Autostrada Bucureşti - Constanţa a fost finalizată joi; proiectarea obiectivului a început în anii '80
Dimensiune font:
Autostrada Bucureşti - Constanţa a fost finalizată joi; proiectarea obiectivului a început în anii '80
ucrările pentru tronsoanele 6 şi 7 ale autostrăzii A2, respectiv Cernavodă - Medgidia şi Medgidia - Constanţa, au fost recepţionate oficial joi, autostrada Bucureşti - Constanţa fiind în sfârşit finalizată pe toate tronsoanele.
Autostrada Bucureşti - Constanţa trebuia să fie dată în folosinţă în întregime din 2011, lucrările fiind întârziate din cauza rezilierii unuia dintre contractele pentru execuţia unui tronson al autostrăzii.
Proiectarea acestui obiectiv datează însă dinainte de Revoluţie.
Autostrada Bucureşti - Constanţa reprezintă unul dintre cele mai îndelungate proiecte de autostradă, finalizarea ei fiind împiedicată de aceleaşi probleme, care, de la începutul anilor '80, împiedică darea în folosinţă: de la vestigii istorice la studii de fezabilitate prost realizate, neînţelegeri cu constructorii şi rezilieri şi lipsa finanţării.
Proiectul autostrăzii, început în anii '80 şi întrerupt în diferite etape, apoi continuat, a avut diverse date de dare în folosinţă, 2006, apoi 2007, 2008, iar ultimul termen era 2011.
Dacă problemele au început cu lipsa unei finanţări clare, în perioada 2006 - 2007 a fost rezolvată problema prin implicarea instituţiilor financiare internaţionale (Banca Europeană de Investiţii şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare), care au finanţat parţial proiectul.
Apoi a apărut problema studiilor de fezabilitate, fără de care proiectul nu putea începe. Cât de bine au fost făcute studiile arată întârzierile înregistrate, în calea autostrăzii "răsărind" fie vestigii istorice, fie zone cu specii protejate.
Dacă vestigiile sau lipsa finanţării au fost până la urmă depăşite, exproprierile au reprezentat o nouă problemă, mai ales că firmele de avocatură plătite cu milioane de euro de Ministerul Transporturilor şi autorităţile locale nu s-au coordonat, în pofida numeroaselor întâlniri între cele două părţi, astfel încât constructorii nu au primit amplasamentele pentru a realiza lucrările.
În plus, vestigiile şi schimbarea traseelor au dus la creşterea preţurilor iniţiale stabilite prin contract, iar constructorii au cerut mai mulţi bani.
Lucrările de construcţie pentru tronsonul Cernavodă - Medgidia au fost executate de Asocierea Astaldi SPA-Max Boegl România SRL Cernavodă, după ce contractul cu constructorul iniţial, compania franceză Colas a fost reziliat pentru întârzieri, iar cele pentru tronsonul Medgidia - Constanţa de Asocierea Astaldi SpA - Max Bögl, serviciile de consultanţă fiind asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.
Valoarea totală a proiectului 'Construcţie autostrada Cernavodă - Constanţa' a fost de 1,486 miliarde lei (fără TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune a fost de 349,685 milioane lei (fără TVA), din care Contribuţia Comisiei Europene este de 297,232 milioane lei (fără TVA) - 85%. Diferenţa până la valoarea totală a proiectului a fost asigurată de Guvernul României de la Bugetul de Stat şi din alte surse de finanţare (BEI). AGERPRES
http://www.agerpres.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau