.300,24 mp. şi platformă betonată, situat în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava zona industrială, vizavi de Piaţa Agroalimentară şi în apropierea unora dintre cele mai importante lanţuri de magazine– Carrefour, Leroy Merlin, Dedeman, fiind pretabil la activităţi de producţie, depozitare, industriale, logistice, utilităţi. Proprietatea este formată din: Activ 33 aparţinând Remat S.A. - în următoarea componenţă: Teren intravilan construit la locul numit "După Gară", în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31A, jud. Suceava, St teren-23.168 m.p., St construită-794,53 m.p., regim de înălţime: P, P+1, cu echipamente, linie CF industrială, platformă betonată (100%), împrejmuit, învecinat cu S.C. Muha S.R.L., zona CFR-S.C. Mobstrat S.A., propr. particulare, deschidere la Calea Unirii aprox. 200 m.l.; Identif. imobil: suprafaţă de 20.668 m.p., nr. cds. 1629/1 al C.F. nr. 826/Burdujeni (nr. C.F. nou 36481/mun. Suceava); suprafaţă de 700 m.p., nr. cds. 4950 al C.F. 37146 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5758 Burdujeni); suprafaţa de 600 m.p., nr. cds. 4706/1 al C.F. 37367 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 5987 Burdujeni) a localităţii Suceava; suprafaţă de 1.200 m.p., nr. cds. 334 al C.F. 37375 (provenită din conversia de pe hârtie a C.F. nr. 559 Burdujeni) a localităţii Suceava; şi Activ 3 aparţinând Nefero-Com S.R.L. în următoarea componenţă - Teren intravilan, St. 6.954 mp şi Clădiri industriale, St. construită 1.505,71 mp, amplasate în mun. Suceava, Calea Unirii, nr. 31 A, jud. Suceava (Zona industrială "Valea Sucevei", în spatele MES, vis-a-vis de Piaţa Angro), dispune de utilităţi, proprietatea este învecinată la NE – drum acces, SE – proprietate particulară, accesul se face pe Calea Unirii, pretabilă pentru activităţi industriale, compusă din: C1 – Hală Atelier St. utilă 1.428,71 mp, parter, 10 încăperi; C2 – Centrală Termică, St. utilă 77 mp; Platformă betonată, St. 5.449 mp. (CF. ned. nr. 5776/Suceava, nr. cad. 1629/2) - 7.814.200,00 lei - 2.950.770,00 lei Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data 06.03.2019 ora 12.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi. Licitaţia va avea loc la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, c.p. 700221, jud. Iaşi, pe data de 07.03.2019, ora 12.00 şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei şi ale regulamentului de vânzare aprobat de Adunarea Creditorilor. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, C.P. 700221, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00–16.00, până pe data de 06.03.2019, ora 12.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel. 0232/243864, 0758049904, 0751083082, fax: 0232/212231 email: vanzari@insolventa.ro Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.
ANUNŢ privind organizarea licitaţiei deschise în vederea atribuirii în folosinţă a PARCELELOR disponibile în perimetrul Parcului Industrial Miroslava. În conformitate cu legislaţia în vigoare şi în baza hotărârii Consiliului Local al comunei Miroslava, anexa 1 la HCL nr. 15 din 28.01.2016 privind aprobarea încheierii contractului de administrare al Parcului Industrial Miroslava între Comuna Miroslava şi SC Miroslava Industrial Parc SRL. SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL (societatea administrator a Parcului Industrial), cu sediul în judeţul Iaşi, comuna Miroslava, str. C. Langa, nr. 93, organizează în data de 01.03.2019, ora 11.00, licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea atribuirii în folosinţă a mai multor parcele de teren cu următoarele suprafeţe: 2000mp, 19.331mp, 5051mp, 8537mp, 5000mp, 2000mp, 2700mp. Terenul este localizat în comuna Miroslava, sat Brătuleni, T14, şi face parte din Parcul Industrial Miroslava. Destinaţia parcelelor o reprezintă construcţia de hale/clădiri pentru activităţi de producţie şi/sau servicii. Durata maximă a contractului de folosinţă a parcelelor este de maxim 49 de ani de la data semnării contractului. Redevenţa minimă de pornire este de 0,9 euro/mp/an, preţ cu TVA inclus. Garanţia de participare la licitaţie este de 10.000 lei şi se depune/transferă în contul nr. RO03BRDE240SV10705792400 deschis în lei la BRD G.S.G. S.A. numele SC MIROSLAVA INDUSTRIAL PARC SRL. Documentaţia de licitaţie este disponibilă pe site-ul SC Miroslava Industrial Parc SRL www.miroslavaindustrial.ro sau la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Depunerea ofertelor se va face în perioada 18.02-27.02.2019, între orele 10.00-15.00 la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL situat în sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Evaluarea dosarelor şi ofertele publice se vor face în prezenţa ofertanţilor şi a comisiei de evaluare şi selecţie a ofertelor în data de 01.03.2019, ora 11.00, la punctul de lucru SC Miroslava Industrial Parc SRL din sat Bratuleni, strada Basarabia nr. 4 Centrul de Afaceri World Vision Center, comuna Miroslava, judeţul Iaşi. Perioada pentru care ofertanţii rămân angajaţi cu privire la termenii ofertei lor: minim 60 de zile. Relaţii suplimentare şi alte informaţii pot fi obţinute la sediul SC Miroslava Industrial Parc SRL, la numărul de telefon 0748663344 sau la adresa de mail office@miroslavaindustrial.ro
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei SC GANESHA DREAM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr.4176/99/2017 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi–Faliment, în temeiul dispoziţiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitaţie publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Bun imobil – proprietate agroindustrială, (tip "ferma creştere suine") situată în extravilanul Com. Ibăneşti, punctul Condrea, T119, P3068/7; 3068/8, Jud. Vaslui, format din teren extravilan în sup. de 8.432 mp, Construcţia C1 în sup. de 98 mp, Construcţia C2 în sup. de 720 mp şi Construcţia C3 în sup. de 720 mp, dotate cu echipamente interior grajd creştere suine şi panouri fotovoltaice - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare - 246.716 Euro (exclusiv TVA). 2. Bunuri mobile conform Raport de evaluare - Preţ de pornire 65% din valoarea de piaţă stabilită prin raportul de evaluare, astfel: Nr crt - Denumirea bunurilor - Buc - Preţ de pornire Lei – fără TVA 1 - Tractor DEUTZ-FAHR model AGROTON L720 DCR, fabricaţie 2012, nr. de identificare ZKDJ5904W0LD10250, serie motor 10999830 - 1 - 199.000 2 - Vidanja TESTORE model C160, fabricaţie 2015 - 1 - 50.895 3 - Semănătoare de plante praşitoare MA/AG PRECISA REALE D 6R, fabricaţie 2014, nr. de identificare 2141001 - 1 - 35.443 Licitaţiiile vor avea loc în zilele de 01,08,15 şi 22.03.2019 ora 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl.Peneş Curcanu, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud.Iaşi, Complex de Birouri "NH BUSINESS", putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării taxei de participare de 2.000 lei; - dovada achitării caietului de sarcini de 1.000 lei fără TVA–pentru bunul imobil; - dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector deschis pe numele debitoarei la First Bank; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. În cazul în care creditorul garantat First Bank S.A. îşi exprimă intenţia de a adjudeca în contul creanţei bunul imobil, acesta va putea participa la licitaţiile organizate fără alte cheltuieli (taxă de participare la licitaţie, caiet de sarcini, cauţiunea de 10% etc.) şi fără a fi necesar a prezenta documentele de participare. Creditorul garantat poate adjudeca în contul creanţei bunul asupra căruia poartă garanţia sa la un preţ care se încadrează în strategia de valorificare aprobată de către creditori. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iaşi, str. Sf.Lazăr, nr.4, bl. Peneş Curcanul, TR. 5, Etaj 1, Cabinet nr.13, Jud. Iaşi, cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel: 0744520508, 0744994490; fax: 0332/814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com
CREAREA CAPACITĂŢII AVANSATE DE PRODUCŢIE LA SC EXONIA HOLDING SRL
18/02/2019 10:03

18 februarie 2019 CREAREA CAPACITĂŢII AVANSATE DE PRODUCŢIE LA SC EXONIA HOLDING SRL PENTRU PRODUCŢIA DE MATERIALE IMPRIMATE PERSONALIZATE INOVATIVE PRIN IMPRIMARE FLEXOGRAFICĂ

Reabilitarea termică  /modernizare sediul Primăriei municipiului Huşi
18/02/2019 09:00

 Data: 18 februarie 2019 Reabilitarea termică  /modernizare sediul Primăriei municipiului Huşi  

Loto. Loto 6/49, numerele câștigătoare de duminică, 17 februarie, 2019
18/02/2019 08:00

 Numerele castigătoare de duminică, 17 februarie, 2019 Loto 6/49 13   45   28   17   12   47  Joker 4   3   13   4 ...

Teodorovici: Vom avea, cât de curând, o schimbare a modului în care românii plătesc acest ROBOR
18/02/2019 07:53

 Sunt convins, vom avea, cat de curand, o schimbare radicală a modului in care romanii plătesc acest ROBOR, să spunem”, a declarat, dumincă seara, Eugen Teodorovici, intr-o emisiune la Antena 3. ...

Ministrul rus de Externe: Puterile europene pierd miliarde de dolari din cauza sancţiunilor
17/02/2019 17:23

 „Nu a fost construită o Europa unificată. Problemele de zi cu zi, de la eradicarea terorismului pană la creşterea economică, nu au primit rezolvări adecvate”, a declarat Lavrov. Ministr ...

OMV Petrom intenţionează să plătească aproape 265 milioane lei pentru instalarea de conducte
17/02/2019 16:30

 OMV Petrom voieşte minimum 102.400 de metri de conductă, dintre care: 79.900 de metri de oţel; 12.000 de metri de fibră de sticlă (GRE); 10.500 de metri de polietilenă de inaltă densitate (HDPE). C ...

Românii care au lucrat între 1975 și 2001 vor primi bani în plus
16/02/2019 17:24

 Romanii care au lucrat intre 1975 si 2001 vor primi procente suplimentare la pensie conform ministrului Muncii, Marius Budăi.   Romanii care au lucrat in anumite intervale de timp vor primi bani ...

Românii din străinătate vor trebui să își declare veniturile în țară. De ce
14/02/2019 08:33

 ANAF doreste ca toti romanii care stau in străinătate mai mult de 183 de zile să isi declare veniturile.   În baza conventiilor europene, ANAf face schimb de informatii cu statele parten ...

Innovation Labs 2019 - tinerilor pasionaţi de inovare li s-a pregătit „scena”
13/02/2019 00:00

Innovation Labs 2019, programul de pre–accelerare pentru startup–uri tehnice, invită tinerii pasionaţi de tehnologie şi inovare digitală să işi transforme ideile in realitate la Hackathoanele ...