De ce trebuie să își declare românii fosele septice/ Înregistrarea e obligatorie până la 60 octombrie/ Amenzi mari

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 01-10-2022 11:59

O hotărâre de Guvern adoptată în mai 2022 îi obligă pe românii care dețin o fosă septică să se înregistreze, până la 30 octombrie 2022, într-un registru pe care primăriile trebuie să le întocmească. Nota de fundamentare a hotărârii arată argumentele din spatele deciziei. Prin înscrierea într-un registru a celor care dețin o fosă septică se va putea urmări mult mai ușor când se face vidanjarea, dacă aceasta a fost făcută cu o firmă autorizată și unde au fost deversate dejecțiile.


Potrivit HG 714/26.05.2022, „proprietarul spațiilor conectate la sistemul individual adecvat de epurare (n.r. inclusiv fose septice) are obligația să înscrie sistemul de epurare în registrul autorității publice locale pentru evidența unor astfel de sisteme”. Obligația întocmirii registrelor îi revine primăriilor.

Cei care își racordează locuința la o fosă septică nouă au obligația de a o declara în termen de 120 de zile de la conectare. Cei care aveau o fostă septică la data de 26 mai 2022, au obligația de a o declara în termen de 180 de zile. Amenzile prevăzute de Hotărârea de Guvern 714/2022 pentru cei care nu se înscriu în registru pornesc de la 5.000 de lei.

Nota de fundamentare a Hotărârii de Guvern arată și argumentele din spatele deciziei. Potrivit documentului, „una din cele mai importante probleme cu care se confruntă România, în domeniul apelor, se referă la implementarea directivei europene privind epurarea apelor uzate urbane”.

„O soluție viabilă, în special în aglomerările din mediul rural, este realizarea și exploatarea de sisteme individuale adecvate așa cum prevede directiva și reglementările naționale. Realizarea acestor sisteme se va autoriza acolo unde nu este fezabilă construirea unui sistem public de canalizare și trebuie să asigure același nivel de protecție a mediului ca și sistemul public”, se mai arată în nota de fundamentare a HG.

Documentul mai arată că „în Planul Național de Redresare și Reziliență (P.N.R.R.), au fost prevăzute investiții privind colectarea și epurarea apelor uzate, inclusiv prin sisteme individuale adecvate”, iar pentru implementarea programului e nevoie de „un cadru legislativ corespunzător”.

„În mod particular pentru finanțarea sistemelor individuale adecvate a fost prevăzută reglementarea prin hotărâre a Guvernului a criteriilor pentru autorizarea, construcția, înscrierea/înregistrarea, controlul și exploatarea și întreținerea sistemelor individuale adecvate de colectare și epurare ape uzate”, se mai arată în document.

Potrivit acestuia, una din măsurile necesare implementării programului este autorizarea sistemelor individuale adecvate în funcție de modul de epurare a apelor uzate, precum și realizarea de către autoritățile publice locale a unui Registru în către să fie înscrise/înregistrate sistemele individuale adecvate.

„Sistemele individuale adecvate de colectare și epurare a apelor uzate pot fi autorizate numai acolo unde instalarea unei rețele publice de canalizare nu se justifică din punctul de vedere al impactului asupra mediului sau din motive economice. (...) Sistemele individuale adecvate care vor fi utilizate pentru colectarea sau epurarea apelor uzate vor trebui să respecte următoarele standarde”, se mai arată în nota de fundamentare a HG 714/2022. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:06

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
Când vor fi plătite pensiile în luna decembrie şi ianuarie 2023
27/11/2022 14:50

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a anunţat că Poşta Romană va lucra in data de 2 decembrie, pentru a face plăţile in ceea ce priveşte pensiile, astfel incat, pană la 15 decembrie, toate pensiile să f ...

Greșeala uriașă care crește factura la căldură cu 25% pe lună. Secretul care te ajută să economisești
27/11/2022 13:17

Pe măsură ce cresterea costurilor la energie continuă să afecteze familiile din intreaga tară, multi romani caută modalităti de a-si reduce facturile acolo unde pot. Desi există atatea lucruri pe care o ...

Se scumpesc țigările . Bruxelles-ul va propune creșterea taxelor pe țigări și prima taxă pentru vaping la nivelul UE
27/11/2022 11:20

UE urmează să propună o taxă pentru vaping la nivelul blocului european, intr-un efort de a reorganiza impozitarea industriei tutunului. Măsura ar dubla accizele in statele membre cu taxe reduse pe tigări ...

”Fenomenul” Hidroelectrica: ”Primim și 5.000 de cereri pe zi”. Ce spune compania despre prețurile de pe piață și întârzierile la facturare
27/11/2022 10:10

Hidroelectrica, compania care ”vinde” energie la cel mai mic pret de pe piată, va continua politica de atragere a clientilor casnici, in ciuda informatiilor din ultima vreme. Hidroelectrica, cel m ...

3.000 de lei, salariul minim din 2023. Cum se vor da banii
26/11/2022 08:45

Guvernul a anuntat faptul că ar fi căzut de acord cu Patronatele si sindicatele in privinta majorării salariului minim brut garantat in plată de la 1 ianuarie 2023. „Guvernul si partenerii sociali au ...

O companie germană anunță investiții de 50 milioane euro la Brașov
25/11/2022 16:09

Compania germană Diehl Controls va construi la Brasov o unitate de producţie a componentelor de control electronic, in principal pentru aparate electrocasnice. Numărul de angajati va fi de 600, iar investi ...

Informația momentului pentru românii cu pensii până în 2000 de lei: pentru ei, majorarea nu va fi cea anunțată
25/11/2022 15:50

Informatia momentului pentru romanii cu pensii pană in 2000 de lei. Coalitia de la guvernare a anuntat mărirea pensiilor cu 12,5 % de la 1 ianuarie 2023. Concret, această inseamnă doar cateva sute in plus ...

Decizie. Ce prețuri plafonate la energie vor plăti populația și firmele de la 1 ianuarie 2023
25/11/2022 15:38

Camera Deputatilor a adoptat, miercuri, in calitate de cameră decizională, noile modificări la ordonanta din energie care stabileste preturile plafonate pe care le vor plăti populatia si firmele de la 1 i ...

Naționaliștii ruși îl atacă pe „generalul Armageddon” și îi cer să justifice retragerea din Herson
25/11/2022 15:36

Desi initial au sustinut retragerea din Herson, nationalistii rusi din linia dură ii cer acum comandantului trupelor din Ucraina, Serghei Surovikin, supranumit „generalul Armageddon”, să justifice retra ...

Grindeanu: Contractele pentru execuţia celor 3 loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost câştigate de un constructor român
25/11/2022 15:22

Contractele pentru execuţia celor trei loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost caştigate de un constructor roman, iar după semnarea documentelor acesta are la dispoziţie 30 de luni pentru finalizare ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei