Cristian Roșu (ASF): Brokerii de asigurare în era tehnologiei și a reglementărilor

Rosu Cristian - ASF

Dimensiune font:

| 12-04-2019 12:58

Prezent astăzi la Conferința Națională a Brokerilor de Asigurări și Pensii organizată de UNSICAR, Cristian Roșu - vicepreședintele ASF, a declarat:

„Noțiunea de asigurare este veche, de milenii. Datele istorice vorbesc despre asigurări din timpul negustorilor babilonieni, din timpul Greciei antice sau a imperiului Roman.

Gradul de dezvoltare a industriei de asigurări este dat, peste tot în lume, în principal de doi indicatori: de volumul total de prime brute subscrise și de consumul de asigurări pe cap de locuitor, denumit și densitatea asigurărilor.

Din punctul de vedere al primelor brute subscrise, industria românească de asigurări a atins, la sfârșitul anului 2018, un volum de 10,5 miliarde lei, în creștere cu 4,5% față de anul 2017.

Consumul de asigurări pe cap de locuitor s-a situat, tot la nivelul anului 2018, în jurul valorii de 109 euro. Acest indicator este corelat cu gradul redus de educație financiară, dar și cu nivelul mic de conștientizare a riscurilor în rândul populației educate financiar.

Nivelul nesatisfăcător al dezvoltării industriei românești de asigurări ne arată totuși un potențial foarte mare de creștere, deoarece media densității asigurărilor în Europa este de peste 1.400 euro.

Spre deosebire de piața europeană de asigurări, care este dominată de segmentul asigurărilor de viață, în România acest tip de asigurări reprezintă aproximativ 21-22% din primele brute subscrise, piața fiind dominată de asigurările generale și în special de cele auto.

Consider că un factor extrem de important în acest „peisaj", aproape anchilozat, îl reprezintă vânzările, precum și calitatea acestora.

Unul dintre canalele de distribuție foarte important este reprezentat de brokeri.

Dacă în urmă cu 10 ani, brokerii intermediau aproximativ 30% din volumul de prime încasate, la sfârșitul anului 2018 volumul total a crescut la peste 65%.

Aceste cifre dovedesc rolul extrem de important al brokerilor atât în distribuția de asigurări, cât și în relaționarea cu clienții, prin consiliere și consultanță, demersuri care trebuie în mod obligatoriu să însoțească intermedierea oricăror tipuri de asigurări.    

Contextul legislativ s-a schimbat și este într-o dinamică permanentă, fapt ce aduce implicații profunde în ceea ce privește fluxurile operaționale ale intermediarilor de asigurări, precum și în interacțiunea cu clienții.

Domeniul distribuției este din ce în ce mai reglementat, iar legislația națională, cât și cea europeană, stabilesc ca obiectiv central de reglementare protecția consumatorului, prin informarea corectă, completă a acestuia, alături de transparența etică profesională și comportamentul distribuitorilor de asigurări.

În comparație cu alte domenii de activitate, intermediarii de asigurări beneficiază de existența unui cadru legal strict reglementat, inclusiv de norme și reglementări privind comerțul electronic cu asigurări și evaluări referitoare la auditarea sistemelor informatice.

Se constată o creștere din ce în ce mai mare a categoriei de consumatori de servicii de asigurare din gama „ Internet of things". Această categorie are așteptări pe masură, inclusiv de la industria de asigurări.

Digitalizarea restartează întregul lanț de creare a valorii pentru client, de la design de produs, la vânzare și distribuție, la evaluarea riscurilor și până la managementul daunelor.

Suntem, ca industrie, abia la începului erei digitalizării, însă nu va dura foarte mult până când digitalizarea va cuprinde și piața românească. Deja există companii de asigurare care permit clienților să interacționeze cu polițele de asigurare prin intermediul unor aplicații IT.

Utilizarea eficientă a tehnologiei va fi un factor esențial în creșterea productivității și a mulțumirii clienților. Aceasta nu înseamnă utilizarea unei automatizări mai mari, doar pentru reducerea costurilor, ci și valorificarea evoluțiilor digitale în scopul stimulării inovației.

Sistemele de distribuție în asigurări din România au evoluat. Este foarte important ca asigurătorii și brokerii, care sunt implicați în dezvoltarea acestor sisteme, să fie conștienți că numai prin adaptarea rapidă la cerințele și la comportamentul clienților pot să realizeze performanță.

Dacă nu ne vom adapta cu toții rapid la provocările viitorului vom pierde această luptă și nu ar fi de dorit, având în vedere potențialul mare al pieței asigurărilor din România."

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei