Blue Air a primit cea mai mare amendă din istoria ANPC. Compania ar trebui să returneze banii pe biletele vândute pentru toate zborurile anulate

AVION  blue-air

Dimensiune font:

| 14-07-2022 18:36

 Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Blue Air cu suma de două milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate, potrivit unui comunicat de presă al instituţiei. "În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 - 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri", precizează ANPC. În conformitate cu prevederile transpunerii în legislaţia naţională a Directivei europene Omnibus, în urma publicării în Monitorul Oficial a Ordinului preşedintelui ANPC, care preciza procedura de urmat în acest caz, a fost constituită o comisie specială, la nivelul Autorităţii, pentru stabilirea sancţiunilor care se impun. Aceasta a studiat atent rezultatele controalelor şi a deliberat. "Ţinând cont de aspectele constatate în urma verificărilor şi de inexistenţa cifrei de afaceri declarate a operatorului economic, care a făcut imposibilă stabilirea unei amenzi în procent, comisia a decis aplicarea unei sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare de 2 milioane euro, echivalent în lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, la data de 12.07.2022, 9.882.200 lei, în conformitate cu prevederile art.154 (2) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare", se arată în comunicatul citat. Această sancţiune este cea mai mare aplicată vreodată unui operator economic de către ANPC,susţin reprezentanţii instituţiei. "Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenţionale, echipa de control a propus, iar preşedintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancţiune complementară, măsura de remediere prevăzută la art. 121 alin. (1) lit. a) din legea 363/2007, respectiv "... încetarea contractului şi restituirea contravalorii serviciilor anulate şi a compensaţiilor aferente în termen de maximum 10 de zile" cu respectarea opţiunii consumatorilor şi cu raportare la toate rezervările anulate şi pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensaţii, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022", precizează ANPC. Totodată, a fost dispusă măsura de a nu mai pune la dispoziţia consumatorilor, pe piaţă, oferte de zbor pentru care operatorul economic nu dispune de dotările/mijloacele/resursele necesare efectuării acestora, cu respectarea întocmai a condiţiilor şi caracteristicilor declarate. Conform Autorităţi, având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât şi din UE, ANPC, prin Direcţia Generală Control Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană, a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelalte state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislaţie, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislaţiei, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviation SA. "Menţionăm că au fost primite 924 de reclamaţii transfrontaliere, fapt care a determinat necesitatea obţinerii unor informaţii suplimentare şi prin reţeaua CPC, care funcţionează în baza Regulamentului (UE) 2394/2017 şi care asigură cooperarea dintre autorităţile naţionale de supraveghere şi control ale pieţei din toate statele membre, la care se adaugă Comisia Europeană", susţin oficialii Autorităţii. ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenţi şi să evite achiziţionarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse şi nu au respectat drepturile consumatorilor. Odată cu notificarea Blue Air, au fost avertizate, prin reţeaua CPC, atât compania Wizz Air, cât şi compania Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ţine seama de drepturile consumatorilor, notează Autoritatea. "Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenţia ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum şi de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege", ANPC recomandă consumatorilor să semnaleze situaţiile similare celor prezentate mai sus, indiferent de compania aeriană unde acestea sunt înregistrate. În plus, consumatorii sunt avertizaţi asupra faptului că societăţile comerciale care recuperează sumele nerambursate de către companiile aeriene, în cazul anulării zborului, percep comisioane pentru aceste servicii. Ordinul a fost emis de către preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, iar controlul a fost efectuat de Direcţia Generală Control, coordonată de către directorul general Paul Anghel.. (sursa: Agerpres)

Blue Air_avion
 

Aboneaza-te la canalul WhatsApp "Ziarul Evenimentul" si esti mereu informat!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Comuna Urecheni, judetul Neamt, concesioneaza  spatiu in suprafata de 80,13 mp 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Urecheni, cu sediul in comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com, cod fiscal 2614260. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata totala de 80,13 mp, compus din: Depozit -14,70 mp, Hol -2,75 mp, Oficina -25,72 mp, Birou -9,76 mp, Grup sanitar -2,40 mp, Hol comun -24,80 mp, avand ca destinatie desfasurarea unor activitati de Farmacie (Comert cu amanuntul al produselor farmaceutice), situat in incinta imobilului Dispensar medical uman, Str. Dealul Hanului nr. 55, sat Urecheni, comuna Urecheni, judetul Neamt, inscris in CF 50559 Urecheni, nr. Cadastral 50559-C1, care apartine domeniului public al Comunei Urecheni. Concesiunea se face conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si a Hotararii Consiliului Local Urecheni nr. 85/16.12.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Documentatia de atribuire se poate ridica la cerere de la sediul Comunei Urecheni. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Financiar -contabil, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 26.02.2025, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 06.03.2025, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, telefon/fax 0233/784.005, e-mail: primaria_urecheni@yahoo.com. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 (un) exemplar in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.03.2025, ora 11.00, Comuna Urecheni, comuna Urecheni, sat Urecheni, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.02.2025.
C.I.I. DOBOS BERNARD vinde mijloace auto: BMW 520D, Mercedes Sprinter, Mercedes Vito 108 CDI Societatea ADVENTURE GROUP CONSTRUCT SRL in faliment, in bankruptcy, en faillite, prin lichidator judiciar C.I.I. DOBOS BERNARD anunta scoaterea la vanzare prin licitatie publica cu strigare, a bunurilor mobile/mijloace auto apartinand societatii: Lot 1: BMW 520D, fabricatie 2003, 1995 cm3, 163 CP, Euro 4, serie sasiu WBANJ31010CP78550, rulaj 355.000 km, val. de piata estimata(lei)= 13.435,00; val. de incepere a licitatiei (lei)= 13.435,00; Lot 2: Mercedes Sprinter 311 CDI, fabricatie 2005, 2148 cm3, 110 CP, Euro 3, serie sasiu WDB9036632R849466, rulaj cca. 200.000 mile /321.868 km, val. de piata estimata(lei)= 11.942,00; val. de incepere a licitatiei (lei)= 11.942,00; Lot 3: Mercedes Vito 108 CDI, fabricatie 2002, 2148 cmc, 82 CP, Euro 3, serie sasiu WDF63809413457036, rulaj 277.971 km, val. de piata estimata(lei): 5971,00, val. de incepere a licitatiei (lei)= 5971,00; Lot 4: Mercedesl Sprinter, fabricatie 2007, 2148 cmc, 150 CP, Euro 4, serie sasiu WDB9066351S232649, rulaj 367.850 km; val. de piata estimata(lei)= 19.904,00, val. de incepere a licitatiei (lei)= 19.904,00. Activele se vand individual, pe loturi de active. Pretul de pornire a a licitatiilor este reprezentat de 100% din valoarea de lichidare stabilita prin Raportului de evaluare nr.230/20.01.2025, respectiv sumele mentionate in coloana 4 din tabelul de mai sus, la care se adauga TVA. Licitatia va avea loc la data de 24 Februarie 2025 ora 11.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iasi, str. A. Panu nr.1, bl.A2, mezanin, spatiu comercial, corp 1A, jud. Iasi, si se va desfasura dupa regulile stabilite prin regulamentul aprobat de creditori, ce poate fi consultat in integralitate la sediul lichidatorului judiciar, pe internet la adresa www.insolventaiasi.ro, sau poate fi comunicat prin e-mail, la cerere, persoanelor interesate. In caz de neadjudecare, licitatia publica se va repeta in aceleasi conditii in datele de: 03 Martie 2025 ora 11.00, 10 Martie 2025 ora 11.00, 17 Martie 2025 ora 11.00, respectiv 24 Martie 2025 ora 11.00. Inscrierea la licitatie, si constituirea garantiei de participare de 10% din pretul de pornire a licitatiei se fac cel mai tarziu pana in preziua licitatiei, ora 16.00. Informatii suplimentare se pot obtine la tel: 0745366885, ori prin e-mail: office@insolventaiasi.ro.
Premierul şi mai mulţi miniştri, în vizită pe Paltforma Neptun Deep, o minune tehnologică”de 90 de metri înălţime şi 120 de metri lungime
14/02/2025 16:29

Premierul Marcel Ciolacu şi mai mulţi miniştri au vizitat, vineri, Paltforma Neptun Deep, ”o minune tehnologică” de 90 de metri inălţime şi 120 de metri lungime. Platforma este pregătită să plece ...

Revoluție în sistemul bugetar: Mii de funcționari publici, nevoiți să plece acasă. Cine este vizat
14/02/2025 14:27

O decizie majoră a Înaltei Curti de Casatie si Justitie (ÎCCJ) schimbă fundamental regulile jocului in sectorul public din Romania. Mii de functionari publici din primării, consilii judetene, min ...

COMUNICAT DE PRESĂ EFICIENTIZAREA OPERAȚIUNILOR SC MAJUTEX SRL PRIN ADOPTAREA ȘI UTILIZAREA DE TEHNOLOGII DIGITALE
14/02/2025 14:07

COMUNICAT DE PRESĂ EFICIENTIZAREA OPERATIUNILOR SC MAJUTEX SRL PRIN ADOPTAREA SI UTILIZAREA DE TEHNOLOGII DIGITALE  

Sfaturi practice pentru a obține un împrumut la CAR Flexicredit
14/02/2025 12:57

Atunci cand ai nevoie de un imprumut, procesul de aplicare poate părea complicat si plin de provocări. Totusi, CAR Flexicredit oferă solutii financiare flexibile, transparente si accesibile, astfel inca ...

Acuzații - Au venit primele decizii de pensionare pe noua Lege a Pensiilor: E haos pentru cei care au muncit în condiții grele
14/02/2025 12:36

Romanii care au muncit in conditii grele au grave probleme din cauza noii Legi a Pensiilor. Conditiile in care acestia se pot pensiona au fost schimbate prin lege, lucru care a generat un adevărat haos, acuză ...

ANUNȚ DE LANSARE A SESIUNII DE CERERI DE PROIECTE PENTRU Măsura 4: M4/6B “INVESTIȚII ÎN SERVICII SOCIALE PENTRU GRUPURI VULNERABILE ÎN MICROREGIUNEA “ASOCIAȚIA LEADER COLINELE MOLDOVEI”
14/02/2025 10:33

 ANUNT DE LANSARE A SESIUNII DE CERERI DE PROIECTE PENTRU Măsura 4: M4/6B “INVESTITII ÎN SERVICII SOCIALE PENTRU GRUPURI VULNERABILE ÎN MICROREGIUNEA “ASOCIATIA LEADER COLINELE MOL ...

COMUNICAT DE PRESĂ. EFICIENTIZAREA OPERAȚIUNILOR SC MAJUTEX SRL PRIN  ADOPTAREA ȘI UTILIZAREA DE TEHNOLOGII DIGITALE
14/02/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. EFICIENTIZAREA OPERATIUNILOR SC MAJUTEX SRL PRIN  ADOPTAREA SI UTILIZAREA DE TEHNOLOGII DIGITALE   

Tensiunile politice pun presiune pe leu
13/02/2025 18:01

Schimbarea de la Cotroceni, unde Ilie Bolojan a preluat functia de presedinte interimar, nu a calmat tensiunile politice, in conditiile in care se discută tot mai mult despre indepărtarea lui Marcel Ciolacu d ...

Plata online a taxelor prin Ghișeul.ro și platforma de achiziții publice nu vor funcționa până săptămâna viitoare
13/02/2025 14:45

Plata online a taxelor si impozitelor prin Ghiseul.ro, platforma de achizitii publice (SEAP) si alte sisteme IT ale statului gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) nu functionează pent ...

  „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Demararea proiectului   „REABILITARE ENERGETICA A SEDIULUI PRIMARIEI COMUNEI SADOVA, JUDETUL SUCEAVA”
13/02/2025 14:36

   „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Demararea proiectului  „REABILITARE ENERGETICA A SEDIULUI PRIMARIEI COMUNEI SADOVA, JUDETUL SUCEAVA& ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei