Cum se va desfășura munca la domiciliu și cum se schimbă programul de lucru.Noi reglementări pentru angajatori de la Inspecția Muncii

logo_codul_muncii_simple

Dimensiune font:

| 09-11-2020 08:56

 

Inspecţia Muncii a publicat un ghid în care explică procedura pe care angajatorii trebuie să o urmeze și actele necesare pentru angajaţii pe care îi trec în regim de muncă la domiciliu, telemuncă sau prin aplicarea un program individualizat de muncă, potrivit unui comunicat al instituţiei.

În ceea ce priveşte stabilirea unor programe individualizate de muncă, prin decizia unilaterală a angajatorului personalul trebuie să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea, la o diferenţă de cel puţin două ore.

Acest fapt implică doar modificarea programului de lucru, nu a unei clauze din contractul individual de muncă şi, prin urmare, nu se transmite în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor", se menţionează în ghidul publicat de Inspecţia Muncii.

Referitor la munca la domiciliu, contractul de muncă la domiciliu se înregistrează în REGES/REVISAL”, se precizează în document.
Ghidul conţine şi instrucţiuni despre modificarea în REGES/REVISAL a unui contract individual de muncă aflat în derulare în contract de muncă la domiciliu.

La capitolul „Munca în regim de telemuncă”, documentul emis de Inspecţia Muncii include instrucţiuni despre modificarea în REGES/REVISAL a unui contract individual de muncă aflat în derulare în contract individual de muncă cu clauză de telemuncă.

De asemenea, ghidul include precizări despre înregistrarea şi transmiterea în REGES/REVISAL a încetării clauzei de telemuncă, dar şi instrucţiuni despre înregistrarea unui contract nou cu clauză de telemuncă.

Inspecţia Muncii a publicat ghidul în urma adoptării de către Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a Hotărârii nr. 52 din 5 noiembrie, care prevede, la articolul 2: "În vederea evitării aglomerării transportului public, se propune ca toate instituţiile publice, precum şi toţi operatorii economici publici sau privaţi să aibă obligaţia organizării activităţii şi desfăşurării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, iar acolo unde specificul activităţii nu permite acest lucru, să se organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărţit în cel puţin două grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin două ore. Respectarea aplicării acestei măsuri se urmăreşte de prefecţi şi de către Inspecţia Muncii".

Astfel, potrivit noilor restricții, munca de la distanță, sau telemunca, atât în privat, cât și pentru sectorul public devine obligatorie, acolo unde activitatea permite asta. Iar angajatorii cu peste 50 de salariați vor trebui să decaleze programul de lucru, astfel încât oamenii să vină pe rând, în grupuri, la muncă și să nu apară aglomerație în mijloacele de transport în comun.

Toate măsurile anunțate de Guvern se aplică din noaptea de duminică spre luni, de la ora 00.00 și au o valabilitate de 30 de zile. În funcție de cum va evolua numărul de îmbolnăviri cu coronavirus, autoritățile pot decide să prelungească aceste măsuri sau nu ori pot adăuga unele noi. Autoritățile speră că, astfel, vom ajunge la o scădere a infectarilor, însă abia în decembrie.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Municipiul Paşcani, cu sediul în str. Ştefan cel Mare, nr. 16, judeţul Iaşi, cod 705200, telefon 0232/762300, int. 129, fax 0232/766259, cod de înregistrare fiscală 4541360, organizează în data de 19.05.2021, ora 10:00, licitaţie publică, având ca obiect închirierea pe o durată de 5 (cinci) ani a spațiilor comerciale, proprietate publică a Municipiul Paşcani, judeţul Iaşi, prezentate mai jos: 1. Spații comerciale (casetele disponibile) nr: 5; 6; 12; 13; 14; 15; 19; 21; 30; 33; 35; 36; 37; 38; 39; 40; 41; 42; 43; 45; 46; 47; 48; 49; 50; 51; 52; 57; 58; 59; 60; 61; 62; 63; 67; 87; 88; 89; 90; 91; 92; 93; 98; 99; 104; 105; 106; 108; 113; 114; 118; 119; 120/1; 121; 122; 123 și 124, toate având suprafață de 3,60 mp, identificate prin numărul cadastral 2683, situate în Hală Piața Vale, Str. Ceferiștilor, Nr. 4, Municipiul Paşcani, Județul Iași conform H.C.L. nr. 46 /31.03.2021; Documentația de atribuire privind organizarea și desfășurarea a procedurii de închiriere poate fi achiziționată de la sediul Municipiului Paşcani, str. Ştefan cel Mare, nr. 16, judeţul Iaşi, Compartiment Patrimoniu și Contracte - Camera 31. Persoana de contact: cons. Asofiei Mariana, e-mail:patrimoniu@primariapascani.ro Perioada de achiziţionare a documentaţiei de închiriere este 26/04/2021 – 10/05/2021, ora 12:00. Preţul de achiziţionare a documentaţiei de atribuire este în cuantum de 50 lei şi poate fi achitat prin virament în contul:RO37TREZ4075006XXX000833, deschis la Trezoreria Paşcani sau în numerar la caseria Serviciului de Taxe și Impozite Locale din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Pașcani. Data limită pentru solicitarea clarificărilor este 12.05.2021, ora 15.00. Ofertele se depun la sediul Municipiul Paşcani, situat în str. Ştefan cel Mare, nr.16, județul Iași – Registratură, în două plicuri sigilate. Pe plicul exterior se va indica obiectul licitației pentru care este depusă oferta și va trebui să conțină documentele obligatorii necesare participării la licitație. Pe plicul interior, care conține oferta prorpiu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum și domiciliul sau sediul social al acestuia. Data limită de depunere a ofertelor este 17.05.2021 ora 12:00. Fiecare participant la licitație depune o singură ofertă ce va conține documentele necesare și obligatorii participării la licitație. Ședința de deschidere a ofertelor se va desfășura la sediul Municipiului Pașcani, în data de 19.05.2021, ora 10:00, la Camera 44 (sala de seminarii. Instanţa competentă în soluţionarea litigiilor apărute este Tribunalul Iaşi, Secţia Contencios Administrativ, str. Anastasie Panu, nr. 25, judeţul Iaşi, telefon 0232/260600, adresă poștă electronică tr-iași-civ2@just.ro. Data transmiterii anunțului de licitație către mass media, în vederea publicării, este 21 / 04 / 2021
Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de joi, 22 aprilie, 2021
22/04/2021 20:05

  Numerele extrase, joi, 22 aprilie, 2021 Loto 6/49  26   46   20   39   8   5 Loto 5/40  11   14   26   18&nb ...

ANUNȚ DEMARARE PROIECT «CONSOLIDAREA POZIȚIEI PE PIAȚĂ A S.C. PRO TOBY S.R.L. PRIN EFECTUAREA DE INVESTIȚII INOVATIVE»
22/04/2021 13:09

ANUNT DEMARARE PROIECT «CONSOLIDAREA POZITIEI PE PIATĂ A S.C. PRO TOBY S.R.L. PRIN EFECTUAREA DE INVESTITII INOVATIVE»

Temperaturi-record în anul 2020 în Europa, în special în Siberia
22/04/2021 13:02

Clima din Europa a continuat să se incălzească in 2020, regiunile arctice din Siberia confruntandu-se cu un an excepţional, cu temperaturi cu 4 grade Celsius peste valorile medii, a anunţat joi serviciul e ...

22 aprilie, Ziua Pământului
22/04/2021 11:53

 Ziua Pămantului este sărbătorită in fiecare an pe 22 aprilie. În această zi, la nivel mondial, se trage un semnal de alarmă privind protejarea mediului inconjurător. Anul acesta, Google sărb ...

Anunțul  pentru milioane de pensionari. Cine primește mărirea pensiei după recalculare
22/04/2021 09:57

Este anuntul zilei care ii vizează pe pensionari. Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a declarat că cele 5 milioane de venituri se vor recalcula, pentru a creste pensiile foarte mici.   Ea a mai spus c ...

LICTRANS INTERNAȚIONAL SRL anunță lansarea proiectului  “CAPITAL DE LUCRU”
22/04/2021 09:32

 LICTRANS INTERNATIONAL SRL anuntă lansarea proiectului cu titlul “CAPITAL DE LUCRU” proiect nr. RUE 5783 inscris in cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru”, instituită ...

Anunț privind începerea proiectului finanțat prin Măsura 2 „Granturi pentru capi-tal de lucru acordate IMM-urilor”  pentru societatea SIMREM LOGISTICS S.R.L.
22/04/2021 09:00

Anunt privind inceperea proiectului finantat prin Măsura 2 „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru societatea SIMREM LOGISTICS S.R.L.    

Cel mai scump pod din Romania intra intr-o noua faza a constructiei. Lucrare nemaivazuta din vremea lui Anghel Saligny VIDEO
21/04/2021 23:09

 In cateva zile, pe santierul podului peste Dunare de la Braila va demara una dintre cele mai impresionante lucrari de infrastructura pe care Romania le-a avut in ultimii 31 de ani. Vorbim desprepodul ...

Ministerul mediului lansează astăzi  programele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru anul 2021
21/04/2021 09:00

Ministerul Mediului va lansa miercuri, incepand cu orele 9,00, in cadrul unui eveniment programat in faţa sediului instituţiei, programele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru anul 2021. Acţiunea va avea lo ...

Pădurarii ies în stradă. Ei cer Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor alocații pentru administrarea ariilor protejate și susținerea împăduririlor
21/04/2021 08:48

Federaţia Sindicatelor din Silvicultură Silva (FSSS) organizează miercuri pichetarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), potrivit unui comunicat remis de organizaţia sindicală. Una din ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei