Economia pe scurt
Dimensiune font:
ANAF rambursează TVA în valoare de 1,5 miliarde lei
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală rambursează în februarie TVA în valoare de 1,54 miliarde lei, prima tranşă fiind plătită luni, în valoare de 517 milioane lei, iar a doua este programată pentru 29 februarie. Pentru aceste plăţi au fost cuprinse toate deconturile de TVA cu decizii de rambursare înregistrate în baza de date până la 16 februarie, cu excepţia celor aferente operaţiunilor de import soluţionate până la 25 ianuarie, a anunţat luni Fiscul. Deconturile cu compensare şi restituire totalizează aproape 1,47 miliarde lei, din care se restituie 1,38 miliarde lei şi se compensează 86,62 milioane lei. Totodată, deconturile cu compensare integrală însumează 78 milioane lei. Pentru sumele de restituit, prima plată va fi efectuată luni, 22 februarie, în cuantum de 517,22 milioane lei, iar a doua tranşă a fost programată pentru 29 februarie, în valoare de 864,64 milioane lei. În prima tranşă au fost incluse şi toate deconturile al căror termen de soluţionare era întârziat cu peste 180 de zile şi care au fost cuprinse în selecţia lunii curente.
Tot mai mulţi români se debranşează
Circa 50.0000 de apartamente din România au fost debranşate, în 2015, acestea beneficiind acum de un sistem propriu de încălzire, în principal o centrală termică pe gaz, după ce în ultimii cinci ani peste 262.300 de familii au decis să renunţe la CET-uri, conform unei analize realizate de o companie de producţie şi furnizare de echipamente şi servicii destinate încălzirii. În topul judeţelor unde s-au raportat cele mai multe debranşări, în 2015, se află Galaţi, unde aproape 20.300 de apartamente figurează ca debranşate. Pe locurile următoare, conform analizei realizate de Ariston Thermo România, în top se află şi Constanţa, cu peste 4.900 de apartamente, şi Prahova, cu peste 4.200 de familii ce au renunţat la sistemul centralizat. Datele raportate de ANRSC arată că, la finalul lui 2015, în 9 judeţe din ţară întreaga populaţie a ales debranşarea şi foloseşte sisteme proprii de încălzire a locuinţei. De asemenea, alte 12 judeţe mai au doar sub 10% din locuinţe racordate la CET-uri.
9 milioane de euro pentru promovarea ONG-urilor
Un număr de 200 de Organizaţii Non - Profit (ONG) din România pot beneficia, în acest an, de fonduri în valoare de 9 milioane de dolari pentru promovarea în Google, prin intermediul programului WEB-ONG, a anunţat Asociaţia Europa Digitală, iniţiatorul programului naţional şi prima organizaţie partener certificat Google din plan local. WEB-ONG are ca scop să ofere ONG-urilor din România posibilitatea de a dezvolta capacităţile de promovare, prin construirea gratuită a paginilor web şi de aplicare la diverse granturi internaţionale, printre care şi Google Ad Grants for nonprofits, care oferă acestora un buget lunar de 10.000 de dolari, pe care îl pot folosi pentru publicitatea online în motorul de căutare Google. În cursul anului 2015, peste 200 de ONG-uri din România au aplicat în cadrul programului, iar dintre acestea 30 de proiecte internaţionale dedicate ONG-urilor au fost deja câştigate, iar 170 sunt în proces de înrolare.
Miliardarii care învestesc în România
Aproape 30 dintre cei mai bogaţi oameni ai lumii, cu averi cumulate de peste 400 de miliarde de dolari, au ajuns să facă afaceri în România, direct sau indirect, în retailul alimentar, în agricultură, industria auto, în domeniul modei sau cel de imobiliare, potrivit datelor centralizate de ZF. Investiţii majore ale miliardarilor lumii au venit în România pe filieră germană, austriacă, franceză sau turcă, iar pariurile pe care ei le-au făcut au reuşit să plaseze brandurile create de ei sau de predecesorii lor printre liderii de pe plan local ai domeniilor în care activează. Inditex, Kaufland şi Lidl, Auchan, Metro, Carrefour, Schaeffler, IKEA, Lactalis, UPC, AFI, Arctic sau OTP sunt doar câteva dintre brandurile create "în afară" care au împânzit România în ultimele trei decenii. Cele mai multe sunt filiale ale unor adevărate imperii economice, unele păstrând o prezenţă relativ discretă la nivel de business în România, altele făcând investiţii peste investiţii în ultima perioadă, scrie ZF.
Grupaj realizat de Georgiana BĂNUC
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau