Cauzele eşecului privatizării CFR Marfă
Dimensiune font:
* procesul de privatizare se reia de la zero * niciunul din cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a calificat pentru etapa următoare * ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că documentele au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare * caietul de sarcini va fi „îmbunătăţit“
Ofertele înaintate de cele trei companii precalificate în cursa pentru privatizarea CFR Marfă au fost incomplete şi au fost respinse. Companiile descalificate din cursa pentru pachetului majoritar de acţiuni (51%) la Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă“ sunt OmniTRAX Inc. (SUA), Grup Feroviar Român (GFR) şi Asocierea Transferoviar Grup - Donau-Finanz GMBH. „Am respins ofertele pentru că oricât de mult am dori să privatizăm CFR Marfă şi oricât am dori să respectăm acordul cu instituţiile financiare internaţionale, nu putem să încălcăm legea. Membrii Comisiei de Privatizare au respins ofertele pentru că erau neconforme, deci incomplete“, a spus ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Acesta a exemplificat: „unul dintre competitori a susţinut că are scrisoare de garanţie bancară direct de la bancă, dar după verificarea dosarelor s-a constatat că nu o avea. Alt competitor a spus în documentele de precalificare că are domeniu de activitate sectorul feroviar, însă la verificarea documentelor s-a constatat că erau trecute şi alte activităţi“
Ministrul Transporturilor a mai precizat că autorităţile vor publica din nou, în presa internaţională, anunţul de privatizare pentru CFR Marfă, procedura de privatizare urmând să fie reluată, iar termenul stabilit iniţial de anunţare a câştigătorului, respectiv 20 iunie 2013, va fi respectat cu o întârziere de cel mult 2-3 zile.
Reacţia Fondului Monetar Internaţional
Premierul Victor Ponta s-a arătat îngrijorat. „Oricum, eu nu vreau să vă spun că e un lucru bun. E un lucru foarte îngrijorător, dar important e ca, sper că am pierdut doar o săptămână, o să vedem marţea viitoare. La CFR Marfă se îmbunătăţeşte caietul de sarcini în aşa fel încât condiţiile să nu fie excesiv de restrictive“, a declarat Ponta.
FMI discuta cu autorităţile române pe tema identificării celei mai bune soluţii privind CFR Marfă. „Am notat faptul că investitorii potenţiali nu s-au precalificat pentru următoarea etapă a procesului de privatizare majoritară a CFR Marfă. În prezent, purtăm discuţii cu autorităţile în vederea identificării celei mai bune soluţii pentru a proceda mai departe“, a afirmat reprezentantul rezident FMI pentru România li Bulgaria, Tonny Lybek.
Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă porneşte de la 180 milioane de euro
Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau