De frica urșilor, ciobanii nu mai vor să iasă cu oile la pășunat

2ursi

Dimensiune font:

| 28-07-2021 08:45


Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, susține că, de teama urşilor, este „din ce în ce mai greu” pentru crescătorii de animale să găsească ciobani care să meargă cu oile sau cu vitele pe munte.
„Este o problemă din ce în ce mai mare în ceea ce priveşte activitatea agricolă, zootehnia în zona montană. Este din ce în ce mai greu pentru crescătorii de animale să găsească persoane care îşi riscă viaţa prin protejarea stânelor, prin protejarea animalelor - oieri, ciobani, care să meargă cu vite şi cu oi pe munte. Problema este generată de ultimii ani în care, de la 4.000 de urşi sau 4.500 din momentul aderării în 2007, am ajuns la 6.500 - 7.000 în 2016. Este ultima evaluare oficială făcută de minister”, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
Tanczos Barna a opinat că managementul speciei trebuie să ofere soluţii atât pentru protejarea speciei şi asigurarea acestui habitat natural pentru urşi, cât şi pentru siguranţa cetăţenilor.
Ministrul a afirmat că au apărut din ce în ce mai multe exemplare de urşi şi în zona locuită. „Este motivul pentru care Guvernul a aprobat această ordonanţă de intervenţie imediată în zonele locuite pentru a restabili siguranţa cetăţenilor în aceste localităţi”, a subliniat el.
Ministrul a adăugat că va urma implementarea unor proiecte finanţate din fonduri europene, despre care va oferi mai multe detalii astăzi.
Tanczos Barna a amintit că ministerul a lansat în februarie procedura de contractare a serviciilor de evaluare a populaţiei de urşi, servicii care nu au mai fost cumpărate sau achiziţionate în ultimii cinci ani. „Este primul şi cel mai important pas. Pentru a merge mai departe cu strategia, trebuie să vedem exact unde stăm cu populaţia de urşi. Dacă este o evoluţie pozitivă ca număr de exemplare sau este o evoluţie degresivă, pentru că problema cea mai mare la nivel european este să asigurăm pentru această specie o stare favorabilă de conservare. Deci, starea favorabilă de conservare în România cu siguranţă este asigurată în momentul în care apar din an în an, de la an la an alte judeţe unde ursul ca specie se simte perfect şi se dezvoltă”, a declarat demnitarul.
Tanczos Barna a adăugat că această specie aflată la vârful lanţului trofic a ocupat noi teritorii, apărând noi judeţe „cu probleme”, noi judeţe unde până acum nu s-a văzut niciodată urs.
Ministrul a explicat că acest lucru se explică prin migrarea acestor exemplare în zone de habitat natural favorabil şi propice pentru respectiva specie. „Este o explicaţie simplă. Avem monitorizări făcute de ONG-uri care fac monitorizare şi fac evaluări serioase asupra populaţiei de urs. Exemplare care au migrat în Ucraina sau exemplare care au făcut sute de kilometri în curbura carpatică. Este o specie care ocupă teritorii noi. Este absolut normal în cazul în care intervenţia umană a fost complet eliminată din managementul speciei”, a subliniat acesta.
Tanczos Barna a spus că, în ultimii ani, Ministerul Mediului, în afară de o aprobare de strategie în 2018 şi două cote aprobate de câte 140 de exemplare pentru extragere sau relocare, „nu a făcut mare lucru”. Mai mult, din 2016 s-a retras practic din intervenţie şi din managementul acestei specii”, a mai spus Tanczos Barna. Ana POP
 

Vanzare teren IASI - 75.899 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, -  lucicalcc@gmail.com 

Vanzare Teren IASI - 56.438 mp

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail -  lucicalcc@gmail.com 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Prin prezentul anunț TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. – societate în insolvență, face cunoscut faptul că organizează licitație publică în data de 07.10.2021, orele 14:00, pentru vânzarea, în conformitate cu prevederile art. 154 si următoarele din Legea 85/2014 și cele ale Regulamentului de vânzare întocmit de către Administratorul judiciar și aprobat de Adunarea creditorilor din data de 19.04.2021, a următoarelor autoturisme: Marca An de fabricație Preț pornire licitație (EUR, fără TVA) HYUNDAI iX35 2.0L CRDI 4WD A/T 2012, 7.200,00 TOYOTA HILUX 4X2 SINGLE CAB 2.5L D-4D 2009, 4.400,00, PEUGEOT PARTNER VTC 1.6 HDI 92 CP, 2011, 4.700,00, LEXUS RX 450H PRESIDENT, 2009, 8.400,00, TOYOTA HILUX 4X4 DOUBLECAB 3.0 L D-4D, 2011, 9.300,00 HILUX DOUBLE CAB SILVER METTALIC 2011, 9.400,00 TOYOTA HILUX 3.5 ALB, 2011, 9.200,00. Licitația va avea loc în data de 07.10.2021, orele 14:00 la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L., din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Ședința de licitație se va desfășura in următoarele condiții: A. Vânzător: TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L., cu sediul social în Iași, Șos. Păcurari nr. 128, Jud. Iași, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Iași sub nr. J22/3277/1994, având CUI 6658553, prin administrator judiciar consorțiul format din KPMG Restructuring S.P.R.L., societate profesională cu sediul în București, DN1, Șos. București – Ploiești, nr. 69-71, sector 1, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0499, tel. 40 372 377 800/fax +40 372 377 700, prin reprezentant permanent Mihai Nicoleta și EuroBusiness LRJ S.P.R.L. cu sediul în Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, număr de înregistrare în Registrul Societăților Profesionale al U.N.P.I.R. 0022/2006, tel/fax: +40 232 220 777, prin reprezentant permanent Eduard Pascal, desemnat conform Încheierii de ședință din data de 12.08.2020, pronunțată de Tribunalul Iași, Secția a II - a Civilă în Dosarul nr. 3516/99/2020. B. Dată si locație ședință licitație: 07.10.2021, orele 14:00. Ședința de licitație va avea loc la sediul Administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași. Înscrierea la licitație se face cu cel puțin 24 de ore înainte de data fixată pentru începerea licitației prin depunerea tuturor documentelor prevăzute în Regulamentul de organizare al vânzării, adică cel mai târziu in data de 06.10.2021, ora 15:00. Documentele depuse cu depășirea acestui termen nu sunt luate în considerare. C. Tip licitație: procedura de vânzare prin licitație publică cu strigare, cu preț în urcare si scădere. D. Dosar de prezentare/documente care trebuie să fie incluse în dosarul de înscriere la licitație: Oferta va conține cel puțin următoarele informații/documente și va fi depusă la sediul administratorului judiciar EuroBusiness LRJ S.P.R.L. din Mun. Iași, Str. Zorilor nr. 11, Jud. Iași, în plic închis pe care vor fi înscrise, datele de identificare ale ofertantului și mențiunea „Documente de participare la licitație”, data și ora depunerii documentelor de către ofertant (fără a se depăși data limită de 06.10.2021, ora 15:00):(i) Scrisoare de intenție privind participarea la licitație care va trebui să cuprindă datele complete de identificare ale ofertantului, persoanele care reprezintă legal ofertantul, precum și bunul/bunurile pentru care se înscrie;(ii) Dovada plății garanţiei de 20% din prețul de pornire fără TVA (ordin de plată procesat de bancă), în contul de lichidare al debitoarei, nr.: RO43 BREL 0002 0011 7901 0100, deschis la Libra Bank, suc. Iași; (iii) Împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant la ședința de licitație (dacă este cazul); (iv) Pentru persoanele juridice de naționalitate română, copie de pe certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerțului; (v) Pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română; (vi) Pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate; (vii) Pentru persoanele fizice străine, copie de pe pașaport; (viii) Declarația, în original, a ofertantului in sensul că înțelege să cumpere bunurile în starea în care se găsesc, după principiul “unde este, în starea în care este” – nu există un model predefinit. (ix) Acordul ofertantului de acceptare a prezentului Regulament (original) – nu există un model predefinit. (x) Pentru persoanele juridice declarația că nu este insolvent, în insolvență sau în perioada de reorganizare – nu există un model predefinit. (xi) Declarația că deține fondurile disponibile pentru cumpărarea activului la cel puțin prețul ofertat – nu există un model predefinit. (xii) Pentru persoanele juridice hotărârea AGA/Consiliul de Administrație privind aprobarea măsurii de achiziționare a activelor. Plicul va fi însoțit de intenția de participare la licitație, în dublu exemplar, pe care vor fi menționate numărul de înregistrare, data și ora înregistrării. Un exemplar pe care va fi înscris numărul de înregistrare, data și ora, va fi restituit ofertantului. E. Alte informații: - Activele se vând libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanții reale mobiliare sau drepturi de retenție, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, conform dispozițiilor art. 91 din Legea nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență; - Pasul de urcare/scădere este stabilit la valoarea de 10% din prețurile de pornire enunțate mai sus; - Diferența dintre prețul de adjudecare și garanția depusă va putea fi achitată în termen de maxim 10 zile calendaristice de la data ținerii licitației (considerând garanția plătită de adjudecatar ca fiind avans din prețul de adjudecare). Detaliile privind documentația necesară în vederea participării la licitație și modul de organizare a procesului de vânzare, precum și descrierea bunurilor supuse procedurii de valorificare pot fi solicitate administratorului judiciar al TOTALGAZ INDUSTRIE S.R.L. până cel mai târziu in data de 06.10.2021, ora 15:00. Pentru informații suplimentare despre activele scoase la vânzare conform Regulamentului de vânzare disponibil la cerere persoanele de contact sunt: Anabella Pădurariu - reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0232.220.777,0733.683.702, Fax: 0232.220.777 E-mail: office.is@lrj.ro, vanzari@lrj.ro. Loredana Preda – reprezentant al Administratorului Judiciar: Telefon: 0372.377.800, Fax: 0372.377.700 E-mail: loredanapreda@kpmg.com.
CONSULTANŢĂ REORGANIZARE LICHIDARE SPRL, în calitate de lichidator judiciar desemnat prin sentinţa civilă nr.260 din data de 12.02.2014 pronunţată de Tribunalul Iaşi-Secţia Civilă-Faliment în dosarul nr.7176/99/2012 (464/2012) privind pe debitoarea S.C. RHODOS SERV SRL cu sediul social în Paşcani, Aleea Sportului nr.9, jud. Iaşi, având nr. de înregistrare în R.C. J22/982/2006, C.U.I. 18589805, organizează 4 licitatii publice saptamanale, in urmatoarele zile: 30.09.2021, 07.10.2021, 14.10.2021 si 21.10.2021 la ora 14, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi str. Anastasie Panu nr.27, bl. Moldova 3, et.2, ap.6. Nr. crt. Denumire Preţ de evaluare Euro Preţ de pornire 80%. 1. IMOBIL- situat in Paşcani, str. Dragoş Voda nr. 160A, cu o suprafata desfasurata de 576,13 mp (P+1E+M) constând în spaţiu comercial, spălătorie auto şi spaţiu de locuit, cu număr cadastral 1646, 1646-C1, înscris în CF nr.60540, 60540-C1- Paşcani. 97.000 Euro, 77.600 Euro. Preţul nu conţine TVA. În cazul adjudecării, preţurile vor fi achitate în lei, la cursul BNR din ziua plăţii. Condiţii generale de participare la licitaţie vor fi: Depunerea, cu o zi înaintea fiecărui termen de licitaţie, până la ora 16:00, a urmatoarelor documente: -cerere de participare la licitaţie; -xerocopie dupa actele societatii/act de identitate; dovada achitării garantiei de participare de 10% din pretul de evaluare fara TVA; -dovada achitării caietului de sarcini, în valoare de 2.000 lei la care se adauga TVA; -împuternicire acordată persoanei care reprezintă participantul la licitaţie, dacă este cazul.
Când trecem la ora de iarnă în 2021. Ceasurile se vor da înapoi cu o oră
26/09/2021 21:34

Chiar dacă s-a discutat intens pe marginea eliminării orei de iarnă, Romania nu a luat măsuri cu privire la acest astfel. Află astfel cand vom trece la ora de iarnă in 2021. Data in care se va trece la o ...

Loto 6/49. Rezultatele tragerilor de duminică, 26 septembrie, 2021. La Joker, report de peste 6 milioane de euro
26/09/2021 19:23

  Numerele extrase, duminică, 26 septembrie, 2021: Loto 6/49 16   33   11   6   32   35 Loto 5/40  39   26   23    ...

Apare o nouă bancnotă de 200 de lei. Va avea imprimat chipul unei femei
26/09/2021 10:30

Banca Romaniei ar urma să lanseze in această toamnă bancnota de 200 de lei, pe care va fi imprimat portretul unei femei reprezentantive pentru Romania. Pe această bancnotă o vom vedea pe nimeni alta decat ...

Vești bune - pensiile, salariile și alocațiile vor crește de la 1 ianuarie. Cîțu: 'Nu vom mai folosi aceste creşteri ca instrument politic'
26/09/2021 09:44

Florin Ciţu a anunţat că de la 1 ianuarie 2022 vor creşte pensiile, salariul minim şi alocaţiile copiilor, subliniind că işi doreşte ca astfel de creştere să se producă la inceputul fiecărui an cal ...

Nordis Group organizează primul eveniment de tip „open house” la Nordis Mamaia 5*****
24/09/2021 15:26

Într-un singur an, Nordis a reusit să ocupe rapid un loc fruntas pe piata imobiliară din Romania. Dezvoltatorul a lansat o serie de proiecte ample, in mai multe locatii importante din tară – Ma ...

Grevă în transportul aerian din Italia. Zborurile spre şi din România vor avea întârzieri
24/09/2021 12:30

În Italia, sindicatele au declanşat astăzi grevă in transportul aerian. Autorităţile italiene le recomandă pasagerilor să consulte site-urile Autorităţii Aeronautice Civile din Italia, dar şi pa ...

Germania! Zugravi, instalatori, electricieni, ingrijitori pentru persoane varstnice in azile si asistenti medicali
24/09/2021 11:00

Cautam pentru clientii nostrii renumiti din Germania: zugravi, instalatori, electricieni, ingrijitori pentru persoane varstnice in azile si asistenti medicali. Sunt necesare cunostinte la nivel conversational d ...

Falimentul companiei City Insurance, un eşec de supraveghere din partea ASF
24/09/2021 10:47

Falimentul companiei City Insurance este, in primul rand, un eşec de supraveghere din partea reglementatorului naţional, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), consideră reprezentanţii Asociaţiei P ...

 CREAFUTURE – UN PROIECT DE POVESTE
24/09/2021 09:10

 CREAFUTURE – UN PROIECT DE POVESTE

Operațiunea Mercur a ANAF: Un grup de firme a vândut online produse cosmetice de peste 62,5 milioane lei, fără factură
23/09/2021 18:12

Inspectorii Directiei Generale Antifraudă Fiscală, din cadrul ANAF, au identificat (in cadrul operatiunii Mercur) un grup de sase firme care, in perioada 2015–2020, au vandut online produse cosmetice si ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei