2economie cristina chiriac

Dimensiune font:

Aproape jumătate dintre cetăţenii UE nu pot apela la servicii on-line

| 14-11-2019 13:51

 

Se aşteaptǎ ca a patra Revoluţie Industrială să aibă efecte semnificative asupra capitalului şi pieţei muncii, inclusiv prin schimbarea modului de interacţiune şi chiar a comportamentului indivizilor. Utilizarea pe scarǎ tot mai mare a sistemelor fizico-cibernetice nu se reduce la Industria 4.0 în sine, având şi un impact social considerabil, precum creşterea incluziunii sociale, de exemplu, pentru persoanele cu dizabilităţi, care pot sǎ depăşeascǎ barierele cu care se confruntau anterior.

Pe termen scurt, se vorbeşte despre efectele negative ale digitalizării manifestate de dispariţia de locuri de muncǎ, prin preluarea de cǎtre roboţi a execuţiei multor sarcini de tipul celor repetitive, periculoase sau obositoare fizic, dar şi efecte pozitive care au în vedere apariţia unor noi locuri de muncǎ, legate de adoptarea noilor tehnologii. Pe termen mediu şi lung, putem vorbi despre modernizarea calificărilor, dar şi de o posibilǎ polarizare a calificărilor, ceea ce ar putea avea ca rezultat noi forme de muncă necalificate. Balanţa creare-desfiinţare de locuri de muncǎ apare pozitivǎ la prima vedere.

O creştere de 10% a gradului de digitalizare duce la scăderea cu 1,02% a ratei şomajului!

Studiile arată că, o creştere de 10% a gradului de digitalizare ar duce la o scădere cu 1,02% a ratei şomajului, cel mai mare efect resimţindu-se în economiile emergente din Asia de Est, Asia de Sud şi America Latină, care beneficiazǎ în total de peste 4 milioane de locuri de muncă create ca urmare a digitalizǎrii acestor regiuni. Pe de altă parte, crearea de locuri de muncǎ în economii aflate într-un stadiu avansat de dezvoltare, precum America de Nord şi Europa de Vest, este estimatǎ ca fiind mai modestǎ. „În unele ţări există un paradox al datelor cu caracter personal - cetăţenii consideră că deţin controlul asupra datelor cu caracter personal dar, în realitate, administraţiile publice oferă doar o transparenţă limitată. În unele ţări se observă şi situaţia inversă. Cu toate acestea, lipsa unui temei juridic comun împiedică statele membre să recunoască şi să accepte documentele de identificare electronice emise în alte state membre”, a spus Cristina Chiriac, preşedintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF).

Creşterea relocalizǎrii, unul dintre efectele digitalizării

Odatǎ cu digitalizarea, productivitatea se îmbunătăţeşte, unele locuri de muncă se înlocuiesc cu tehnologie, iar sarcinile intensive în forţa de muncă sunt relocate în pieţele emergente, unde forţa de muncă este mai ieftinǎ. Din acest punct de vedere, România ar putea profita, pentru încǎ o vreme, de diferenţialul salarial important faţǎ de ţările avansate ale UE şi sǎ atragǎ unele activitǎţi intensive în forţa de muncǎ dinspre ţǎrile mai avansate. Totuşi, acesta nu este un model de afaceri atractiv şi nici nu reprezintǎ o soluţie, ci mai degrabǎ o amǎgire pe termen scurt, eventual mediu. Un alt efect al digitalizǎrii este creşterea relocalizǎrii. Pe mǎsurǎ ce companiile din ţările avansate îşi îmbunătăţesc productivitatea datorită digitalizării, îşi transferă locuri de muncă în ţările mai puţin dezvoltate, cu un grad de digitalizare mai redus. Digitalizarea are efecte şi asupra mobilitǎţii forţei de muncă, facilitând combinarea muncii cu viaţa privatǎ. În principiu, formele mobile de muncă pot fi avantajoase pentru angajaţi şi angajatori deopotrivă, dar pentru aceasta este nevoie de includerea în contractele de muncǎ a unor specificaţii suplimentare, care sǎ trateze cu claritate particularitǎţile legate de specificul muncii la distanţǎ.

Pe lângǎ şansele oferite de era digitalizării, existǎ, de asemenea, riscuri: o concentrare sporită a datelor în mâinile câtorva monopoluri capabile să se sustragă controlului de stat, o intensificare a decalajului digital şi polarizarea societăţii, exacerbarea importanţei pregătirii permanente comparativ cu cea a educaţiei iniţiale, eroziunea locurilor de muncă, dar şi a limitelor dintre viaţa profesională şi cea privată, accelerarea şi intensificarea muncii şi accentuarea stresului. În cazul în care maşinile vor prelua tot mai multe sarcini, se vor putea pierde o întreagă gamă de abilităţi şi competenţe, fizice, manuale, chiar şi intelectuale.

Complicaţii în procesul de modernizare a serviciilor de e-guvernare

În statele membre cu cele mai dezvoltate servicii online, canalul online este canalul implicit pentru până la 43 % dintre serviciile destinate cetăţenilor. Cu toate acestea, 48 % dintre cetăţenii UE care au nevoie să apeleze la serviciile publice nu pot încă să utilizeze canalul online, principalul obstacol fiind lipsa competenţelor.

De exemplu, 10 % dintre serviciile necesare pentru începerea unei afaceri au fost automatizate, dar această cifră este mult mai scăzută pentru serviciile destinate cetăţenilor. Utilizarea software-ului tradiţional a provocat complicaţii semnificative în procesul de modernizare a serviciilor de e-guvernare. Aproape toţi cetăţenii UE au posibilitatea de a accesa internetul. Utilizarea dispozitivelor mobile de accesare a internetului a crescut dramatic în ultimii cinci ani: în prezent, unul din două site-uri web publice poate fi utilizat pentru dispozitivele mobile. Criteriul de referinţă referitor la mobilitatea întreprinderilor indică faptul că serviciile transfrontaliere înregistrează decalaje: 17% dintre serviciile de care antreprenorii au nevoie pentru a-şi începe afacerile (sau informaţiile despre aceste servicii) nu sunt disponibile dintr-o ţară străină. În schimb, antreprenorii care încep o afacere în propria ţară se confruntă cu această problemă în mai puţin de 1 % dintre cazuri. Cele mai frecvente obstacole sunt limba, lipsa de informaţii pe site-ul web şi necesitatea unei întâlniri fizice pentru furnizarea serviciului. În prezent, un document electronic emis în străinătate este acceptat în doar 31 % dintre cazuri, iar un document de identitate electronic străin poate fi utilizat doar în 22 % dintre cazuri. Majoritatea cetăţenilor UE consideră că au un anumit grad de control asupra informaţiilor pe care le oferă online (posibilitatea de gestionare a datelor cu caracter personal în serviciile publice online), dar majoritatea nu au sentimentul de control total, conform studiilor din piaţă. Maura ANGHEL

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

ULTIMA ORA

 

 

 

EURO-SIMCOS IMPEX S.R.L. Nr. de înreg. ORC: J33/1391/1994, CUI: 6180733, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. numit conform Sentinței nr. 163/24.02.2015 pronunțată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9950/86/2013, în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2006 și ale H.A.C./12.11.2018, anunță scoaterea la vânzare, prin licitație publică cu strigare, la data de 08.11.2019, ora 14.00, a activelor: Stație Peco amplasată în oraș Frasin, Calea Bucovinei, nr. 8, jud. Suceava ce include spațiu comercial, platforma betonată, pompă distribuție cu sistem managerial, distribuitor automat tip FBD 2036R pentru 3 produse cu 6 furtune, cuva cu 3 rezervoare oțel pentru depozitare combustibil, separator grăsimi și bazin vidanjabil pentru apă menajeră. Identificare cadastrală: - Teren cu suprafața de 1.515 mp, înscris în Cartea Funciară nr. 30399/Suceava, nr. top. 3526/2; - Teren cu suprafața de 1.000 mp, înscris în Cartea funciară veche nr. 30398/Suceava, nr. top. 3526/100, pe care se află edificat Corpul C1 – Stație PECO cu regim de înălțime P+M (mansardă nefinalizată) cu suprafața construită de 47 mp; Valoare de pornire a licitației (lei, fără T.V.A.) - 232.570,00. Poate participa la licitație orice persoană fizică sau juridică care depune până la data de 07.11.2019, orele 14.00 la sediul lichidatorului judiciar toate documentele prevăzute în caietele de sarcini care se pot procura din mun. Suceava, strada Mihai Eminescu, nr. 10, județ Suceava în fiecare zi de luni până vineri până la data de 07.11.2019. Relații suplimentare se pot obține: Management Reorganizare Lichidare Iași S.P.R.L. la telefoanele: 0232/243864, 0757545545, 0755132476.
Subscrisa EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Mun. Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, jud. Iaşi, înregistrată în Registrul Societaţilor Profesionale de Practicieni în Insolvenţă sub nr. RFO II 0022/2006, Cod de Identificare Fiscală 16605670, în calitate de administrator judiciar al societăţii debitoare ANTREPRIZA DE LUCRĂRI DRUMURI ȘI PODURI IAȘI S.A.– în reorganizare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilităţii, cu dispozițiile Sentinței nr.646/07.05.2019, prin care a fost confirmată modificarea Planului de Reorganizare al debitoarei şi cu hotărârile adoptate în cadrul Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în data de 16.12.2019, ora 13.00, a următoarelor active proprietatea, proprietatea debitoarei: Denumire Activ - Preţ de pornire a licitaţiei (EUR fără TVA) ACTIV NR. I - Proprietate industrială, situată în Mun. Iași, Str. Calea Chișinăului, constând în teren intravilan, în suprafață totală de 13.801,97 mp, din care 12.054,25 mp categoria curți– construcții și 1.747,72 categoria căi–ferate, nr. cad. 18544, CF 120110 a Mun.Iași (nr. CF vechi: 68705), pe care se află edificate un număr de opt construcții C1–C8, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 700.000,00; ACTIV NR. II - Proprietate industrială, constând în teren și construcții în suprafață de 12.175,42 mp, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, jud. Botoșani, împreună cu mijloacele fixe și obiectele de inventar de la locția respectivă, astfel: - 700.000,00 Teren intravilan, în suprafață totală de 12.175,42 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 4675, CF 53301 a Mun. Botoșani (nr. CF vechi: 13517), pe care se află edificate două construcții C1 și C2, într-o stare avansată de degradare. - 600.000,00; Mijloace fixe și obiecte de inventar - Gestiunea Botoșani - 100.000,00; Lista completă a mijloacelor fixe, respectiv a obiectelor de inventar poate fi consultată la sediul administratorului judiciar sau pe site-ul acestuia:www.lrj.ro. Proprietatea industrială, situată în Mun. Botoșani, Str. Progresului nr.1, Jud. Botoșani se vinde în bloc ca și activ funcțional sau mijloacele fixe, împreună cu obiectele de inventar în întreaga lor componență, și separat activului imobiliar. ACTIV NR. III - Proprietate industrială, constând în teren, în suprafață totală de 10.201,87 mp, nr. cad. 447-991/5, CF 30630 a Com. Dornești (nr. CF vechi:3628), compus din: teren în suprafață de 6.262,06 mp, categoria curți – construcții, nr. cad. 447 și teren în suprafață de 3.939,81 mp categoria pădure, nr. cad. 991/5, pe care se află edificate trei construcții C1, C2 și C3, neintabulate, într-o stare avansată de degradare. - 100.000,00. Prețurile nu conțin TVA. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare, au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 15.12.2019, la sediul administratorului judiciar. În conformitate cu prevederile art.53, din Legea nr. 85/2006, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii. Modalitatea de valorificare a activelor este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Pasul de licitaţie stabilit este de 5% din preţul de pornire al licitaţiei, conform hotărârilor adoptate în cadrul ședinței Adunării Creditorilor din data de 08.11.2019. Garanţia de participare la licitaţie este în valoare de 10% din preţul de pornire a licitației, pentru fiecare activ în parte, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei, nr: RO11BUCU1032235342088RON,deschis la ALPHA BANK, suc. Iași. Garanţia de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plăţii. În cazul câştigării licitaţiei garanţia se constituie avans, Iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi ataşată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitaţie publică. Detaliile privind documentaţia necesară în vederea participării la licitaţia publică şi modul de organizare a licitaţiei, precum şi descrierea activelor imobile supuse procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare şi de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietul de sarcini este de 3.570,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar, nr.: RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness, pe site-ul www.lrj.ro, la tel./fax:0232/220777, 0733683702, mail:vanzari@lrj.ro.
Consorțiul format din EuroBusiness LRJ S.P.R.L., cu sediul în Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iași, și INSOLVENCY HOUSE S.P.R.L., cu sediul în Sat Păun, Str. Arțarului, nr.7, Com. Bârnova, Jud. Iași, în calitate de administratori judiciari ai debitoarei PETROLBIT S.R.L., desemnați prin Încheierea nr. 99/09.05.2017, pronunţată de Tribunalul Iași Secţia a-II-a Civilă-Faliment în dosarul nr.3075/99/2017 (nr. în format vechi:131/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr.85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, coroborat cu prevederile Codului de Procedură Civilă, în măsura compatibilității, organizează licitație publică competitivă, cu strigare, în data de 12.12.2019, ora 11.00, pentru valorificarea următorului activ imobil: DENUMIRE ACTIV - PREȚ DE PORNIRE A LICITAȚIEI (EUR, fără TVA) Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasat în Com. Holboca, Jud. Iași, compus din: 2.561.247,00. 1.Terenuri intravilane în suprafață totală de 38.662,00 mp (Teren intravilan, categ. curți-construcții, în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984/UAT Holboca; Teren intravilan în suprafață totală de 8.250,00 mp, nr.cad.62985, CF nr.62985/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.422,00 mp, nr.cad.1770,CF nr.60172/UAT Holboca; Teren intravilan categ. căi ferate în suprafață totală de 2.938,00 mp, nr.cad.61833, CF 61833/UAT Holboca; Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 6.945,00 mp, nr.cad.61615, CF nr.61615/UAT Holboca și Teren intravilan categ. neproductiv în suprafață totală de 2.000,00 mp, nr.cad.61045, CF nr.61045/UAT Holboca) 532.800,00; 2.Construcții situate pe terenul intravilan categ. curți-construcții în suprafață totală de 10.528,00 mp, nr.cad.62984, CF nr.62984 a UAT Holboca, astfel:1.560.323,00 - Construcțiile C1, C2 și C3 - 711.114,00; - Construcțiile C4 și C5 - 9.299,00; - Construcția C6 - 21.711,00; - Construcția C7 - 29.633,00; - Construcțiile C8, C9, C10 și C11 - 210.374,00; - Construcțiile C12, C13, C15 și C16 - 306.593,00; - Construcția C17 - 6.476,00; - Construcția C18 - 6.725,00; - Construcția C19 - 7.022,00; - Construcția C20 - 205.732,00; - Construcția C21 - 45.644,00; 3. Echipamentele de automatizare și instalațiile tehnologice specifice terminalului -468.103,00. Activul constând în Proprietate de tipul Terminal pentru descărcare și depozitare produse petroliere (bitum), amplasată în intravilanul Com. Holboca se vinde în bloc, ca un activ funcțional așa cum este prezentat, la valoarea de 2.561.247,00 EUR, fără TVA. Prețurile nu includ TVA. Urmează a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, lit.F, din Codul Fiscal, în măsura îndeplinirii condițiilor legale. În cazul în care la licitaţia din 12.12.2019, nu se va reuși valorificarea activului imobil, aparţinând debitoarei, se va organiza o nouă licitaţie, în aceleaşi condiţii în data de 19.12.2019, ora 11.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Iaşi, Str. Zorilor, nr.11, Jud. Iaşi. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 11.12.2019, respectiv 18.12.2019, ora 12.00, la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Iaşi, Str. Zorilor, nr. 11, Jud. Iaşi. În conformitate cu prevederile art.91, alin.1, din Legea nr.85/2014, bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau lichidator, în exerciţiul atribuţiilor sale, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asiguratorii, cu excepția sechestrului penal. Modalitatea de valorificare a activului imobil este licitaţie publică, cu strigare, competitivă, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Pasul de licitație stabilit este de 5% din prețul de pornire al licitației, conform Regulamentului de vânzare aprobat în cadrul Adunării Creditorilor din data de 05.12.2019. Garanția de participare la licitație este în valoare de 10% din prețul de pornire a licitației, fără TVA, sumă ce va fi depusă în contul de lichidare al debitoarei PETROLBIT S.R.L., nr:RO66BUCU1032235341146RON, deschis la Alpha Bank, suc. Iași. Garanția de participare va fi depusă în lei la cursul BNR din data plății. În cazul câştigării licitației garanția se constituie avans, iar în caz contrar se va restitui licitantului. Dovada consemnării va fi atașată ofertei de cumpărare, până la termenul stabilit pentru vânzarea la licitație publică. Vizitarea și prezentarea activului se poate face în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul administratorilor judiciari, la locul în care acestea se află. Administratorii judiciari vor permite accesul ofertanților care vor achiziționa caietul de sarcini, doar în prezența unui reprezentant al acestora și la solicitarea scrisă prealabilă însoțită de o programare în acest sens. Reprezentanții administratorilor judiciari vor furniza toate informațiile suplimentare disponibile către cei care au achiziționat caietul de sarcini. Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitația publică și modul de organizare a licitației, precum și descrierea activului imobil supus procedurii de valorificare sunt expuse în Caietul de Sarcini care include Regulamentul de vânzare și de organizare a licitaţiei şi care poate fi achiziţionat de la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Potenţialii ofertanţi au obligaţia achiziţionării caietului de sarcini, aceasta fiind condiţie obligatorie privind participarea la licitaţie. Preţul caietului de sarcini este de 5.950,00 lei, TVA inclus, plătibili în contul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., nr.:RO93BUCU1031215949892RON, deschis la Alpha Bank Iaşi sau în numerar la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., pe site-ul www.lrj.ro, la tel. 0232/220777, 0733683702, 0744663190, mail: vanzari@lrj.ro sau lichidator.chirila@yahoo.com.
Euro testează atingerea unor noi recorduri
11/12/2019 20:39

Cea mai proastă veste de ieri a venit din partea agenţiei Standard & Poor's Global Ratings, care a revizuit perspectiva ratingului Romaniei de la „stabilă” la „negativă”, BBB-/ A ...

Curs valutar BNR, miercuri, 11 decembrie. Cât costă euro astăzi
11/12/2019 13:42

Specialistii de la Banca Natională a Romaniei a emis un nou curs valutar. Care sunt cotatiile pentru azi, 11 decembrie? Iată cum arată si evolutie Indicelui Robor! Curs valutar BNR pentru miercuri, 11 decem ...

S-a hotărât! Cine sunt cei care scapă de tăierea pensiilor speciale
11/12/2019 10:23

 Ludovic Orban a declarat luni că proiectul de lege care prevede eliminarea pensiilor speciale are ca singură exceptie cadrele militare, nu si magistratii. Prin urmare, dacă proiectul de lege propus de ...

UAT ORAȘUL TÂRGU OCNA, în calitate de solicitant, anunță lansarea proiectului „Dezvoltarea, modernizarea și dotarea infrastructurii operaționale din cadrul Școlii Nr. 1, Oraș Tîrgu Ocna, județul Bacău
11/12/2019 10:04

 COMUNICAT DE PRESĂ   Data: 11.12.2019 UAT ORASUL TÂRGU OCNA, in calitate de solicitant, anuntă lansarea proiectului „Dezvoltarea, modernizarea si dotarea infrastructurii ope ...

 

Tot mai multe autoturisme second-hand pe şoselele ieşene
11/12/2019 00:33

* luna trecută au fost inmatriculate la Iaşi 354 automobile Volkswagen, second hand! * in acelaşi timp, ieşenii au achiziţionat doar patru autoturisme electrice * numărul radierilor, la cea mai joasă cot ...

Târg de oferte de practică, voluntariat şi internship, la UAIC
11/12/2019 00:28

* vor fi prezentate ofertele unor angajatori din domeniul disciplinelor studiate la Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice Astăzi, in Sala Paşilor Pierduţi a Universităţii „Alexandru ...

Pe piaţa valutară s-a instalat liniştea
10/12/2019 20:36

Chiar dacă deficitul comercial al Romaniei a avansat, conform INS, cu 18,4% in primele 10 luni ale lui 2019, la 14,02 miliarde de euro, cu 2,18 miliarde euro mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trec ...

Ce salarii vor fi înghețate în 2020. Ce alte măsuri ia Guvernul
10/12/2019 13:31

Guvernul Orban este hotărat să facă economii in 2020 astfel că se vor reevalua mai multe cheltuieli printre care si cele legate de salatiile din aparatul de stat. Autoritătie spun că la ora actuală exis ...