Avertisment asupra Autostrăzii A8: „Pregătiţi-vă să plătiţi costurile umflate de incompetenţa autorităţilor”
Dimensiune font:
* asociaţia civică Pro Infrastructură atrage atenţia că, în cazul în care se va merge înainte cu „mascarada” Parteneriat Public – Privat pentru Autostrada A8 Târgu Neamţ - Iaşi, proiectarea şi execuţia s-ar ridica la 1,2 miliarde de euro şi lucrările ar dura 4 ani, fiind urmate de 26 de ani de întreţinere şi operare din partea privatului, timp în care statul român ar achita maxim 61 de milioane de euro anual. * „Dragi români, pregătiţi-vă să plătiţi costurile umflate de incompetenţa autorităţilor şi dobânzile băncilor finanţatoare, indiferent că veţi merge pe A8 sau nu”, avertizează reprezentanţii acestei asociaţii civice
Reprezentanţii Asociaţia Pro Infrastructură se opun vehement soluţiei propusă de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), aceea de a derula licitaţia pentru proiectarea, execuţia, întreţinerea şi operarea printr-un parteneriat public-privat (PPP), publicată în studiul de fundamentare al Autostrăzii A8 Târgu Neamţ-Iaşi (68 km). „Organizaţia noastră se opune cu fermitate soluţiei PPP, aşa cum am explicat de nenumărate ori. Sectorul Târgu Neamţ - Iaşi poate fi construit folosind fonduri europene nerambursabile, fără a aplica taxe de tranzit şoferilor.
În plus, fără un studiu de fezabilitate de calitate, fără investigaţii de teren amănunţite şi fără acord de mediu, riscurile asumate de ofertanţii privaţi vor fi compensate prin preţuri mult umflate, bani pe care toţi românii îi vor plăti (prin bugetul de stat). Un contract asemănător - al Autostrăzii Transilvania Braşov-Borş semnat cu americanii de la Bechtel, s-a implementat dezamăgitor şi, într-un final, s-a reziliat cu mult cântec, în urma costurilor devenite insuportabile, clauzele contractuale fiind secretizate”, spun cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.
Acestia subliniază faptul că, dacă se va merge înainte cu „mascarada Parteneriat Public – Privat pentru Autostrada A8 Târgu Neamţ - Iaşi, proiectarea şi execuţia s-ar ridica la 1,2 miliarde de euro şi lucrările ar dura 4 ani, fiind urmate de 26 de ani de întreţinere şi operare din partea privatului, timp în care statul român ar achita maxim 61 de milioane de euro anual”. „Taxele de drum (per 100 km) sunt: 6,3 euro (autoturisme), 8,8 euro (vehicule comerciale grele) şi 12,6 euro (autocare). Dragi români, pregătiţi-vă să plătiţi costurile umflate de incompetenţa autorităţilor şi dobânzile băncilor finanţatoare, indiferent că veţi merge pe A8 sau nu”, spun reprezentanţii de la Asociaţia Pro Infrastructură. Florentina SANDU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau