Rosu Cristian - ASF

Dimensiune font:

Cristian Roșu (ASF): Brokerii de asigurare în era tehnologiei și a reglementărilor

| 12-04-2019 12:58

Prezent astăzi la Conferința Națională a Brokerilor de Asigurări și Pensii organizată de UNSICAR, Cristian Roșu - vicepreședintele ASF, a declarat:

„Noțiunea de asigurare este veche, de milenii. Datele istorice vorbesc despre asigurări din timpul negustorilor babilonieni, din timpul Greciei antice sau a imperiului Roman.

Gradul de dezvoltare a industriei de asigurări este dat, peste tot în lume, în principal de doi indicatori: de volumul total de prime brute subscrise și de consumul de asigurări pe cap de locuitor, denumit și densitatea asigurărilor.

Din punctul de vedere al primelor brute subscrise, industria românească de asigurări a atins, la sfârșitul anului 2018, un volum de 10,5 miliarde lei, în creștere cu 4,5% față de anul 2017.

Consumul de asigurări pe cap de locuitor s-a situat, tot la nivelul anului 2018, în jurul valorii de 109 euro. Acest indicator este corelat cu gradul redus de educație financiară, dar și cu nivelul mic de conștientizare a riscurilor în rândul populației educate financiar.

Nivelul nesatisfăcător al dezvoltării industriei românești de asigurări ne arată totuși un potențial foarte mare de creștere, deoarece media densității asigurărilor în Europa este de peste 1.400 euro.

Spre deosebire de piața europeană de asigurări, care este dominată de segmentul asigurărilor de viață, în România acest tip de asigurări reprezintă aproximativ 21-22% din primele brute subscrise, piața fiind dominată de asigurările generale și în special de cele auto.

Consider că un factor extrem de important în acest „peisaj", aproape anchilozat, îl reprezintă vânzările, precum și calitatea acestora.

Unul dintre canalele de distribuție foarte important este reprezentat de brokeri.

Dacă în urmă cu 10 ani, brokerii intermediau aproximativ 30% din volumul de prime încasate, la sfârșitul anului 2018 volumul total a crescut la peste 65%.

Aceste cifre dovedesc rolul extrem de important al brokerilor atât în distribuția de asigurări, cât și în relaționarea cu clienții, prin consiliere și consultanță, demersuri care trebuie în mod obligatoriu să însoțească intermedierea oricăror tipuri de asigurări.    

Contextul legislativ s-a schimbat și este într-o dinamică permanentă, fapt ce aduce implicații profunde în ceea ce privește fluxurile operaționale ale intermediarilor de asigurări, precum și în interacțiunea cu clienții.

Domeniul distribuției este din ce în ce mai reglementat, iar legislația națională, cât și cea europeană, stabilesc ca obiectiv central de reglementare protecția consumatorului, prin informarea corectă, completă a acestuia, alături de transparența etică profesională și comportamentul distribuitorilor de asigurări.

În comparație cu alte domenii de activitate, intermediarii de asigurări beneficiază de existența unui cadru legal strict reglementat, inclusiv de norme și reglementări privind comerțul electronic cu asigurări și evaluări referitoare la auditarea sistemelor informatice.

Se constată o creștere din ce în ce mai mare a categoriei de consumatori de servicii de asigurare din gama „ Internet of things". Această categorie are așteptări pe masură, inclusiv de la industria de asigurări.

Digitalizarea restartează întregul lanț de creare a valorii pentru client, de la design de produs, la vânzare și distribuție, la evaluarea riscurilor și până la managementul daunelor.

Suntem, ca industrie, abia la începului erei digitalizării, însă nu va dura foarte mult până când digitalizarea va cuprinde și piața românească. Deja există companii de asigurare care permit clienților să interacționeze cu polițele de asigurare prin intermediul unor aplicații IT.

Utilizarea eficientă a tehnologiei va fi un factor esențial în creșterea productivității și a mulțumirii clienților. Aceasta nu înseamnă utilizarea unei automatizări mai mari, doar pentru reducerea costurilor, ci și valorificarea evoluțiilor digitale în scopul stimulării inovației.

Sistemele de distribuție în asigurări din România au evoluat. Este foarte important ca asigurătorii și brokerii, care sunt implicați în dezvoltarea acestor sisteme, să fie conștienți că numai prin adaptarea rapidă la cerințele și la comportamentul clienților pot să realizeze performanță.

Dacă nu ne vom adapta cu toții rapid la provocările viitorului vom pierde această luptă și nu ar fi de dorit, având în vedere potențialul mare al pieței asigurărilor din România."

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

 

 

ULTIMA ORA

 

 

 

 

 

ANUNŢ DE VÂNZARE Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. ALDO S.R.L. Vaslui, cu sediul social în mun. Vaslui, str. Traian, bl. 228, sc. A, etaj 2, ap. 9, jud. Vaslui, C.U.I. RO 3337184, nr. de înreg. O.R.C. J37/918/1992, potrivit Sentinţei nr. 924/2013 din data de 23.10.2013, pronunţată de Tribunalul Vaslui – Secţia Civilă, în dosarul nr. 2980/89/2012, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare pentru data de 14.06.2019, ora 13.00, respectiv 28.06.2019, ora 13.00 a următorului activ proprietatea S.C. Aldo S.R.L. Vaslui: Nr. crt. - Denumire activ - Valoare pornire (lei fără T.V.A.) Activul nr.1 Proprietate imobiliară comercială – Magazin Mixt: Construcție – „Magazin Mixt” situată în mun. Vaslui, str. Ștefan cel Mare, nr. 279, jud. Vaslui, în vecinătatea benzinăriei Bemoil, cu suprafața construită de 40,50 mp și supr. utilă de 38,50 mp – extratabulară – construită pe terenul unei persoane fizice - 14.190,00. Persoanele care pretind vreun drept asupra activelor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.06.2019, ora 14.00, respectiv 27.06.2019, ora 14.00 la sediul lichidatorului judiciar M.R.L. Iași din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr.82, jud. Iași. Relaţii suplimentare se pot obţine la: Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L.: tel: 0755132474; 0757545545; 0232/243864, fax: 0232/212231 e-mail: vanzari@insolventa.ro. Lichidator judiciar, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L..
Publicaţie de vânzare a SC Macormar Invest SRL LD EXPERT GRUP IPURL, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Macormar Invest SRL, cu sediul în Sat Pralea, Comuna Căiuți, Jud. Bacău, CUI 17013846 RC J4/2236/2004 - societate în faliment, Dosar nr. 199/110/2016 - Tribunalul Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare următoarele bunuri mobile: Autoutilitară Volkswagen Transporter 70X02D, nr. înmatriculare BC 91 VID, nr. Omologare B112151111J70E2, an fabricație 1997, număr identificare WV1ZZZ70ZVH038335, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare verde - Preț 7.700 lei; Autovehicul Volkswagen Golf Variant, nr. înmatriculare BC 06 TDN, nr. omologare ABVK1N1911T13E3, an fabricație 2001, număr identificare WVWZZZ1JZ1W579319, cilindree 1.896 cmc, combustibil motorină, culoare alb - Preț 4.760 lei; Autoutilitară N3 MAN TGA 18463 - autotractor, nr. înmatriculare BC 15 VID, nr. omologare BJMATG1D11B95R3, an fabricație 2001, număr identificare WMAH05ZZZ1M326355, cilindree 12.816 cmc, combustibil motorină, culoare roșu - Preț 27.790 lei; Semiremorcă KOGEL SNC024, nr. înmatriculare BC 05 EDX, nr. omologare D121150011B3800, an fabricație 2003, număr identificare WK05NC02430708571, culoare galben - Preț 8.540 lei. Bunurile mobile se vând în bloc sau individual. Prețurile nu conțin TVA. Licitaţiile vor avea loc în datele de 27 mai, 03 iunie, 10 iunie, 17 iunie, 24 iunie 2019, ora 11.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: - cerere de participare la licitaţie; - dovada achitării caietului de sarcini de 250 lei; - dovada achitării taxei de participare de 250 lei; - dovada achitării cauţiunii de 30% din preţul de pornire al licitaţiei; - actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64BRDE380SV46276803800 deschis pe numele debitoarei SC Macormar Invest SRL la BRD-Groupe Societe Generale. Cererile de participare se vor depune la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cel mai târziu cu o zi înainte de ziua şi ora licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit (5 zile calendaristice de la data licitaţiei) duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Publicația de vânzare se completează cu prevederile din Caietul de sarcini. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare se va adresa lichidatorului judiciar cel târziu cu 3 zile înainte de ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar - telefon: 0746153363. Lichidator judiciar LD EXPERT GRUP IPURL
Publicaţie de vânzare SC Alexandra Lux SRL LD EXPERT GRUP IPURL Huşi, lichidatorul judiciar al debitoarei SC Alexandra Lux SRL, cu sediul ȋn mun. Bacău, str. Nordului, nr. 61-59, jud. Bacău, CUI 33438580, J4/689/2014, dosar nr. 3534/110/2017 pe rolul Tribunalului Bacău, în temeiul Legii nr. 85/2014, vinde prin licitaţie publică cu strigare: Autoturism Opel Zafira, an fabricaţie 2009, cilindree 1686 cmc, sursa de energie motorină, număr de înmatriculare BC-03-HBB, la preţul de pornire de 14.400 lei (fără TVA). Licitaţiile vor avea loc în datele de 24 şi 31 mai, 07 iunie 2019, orele 12.00, la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă ce va conţine: a.cerere de participare la licitaţie; b.dovada achitării cauţiunii - 10% din preţul de pornire al licitaţiei; c. dovada achitării taxei de participare in suma de 500 lei; d.dovada achitării caietului de sarcini în valoare de 500 lei; e.documentele care atestă identitatea şi calitatea participantului la licitaţie, după cum urmează: actele de identificare ale persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare şi contravaloarea caietului de sarcini se vor achita în contul RO19 RZBR 0000060008744407 deschis la Raiffeisen Bank pe numele LD Expert Grup IPURL, iar cauţiunea se va achita în contul nr. RO64 BRDE 380SV 48114953800 deschis la BRD-GSG SA pe numele debitoarei SC Alexandra Lux SRL. Înscrierile se fac la biroul lichidatorului judiciar din Bacău, B-dul Unirii, nr. 30, et. 3, cam. 2, jud. Bacău, cu o zi ȋnainte de data desfăşurării licitaţiei. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului la termenul stabilit, 5 zile de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunului, care va fi scos din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor se va adresa lichidatorului judiciar cu cel puţin 48 de ore înaintea licitaţiei. Informaţii lichidator judiciar la numărul de telefon 0746153363. Lichidator judiciar LD Expert Grup IPURL Practician în insolvenţă Lazăr Dumitru
Eco-taxa pentru pungi din plastic a crescut
25/06/2019 20:14

”Această măsură este una esenţială pentru reducerea consumului de pungi de plastic, produse care au un impact devastator asupra mediului, la nivel planetar. Iată că, dacă anul trecut am interzis p ...

ANAF va pune poprire in conturile bancare doar pentru sumele datorate statului
25/06/2019 15:05

 ANAF va pune poprire in conturile bancare ale firmelor sau persoanelor executate silit doar pentru sumele datorate statului, nu pe toata suma, asa cum se procedeaza in prezent. Totodata, ridicarea popr ...

LOCURI DE MUNCĂ STRĂINĂTATE - 23  IUNIE  2019
23/06/2019 16:28

  Dacă reprezinţi o agenţie de recrutare, poţi obţine mai multe informaţii despre publicarea anunţurilor contactand Departamentul de Publicitate al Ziarului EVENIMENTUL REGIONAL ...

Creştere zilnică de 1 la sută a ofertelor pe piaţa muncii din Iaşi
20/06/2019 01:00

* in clipa de faţă, la AJOFM sunt inregistrate 926 de posturi vacante, cu 43 mai multe decat săptămana trecută * asta inseamnă un salt zilnic de 1 la sută, procent enorm din punctul de vedere al speciali ...

 Cristian Roșu (ASF): Piața asigurărilor se înviorează
19/06/2019 18:15

Societătile de asigurare, autorizate si reglementate de ASF, au subscris, in primele trei luni ale acestui an, prime brute in valoare de 2,71 miliarde lei, in crestere cu 7,4% fată de aceeasi perioadă a anul ...

SC TAVANE PRO SRL  Firma autorizata, producator si distribuitor, cu portofoliu de lucrari in toata tara, oferim orice tip de tavan extensibil
18/06/2019 10:40

 Firma autorizata, producator si distribuitor, cu portofoliu de lucrari in toata tara, oferim orice tip de tavan extensibil (mat, lucios, printat, multiplu strat, 3D ). Produsul nostru este mai ieftin, mu ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...