Cele mai mari avioane din lume vor zbura din nou! Aeronavele super-jumbo își reiau cursele

Airbus-SE-A380-1280x720

Dimensiune font:

| 21-06-2022 09:28


Cele mai mari avioane din lume de tip super-jumbo își vor relua zborurile după doi ani în care au fost ținute la sol, din cauza pandemiei. Până la sfârșitul anului 2022, zborurile lunare ale A380 vor fi aproape 60% din totalul de dinainte de pandemie de Covid-19.

Multe companii aeriene s-au luptat să vadă un viitor pentru uriașele lor Airbus SE A380 atunci când pandemia a consemnat la sol flotele la începutul anului 2020. Qantas Airways și-a parcat cele 12 avioane cu două etaje în deșertul californian, spunând că nu vor fi necesare timp de cel puțin trei ani, în timp ce Etihad Airways a declarat că nu este clar dacă cele 10 superjumbo-uri ale sale vor mai zbura vreodată.

Dar redresarea bruscă a călătoriilor din acest an a dat acestor avioane, care au adesea peste 500 de locuri, o nouă viață. Acestea au devenit jumbo-urile alese de companiile aeriene din Marea Britanie și Australia, deoarece volumul de pasageri a dus la epuizarea forței de muncă din aviație.

Numărul zborurilor se apropie de cel anterior pandemiei
Până la sfârșitul anului 2022, zborurile lunare ale A380 vor fi aproape 60% din totalul de dinainte de Covid, arată datele Cirium. British Airways va opera mai multe zboruri A380 până la sfârșitul anului decât a operat înainte de Covid-19.

Superjumbo-ul – văzut ca fiind vestitorul unui nou capitol de lux pentru aviație, cu barurile sale de la bord și interiorul său liniștit, era deja în declin înainte de a fi lovit de pandemie, deoarece companiile aeriene s-au orientat către avioane mai mici și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

Malaysia Airlines Bhd, Deutsche Lufthansa AG din Germania și Air France-KLM se numără printre transportatorii care își vând sau își elimină treptat flotele.

În iunie 2020, în timp ce Covid-19 a cuprins întreaga lume, companiile aeriene din întreaga lume au operat doar 43 de zboruri de pasageri folosind A380.

Vor fi 4.000 de zboruri cu avioanele A380 în luna iunie
Luna aceasta, sunt programate aproape 4.000 de zboruri utilizând avioane A380 şi aproximativ 6.000 de zboruri programate pentru luna ianuarie 2023, potrivit Cirum. Compania aeriană Singapore Airlines, care în timpul pandemiei a transformat un avion A380 într-un restaurant, a decis că zborurile cu astfel de avioane vor reveni la nivel normal până la finele acestui an.

John Grant, analist şef la firma de analiză a datelor OAG, este de părere că valoarea oferită companiilor aeriene de aparatele A380 ar putea să se prelungească şi dincolo de creşterea actuală. Unul dintre motive este şi acela că există un număr redus de operatori care utilizează acest avion sau nu au o alternativă imediată.

„Cred că are un viitor pentru anumiţi transportatori. Companiile aeriene pot să spere că peste 18 luni preţul petrolului va fi mai mic, iar A380 va fi un avion ideal”, a spus Grant, relatează Bloomberg. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:55

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
De pe 15 august se închide o celebră bancă din România! Ce se întâmplă cu clienții unității care au conturi deschise
17/07/2025 11:13

Oficial, de pe 15 august 2025 se inchide o celebră bancă din Romania, iar romanii se intreabă ce se intamplă cu cei care au conturi deschise la unitatea bancară. Banca avea o prezentă continuă de peste 2 ...

CNAIR explică situația celor mai importante autostrăzi din România, după ce au fost acuzați că se pierd banii din greșeală
17/07/2025 10:51

  Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  face o serie de precizări privind procedurile de licitatie pentru contractele finantate prin PNRR. Reactia vine să ...

Șantierele se golesc, încrederea se prăbușește. Muncitorii calificați se pregătesc să plece din nou
17/07/2025 10:14

* „Dacă statul opreste lucrările publice si mediul privat isi incetineste ritmul, ne intoarcem in 2010, cand cei mai buni oameni plecau la primul semn de instabilitate. Consecintele nu vor intarzia&rdqu ...

COMUNICAT DE PRESĂ. Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156
17/07/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156

Faliment inevitabil în România? Coșea: Trei lovituri majore și ce urmează după ele
16/07/2025 19:53

In această perioadă in care suntem tot mai lipsiti de predictibilitate, fără nicio clarificare a ideii pe care actuala coalitiei ar avea-o supra viitorului acestei tări si, implicit, al oricăruia dintre c ...

Companiile de stat care se ocupa  de apă și canal, mijloc de sifonat banii. Ce se va întâmpla cu ele
16/07/2025 19:46

 Vicepremierul Dragoş Anastasiu a declarat, miercuri, că ceea ce intenţionează Guvernul este să nu mai dea compensările către unităţile administrative teritoriale (UAT-uri), dacă nu se eficientiz ...

Ce plătim, de fapt, în factura la electricitate. În realitate, doar jumătate reprezintă prețul propriu-zis al energiei
16/07/2025 19:27

 Jumătate din factura de la electricitate este reprezentată de tarifele reglementate, taxele către stat si contributiile către diverse scheme de sprijin. Potrivit calculelor prezentate de platforma&nb ...

Noi provocări pentru cumpărători, după creșterea TVA la imobiliare. Ce se întâmplă cu promisiunile de vânzare
16/07/2025 12:59

 Cresterea TVA la imobiliare poate veni cu dificultăti majore pentru mii de cumpărători din Romania. Începand cu 1 august 2025, mii de romani care au semnat deja antecontracte pentru locuinte noi ...

500.000 de oameni activi în România nu se regăsesc în câmpul muncii, susține președintele patronatului importatorilor de muncitori
16/07/2025 12:23

Angajatorii romani incearcă să acopere cu muncitori aduşi din străinătate un deficit de forţă de muncă de peste 600.000 de persoane, in condiţiile in care la ora actuală peste 500.000 de oameni activi ...

Apare o nouă pensie de la 1 ianuarie 2027! Cine o va primi și ce condiții trebuie îndeplinite
16/07/2025 11:45

Apare o nouă pensie de la 1 ianuarie 2027! Este vorba despre implementarea pensiei materne in Germania. Toate mamele, indiferent de anul nasterii copilului, vor beneficia de o perioadă egală de 3 ani recunos ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei