Educaţia financiară, reper important în activitatea Autorităţii de Supraveghere Financiară

Presedinte ASF - Leonardo Badea

Dimensiune font:

| 25-03-2019 14:03

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) organizează, în cadrul Global Money Week, în perioada 25 - 31 martie 2019, o serie de acţiuni dedicate promovării educaţiei financiare în rândul copiilor şi tinerilor.

Primul eveniment din săptămâna GMW a reunit astăzi, la Bursa de Valori Bucureşti, mai mulţi elevi care au participat la deschiderea şedinţei de tranzacţionare. De asemenea, elevii prezenţi la Bursa de Valori Bucureşti au participat la o activitate educativă, desfăşurată sub forma unui joc, având ca scop înţelegerea noţiunilor privind bursa, a unor situaţii economice ale societăţilor şi efectele acestora asupra evoluţiei preţului acţiunilor. „Educaţia financiară a devenit un punct de reper important în activitatea ASF şi sunt încrezător că în timp programele noastre vor avea efecte benefice asupra elevilor şi studenţilor. Educaţia timpurie înseamnă consumatori bine informaţi. Totodată, acest demers creează premise excelente pentru dezvoltarea sănătoasă a pieţelor financiare”, a declarat preşedintele ASF, Leonardo Badea.

Obiectivele ASF pentru evenimentele care vor fi organizate în cadrul GMW vizează în principal creşterea nivelului de conştientizare cu privire la importanţa educaţiei financiare şi rolul acesteia în dezvoltarea economică a ţării, îmbunătăţirea accesului copiilor şi tinerilor la noţiuni de educaţie financiară şi la informaţii (creşterea nivelului de incluziune financiară), familiarizarea copiilor şi tinerilor cu activităţi reale, specifice pieţei financiare şi stabilirea unei relaţionări cu profesioniştii din piaţa financiară (job shadow), precum şi implicarea efectivă a asociaţiilor pieţei şi asociaţiilor de protecţie a consumatorilor în activitatea de promovare a educaţiei financiare şi a necesităţii acesteia.

Proiectele de educaţie financiară derulate la nivel naţional de Autoritatea de Supraveghere Financiară, Banca Naţională a României şi Ministerul Educaţiei Naţionale au avut o contribuţie importantă la obţinerea premiului Country Award pentru regiunea Europa şi Asia Centrală, câştigat de România în anul 2017. Distincţia a fost acordată la Berlin de către Child & Youth Finance International (CYFI), organizatorul GMW şi una dintre cele mai importante organizaţii non-guvernamentale din lume.

Programul de educaţie financiară al ASF, pentru anul şcolar 2018-2019, include 140 de unităţi de învăţământ din 31 de judeţe şi Municipiul Bucureşti. Numărul estimat al elevilor care vor participa la acest program se ridică la peste 18.000. Totodată, în cadrul Laboratorului Academic, programul ASF destinat dezvoltării educaţiei financiare în învăţământul universitar, vor participa peste 10 centre universitare din întreaga ţară.

Global Money Week este un eveniment internaţional în cadrul căruia comunităţi întregi îşi unesc eforturile pentru a stimula o mai bună cunoaştere a mediului financiar, pentru înlăturarea politicilor financiare depăşite şi pentru a oferi tinerilor instrumentele şi inspiraţia necesare pentru a-şi modela propriul viitor. Această iniţiativă a reunit organizaţii din 169 de ţări şi a implicat peste 32 milioane de copii şi tineri.

Evenimentele organizate de ASF în săptămâna GMW

* 25 - 31 martie 2019

Săptămâna porţilor deschise - acţiune ce va promova în rândul elevilor importanţa educaţiei financiare. Este o acţiune naţională de amploare ce reuneşte toate cele trei pieţe supravegheate de ASF.

* 25 martie 2019

Traseul educaţional Bucureşti – acţiune în cadrul căreia elevi din mai multe licee bucureştene vor parcurge cu un autobuz un traseu în care vor fi incluse obiective socio-culturale, precum şi importante clădiri ale vieţii financiare din Capitală. Pe parcursul traseului, liceenilor le vor fi susţinute prezentări de către reprezentanţii ASF. Elevii vor primi materiale care să-i ajute la îmbunătăţirea gradului de educaţie financiară.

Întâlnire cu studenţii de la Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi - Liga Studenţilor Economişti din cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor organizează împreună cu ASF mai multe sesiuni de comunicări privind importanţa educaţiei financiare în mediul academic.

* 26 martie 2019

Ne jucăm şi învăţăm! – activităţi în aer liber la care participă copii de vârstă preşcolară sau de şcoală primară. Copiilor li se vor prezenta noţiuni simple de educaţie financiară.

Întâlnire cu profesori din alte state sosiţi în România prin programul Erasmus – activitatea se înscrie în sfera acţiunilor de educaţie financiară şi va fi derulată prin intermediul Şcolii Superioare Comerciale „Nicolae Kretzulescu” din Bucureşti.

Concurs de debate pe teme financiare non-bancare pentru liceeni. Competiţia se desfăşoară sub coordonarea Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică (ARDOR), iar etapa finală va avea loc la Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu“ din Bucureşti.

* 27 martie 2019

Ne jucăm şi învăţăm! – activităţi în aer liber la care participă copii de vârstă preşcolară sau de şcoală primară.

Workshop dedicat profesorilor din învăţământul preuniversitar – acţiune ce presupune transmiterea de informaţii aferente pieţei financiare, utile în dezvoltarea personală şi a carierei.

* 28 martie 2019

Gala EduFin – eveniment aflat la cea de-a treia ediţie, care are ca obiective popularizarea importanţei educaţiei financiare şi recunoaşterea dezvoltării de proiecte de educaţie financiară la nivel naţional. La acest eveniment participă reprezentanţi ai entităţilor reglementate, ai asociaţiilor de profesionişti şi asociaţiilor de consumatori, precum şi reprezentanţi ai Parlamentului, Guvernului, autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, alte instituţii cu rol important în domeniu din România, ambasade, organisme internaţionale ş.a.

* 29 martie 2019

Săptămâna porţilor deschise la ASF – eveniment în cadrul căruia elevii vor vizita sediul ASF şi li se vor prezenta informaţii cu privire la rolul şi activitatea Autorităţii.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei