Cum să îți deschizi un SRL dacă ești student

00000000 8901433771-n_L

Dimensiune font:

| 31-07-2020 14:18

 Dacă te gândești că vrei să-ți deschizi o afacere, încă de pe băncile facultății, trebuie să știi ce este bine să faci și care este procesul prin care trebuie să treci pentru a-ți înființa un SRL. În acest articol vei învăța care sunt pașii necesari pentru înființarea unei societăți și cum poți beneficia de o reducere de câteva sute de lei, pentru că ești student.

De ce taxe și tarife ești scutit la înființare?

Dacă ești student și vrei sa pornești o afacere, statul te sprijini, prin scutiri de taxe și tarife pentru:

  • Autorizarea funcționării comercianților
  • Operațiuni de înmatriculare la ONRC și cele efectuate de Biroul Unic din cadrul ONRC
  • Obținerea autorizatiei de desfășurare a unor activități economice în mod independent, de la administrația publică
  • Publicarea încheierii de înmatriculare pronunțate de judecătorul delegat de la ONRC de pe lângă tribunal, în Monitorul Oficial al României partea a IV-a
  • Taxe de timbru notariale în cazul actelor care necesită autentificare:
    • În cazul în care societatea comercială este constituită prin subscripție publică
    • În cazul în care printre bunurile subscrise ca aport în natură la capitalul social se află un teren
    • În cazul în care forma juridică a societății implică răspunderea nelimitată a asociaților sau a unora dintre aceștia pentru obligațiile sociale

Trebuie totuși să îndeplinești următoarele condiții:

  • Să fii sub 30 de ani
  • Minimum în anul II de studiu, promovând toate obligațiile prevăzute de senatul Universității.
  • Urmezi cursuri de scurtă sau lungă durată la o instituție de învățământ superior acreditată

Facilitățile prezentate mai sus nu includ taxa achitată pentru verificarea și rezervarea firmei și a emblemei, respectiv taxa judiciară de timbru și timbru judiciar. Specialiștii juridici avertizează studenții ca aceste facilități se acordă numai o singura dată pentru un singur student sau pentru un grup de studenți care doresc sa intemeieze o firmă împreună.

De asemenea, este foarte important de reținut că în situația în care intervine cesionarea totală sau parțială a acțiunilor sau a părților sociale în termen de 3 ani, fondatorii societății vor fi obligați să restituie integral suma reprezentand totalitatea reducerilor de taxe acordate la înființarea firmei respective. Cu alte cuvinte, trebuie ca afacerea ta să fie deschisă pentru minimum trei ani dacă beneficiezi de aceste beneficii.

Cum primești reducerea?

Ca să primești reducerea, ai nevoie de o adeverință de la Universitate care atestă faptul că îndeplinești toate condițiile legale pentru primirea reducerii! Cel mai bine este să mergi la secretariatul facultății tale și să întrebi ce trebuie să faci pentru a primi adeverință! De obicei poți primi documentul în aceeași zi, însă în funcție de facultate e posibil să ai nevoie de foaia matricolă sau alte documente.

De ce documente ai nevoie pentru înființarea societății?

Persoanele care doresc să își înființeze o afacere în timpul anilor de la facultate trebuie sa obțină următoarele documente oficiale:

  • Copie de pe B.I./C.I./Pașaport- asociat unic/asociați;
  • Copie de pe B.I./C.I./Pașaport- administrator/administrator;
  • Copie de pe Actul de Spațiu pentru stabilirea sediului social: contractul de inchiriere, (subinchiriere), de comodat etc. însoțită de o copie de pe actul de identitate al proprietarului imobilului;
  • Trei variante pentru denumirea întreprinderii;
  • O adeverință eliberată de secretariatul instituției de învățământ superior acreditate care atestă faptul că solicitantul îndeplinește toate condițiile legale pentru a putea beneficia de reducerile de tarife și taxe la constituirea unei firme.

Trebuie să știi că pentru înființarea societății, trebuie să vii cu un capital social minimum de 200 de lei. Îți recomandăm să lucrezi cu o firmă de înființări societăți dacă vrei să termini procesul mai rapid, (deși costul înființării va fi mai mare) însă poți să faci documentele și singur, însă trebuie să știi că e un proces ce îți va lua puțin timp!

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 313613, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Regional Nord
24/04/2024 09:10

 Royal Laundry SRL  a demarat in luna aprilie  2024 implementarea proiectului cu titlul “Performanta si dezvoltare in activitatea de finisare a materialelor textile “, cod SMIS 3 ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Euro rămâne la trei bani de „cota” 5 lei
21/04/2024 22:17

* un raport recent al unei bănci comerciale estimează, pentru finalul anului un curs, un curs al euro de „5,05 cu presiuni de depreciere a leului provenite dinspre deficitul de cont curent incă mare, d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei